Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Holden

Holden

29-03-2011 om 14:53

Toch vreselijk [meisje van 12 bevalt tijdens schoolexcursie]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bolderkar

Was dat niet die kinderopvang waarbij het halve dorp verdacht werd van misbruik en er jaren na die ophef mensen niet terug konden keren naar hun gezin ?? Er staat mij iets van bij dat vaders die onterecht waren veroordeeld niet zomaar terug konden keren.

In ieder geval ben ik doorgaans wel sceptisch maar in deze niet. Dat die man eerder gezeten heeft dat gaat bij mij door merg en been, ik vind het zo enorm akelig.

Iig hopelijk wordt het een rechte rechtzaak en geen kromme inderdaad, daar is niemand mee geholpen.

ishtar

ishtar

08-04-2011 om 12:55

Manda

het gaat mij ook door merg en been. Maar ik ben bang dat de enorme druk, ook in de media, de onbevooroordeeldheid geen goed gedaan heeft. De man was al schuldig bevonden voordat de bekentenis kwam, en dat hoort niet.
En daarbij komt: als hij het niet gedaan heeft, loopt de echte dader nog vrij rond, en kan meer slachtoffers maken. Dat de man eerder gezeten Voor hetzelfde) heeft maakt hem niet schuldig aan deze zaak. Wel extra verdacht.
En los van dat: als hij het gedaan heeft mag hij ook van mij opgesloten worden samen met iemand die een uitgesproken mening over kinderverkrachters heeft...

Jade

Jade

08-04-2011 om 18:40

Fladder,

ik ben het helemaal met je eens en dus ook superstar.

Bioloog

Bioloog

08-04-2011 om 20:05

Waarschijnlijk

'mag ik dan ook direct even vragen wat jij dan zoal vond van de uitspraak van justitie, wat neer kwam op zoiets als "waarschijnlijk is het de vader want het dna onderzoek is erg overtuigend".
KLopt dat statement dan wel op de mm in biologentaal ?'
Wat Mirjam ook al eerder zegt (min of meer) is dat het in ieder geval wetenschappelijk verantwoord is om het over waarschijnlijkheid te hebben. Bij overtuigend kan ik mij voorstellen dat er meer DNA van de baby overeenkomt met de vader/opa dan wanneer hij alleen de vader zou zijn en de moeder van de baby niet zijn dochter. Het DNA dat gebruikt wordt om te vergelijken is het zgn junk-DNA, geen genen. Als bij het DNA van de baby dezelfde patronen voorkomen als bij de vader, kun je met grote waarschijnlijkheid zeggen dat het de vader is. In dit geval is hij ook nog eens de opa en zou je dus verwachten dat er meer dan normaal gesproken het geval is DNA overeenkomt met de vader/opa. Dat hebben ze, vermoed ik, aangetoond. Maar vanwege de eerder door mij genoemde crossing-over kun je niet stellen dat het 75% zal zijn. De crossing-over die dus in de 12-jarige moeder heeft plaatsgevonden met het DNA van haar vader en moeder. Jammer dat ik het niet even kan tekenen, zou een hoop verduidelijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.