Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Welke vakantieherinneringen/reiservaringen wil jij je kinderen meegeven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda

Ja ik hoop echt dat wij er toch nog eens komen en dat er niet altijd maar iets tussenkomt. Wij zijn al eens geweest en deze keer zou ik niets met het kindertehuis te maken willen hebben, ik bestond toch niet in hun boeken dus daar heb ik weinig aan. Wel mooi de cultuur innemen en al het eten proeven.

Fiorucci

Fiorucci

04-04-2011 om 15:32

Reizen met kinderen

Haha, ik moet gelijk denken aan mijn zes jaar jongere zus, die als kind op weg naar Spanje bij Breda al vroeg: Zijn we er al?

Fiorucci

Of deze:

uit Rotterdam komen en op de van Brienenoord brug vragen of ze er al zijn!

En herinneringen...

Herinneringen kan je niet inplanten. Voorbeelden genoeg hier van kinderen die zich heel iets anders herinneren van een vakantie dan jij zelf.

Mijn eerste herinnering is mijn moeder die huilt omdat mijn opa dood was. Dood begreep ik niet, maar een huilende moeder wel. Mijn zusje is 3 weken later geboren, weet ik niets meer van! Ik was ruim 2 jaar toen.

Dus ik denk dat je vooral op vakantie moet gaan voor jezelf en je eigen rust. En de een past zich dan aan aan de kinderen omdat die kinderen dat nodig hebben en de ander niet. Wij zijn ook een keer naar Zeeland gegaan omdat we geen zin hadden in een heeeeeeel lange autoreis met een zeurende peuter terwijl een jaar later met diezelfde peuter naar de andere kant van de wereld zijn gevlogen en dat ging super! Beide keuzes hebben WIJ gemaakt de ene keer dus wel aangepast aan kind en de andere keer niet.

En trouwens is geen een vakantie meer het zelfde met kinderen ver weg of dichtbij?

Chippie

Chippie

04-04-2011 om 16:59

Pelle

"Alles 100x liever in Drenthe!"

Wij hebben wel eens wat medische dingen gehad. In Europa en daarbuiten. In Drenthe is je vakantie over, in Frankrijk ziek je uit in een tent (ook geen pretje), verder weg heb je goede zorg, verbleven we in een luxe hotel en supergoed ziekenhuis en gaat je vakantie daarna gewoon door.
Wij hebben op basis van de zorg in Verweggistan en dichterbij (Spanje) vaak geroepen dat je zoveel beter ver van huis iets kunt krijgen dan dichterbij. Het enige zorgpunt vind ik dat hulp van het thuisfront (stel je hebt een ongeluk gehad en beide ouders liggen in ziekenhuis) ver weg is (bv oppas van kinderen).
Taalprobleem? Er wordt meteen een tolk beschikbaar gesteld indien dit noodzakelijk is. Mijn man repatrieert ernstig gewonde mensen uit het barre Verweggistan; dat wordt echt zo ontzettend goed, efficient en klantgericht georganiseerd vanuit Nederland.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2011 om 17:21

Chippie

Mijn ouders wonen in Spanje en hebben in het begin gemerkt dat er verschil was tussen het ene en het andere ziekenhuis. Ze waren blij dat ze uit konden wijken naar een ander ziekenhuis, dan waar ze al geweest waren. Het is dus ook maar net waar je terecht komt hoe tevreden je je zult voelen denk ik.

Herinnering-leeftijd

Ik vind niet dat de leeftijd ertoe doet of je wel of niet naar een bep land gaat, maar ik denk wel dat kinderen zich niet veel herinneren van een vakantie als ze nog erg jong zijn. Of hele andere dingen dan jij denkt.
Ik weet nog dat ik met mijn ,toen kleine, kinderen naar de dierentuin geweest was en dat het enige dier wat blijkbaar indruk gemaakt had een hond was die ook mee was naar de dierentuin...want ze vertelden heel erg blij aan oma dat ze een HOND! hadden gezien.

Asa Torell

Asa Torell

04-04-2011 om 20:58

Hier werkt dat toch niet zo

dat het met en zonder kinderen hetzelfde is voor ons. Zonder kinderen vind ik het heerlijk om op de bonnefooi op kampeervakantie te gaan. Dan geeft dat net het juiste evenwicht van flexibiliteit, avontuur en toch wel wat stress. Maar met kinderen (we hebben het wel geprobeerd) slaat het echt door naar de verkeerde kant bij ons en zijn dat rotvakanties. Dan gaat er zoveel energie op aan nadenken over hoe op tijd eten, hoe gejengel voorkomen, hoe de tent schoonhouden en de kinderen heel ondanks allerlei gevaarlijk kampeergerei binnen handbereik. Dan gaat de lol er voor ons echt af, want juist het niet al te planmatig van te voren nadenken vinden we zo heerlijk aan dat soort vakanties.
Natuurlijk zou je ook iemand kunnen zijn die helemaal niet gestresst wordt van modder in de tent of van rondrijden langs volle campings met moeie kinderen, ik ken ze (bijvoorbeeld hier van OO). Maar wij hebben toch echt proefondervindelijk vastgesteld dat we niet tot die categorie behoren.
Ik heb overigens nog wel de hoop dat het met kinderen boven de 5 een stuk makkelijker gaat, dus ik probeer het zeker weer eens.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-04-2011 om 21:28

Wat jammer

dat deze draad een beetje zuur aan het worden is. Waarom kan het niet blijven bij elkaar vertellen welke vakantie herinnering(en) we aan onze kinderen willen meegeven? Jammer dat er zo afwijzend gereageerd wordt op elkaars motieven om wel of niet naar verre buitenlanden te gaan of juist niet. Het is toch niet zo dat het ene objectief gezien beter is dan het andere? Het gaat er toch om wat in ieders omstandigheden haalbaar/gewenst/mogelijk is? En dat kun je toch van elkaar accepteren zonder te gaan praten in absoluutheden van de ene of de andere kant?
Aagje

Valkyre

Valkyre

04-04-2011 om 21:57

Aagje en karin

Aagje, mooi gesproken! Ik ben het erg met je eens.

Karin, mijn zoontje vertelde heel enthousiast dat hij duiven had gezien in de dierentuin, hahaha!

reiziger

reiziger

04-04-2011 om 21:58

Vakantie moet leuk zijn

Helemaal eens met Aagje, het wordt nu wel een beetje zuur. Het is toch helemaal niet nodig om te verdedigen waarom je naar Drenthe gaat, drie weken op een strand in Frankrijk gaat liggen, met de rugzak de bergen ingaat of het liefst door Thailand reist?
Volgens mij moet vakantie maar één ding, en dat is leuk zijn. En aangezien iedereen anders is, zal ook de definitie van 'leuk' verschillen.

even zo

even zo

06-04-2011 om 10:47

Moet leuk zijn?

Misschien is dat wel de valkuil: vakantie MOET leuk zijn. Iedereen heeft wel baaldagen in de vakantie. Het regent, ziek kind, geplande uitje valt tegen etc. etc.
Je hoopt dat je vakantie leuk wordt en dat je er met plezier op terug kunt kijken. En daarom kies je van te voren iets waarvan je denkt dat dat bij je past. En of dat nu Drente, de VS, een strand met all-in resort in Turkije is, maakt in wezen niet uit.
Neemt nog steeds niet weg dat je best wensen kunt hebben die je je kinderen wilt laten zien of beleven.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2011 om 11:51

Even zo

Ik ben het met je eens hoor. Als je met te grote verwachtingen op pad gaat is een tegenvaller zo gebeurd. Maar, en dat bedoel ik echt niet zuur, het gevaar het gevaar is wel dat die tegenvaller méér voelbaar is als je er veel geld aan uit gegeven hebt en je zo ver zit dat terugreizen niet makkelijk is. Maar dat vind ik op zich geen reden om niet ver te gaan. Als je zo denkt kun je beter thuis blijven. Het risico dat er iets gebeurt en je met een taalprobleem zit vind ik ook geen reden om niet ver te gaan. Ik heb al een probleem als ik Frans moet spreken, dáárvoor blijf ik niet thuis.

reiziger

reiziger

07-04-2011 om 16:26

Leuk

Nou, zo was mijn boodschap 'een vakantie moet leuk zijn' niet bedoeld hoor. Jullie geven er nu wel een geheel eigen draai aan.
Mijn opmerking was een reactie op de eerdere 'discussie' in het draadje, onder andere over de redenen waarom mensen een verre reis zouden maken. En op het verloop van het draadje, waarin mensen uitgebreid gingen verklaren en verdedigen waarom ze bepaalde keuzes maken. Het hoeft toch allemaal niet zo rationeel onderbouwd en afgewogen te zijn? De enige verklaring die je voor mijn gevoel hoeft te kunnen geven is 'nou, dat lijkt mij nu eenmaal leuk'. Of je nu kiest voor Drenthe of voor Amerika, voor een hotel of een tent, voor een actieve of strandvakantie, ik hoop dat je het doet 'omdat je het leuk vindt'. En daar is dus geen goed of fout aan.

even zo

even zo

08-04-2011 om 12:20

Reiziger

Ik ben het met je eens hoor. Je gaat op vakantie met de intentie dat het leuk zal worden. Alleen het werd een beetje een "zeur"draadje. Ik hoopte dat het een "droom" draadje zou worden. En dat je niet alles hoeft te verdedigen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.