Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Welke vakantieherinneringen/reiservaringen wil jij je kinderen meegeven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 23:30

Oh ja (lichtelijk ot)

Hoezeer ik ook hoop dat we zoonlief nog mooie vakantieherinneringen kunnen meegeven, ik vind het vooral belangrijk dat hij zich later herinnert hoeveel Echte Aandacht we hem elke dag geven, en hoeveel we van hem houden en hem willen steunen in het "zichzelf ontlpooien".

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2011 om 00:04

Als je het geld ervoor hebt

is het natuurlijk leuk om met je kinderen naar plaatsen te gaan die nieuw en leuk zijn, maar dat hoeft niet ver te zijn om het als herinnering te doen blijven. Wij zijn een aantal keer in Nederland op vakantie geweest met de kinderen en dat vonden ze erg leuk. Maar ik vond dat we ook een buitenlandse vakantie moesten ondernemen, om ze dat ook mee te mogen geven. Dat werd Slovenië. Die vakantie zullen ze zich waarschijnlijk als hoogtepunt herinneren. Ik had ze graag meer vakanties gegund, maar zo is het nu eenmaal niet gelopen. Persoonlijk ben ik wel van mening dat je je kinderen niet moet overvoeren met grote verre reizen. Ze hebben ook nog een eigen leven straks, ze moeten zelf ook nog iets te ontdekken hebben. Ik heb het wel eens verteld, maar een vriendin van mijn dochter heeft ouders die graag ver vakantie houden en de vriendin bleef op het laatst liever thuis, dan alwéér naar een tropisch oord te moeten met haar ouders. Ik vond dat bizar.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2011 om 00:09

Valkyre

Dat is de basis, de pap, ze mogen zich toch ook de krenten herinneren?

Valkyre

Valkyre

28-03-2011 om 03:59

Kaaskopje

Zoals gezegd is mijn vader overleden toen ik acht was. Een van mijn "krenten uit de pap," mijn mooiste herinnering aan hem, is samen met hem papieren bloemen knutselen voor moederdag, en leren zagen, timmeren en solderen. Daar hoef je toch niet voor naar het buitenland? Vanwege ons beperkte budget zit dat er - buiten tripjes naar mijn schoonouders - voorlopig niet in. Ik word verdrietig van de suggestie dat mijn kind daarom geen "krenten uit de pap" zou krijgen.

krin

krin

28-03-2011 om 09:21

Dit wil ik zoon wel laten zien

http://vimeo.com/21419634
en zelf kijk ik dan graag mee

tonny

tonny

28-03-2011 om 09:50

Alpenhotel - fladder, o.t.

'opgesloten zitten in een Alpenhotel in the middle of nowhere en geen mooie Alp te zien vanwege de laaghangende bewolking,'

Oh ja, zo'n herinnering heb ik ook! En dan hadden we ook nog 'voordelig' twee kinderen op onze slaapkamer, zodat er van romantiek tijdens de verveling weinig kon komen. Brr wat een vervelende vakantie was dat!

Pfff

Wat een lijst is dat zeg. Dat vind ik misschien iets voor een persoon over hun hele leven (en dan nog...) maar zo'n lijst afwerken in iets van 14 jaar, neuh dank je.

Hier ook vooral vakanties voor ons. We doen natuurlijk leuke dingen met zoon maar voor hem hoeven we niet op vakantie. Hij is thuis ook heel tevreden.

Het enige wat ik perse nog een keer wil doen is terug naar Korea. Maar dat is niet eens perse met de kinderen.

Vic

Vic

28-03-2011 om 11:22

Altijd leuke vakanties

Mijn kinderen vinden de vakanties eigenlijk altijd leuk. Als we foto's bekijken komen er allerlei herinneringen naar boven en reageren ze (zelfs jaren later) nog steeds enthousiast. En het zijn toch niet van die heel bijzondere bestemmingen waar we heen gaan. De midweek Gorssel vorig jaar was ook een topvakantie. Ze vinden het sowieso al heel erg leuk als we in een hotel of pension zitten, omdat ze dan ontbijt en evt diner mogen kiezen en zelf drinken bestellen.

Vic

Vic

28-03-2011 om 11:24

1 ding op het lijstje

Ik wil ergens de komende jaren nog een paar dagen met oudste naar Parijs. Toen we twee jaar geleden naar Disneyland Parijs gingen, zouden we samen naar de Eiffeltoren maar dat is er niet meer van gekomen. Misschien eens leuk als verjaarscadeautje, met de trein en dan twee nachtjes ofzo.

nu ik even anoniem...doe ik anders nooit

nu ik even anoniem...doe ik anders nooit

28-03-2011 om 12:25

Leuke vakantie herinnering

Dat we dan altijd in een tent woonden en sliepen en dat mijn vader daardoor wel drie weken met zijn jatten van me afbleef!

Mathilde

Mathilde

28-03-2011 om 13:51

Op mijn lijstje staat een rondreis met camper door de VS, als de kinderen wat ouder zijn. Voorlopig gaan we naar de Franse camping . Mijn kinderen vinden verschillende dingen leuk, dat is wel eens wat lastig. Zo is jongste van 5 dol op kastelen, maar oudste van bijna 8 helemaal niet. Zij houdt juist weer van uit eten gaan en van 'mooie dingen'. Eigenlijk blijven ze het liefst de hele dag op de camping, lekker spelen met andere kinderen .

Rieke

Rieke

28-03-2011 om 13:59

Anoniem

Oh meid, wat 1 zo'n zin zeggen kan!

Monet

Monet

28-03-2011 om 16:25

Anoniem

deze ene zin zegt zo vreselijk veel........een virtuele knuffel van mij!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2011 om 21:15

Valkyre

Liefde en aandacht is de basis, zo bedoel ik het. Alles wat (-je daarnaast aan leuks doet en-) als positieve herinnering blijft hangen is een krentje.

viridantia

viridantia

28-03-2011 om 23:07 Topicstarter

Maar zo duur is het nabije buitenland toch niet?

Tent achterin en ergens naar toe rijden. Met kinderen evt. een camping reserveren. Maar je bent toch even in een andere omgeving, met ander eten, andere taal etc.

Van huis uit ook altijd gewend, we woonden dicht bij de grens dus (noord)Frankrijk was even ver rijden als Drenthe.

Nederlandse accomodaties vind ik juist vrij duur, maar ik wil heus wel eens in Nederland op vakantie.

Ik vind vakantie belangrijk, is het niet voor de kids dan wel voor mij. Vitamine V zeg maar. Ik haal graag reisgidsen uit de bieb als relaxte bedliteratuur.

O ja nog drie voor het lijstje:
IJsland
De Etna of andere vulkaan
En Drenthe natuurlijk hunebedden(!)

viridantia

Kaaskopje

Kaaskopje

29-03-2011 om 00:13

Moet je wel een auto en een tentje hebben

Als je geen auto hebt, zoals wij, dan is een buitenlandse vakantie niet zo goedkoop. Bovendien kun je in het openbaar vervoer geen tent en alle toebehoren meenemen.

Kaaskopje

Jawel hoor, hebben man ( toen nog vriend) jaaaaaren gedaan. Met een rugzak en tent, pot(ten) en pan(nen), 1 boek pp enz. Maar eerlijk gezgd, zou ik het nu echt niet meer doen. Waar ik het meeste van genoten heb toen we voor het eerst met een auto gingen was een klapstoel ! Heerlijk, want dat gehang op de grond was ik wel zo zat. We gingen om de dag uit eten en zaten dan uren aan tafel, puur om het zitten ;o)

Fiorucci

Fiorucci

29-03-2011 om 07:04

Shonagh

Als je drie kinderen bij je hebt, wordt dat lastiger natuurlijk, als je alleen al kijkt wat je voor een kleintje mee moet nemen! Wij gingen toen ik jong was altijd kamperen met mijn ouders, maar daar moest ook voor gespaard worden , een camping is niet gratis. De benzine, tolkosten, noem maar op.

Fiorucci

Ja natuurlijk is het anders, maar mijn ervaring is wel dat het wel met veeeeeel minder kan. Die auto laadt je altijd vol, maar ik lees hier ook dat mensen met kleine kinderen naar bv Thailand gaan en daar trekken, die nemen vast niet zoveel mee.

Mijn ervaring

Ik was kind in de jaren zestig en wij gingen vanuit Drente op de fiets naar mijn moeder's geboortegrond, de Veluwe.
Meestal bij familie, maar de mooiste vakanties waren die bij kennissen die een winkel(tje) hadden en hun voorraad stond op zolder. Daar hebben mijn broer en ik eindeloos winkeltje gespeeld.

Fiorucci

Fiorucci

29-03-2011 om 11:53

Shonagh

Als je je dergelijke reizen kunt veroorloven, kun je ook veel huren ter plekke,schat ik zo in.

Biene M.

Biene M.

29-03-2011 om 22:27

Fiorucci

Ik denk dat Shonagh bedoelt dat je meer kunt als je kijkt naar wat er mogelijk is dan als je kijkt naar wat er niet kan.

Als je in Thailand met jonge kinderen kunt trekken, waarom dan niet in Europa? Ik ken ook mensen die altijd met hun kinderen hebben gefietst in Europa. Tentje achterop. Mensen die naar Thailand gaan huren daar ook niet van alles. Gewoon met de bus, overnachten en eten zijn er niet duur.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 00:40

Shonagh

Ik geef het toe: dat is me te primitief, voor man zéker

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2011 om 07:06

Kleintjes

Toen ik als argument aanvoerde dat je met drie kinderen veel moet meeslepen, had ik echt kleintjes in mijn hoofd..Vandaar mijn reactie over het huren van zaken in Thailand.

Valkyre

Valkyre

30-03-2011 om 08:54

Inderdaad

Ik hou best van kamperen, maar kan het fysiek niet. Een nacht op een matje of in een slecht bed betekent pijn voor de volgende dag. En als ik pijn heb, ben ik niet gezellig...

Chippie

Chippie

30-03-2011 om 13:21

Ja hoor, genoeg lijstjes...

Ja hoor, ik heb een hele stapel lijstjes in mijn hoofd die ik nog wil. En er zit ook een hele lange lijst ´vakantiebestemmingen´ bij. Die lijst wordt trouwens per afgevinkte bestemming alleen maar langer.

We hebben al veel dingen gedaan maar nog meer dingen niet. Voor de komende jaren zou ik graag nog wat vaker verder weg willen met de kinderen.
Gelukkig vinden ze ook een weekendje Terschelling of weekje kamperen in Frankrijk leuk, maar de herinneringen aan USA en Thailand zijn vastgebeiteld in hun geheugen. Het meest bijzondere vind en vond ik van dergelijke reizen dat je met z´n allen iedere dag tal van nieuwe avonturen aangaat.
Daarnaast zou ik ieder jaar graag een stedentripje (crepes eten in Parijs, tapas eten in Madrid, duifjes voeren in Venetie, rondstruinen in Florence, etc) maken. Gecombineerd met kampeervakantie in Frankrijk, Spanje of Italie of gewoon een paar daagjes in de meivakantie. Ook ieder jaar graag een weekendje naar een leuke Nederlandse stad. En ja, ik wil ze ook wat waddeneilanden laten zien. Ik wil nog een week leren zeilen met de kinderen in Friesland, met de camper naar Noorwegen, trekken door Corsica, langer op reis naar Laos/Cambodja/Vietnam, Australie, Peru-Bolivia, Costa Rica, dieren spotten in Afrika, terug naar USA, etc.

En daarnaast blijf ik kamperen leuk vinden en dit jaar huren we voor de tweede keer een huisje op een Toscaanse fattoria. Ook geweldig!

Je moet iets te dromen over houden én ook dromen moet je ook gewoon waarmaken. Misschien is er geen later. Ik ben blij dat we veel leuke dingen kunnen doen. Al zie ik het wel als ´krenten in de pap´. Het belangrijkste wat ik mijn kinderen mee wil geven is een basisgevoel van geborgenheid etc.

Chippie

Chippie

30-03-2011 om 13:30

Met kleintjes naar thailand

Wij zijn met drie kinderen onder de 10 naar Thailand geweest met 22 kilo bagage (exclusief tas met wat boekjes en speelgoed voor kinderen en een foto-videotas). Ook op een Europese kampeervakantie nemen wij bijzonder weinig mee. Als wij weinig te makken zouden hebben zou ik nog ´avontuurlijk´ op vakantie willen. Eilandhoppen op de waddeneilanden met de fiets ofzo.

Vic

Vic

30-03-2011 om 14:29

Helemaal eens met pelle

Als ik kan kiezen tussen kamperen of thuisblijven, zou ik lekker een abo op de Linnaeushof en het plaatselijke zwembad nemen. Waarschijnlijk zouden de kinderen (zeker de jongste) het best leuk vinden om een week in een tentje zonder stromend water en electra te leven, maar ik zou daar zeker weten niet blij van worden. Dat geldt ook voor heel verre reizen, of rondreizen ter plaatse. Wat is er nu de lol van om 12 uur te vliegen met een peuter, en dan ter plaatse nog een hotel te moeten zoeken (of leuk hutje in het oerwoud). En dan een bestemming waarvoor je ook nog eens allerlei vaccinaties nodig hebt, of waar je moet hopen dat er geen politieke/militaire crisis uitbreekt.

Chippie

Chippie

30-03-2011 om 16:22

Vic

`Wat is er nu de lol van om 12 uur te vliegen met een peuter, en dan ter plaatse nog een hotel te moeten zoeken (of leuk hutje in het oerwoud). En dan een bestemming waarvoor je ook nog eens allerlei vaccinaties nodig hebt, of waar je moet hopen dat er geen politieke/militaire crisis uitbreekt`

Pffff, speak for yourself!

Ik vind heel veel dingen niet leuk die andere mensen geweldig vinden. Gelukkig maar!

(Trouwens dat peutertje heeft tijdens de vluchten geen kik gegeven. De eerste vlucht heeft ze 9 uur geslapen, de tweede vlucht heeft ze zich vermaakt met Dora stickertjes. De kinderen hebben nu 2 prikjes gehad en zijn levenslang beschermd. Is dat zielig? Superleuke hotelletjes en 'hutjes' hadden we al geboekt.

Ik vond de reis naar Thailand heel erg luxe: geweldige natuur & cultuur, overal - ook in 'hutjes' - geweldige service, overal overheerlijk eten, badhanddoeken die over je strandstoel worden gedrapeerd, BBQ-diner met versgevangen vis met je voetjes in het zand bij ondergaande zon, geweldige mensen, 'hutjes' aan het strand met een binnen- en buitendouche, mooi weer garantie. En voor jouw informatie: hotels waar ze in NL niet aan kunnen tippen! Daar is niets primitiefs aan.

In Thailand heb je bijzonder weinig nodig want je hebt altijd mooi weer. Bij ieder hotel lieten we onze was doen, bij ieder hotel had je stapels dikke handdoeken, we liepen de hele dag op slippertjes/teva's, hoefden geen speelgoed mee te zeulen want er waren zoveel andere leuke dingen te doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 21:13

Chippie

En wat kan je peutertje die zich zo goed heeft gehouden tijdens de lange vlucht zich herinneren van deze verre reis?
Wij zijn twee keer naar een stacaravan geweest in Nederland. De eerste keer kan mijn jongste zich niet meer herinneren. Dat vind ik niet erg, omdat ze die kant vast nog wel een keer op gaat in haar leven. Van een tropisch oord zou ik het érg jammer gevonden hebben. Zo'n verre reis maak je met je kinderen toch ook voor de indrukken die ze er opdoen? Of gaat het echt alleen maar om ver en luxe?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.