Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zijn er mensen die de hele jeugd van de kinderen 3 hoog achter in amsterdam zijn blijven wonen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

13-05-2011 om 21:58

Biene

Als ik jouw situatie met de onze vergelijk lijkt me de voornaamste vraag hoe lang het nog duurt voordat je middelste zelf buiten kan spelen. Ik geloof dat mijn keuze daar voor een aanzienlijk deel van af zou hangen.
Ik herken trouwens zeer wat je over die donkerheid van eengezinswoningen schrijft, dat vind ik hier dus ook vaak als ik bij vriendjes van zoon rondkijk. Vooral de woonkamers zijn vaak maar klein en somber. Behalve bij de echt grote exemplaren natuurlijk, vandaar dat ik ook meespeel in de loterij .
En daarnaast sterkte met je rug! Bah, wat vervelend dat dat maar zo blijft duren.

Asa Torell

Asa Torell

13-05-2011 om 21:59

Fladder

Weet je al iets over de vooruitzichten wanneer je aan de beurt bent voor een woning? Ik duim dat het gauw zover is!

Margriet*

Margriet*

13-05-2011 om 22:01

Onbekend maakt onbemind

Sluit wel aan bij Albana. Verder ben ik het met Temet eens behalve dat ik niet zover de stad uit zou gaan. Bij mij is de stad een stuk dichterbij.
Maar de afstanden die Biene noemt vanuit Zuid gelden voor mij vanuit West. Ik fiets ook in 20 minuten naar het Leidseplein, Vondelpark kan ik ook in 20 minuten lopen. Lelylaan is 5 minuten. En dan woon ik zeer groen met allerlei voorzieningen (Meervaart 5 minuutjes fietsen, winkels, markt, sportclubs) maar ook een grote tuin en geen benauwd balkonnetje op het Noorden. Ik zou het met drie kinderen ook niet meer wensen. En hiervoor heb ik 14 jaar in appartementen gewoond (en gestart op een kamer) in Amsterdam. Dat is voor een bepaalde fase leuk.
Er zijn hier veel mensen die van binnen de ring komen en ontdekt hebben dat er veel meer is dan binnen de ring.
Onze fietsroute is veiliger dan naar Amstelveen.
En je kunt ook met een paar anderen afspreken dat doen de meeste buurmeiden.
Als ik boven zou wonen zou ik allang op Bakkum gaan zitten of een volkstuin nemen.
Maar ja laat iedereen zijn ideale plek maar behouden, als je niet verder kijkt dan je neus lang is en vooral op vooroordelen dingen baseert (het 'buiten de ring wonen is niets') dan mis je veel. Toch hebben al velen die stap gezet en zijn nu mijn gezellige buurtgenoten (komen ook allemaal uit de stad).

Margriet*

Margriet*

13-05-2011 om 22:02

Wij hebben

overigens een zeer lichte woning, 165 m2 met garage en tuin op het Zuiden (en heel veel veilige buitenspeelruimte!). Alleen geen gratis parkeren maar wel met parkeerplek voor de deur.
Biene ik wil je best een keer van je vooroordelen afhelpen hoor....

Kasja

Kasja

13-05-2011 om 22:08

Pelle & fladder

Natuurlijk is meer ruimte altijd fijner. Onze vorige flat was echt klein en hoewel ik de locatie en het huis zelf fantastisch vond waren we er inderdaad uit aan het groeien. Vooral mijn man stond toen min of meer op het punt om naar een verre buitenwijk te verhuizen. Ik wilde dat echter niet. Nu we een grotere flat hebben speelt dat veel minder.

Fladder reageerde in haar eerste bericht hoe vervelend ze het vindt om op een flat te wonen. Terwijl uiteindelijk niet zozeer om die flat gaat maar vooral om het feit dat ze op een hele kleine flat woont. Op een grotere flat zou ze die problemen niet hebben. Kortom een flat is op zich geen probleem mits de binnenruimte past voor de hoeveelheid mensen.

viridantia

viridantia

13-05-2011 om 22:12 Topicstarter

Even antwoord geven

Iemand opperde een huis met tuin binnen de ring. Dat kan niet, voor sociale huur verdienen we net te veel (en onze inschrijfduur is te kort), en voor particuliere huur of koop verdienen we weer te weinig.

De buurten die Temet noemt, Noord, Nieuw-West of Bijlmer, die trekken mij niet. Als ik er doorheen rij/fiets dan wil ik er niet wonen. en ik hoef maar op www.leefbarometer.nl van VROM te kijken en dan zie ik dat mijn gevoel terecht is. Het feit dat het goedkoop is, heeft een reden.

Amstelveen en Diemen-Centrum liggen ook buiten de ring maar trekken mij meer. Ook heel goede ov verbindingen met de stad maar ook daar zijn de eensgezinswoningen, hoewel een ton goedkoper dan een paar honderd meter verder in Amsterdam, nog te duur voor ons.

Iemand suggereerde een caravan voor de weekeinden. Maar ik ben juist dat gesleep met spullen zat. Ik wil juist met de laptop en een drankje in de tuin zitten terwijl de kinderen met een stokje poeren in de grond, in een buitenruimte die van ons is. En vaak moet je ook weer socializen met de andere campingbewoners. Volgens mij moet je er wel het type voor zijn.

Ja en wat nu? Volgens mij zijn er 3 opties:
-blijven zitten (en daarom vroeg ik ook naar ervaringen)
- wachten tot de huizenprijzen kelderen, maar daar waar wij willen zitten daar daalt de prijs maar niet genoeg, wat aangeeft dat het een relatief goede investering is als het in deze tijd nog niet zakt.
- verhuizen naar een andere stad met een levendig centrum/historische binnenstad en wat hoogopgeleide import, en daar in het equivalent van Zuid, Oud-West en sommige stukken van Oost een huis met tuin kopen. Er zijn leuke steden die dat hebben, Haarlem, Utrecht, Maastricht, Nijmegen, Zutphen, Breda, Den Bosch zijn allemaal hele leuke steden. Ik heb tot mijn dertigste in andere steden dan A'dam gewoond, dus ik zal me er heus wel thuis voelen. Dat is allemaal nog niet goedkoop, maar wel betaalbaarder.
Andere optie: het Gooi, m.n. Hilversum is betaalbaarder dan Amsterdam en met goede verbindingen.

Een dorp daar ga ik niet heen. Ik wil dat mijn kinderen niet over stille stukjes moeten fietsen. Ik snap Biene dus wel. En helemaal nieuwbouw als Almere trekt ons ook niet. Wat dat betreft Biene, ik snap dat dat huis in Almere je niet trok, maar als je nou eens in een huis met tuin in Utrecht Oost, Amsterdam Zuid of bij de Amersfoortse of Maastrichtse binnenstad had gezeten?

Ik zoek dus een leuke buurt, met tuin. Dat wordt geduld uitoefenen, zegeningen tellen etc.

Kasja

Kasja

13-05-2011 om 22:24

Albana

Het zal ongetwijfeld een fijn dorp zijn waar je woont. Echter jullie wonen al langer in dat dorp, werken daar in de buurt en hebben daar jullie sociale netwerk.

Onze situatie en die van veel mensen in onze omgeving is dat we in de binnenstad wonen, hier ons werk hebben en ook ons sociaal leven. Nu verhuizen betekend dus een grotere reistijd en een minder sociaal leven. Natuurlijk kunnen we dat laatste elders wel weer opbouwen maar dat kost tijd.

Mijn man wilde een aantal jaren geleden wel de stap wagen naar een buitenwijk. Ik zag het niet zitten. Logistiek gezien zouden er allemaal problemen ontstaan, onze reistijd zou groter worden en onze levensstijl zou anders worden en ons sociale leven minder. Volgens man zou dat niet zou gaan. Uiteindelijk zijn we dus toch gebleven.

Meerdere van onze vrienden hebben inmiddels wel die stap gemaakt en nu moet mijn man mij gelijk geven. Die vrienden werken nog steeds hier in de buurt. Ze zijn dus elke dag in de stad. Echter we zien ze veel minder vaak. Na hun werk moeten ze snel naar huis omdat de crèche dichtgaat en ze eerst nog die reistijd hebben. 's avonds nog even naar het café om wat te drinken is ook lastiger als je eerst een half uur moet fietsen. Zelf balen ze er ook best van dat hun sociale leven minder is geworden maar ze zijn verder ook blij met hun huis nu dus dat geeft verder niks. Ik ben echter niet jaloers als ik het zo zie. Ons werk, school van de kinderen, crèche en een groot deel van onze sociale activiteiten spelen zich op een betrekkelijk klein oppervlakte af. We zijn dus weinig tijd kwijt aan reizen en logistiek is alles makkelijk te regelen.

Dat zou in onze situatie echt minder worden als we nu naar een buitenwijk verhuizen. Daar komt bij dat we aan binnenruimte niet ons zou veel zouden winnen. Dus om nu alleen voor dat kleine tuintje te gaan vind ik niet de moeite waard.

Daarmee zeg ik niet dat we nooit gaan verhuizen. Echter als we gaan verhuizen dan gaan we ook echt naar buiten. Dan wil ik een tuin met vrij uitzicht en konijntjes en egels die door de tuin lopen en heel veel ruimte en stilte. Dat is gewoon een heel ander soort leven. Dat is ook een hele andere situatie dan wel in de stad werken maar in een buitenwijk wonen. In dat laatste geval verander je alleen je woonomgeving maar de rest blijft hetzelfde wat in sommige gevallen niet perse zal leiden tot een betere levenskwaliteit.

Verder heeft elke stad en elk dorp natuurlijk een beetje een eigen ziel. Zelfs elke buurt in de stad heeft al een eigen ziel. In de ene buurt ben je helemaal thuis en in de ander niet. Het moet ook bij je passen. Waar ik nu woon ben ik echt gelukkig. Als ik ooit miljonair ben dan koop ik hier een groot huis met een tuin. Dat gaat voorlopig niet wonen dus dan maar een flat. Ik woon liever in deze buurt in een flat dan in heel veel andere buurten in een groter huis.

viridantia

viridantia

13-05-2011 om 22:51 Topicstarter

Even pelle iets uitleggen

Nou in een dorp is meestal geen voortgezet onderwijs, disco, minder openbaar vervoer, grotere afstanden, onbebouwde stukken tussen de dorpen.
Ik wil niet dat ze dan later over stille stukjes moeten fietsen en vooral niet 's avonds of 's nachts.

Zelf heb ik me in stad ook altijd veiliger gevoeld als ik 's nacht naar huis fietste langs bebouwing dan als ik langs een verlaten sportveld, een industrieterrein of stuk landbouwgrond moet fietsen. In de stad heb je die verlaten stukken ook wel, maar is er vaak een alternatieve route of OV, en toch meer mensen op straat. 1000 maal liever ' s nachts op Amsterdam Centraal dan op eens stil weggetje!

liora

liora

14-05-2011 om 00:31

Biene

Hoi Biene,

Ik zat vroeger in Amstelveen op school en fietste dus heel vaak daar. Meestal fietste er wel iemand mee, maar lang niet altijd.

Je dochter kan ook via de Amstrlveenseweg fietsen, is wel gezelliger en stadser.

Ik zou het wel doen als ik jou was!

Liora

Viridantia

Ik woon in een stad, althans we hebben stadsrechten. Er is een gezellig winkelstraatje, een sporthalletje en een paar duizend inwoners. We hebben èèn VO school, op èèn niveau.
Ongeveer 15 km. verderop ligt het dorp waar mijn zoon na de zomer naar school gaat. Daar is een ruime keuze aan VO scholen, op alle niveau`s.Een groot winkelcentrum, sporthallen, zwembad en bioscoop. Het dorp telt zo`n 60.0000 inwoners en heeft alles wat wij niet hebben.
Ik denk dat jij bedoelt: "het platteland" als je bang bent voor verlaten weggetjes? Er zijn vele dorpen in ons land die meer te bieden hebben als een kleine stad. Omdat die dorpen langzamerhand vol gebouwd worden met nieuwbouw en er juist veel faciliteiten zijn. Aangepast aan die bewoners. Er blijft geen verlaten weggetje meer over.

Kletskoek viridantia (tjee wat een moeilijke naam!)

Jouw bewering is regelrechte nonsens. Hier zijn méérdere v.o. scholen,alle richtingen en niveau's en héél véél basisscholen ook van alle kleuren en maten (cristelijk, openbaar, vrije school etc.etc.).
Er is disco (in de zomermaanden) en in de winter een regionale waarnaartoe tot de volgende ochtend (dus de hele nácht) o.v. voorzieningen zijn uit álle dorpen en steden in de regio. Oké o.v. is niet geweldig, het duurt allemaal lang als je met o.v. gaat, maar daarintegen hebben wij allemaal een auto voor de deur en zelfs meerdere auto's is héél gewoon (kinderen ook 1 b.v.). Kinderen halen hier ook al snel hun rijbewijs en áls ze al fietsen door onbebouwd gebied is het áltijd groepsgewijs. Qua veiligheid moet je bepaald niet in de stad zijn, volgens het a.d. dat elk jaar een misdaadscore uitbrengt doen de steden het héél goed qua onveiligheid, op alle fronten (openbaar geweld, zakkenrollen, inbraken etc.etc.) staan de steden en met name de grote steden bovenaan. Het platteland komt ergens in de onderste regionen aan bod (de veiligste gebieden dus).
Je bent dus véél veiliger op het platteland. Jouw gevoel zegt dus niets, sterker nog jouw gevoel staat zelfs haaks op alle cijfers die er zijn. Als je je kind écht op veiliger gebied wil hebben zou je er beter aan doen meteen morgen nog te verhuizen naar het platteland.
Het is ook niet zo dat de situatie alleen hier in dit dorp zo is, er zijn zát dorpen of kleine steden op het platteland die dezelfde voorzieningen hebben.
groeten albana

Trix?

Kan best, ik herinner het me niet meer. En de meesten hier wisselen zo vaak van nick dat ik op een gegeven moment kwijt ben wie, wie is.
groeten albana

Nieuwschierigen onder u

Nee, het is niet terschelling, maar dat geeft wel een beetje weer hoe het er hier 's zomers aan toe gaat ongeveer. Ik denk dat hier alleen meer vierkante kilometers zijn dan terschelling (we hebben de ruimte dus). Overigens is het niet gebonden aan dit dorp alleen, er zijn talloze dorpen/steden op het platteland die vergelijkbaar zijn met de onze.
Wij hebben 2 jaar in Amsterdam gewoond en 6 jaar in Haarlem (voor we kinderen hadden) en toen al werd ik 'kriegel' van alle vooroordelen die er onder sommige stedelingen heersen m.b.t. 'het platteland' en dan vooral onder diegene die nóóit de stad uitkomen. Geloof me er klopt helemaal níks van. Ik kan trouwens ook niet tegen vooroordelen die onder sommige plattelanders heersen over de stad en dan met name de grote steden. Dus dat scheelt ik ben van beide vooroordelen fel tegenstander, altijd en overal. Zo heb ik ooit mijn boerenvriendin meegesleept op d'r 15de naar Amsterdam op koninginnedag, zeer tegen de zin van haar ouders in, die ervan overtuigd waren dat ze minstens drugsverslaafd terug zou komen en misschien zelfs helemaal niet......En ik nodig al mijn exbekenden uit de stad vaak genoeg uit om een weekendje hier te vertoeven zodat ze met eigen ogen zien dat wat ze denken niet strookt met de waarheid. Het komt gewoon omdat mijn ouders gestudeerd hebben (ja in de stad) en daarom altijd 'banden' hebben gehouden met die grote steden. Voor ons (als kind dus) was het héél gewoon om zo nu en dan naar het 'westen' te gaan en daar te zijn bepaalde vakanties ofzo. Zo ook wij. De afstanden zijn nu ook weer niet zó groot, toch?
Ik vind het dan ook verbazingwekkend dat er mensen bestaan die ondanks alle voorzieningen (trein,auto etc.etc.) toch amper in andere provincies komen en er helemaal niks van weten en hun hele mening baseren op ideeën die ze hebben opgedaan uit kletspraatjes van anderen die er ook niks van weten.
Als je het dan zo goed denkt te weten........gá dan 's kijken zou ik zeggen voor je zulke domme beweringen doet.
groeten albana

Leefbaraometer vrom

Nou prachtig toch die leefbarometer van VROM? Daar zie je bevestigd wat ik al zei. Op het 'platteland' zijn de mensen 'zéér positief' over hun leefomgeving, in de steden (Rotterdam en Amsterdam) zijn de mensen 'matig positief' en in de middelgrote steden alleen 'positief'. Ik snap echt niet dat mensen nog per se in hun 'stad' willen blijven wonen. Uit alle cijfers blijkt dat het er toch echt niet zo fijn wonen is.
groeten albana

Trix

Trix

14-05-2011 om 08:58

Albana

Ik heb speciaal de Nick van toen er niet bij gezet, omdat daarin de plaatsnaam was verwerkt en dan zou ik gelijk de clou weggeven... Ik heb net even het draadje teruggezocht in het archief. Mijn vraag over mijn tegenwoordige woonplaats heb ik gesteld in 2008 en het huis van jouw familielid stond te koop toen. Jij vroeg of ik van een bepaalde diersoort hield, want die wonen er vlakbij. Gaat er nu een belletje rinkelen?
Ik denk dat jij in ieder geval in 'mijn' provincie woont, maar waar?

Ik heb echt geen idee trix

Misschien is een link naar dat draadje mogelijk?
Ik heb meerdere familieleden die meermalen verhuisd zijn, mijn broertje pas geleden nog (alweer).
groeten albana

Trix

Trix

14-05-2011 om 09:17

Albana, het huis van je opa!

Het gaat om het oude huis van je opa, wij wonen nu 2 straten daarvan verwijderd. En hebben het heel erg goed hier!

Biene M.

Biene M.

14-05-2011 om 10:43

Argh

Tjonge, altijd als het gaat over wonen in de stad of daarbuiten (of binnen de ring of daarbuiten) zijn er weer mensen die zich aangevallen voelen. Het is toch niet zo dat het één beter is dan het ander? Het gaat erom waar je je het meeste thuis voelt en daarvoor zijn sommige aspecten belangrijker voor de één en andere voor de ander.

Albana, een groot deel van de criminaliteit in de stad is tussen criminelen onderling, je loopt hier als gewone burger echt niet meer risico om vermoord te worden of zo. Volgens mij is het voor mijn 16-jarige dochter veiliger om 's avonds laat alleen door onze buurt te fietsen dan door een uitgestorven woonwijk of ergens buiten de bebouwde kom. En dat iedereen bij jullie een auto heeft, tja, dat is in mijn ogen nou niet echt een aanbeveling, zeker niet als ik denk aan de jongeren die 's avonds in een andere plaats uit geweest zijn. Maar goed, ieder zijn meug hoor.

Biene M.

Biene M.

14-05-2011 om 11:58

Pelle

Dat is haarkloverij. Het gaat uiteraard niet over het onderscheid wel/niet stadsrechten, maar om het verschil grote/kleine woonplaats.

Zoals de Chinezen zeggen: don't look at my finger but look at what it's pointing at.

Kasja

Kasja

14-05-2011 om 12:51

Albana

Statistieken zeggen heel veel en zeggen ook weer niets. Sommige mensen zijn echt gewoon gelukkig in de binnenstad. Dat klinkt misschien vreemd maar dat is zo. Ik ben er van overtuigd dat in onze situatie we minder gelukkig zouden zijn als we nu in een buitenwijk of dorp in de buurt zouden gaan wonen.

viridantia

viridantia

14-05-2011 om 13:27 Topicstarter

Ik had kleine agglomeratie moeten schrijven

en dan bedoel ik kleine agglomeraties als Schimmert, Den Ilp, Gronggrijperadeel (of zoiets waar Reve woonde) Tungelroy, Castenray, Buurmalsen, Wadway, Haarlo.

Diemen, Amstelveen, en Bussum zijn ook dorpen, maar wel dorpen waar ik wil wonen.

viridantia

viridantia

14-05-2011 om 13:38 Topicstarter

Ik vind de criminaliteit in de randstad wel meevallen

In de zuidelijke provincies is het erger.

Bij mijn ouders in de straat (binnenstad ) waren op een gegeven moment 4 moorden gepleegd in 1 jaar. En dat was geen Amsterdam.

Fietsendiefstallen en afrekeningen binnen het milieu maken niet dat ik mij onveiliger voel.

viridantia

viridantia

14-05-2011 om 13:44 Topicstarter

Valt het jullie op dat gezinsdrama's

nooit in de binnenstad plaatsvinden, of in de 19eeuwse gordel eromheen, of in een heel kleine agglomeratie, maar altijd in buitenwijken/slaapsteden (met huizen uit de jaren '80/90)?

liora

liora

14-05-2011 om 14:01

Man vrouw?

Zou het nog verschillen voor mannen en vrouwen? Heb het idee dat in gezinnen de vrouw vaak beslissen waar wordt gewoond. Kan me voorstellen dat mannen andere zaken meewegen als ze zelf konden beslissen.

liora

liora

14-05-2011 om 14:02

Nog een vraag

Ik vraag me altijd af hoe het is on ergens te wonen waar je niemand kent. Dat lijkt me zo eng en moeilijk. Wie heeft daar ervaring mee?

liora

liora

14-05-2011 om 14:04

Voor mij

Ben ik weer: als alleenstaande is het echt beter om in een stad te wonen denk ik. In kleinere gemeenten heb ik altijd het idee dat alles wat afwijkt van het standaard plaatje argwanender wordt bekeken. En dat lijkt me afschuwelijk.

Tihama

Tihama

14-05-2011 om 14:17

Almere

Ik blijf het fascinerend vinden. In exact een half uur (van deur tot deur) sta ik in hartje Amsterdam. Dat weet ik, omdat ik die treinrit regelmatig maak.
Ik werk er overigens niet meer, want 5 minuten fietsen naar mijn werk bevalt me echt beter.

Maar de rest van de tijd (als ik niet uitga, musea bezoek of ga winkelen) woon ik de beste stad om te genieten. Genieten van mijn ruime tuin en ruime huis. Diverse VO-scholen allemaal op korte afstand. Een grote keus aan (culturele) activiteiten voor de kinderen. Op fietsafstand het stadshart vol moderne architectuur. Een stad waar elk jaar een compleet nieuwe wijk wordt gebouwd, waarvan de Bond van Nederlandse Architecten aangeeft dat er nergens met méér variatie en uitdagender gebouwd wordt. Nee, het is niet eeuwenoud, maar als Amsterdam 100 jaar geleden ook geen nieuwbouw had aangedurfd, dan was er nu ook geen Amsterdamse School geweest.

Voorlopig groeit de stad nog steeds door met 5000 inwoners per jaar. De vrije kavels, naar eigen smaak te bebouwen (hier al betaalbaar met een inkomen van 20.000 per jaar, zijn niet aan te slepen (www.ikbouwbetaalbaar.nl). Maar goed, het gaat nu bijna op reclame lijken

Veel sterkte in elk geval. Ik ben blij dat ik niet met dit probleem kamp.

Tihama

Yta Chalne

Yta Chalne

14-05-2011 om 14:17

Stad

JE komt er nooit uit. De enige die echt kan beslissen wat jij leuker vindt, stad of dorp, ben jij. Persoonlijk heb ik helemaal niets met kleine dorpen. Zelfs in vakanties heb ik er geen bijzondere belangstelling voor. Ik heb ook nooit in een dorp gewoond, en ga het ook niet doen. Maar dat zegt helemaal niks over dorpen, alleen maar over mij.

Viridantia, Utrecht is een goede optie. Maar een huis met tuin in een buurt vergelijkbaar met A'dam Zuid gaat je toch echt wel een ton of acht kosten. En dan heeft er al zestig jaar een oude dame in gewoond die nooit iets heeft verbouwd...

Tihama

Tihama

14-05-2011 om 14:26

Verhuizen naar een stad waar je niemand kent

"Ik vraag me altijd af hoe het is on ergens te wonen waar je niemand kent. Dat lijkt me zo eng en moeilijk. Wie heeft daar ervaring mee?"

Toen wij vanuit het Gooi naar Oss verhuisden, kende ik daar niemand. Ik ben lid geworden van een sportclub, later leerde ik mensen kennen via mijn werk en nog later via het KDV. Toen we naar Almere verhuisden, woonde daar weliswaar al wel wat familie, maar verder kende ik niemand. Voor de verhuizing ben ik lid geworden van een mailinglijst met almeerse moeders. Die organiseerden kort na de verhuizing een etentje om kennis te maken.

Nu 12 jaar later ken ik mensen via werk, OO (er wonen heel wat OO-ers hier), school, sport etc. Het lukt me niet de stad in te gaan en NIET meerdere bekenden tegen te komen. Het scheelt misschien ook dat de meeste mensen in Almere weten hoe het is om nieuw in de stad te zijn. In Oss vond ik het moeilijker, want de meesten daar hadden een sociaal en familieleven van generaties lang.

Tihama

Kasja

Kasja

14-05-2011 om 15:00

Liora

Bij ons was het mijn man die op een gegeven moment graag naar een buitenwijk of een goedkopere plaats in de buurt wilde verkassen. Ik wilde dat niet en heb uiteindelijk mijn zin gekregen. Nu we groter wonen is die wens bij man ook weg. In ons geval heb ik dus een grotere stempel op onze woonwensen gedrukt. Althans op dit moment. Wie weet maken we over een paar jaar een andere beslissing. Op dit moment zijn we allebei tevreden met waar we wonen.

Sociaal netwerk is voor mij wel een reden om ook te willen blijven. Ik ben meerdere keren helemaal opnieuw begonnen in een omgeving waarin wij niemand kenden. Dat kost veel tijd en energie. Nu we hier al langer wonen ken ik heel veel mensen. We hebben altijd oppas beschikbaar voor de kinderen. We hebben genoeg vrienden en hebben altijd wel wat leuks te doen. Ik vind het heerlijk dat ik nu zoveel mensen ken in mijn omgeving. Helemaal opnieuw beginnen lijkt me nu ook best moeilijk. Uit ervaring weet ik dat het kan en geen problemen oplevert maar ik weet ook dat het veel tijd en energie kost. Ik geniet enorm van de diversiteit aan mensen die ik nu ken en ik heb weinig zin op dit moment om weer helemaal overnieuw te gaan beginnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.