Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Holden

Holden

29-03-2011 om 14:53

Toch vreselijk [meisje van 12 bevalt tijdens schoolexcursie]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

31-03-2011 om 08:39

Oh jee nee

Nee dan zouden ze dat hier ook niet doen hoor, zo'n open huis.
Vind je dat zelf niet vervelend? Hier is het redelijk besloten, wel hebben wel ramen boven maar die beginnen op borsthoogte, dus wel genoeg lichtinval maar geen inkijk, het enige wat iemand vanaf straat zou kunnen zien is je hoofd.
Mijn vriendin had vroeger ook zo'n soort hal, heel veel ramen en een grote deur met raam. De hal was open naar boven met een balustrade/overloop. Dus als je de badkamerdeur/slaapkamerdeuren open deed, alles kwam uit op die balustrade en dus de hal. Iedereen die daar voor die deur ging staan kon je zien. Weliswaar was de deur aan de zijkant van het huis, waardoor alleen mensen je konden zien die daar ook echt moesten zijn, maar het leek mij toen helemaal niets.

Maar ik snap het, in jouw huis zou ik ook niet in ondergoed rondstruinen

Rodebeuk en speculeren

Wat mooi aangehaald Rodebeuk, over dat zuiver spreken, ik streef daar ook naar (los van of het ook altijd lukt .
Over het speculeren dat hier gebeurt en dat door sommigen zo afgekeurd wordt: ten eerste heeft dat natuurlijk geen enkel raakvlak met de Telegraaf. Ik denk dat eenieder die in dit draadje reageert oprecht begaan is met het meisje en haar kindje. Ten tweede: wij zijn dus ouders. Voor mij geldt (en misschien dus ook voor anderen in dit draadje): ik heb een dochter die over een jaar of twee/drie twaalf is. Als ik zoiets hoor kan ik er niks aan doen: ik zie meteen mijn dochter in een doemscenario als dit. Zo van: stel je toch voor dat... Ik wil meer weten, omdat: is mijn band met haar sterk genoeg dat ik iets aan haar zou merken, hoe kan ik voorkomen dat ze ooit in een situatie als deze terecht komt. Het is enerzijds de ver-van-mijn-bed-show omdat ik me zo moeilijk kan voorstellen dat een meisje van 12 dit overkomt, anderszijds staat het zo dicht bij me omdat ik zelf een meisje van bijna twaalf heb.
Ik hoop echt dat de mensen om haar heen goed voor haar en haar kindje zorgen.

mijk

mijk

31-03-2011 om 09:06

Clo

Ik snap je redenering heel goed maar ik moet dan wel meteen denken aan wat het jeugdjournaal altijd tegen kinderen zegt bij verontrustend nieuws:

jij hoeft je er niet druk om te maken want het is zulk groot nieuws, omdat het bijna nooit gebeurd

Mijk

Nee boven niet

Nee boven kan je vanaf het raam in de hal alleen een piepklein stukje muur en gang zien. Boven kun je dus gerust bloot lopen zonder dat je gezien word (oke slaapkamer even van het raam wegblijven).
Ik vind het niet vervelend die grote ramen en wie gaat er nu uitgebreid voor het raam staan koekeloeren vanaf de straat? Niemand toch? Ja ik als ik jongste zoek bij buren omdat we gaan eten ofzo.......Dan kan ik van buiten zien of ze niet daar benenden in de kamer is, gaat sneller dan overal aanbellen. En dus de buren als zij hún kind zoeken........en dan gebaar ik vanaf de bank dat kind er wel of niet is.Verder is het een rustige straat (doodlopend) dus niet veel verkeer of mensen die langslopen alleen bestemmingsverkeer en een stuk of 10 huizen die langs óns huis moeten.
En als je in het midden van de kamer bent (eettafel of keuken) ben je door de diepte ook redelijk onzichtbaar.
En het geeft veel licht en zon dat is ook prettig (en anders zonnescherm uit).
De ingang/hal is inderdaad aan de zijkant dus alleen mensen die al voor de deur staan kijken naar binnen.
Maar om je daar bloot te vertonen is wat anders.
groeten albana

Wat ik me afvraag

De vader word dus gezocht want een sex met een minderjarige onder de 12 is strafbaar.......Dat snap ik.
Maar wat nu wanneer de vader een 13 jarig jongetje blijkt te zijn?
Krijgt die ook 12 jaar aan zijn broek zoals een volwassene? (denk het logischerwijs niet, maar word hij dan ook veroordeeld volgens jeugdrecht?)
En waarom dan de vader wel en het de moeder niet wanneer het met beider instemming is gebeurd? Is sex uberhaupt onder de 12 strafbaar óók als het met wederzijdse toestemming gebeurd? En als het 2 gelijkwaardige partners zijn?
Dát vraag ik me af.
groeten albana

Ok ok

ik ben wat door gaan draven, goed ik neem het allemaal terug, het is informatie breien.

Goed ik ben er dan ook wel klaar mee, maar ik heb wel erg zin in een draadje over puber meiden maar dan moet ik in een rubriek zijn waar ik zelden kom, ik wacht mijn jaren nog wel af, terwijl ik erg graag tips hoor.

Mijn oudste is nu 8 en hoorde ook over dit meisje wat een kind had gekregen, ik heb gezegd dat het heel raar is dat zo'n jong meisje zo vroeg al seks heeft en dat het een raar en akelig verhaal is.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2011 om 11:30

Manda

Ik hoop dat je dat te zijner tijd nog wel nuanceert naar dat het niet de bedoeling is dat zo´n jong meisje seks heeft en niet simpelweg raar. En dat ze áltijd naar je toe moet gaan als het wel gebeurt. Stel dat een meisje in haar hoofd heeft dat het raar en haar fout is, dan kan het gebeuren dat ze in stilte seks heeft met iemand die dat niet met haar hoort te doen. Het is blijkbaar niet uitgesloten dat dat zo kan gaan.

Tihama

Tihama

31-03-2011 om 17:59

Gek toch dat internet

Lang geleden beviel er een meisje van 12 in ons dorp. De vader kende ik ook: hij riep namelijk steeds stoer tegen mijn broer dat ie al gen**kt had. Wij geloofden dat natuurlijk niet, maar toen hij uitermate trots op zijn 13e achter de kinderwagen liep geloofden we het wel.....

Ik kan me niet herinneren dat het verhaal van die 12-jarige (nu een jaar of 30 geleden) in de plaatselijke pers gekomen is. Het was wel in het dorp het gesprek van de dag.

Cobi: er zijn ongeveer 100.000 12-jarige meisjes in Nederland. Dus je hebt een kans van 5 op 100.000 dat je dochter zwanger wordt. Ietsjes groter dus dan de lotto.

Tihama

Ahum.

Volgens mij was dit meisje 11 toen ze zwanger werd. Ik schat zo in dat dat er minder dan 1 per jaar is in NL.

Mijn hemel. Ik wil er niet eens over nadenken...

Ingrid

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

05-04-2011 om 14:02

Vader aangehouden

Het lijkt er dus toch op dat de vader het gedaan heeft...

http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/@155387/vader-aangehouden/

Mamvantwee

Mamvantwee

05-04-2011 om 14:19

Vreselijk

Wat erg. Wat leven we toch in een verrotte wereld.

Groet, Mamvantwee

Klazien

Klazien

05-04-2011 om 15:50

Helaas

Helaas lijkt de vader van de 12-jarige ook de vader van haar baby te zijn. Arm meisje. Eerst dat meemaken en dan ook nog de bevalling op schoolreisje out of the blue te moeten doorstaan. Genoeg trauma's voor een heel mensenleven. Ik hoop dat zij goed begeleid wordt en uiteindelijk haar leven weer op een normale manier kan oppakken.Ik heb ergens gelezen dat men een nieuwe identiteit voor haar overweegt. Ik hoop dat maar want dan heeft zij de meeste kans op een normaal leven (en de baby ook natuurlijk), denk ik.

Valkyre

Valkyre

05-04-2011 om 16:40

Gatver

Jakkes, zou het echt? Ze hebben DNA afgenomen, dus dan zal hij wel niet voor niks opgepakt zijn. Gatver, zo'n rotzak die niet stilstaat bij wat hij zo'n kind (zijn eigen kind!!) aandoet.

Dat arme meisje, verschrikkelijk gewoon. Ik hoop dat zij en de rest van het gezin de beste hulp krijgen die er is. Jee, ik kan er gewoon met m'n kop niet bij. Schokkend.

sunshine

sunshine

05-04-2011 om 17:01

Ooooh wat erg zeg

heb zo met haar te doen!
Kindje is wel bij haar,maar ze weten nog niet of dat zo blijft....

ik las overigens van de week bij de huisarts in een tijdschrift van een therapeut die vertelde dat ie wel meer vrouwen had meegemaakt die niet wisten dat ze zwanger waren....

die met platte buik binnen kwamen...maar letterlijk met dikke buik naar buiten gingen...
Kennelijk ,zo werd er geschreven, kan het brein zo'n invloed hebben op ons lichaam dat je buik plat blijft wanneer je in ontkenning bent dat je zwanger bent....

ik vond dat zo bizar om te lezen!

Moest meteen aan dit meisje denken.
ik hoop dat ze samen met haar kindje in een veilig gezin mag opgroeien...dat ze samen blijven,

fladder

fladder

05-04-2011 om 17:14

De baby...

"Je vader is je opa die je moeder heeft verkracht..."

Ik hoop dat dat kindje ook heel goede opvang zal krijgen... Je zal maar moeten leven met dit gegeven... Het lijkt me afschuwelijk!

Bewijs

Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is. Blijkbaar is er twijfel mogelijk.
Kan dus ook nog mogelijk iemand anders zijn mischien een ander familielid.
Hopelijk komt het wel uit anders blijf je met verdachtmakingen zitten.

Nieuwe identiteit

Lijkt me niet fijn. Het lijkt me voor een kind juist traumatisch als ze haar verhaal zou moeten verzwijgen. Hopelijk heeft ze hier zelf ook nog iets in te melden want het gaat wel om haar leven en dat van haar kind.

Sancy

Sancy

06-04-2011 om 09:21

Annej - bewijs

"Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is. Blijkbaar is er twijfel mogelijk."
Dat er kans is dat de geteste man níet de vader is, is slechts een statistische mogelijkheid. Er zal nooit een 100% match zijn, maar een vaderschapstest kan over het algemeen tot 99,99% nauwkeurig vaststellen of een man de vader is van een kind.
Als de geteste man een één-eiige tweelingbroer heeft, kan dit feit de uitslag beïnvloeden, en in geval van incest kan de uitslag ook iets minder nauwkeurig zijn (omdat de moeder zowel het erfelijk materiaal va nhaar moeder als van de vader/opa bij zich draagt).
Verder kan een dergelijke test minder nauwkeurig zijn naarmate er op minder allelen (een bepaalde uitvoering van een gen op een specifieke plaats op een chromosoom, die de erfelijke informatie draagt) getest wordt.
Maar aangezien deze variabelen bij onderzoekers goed bekend zijn, zal bij de test daar rekening mee gehouden zijn. Zo heel veel ruimte voor twijfel is er dus niet, helaas.

Er is wel iets

Flarden opgevangen van de radio: er schijnen toch wat gegevens te ontbreken om zo zeker als zeker te kunnen zijn mbt dna. Ik weet niet hoe precies, maar als ik even gok: Normaal gesproken bestaat een kind uit het dna van 2 compleet verschillende ouders. In dit geval is er in het dna van de moeder al dna van de vader. Dat maakt het misschien wel ingewikkelder om het dna van de vader los te maken, te identificeren. Het resultaat van het onderzoek geeft hoe dan ook niet de gebruikelijke 99% zekerheid, maar minder.
Groet,
Miriam Lavell

Tja

het was info breien en dus speculeren maar als ik mijn postings terug lees kan ik toch niet anders concluderen dan dat als een kind van 12 zwanger is, het niet wil vertellen wie de vader is en met name niet weet dat het zwanger is (en dus de moeder ook geen idee had...) er dus iets akeligs aan de hand is.

Ik kan er namelijk nog steeds niet bij dat een moeder niet ziet aan haar dochter van 12 (dat is piepjong) dat er iets aan de hand is.

Gadverdamme overigens, gore hufter. En dan snap ik al helemaal niet dat een moeder niet direct ingrijpt bij het vermoeden dat er spraken is van misbruik, liever eenzaam en arm in een opvanghuis dan mijn kind laten verkrachten door je man.

ja het kan allemaal als je oogkleppen op hebt en je kop in het zand steekt.

75%

er is aangetoond dat de baby en de vader/opa (nogmaals gadverdamme) 75% dezelfde mix van dna hebben. Nou dan is het of de vader of het is zijn broer.

Geen moeder

Manda, ze waren gescheiden. Moeder woont elders. De kinderen zijn aan vader toegewezen.
Groet,
Miriam Lavell

Oh wat fijn

de kinderen zijn toegewezen aan de vader die al eerder gezeten heeft voor misbruik.

Fijn systeem, jezus wat ongelovelijk absurd, vreselijk. Ik kan mij hier zo over opwinden. Dan ben je als kind misbruikt, heb je de lef en het uithoudingsvermogen om je vader aan te geven en dan mag die eikel zodra hij weer vrij is zijn andere dochters in huis hebben. wat vreselijk ook voor die dochter, het is allemaal voor niets geweest.

He gvd wat een klotenzooi.

Grr

ik vind het zo erg ! Ben zo kwaad, die k-eikel heeft gewoon dat kind stelselmatig verkracht en bij de eerste eisprong is ze zwanger geworden en dan net doen alsof er niets aan de hand is en dat het vanzelf misschien over gaat. Enig voordeel wat ik aan deze situatie kan trekken is dat door dit alles ze nu weg is uit die hel. En nu maar afwachten of jeugdzorg in staat is een pleeggezin te vinden waar beide een langdurig warm hecht en veilige omgeving kan bieden.

En die baby die heeft een leven lang lichamelijke mankementen.

Ik hoop dat de overheid hier zijn lessen uit trekt en het hele systeem van jeugdzorg weer eens onder de loep neemt en er meer middelen en aandacht in pompt.

Ja kwaad omdat het dus gewoon voorkomen had kunnen worden, dat kind had nooit bij die hufter geplaatst mogen worden.

liora

liora

06-04-2011 om 10:56

Tja

Vreselijk verdrietig word ik hiervan. Het is nog een geluk dat ze tijdens het schoolreisje is bevallen. Stel dat ze thuis was bevallen, dan had pa de buitenwereld gezegd dat dochter er vroeg bij is, het kind zelf opgevoed en waarschijnlijk ook misbruikt zodra hij haar lekker genoeg vond daarvoor.

Overigens Manda, er zijn vrouwen die zo bang zijn om alleen te zijn dat ze dit laten gebeuren. Vrouwen die zichzelf laag waarderen. Of die blij zijn zelf niet meer verkracht te worden. Bijvoorbeeld.

Liora

Chippie

Chippie

06-04-2011 om 11:01

Manda

Ik ga helemaal niets af doen aan de situatie. Die is intriest. Daar verander je helemaal niets meer aan. Maar je reacties verbazen me. Ze vliegen van links naar rechts. Jij beweerde bij hoog en laag dat het ondenkbaar is dat je op je eerste eisprong wordt bevrucht (ik dacht toen al, wie weet is het kind vanaf haar achtste stelselmatig misbruikt...). Jij was degene die de vader adviseerde om meteen een rechtszaak aan te spannen. Het enige wat ik kon denken was, er moet wel een hele gegronde reden zijn om het kind zo direct uit haar complete omgeving te rukken (en die reden is er dus).

Natuurlijk is er heel veel misgelopen in het leven van dit meisje. Natuurlijk moet dat tegen het licht worden gehouden. Maar je kunt niet, zonder veel extra informatie, de Jeugdzorg van alles beschuldigen. Het probleem begint elders. En ook al zou hieruit blijken dat ze hier hopeloos gefaald hebben, dan doen ze ongetwijfeld ook veel goed werk. Maar daar hoor je niemand over. Je hoort alleen over situaties waar het misgaat en over de situaties waarin ze wel hun werk goed doen maar de ouders op de achterste benen staan.

Ik heb nog nooit te maken gehad met de Jeugdzorg. Van een grote afstand kijk ik daarnaar en denk ik, wat een enorm moeilijke baan.

Tja

"er zijn vrouwen die zo bang zijn om alleen te zijn dat ze dit laten gebeuren. Vrouwen die zichzelf laag waarderen. Of die blij zijn zelf niet meer verkracht te worden"

Ik kan daar niet bij, ook al ben je zelf zo diep onzeker en angstig heb ik daar geen enkel begrip voor, ik vind dat die 'moeders' gestraft dienen te worden en elke ander die er van af weet en niets doet om dat kind weg te krijgen daar. Liever zelf dood geslagen worden dan mijn kind bij zo'n man achter te laten. Ik ken zelf een paar gruwelijke incest verhalen met moeders die niets deden en die kinderen hebben daar enorm last van, het is niet alleen de vader die het doet maar een moeder die alleen maar toe kijkt is net zo erg.

Chippie

ik heb helemaal niet geadviseerd dat er een rechtszaak aangespannen moest worden, waar haal je dat nou vandaan ? En ik vind zelf dat ik juist heel rechtlijnig in deze draad heb gereageerd.

En chippie

het is niet alleen jeugdzorg. Het begint bij de rechter die toekent dat die kinderen bij de vader terug mogen. Of ze zijn niet geinformeerd of ze hebben er niets mee gedaan.

het doet niets af aan al het goede werk wat jeugdzorg doet, ik heb overigens ooit een zomer bij jeugdzorg gewerkt en ken de dilemma's die die mensen dagelijks mee moeten kampen. Het is de overheid die mazen in het systeem niet vullen en daar is dit weer een voorbeeld van.

Oh ja chippie

je reactie zit mij niet lekker, je stopt woorden in mijn mond en je haalt mijn postings uit de context waarin ik ze geuit heb.

Ik ging in over zwanger op je eerste eisprong bij seks met een gelijkwaardige partner, in de situatie dat 2 van die jonge mensen seks samen hebben. De kans dat ze net in die 2 dagen seks hebben en ook nog eens zwanger worden is heel klein. Ik heb dat niet gezegd in de context dat er dagelijks een vader over heen ging zoals jij nu aanhaalt.

Dus nee, het is mij niet duidelijk wat je nu wil met deze aantijgingen naar mij toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.