Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Holden

Holden

29-03-2011 om 14:53

Toch vreselijk [meisje van 12 bevalt tijdens schoolexcursie]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh gemist

ja ik heb de postings gemist dat de moeder er niet was in het gezin, dus excuses Pelle. En indd meestal ga ik er vanuit dat Miriam zich wel goed inleest dus vandaar

ok dan kan je mijn posting omtrent 'niet zien dat er iets met je dochter is' en 'niet ingrijpen als je dochter misbruikt wordt' bij deze nogmaals in de context plaatsen van de gevallen die ik ken waarbij de moeder dus niets deed. Maar dat heeft nu in dit topic met dit meisje niets te maken.

Verder stoor ik mij aan de reacties op mijn postings, er is voor 75% aangetoond dat die vader dezelfde genenmatch heeft als de baby, niets telegraaf gehalte aan, die hufter heeft zijn dochter stelselmatig verkracht.

amk

amk

07-04-2011 om 10:00

Manda

dat is een aanname dat het stelselmatig is. Je weet niet of het slechts 1x was of meer.
Niet dat dat het goed praat, maar om even Tinus zijn woorden te gebruiken: assumption is the mother of all fuck-ups.

En met assumptions hangt deze hele draad aan elkaar.

Verbazing

Pelle, kennelijk ligt de kwestie nog genuanceerder dan ik dacht: biologische moeder is overleden, stiefmoeder is vertrokken.
Ook best, maar dat doet aan de aanvankelijke klacht van Manda niks af: waarom deed moeder niets? Het antwoord kan daarop niet zijn dat er 'slechts' een stiefmoeder was. Tenzij je meent dat stiefmoeders zich sowieso niet bemoeien met de kinderen of dat alleen biologische moeders lucht van dit soort narigheid kunnen krijgen.
Dat lijkt me lariekoek. Het gehannes over stief of echt dan ook niet zo relevant.
Er was geen moeder in huis (geen andere ouder). Het stel was gescheiden, de kinderen aan vader toegewezen.
Dan dat andere ding: hoewel het waarschijnlijk lijkt dat deze vader inderdaad de dader is, kun je dat met die uitslag, vooral in de context van complexe gezinsverhoudingen, toch niet zo zeker zeggen.
De politie is niet voor niks gereserveerd. Wie weet is er nog wel ergens een door vader bij een andere dochter verwekte halfbroer. Of zoiets. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het bestaat.
Manda heeft het hart op haar tong, maar slaat wel een beetje op hol.
Daarmee wil ik overigens niets afdoen aan de emotie. Inderdaad, gruwelijk allemaal.
Groet,
Miriam Lavell

Amk

aannames, ach je kan natuurlijk alles op de mm nemen, maar ik vind het niet onzinnig dat ik de ruimte neem om er helemaal vanuit te gaan dat dat niet 1x was.

En ja ik heb mijn hart op de tong in deze. Ik vind het zo'n onrecht, die man was al bekend als misbruiker van zijn oudere dochter. Ik heb dan zo'n oergevoel van onrecht waar iemand de schuld van moet krijgen, het syteem wat niet werkte hier. Die vreselijke eenzaamheid, moeder dood, stiefmoeder weg, alleen met die hufter. Ja ik draaf dan door, ik vind het zo erg voor dat kind.

Yura

Yura

07-04-2011 om 10:45

Stiefmoeder

Ja nu krijgt opeens de stiefmoeder de zwarte piet. We weten toch helemaal niets over die stiefmoeder. Hoe lang die een relatie met die man heeft gehad en hoe lang ze samen hebben gewoond en wanneer dat geweest is. Een stiefmoeder heeft geen omgangsrecht ofzo, misschien hebben ze 4 jaar geleden een jaar samen gewoond en heeft ze helemaal geen contact meer met de kinderen en is het misbruik pas daarna begonnen. En wie wet heeft ze wel wat gezegd maar is dat afgedaan als praatjes van een wraakzuchtige ex. Ik ken ook een man die dat is overkomen namelijk.
Verder zijn er natuurlijk nog andere mogelijkheden, misschien was het de vader van de vader (dat gebeurt ook veel) of misschien is er nog een oudere broer die niet meer thuis woont ofzo. Overigens vraag ik me ernstig af wat er met het jongere broertje van 11 gebeurt of die nu herenigd wordt met zijn zusje. Voor hem is het ook allemaal afschuwelijk. Zijn zusje krijgt opeens een kind, hij kan niet meer normaal naar school, moet onderduiken met zijn vader, die achteraf hoogstwaarschijnlijk een kinderverkrachter blijkt te zijn. Maar misschien wist de jongen het uit eigen ervaring ook al wel en heeft de vader nog wel even door kunnen gaan doordat alleen de dochter bij hem weg is gehaald. Dan vonden nog een paar onverlaten het nodig om het huis te plunderen met daarin ook de persoonlijke spullen van de kinderen. En waar is het broertje nu dan? Hebben broer en zus elkaar niet enorm nodig nu?

Hallo yura

het is toch al bekend dat er 75% dezelfde genenmatch is, dan is het niet de vader van de vader of een oudere broer.

En verder heb ik er niets meer over gelezen, behalve dan wat ik op het nos journaal heb langs zien komen, dus de rest van je relaas zegt mij werkelijk niets.

Hoe?

Manda:"het is toch al bekend dat er 75% dezelfde genenmatch is, dan is het niet de vader van de vader of een oudere broer. "
Hoe weet je dat?
Groet,
Miriam Lavell

Zwarte piet?

Yura:"Ja nu krijgt opeens de stiefmoeder de zwarte piet. "
Que? Ik was niet aan het zwarte pieten. Ik heb de aanvankelijke vraag van Manda begrepen als de vraag waarom die andere bij dit kind betrokken ouder kennelijk niks gedaan heeft.
Het antwoord is: moeder woont niet meer thuis, kinderen zijn aan vader toegewezen.
Diepere details (het is een stiefmoeder) doen aan die omstandigheid niks af. Er was geen moeder bij, klaar.
Groet,
Miriam Lavell

Nou miriam

dat is op het journaal geweest dat uit dna onderzoek vrijwel zeker is dat het de vader is, die slag om de arm werd bij pauw en witteman uitgelegd door Plasterk.

Een persoon bestaat dus uit 4 x 25% genenmix. Als er is aangetoond dat het kind 75% dezelfde genenmix heeft als die hufter dan is het vrijwel zeker dat die man de vader is van dat kind/kleinkind. Tenzij die vader een broer heeft dan heb je dezelfde 75%.

Vrijwel zeker

Het lijkt mij bijvoorbeeld al vrijwel zeker dat die vader een broer heeft. Voor het overige lijkt mij die uitleg een tikkeltje kort door de bocht.
Groet,
Miriam Lavell

Yura

Yura

07-04-2011 om 11:13

75%

Volgens mij is het voor 75% zeker dat de vader van het meisje ook de vader van de baby is. Er is dan dus 25% kans dat het iemand anders is en dan lijkt mij het het meest voor de hand liggend dat dat dan ook familie van de vader/meisje is anders kun je niet zo grote genenmatch hebben. Maar goed ik ben geen geneticus of wiskundige dus ik roep ook maar wat.
Wat moet ik me dan voorstellen bij 75% dezelfde genenmatch met de vader, volgens mij kan dat niet eens. De moeder krijgt 50% van de vader en die geeft weer 50% van haar genen door, maar je weet niet van welk deel, het is nooit precies 25 van haar vader en 25 van haar moeder. Kan ook 0/50 zijn of 10/40. De vader geeft dan ook nog eens 50% van zijn genen door aan de baby. Dus het is wel heel knap als er precies 75% van de genen overeenkomen. Volgens mij is er toch echt bedoeld dat de kans 75% is dat hij de vader is en niet dat 75% van de genen overeenkomen. Als de moeder geen familie van de vader zou zijn dan kunnen ze het voor 99% zeker zeggen tegen nu 75%.
Het overige waar ik het in mijn posting over heb dat de vader en 11-jarig broertje waren ondergedoken en dat hun huis geplunderd is is ook gewoon in het nieuws geweest. Op de site van de telegraaf kun je lezen dat vanochtend in overleg met burgemeester en politie hun huis is leeg gehaald door een verhuisbedrijf om verdere plunderingen te voorkomen. Dat vind ik dus echt dieptriest hoor dat mensen dat doen, kijk dat je boos bent op die vader snap ik, maar dat je die kinderen op zo'n manier nog even verder kapot maakt begrijp ik dus niet, want het is wel ook hun huis met hun persoonlijke spulletjes en sowies blijf je met je tengels van andermans spullen af. En verder blijf ik van mening dat ook broer en zus samen zouden moeten zijn, maar misschien is dat inmiddels wel zo, heb ik niks meer over gelezen.

Nee

je hebt 4 mensen nodig voor 2 kinderen. Een persoon bestaat uit dus 4x 25 genetisch verschillende achtergronden.

het is niet zoiets als het is 75% kans dat het de vader is in de zin dat het ook 25% kans is dat het niet zo is, er is een 75% match dat is iets heel anders.

Sancy

Sancy

07-04-2011 om 11:19

Welja

Laten we de *kans* van 75% vooral niet gelijk stellen aan een *genenovereenkomst* van 75%.
En Yura, vernielingen bestaande uit gevelkladderij en ingegooide ruiten is volgens mij niet gelijk aan plunderingen.

Even bekeken

Plassterk zegt toch iets anders. Hij gaat uit van 4 grootouders. Als vader alleen maar verwekker van de jonge moeder is, dan heeft het kind 1/4 van de genen van een opa. Is vader ook de verwekker van het kind, dan heeft kind 3/4 van de genen van opa.
Plassterk veronderstelt dat de vergelijking op die manier is gemaakt.
Maar ik schreef al eerder dat het bij incest helemaal anders kan liggen. Stel je voor dat vader ook door incest is verwekt, om maar wat te noemen.
Groet,
Miriam Lavell

Izar

Over mijn bedoeling is het slechts speculeren. Ik pleit er juist voor om daar mee op te houden.
In het ziekenhuis heb je de mogelijkheid dat je met kind rustig kunt overleggen wat haar wensen zijn over haar situatie zoals die is. Er zonodig later weer op terugkomen en in algemene zin het meisje er zo bij betrekken dat het duidelijk is dat het om haar gaat en dat ze er toe doet in haar eigen leven.
Ik pleit juist voor rust en respect, beleid en wijsheid, niet voor domweg ingrijpen.
En inderdaad, wat als blijkt dat een neefje de vader is? Houdt het klein zou ik zeggen. Maar dat is mijn mening.

Izar

Bedoel je dat het ook mogelijk is dat een meisje van 11 of 12 uit vrije wil (in ieder gevalzonder dat ze op welke wijze geintimideerd is) sex zou hebben met haar vader? En als dat al het geval zou kunnen zijn hoeft ze niet beschermd te worden omdat ze de cognitieve vermogens heeft om naar het VWO te gaan?

Als je er vanuit gaat -aanname- dat vader de verwekker is en dat doe je blijkbaar.
Een kind van 12 met een behoorlijk verstand wordt hier weggezet als een zielig slachtoffer die we moeten redden. En zo ga je met zijn allen het schip in.
Als het waar is is dat niet misselijk maar geen reden om het kind ook verder nog alle beslissingen over haar eigen leven en dat van haar kind te ontnemen.
Zo beslisten ouders en kerk vroeger ook dat een baby van een jong meisje maar afgestaan moest worden. Daar zijn we ook -hopelijk- van terug gekomen omdat het traumatiserend is. Nu dwingen we die arme kinderen weer in andere scenario's van eigen maaksel.
Met aannames en dadendrang help je zo'n kind gewoon de vernieling in. Ik zou maar een beetje temperen en me wat neutraler opstellen. En ook luisteren naar het kind. Mischien heeft ze er wel een heel goed beeld van wat ze wil, beter dan de toeterende en speculerende volwassenen.

liora

liora

07-04-2011 om 11:48

Annej en yura

Gatver zeg, jij bent echt gek. Sorry hoor. Dus als het meisje graag bij haar vader wil wonen, vind jij dat ze dat zelf moet kunnen beslissen. Ben blij dat jij niks over kinderen te zeggen hebt.

Het is duidelijk dat jij slechte ervaringen hebt met jeugdzorg, maar je bent compleet doorgeslagen.

En Yura: ga even terug naar school. Nee je kunt niet een kind slechts 10% van je genetisch materiaal geven.

Liora

Neefje?

hè, nou ik krijg het niet duidelijker dan ik heb aangegeven.

Als er een persbericht naar buiten komt vanaf justitie dat er is aangetoond dat het met grote waarschijnlijk heid het de vader is dan is het dus niet het neefje, want dan heb je een veel lagere dna match en dan zou het persbericht niet zo geformuleerd zijn.

Ik kap er mee, ik heb de indruk dat veel mensen hysterisch hun best doen niet hysterisch te doen en daardoor allerlei feiten ook weg emmeren.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2011 om 11:55

Fiorucci o.t.

Ik ben het met je eens. Ik stelde het als een vraag in plaats van als 'opdracht'. Anders krijg ik weer te horen dat anderen dat zelf wel bepalen

Drama

Je neemt je eigen ontzetting als waarheid aan Liora.

Slag om de arm

Manda:"Als er een persbericht naar buiten komt vanaf justitie dat er is aangetoond dat het met grote waarschijnlijk heid het de vader is dan is het dus niet het neefje, want dan heb je een veel lagere dna match en dan zou het persbericht niet zo geformuleerd zijn. "
Opvallend is juist dat justitie bij het naar buiten brengen een duidelijke slag om de arm houdt. Kennelijk zijn er omstandigheden die het mogelijk maken dat er wel een 75% match is met opa, maar dat vader toch niet betrokken is bij de verwekking.
En dan ook: Het kan ook neefje zijn, als neefje ook verwekt is door opa.
Groet,
Miriam Lavell

Hysterisch

Manda:"ik heb de indruk dat veel mensen hysterisch hun best doen niet hysterisch te doen en daardoor allerlei feiten ook weg emmeren."
Alsof de kwestie minder ernstig is als niet vader, maar neef of oom of opa zelf, je weet het niet, betrokken is bij deze verwekking.
We kennen de feiten niet, maar we weten genoeg om aan te nemen dat er sprake is van een drama.
Groet,
Miriam Lavell

Yura

Yura

07-04-2011 om 12:12

Liora

Nou voel ik me als dom bestempeld omdat jij vindt dat ik terug naar school moet, bah wat een vervelende toon zeg. Maar goed misschien heb ik het wat ongelukkig uitgelegd wat ik bedoelde of heb jij het niet goed begrepen. Een vrouw krijgt 50% van haar moeder en 50% van haar vader. Van die in totaal 100% geeft zij weer 50% door aan haar kind, zie dat even als twee blokken. Je weet vantevoren niet of ze precies 50% uit het ene blok pakt en 50% uit het andere, zou in theorie ook 10% uit het ene en 40% uit het andere kunnen zijn. Dat is dus precies de oorzaak dat binnen een gezin het ene kind blauwe en het andere kind bruine ogen kan hebben en dat broertjes en zusjes niet 100% hetzelfde genetische materiaal hebben omdat bij elk kind door zowel de vader als de moeder een ander genenpakket wordt gedoneerd.

Yura

Yura

07-04-2011 om 12:17

Misbruik erfelijk

Vaak zie je helaas dat binnen een familie misbruik van generatie op generatie wordt doorgegeven. Dan krijg je dus hele rare genencombinaties. Ik ken zelf ook een gezin waar de moeder vroeger door haar vader misbruikt is en haar kinderen weer door de opa (vader van de moeder).

Nee yura

we hebben het hier over een dna match.

zomaar iemand

zomaar iemand

07-04-2011 om 12:28

Annej

Ik ben het voor de volle 100% met je eens. Al die aanname's kunnen verschrikkelijk uit de hand lopen, zeker als ze door bjz worden gemaakt. Ik heb het helaas aan de lijve meegemaakt, de gevolgen kunnen echt, zeker voor de kinderen, vreselijk zijn. Voor de meeste mensen (gelukkig) ver van mijn bed show. Zalig zijn de onwetenden!

Yura

Yura

07-04-2011 om 12:29

Leg ik het nog verkeerd uit

Ik schreef: "zou in theorie ook 10% uit het ene en 40% uit het andere kunnen zijn. Dat moet dus zijn 20% uit het ene blok en 80% uit het andere, dat vormt dan 100% van het genenpakket dat de moeder doorgeeft, wat voor de baby weer 50% van het genenpakket uitmaakt.

Yura

Yura

07-04-2011 om 12:34

Manda

Ok als officiele bronnen dat zo gezegd hebben zal het wel kloppen natuurlijk. Heb nog even zitten googelen en kom namens het ministerie allen de woorden: "aanzienlijke kans" tegen. Die 75% heb ik niet terug gevonden, dus kon ook niet nagaan of het nu om 75% genenmatch ging of 75% kans. Als Plasterk die woorden heeft gebruikt zegt me dat eerlijk gezegd niet zoveel, die weet ook niet meer dan wij. Het openbaar ministerie wil ook niet bevestigen dat hij eerder een andere dochter heeft misbruikt en daarvoor veroordeeld is. Dat is blijkbaar via andere manier bij de pers terecht gekomen.

Uitleg laatste keer

opa A 50% + oma B 50% = vader A/B 50 %/50%

opa C 50% + oma D 50% = moeder C/D 50%/%50%

vader A 25%/B 25% + moeder C 25% / D % = kind A 25/ B 25/C 25/D 25

En verschillen tussen kinderen komem dus voort uit die delen. Kinderen zijn dus 100% aan elkaar verwant en binnen die delen zitten verschillen, dat verklaart blauwe ogen bij kind1 en bruine ogen bij kind 2.

Ik geloof dat het niet beter uitgelegd kan worden dan dit.

Miriam, ja je kan gaan speculeren over een neefje verwekt door de vader maar dan heb je dus geen 75% match. Nu weten we natuurljk niet hoe hoog dat percentage nu werkelijk is, het persbericht is wel duidelijk, er wordt gesproken over "de vader", er wordt niet gesproken over 'een familielid'.

Ja en dat zijn feiten. Ik zie niet in waarom je dan moet speculeren over een neef die ook verwekt is door de vader. Want dan heb jij dus blijkbaar bedacht dat de vader het met zijn zus heeft gedaan die vervolgens een zoon krijgt die het weer met de dochter van de vader en neef doet. Tja, het kan allemaal als je maar lang genoeg er op gaat broeden.

Laat maar yura

"Die 75% heb ik niet terug gevonden, dus kon ook niet nagaan of het nu om 75% genenmatch ging of 75% kans"

Terug naar school heeft geen zin het kwartje valt niet. Een genenmatch is geen kans berekening !!!!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.