Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Holden

Holden

29-03-2011 om 14:53

Toch vreselijk [meisje van 12 bevalt tijdens schoolexcursie]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nickie

Nickie

30-03-2011 om 08:27

Inderdaad, albana

Soms kun je het echt niet zien. In dit geval kende ik dit meisje en vraag ik me al een week af of ik dit had moeten zien. Maar het was niet te zien.

Sinds gisteren de media losgebarsten zijn voel ik me ontzettend beschermend, maar ja je doet niets aan mensen die commentaar leven op de site van de telegraaf (ik weet het, dat moet ik niet lezen).

Dus, kunnen jullie hier een beetje lief voor haar zijn? Geloof me ze verdient het.

Nickie

klazien

klazien

30-03-2011 om 08:31

Zielig

Hoe langer je er over nadenkt, hoe zieliger het verhaal wordt. Je bent op schooluitje (groep 8), krijgt buikpijn en ineens is er paniek en ga je bevallen en mag je, met baby, bij een ander gezin gaan wonen. Poeh, als volwassene is dat al nauwelijks te behappen, laat staan als je 12 bent en net de cito-toets hebt gedaan en bezig bent met de volgende school. Ze hoort helamaal niet bezig te zijn met het verzorgen van een baby maar bezig te zijn met het zoeken van een nieuwe schooltas, de musical en het schoolkamp. Ik hoop voor het meisje en de baby dat ze goede begeleiding krijgen en dat het meisje dit allemaal kan verwerken.
En ik heb het i-woord gisteren opgeschreven, ik hoop van harte dat het niet zo is maar vrees van wel. Bah, dit alles zou je maar als zo'n jong meisje (of je eigen dochter) overkomen.
zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/575801/2011/03/30/Onderzoek-bevalling-12-jarig-schoolmeisje.dhtml

Bloot

Het meisje,de zus waar ik over vertelde sportte zeer veel en zat op een sportopleiding en dien te gevolge stond ze zeker dágelijks (!!!!!)onder de douche met tig andere meiden,in d'r blootje!
Later was er een verhaal (maar vermoed dat het ook alleen een 'verhaal' is en weet niet wat er werkelijk van waar is) dat juist door haar gespierde lichaam baby zich voornamelijk binnen in de buikholte bevond en daarom niet puntgewijs naar voren uitstak zoals normaal bij zwangerschappen.
En als ik heel eerlijk ben......ik zie dochters ook zelden bloot (17 en 13) wanneer moet je dat zien dan?
Als ik per ongeluk hun kamer binnenwandel als ze zich aan het aankleden zijn zou kunnen of als ik boven ben en ze juist bloot de badkamer uitzeilen, maar dat zijn toevalstreffers en zou ook net ze goed maanden niet kunnen voorkomen. Hoewel ze de badkamer niet op slot doen wanneer ze douchen en ik daar soms ook moet zijn (plassen, tanden poetsen etc.) zie ik dan nog niks want dan staan ze in een bewasemde douche-cabine en dan zie je zo weinig.
Dus wannneer zien normale ouders hun al wat oudere kinderen dan bloot eigenlijk? Want ik geloof niet dat wat hier gebeurd zo afwijkend is van normaal.
Ik denk eerder dat wanneer je je puberkind iedere keer bloot ziet dat er wat aan de hand is,dus niét normaal een normale ouder-kind-relatie hebt.
Het blootste zie ik mijn kinderen in de zomervakantie wanneer ik ze elke dag in bikini moet insmeren tegen de zon.
Ik vermoed dat dit meisje ook w.s. gewoon met de rest van de klas heeft staan douchen met gym op school, met misschien zelfs nog een juf die de boel met regelmaat even inspecteert en aanspoort op te schieten.
groeten albana

Lief zijn

Nickie, ik ben het met je eens, dat arme meisje en haar baby. Ik vind het vreselijk!
Dat kind moet nog erger in shock zijn dan die zus van die vriend toendertijd gezien haar leeftijd.
En de telegraaf moet je inderdaad gewoon niet lezen, de mensen die over het algemeen daar reageren hebben gewoon een steekje los en behoren toch al niet tot de normale mensen.Die conclusie kun je al trekken uit het feit dát ze daar reageren.
groeten albana

Pelle

de kans dat je op je eerste eisprong zwanger wordt lijkt mij wel zo ontiechelijk klein. En afscheiding in de zin dat je ziet dat er iets veranderd, bij mijn beide zwangerschappen was dat iig zeker het geval.

Enige wat ik ooit wel gelooft hebt met onverwachte bevallingen was bij een verhaal (ken de details niet meer goed) van ook een jong meisje, nogal fors kind met ouders die minder begaafd waren.

Chippie

maar het is toch helemaal niet bekend dat zij misbruikt is ?

Verder kan ik mij niet voorstellen dat als ik ooit (jemig liever niet !) een zwangere tienerdochter heb die hier uit huis gehaalt wordt, nou dat zal direct een leuke gevecht worden met advocaten. Tss, nee hoor er zijn toch zat tienermoeders die thuis wonen en waar pa en ma voor de baby zorgen terwijl dochter d'r school afmaakt (en studie !).

Ach nee, dan nog liever een dochter die beertjes spaart, bij een callcenter wil werken en 2 deuren verderop wil gaan wonen

Ah ok aha

http://nos.nl/artikel/229210-12jarige-moeder-naar-pleeggezin.html

Ok het onderzoek loopt nog maar als ik even er vanuit ga dat er thuis het 1 en ander walgelijk verlopen is dan hoop ik ook dat dit meisje met haar baby nu een veilig en warm nestje vindt. Als ze niet wil zeggen wie de vader is dan is het haar vader (of broer of iemand anders heel dichtbij dat gezin), kan mij niet voorstellen waarom ze anders niets wil zeggen.

Gadverdamme zeg, oh incest is zo walgelijk.

fladder

fladder

30-03-2011 om 10:42

Walgelijk, aannames!

Manda, wil je alsjeblieft stoppen met al die aannames? Ik word er kotsziek van!
Natuurlijk is incest een mogelijkheid, maar er is meer mogelijk. Zolang het onderzoek loopt is er niks bekend. En de zorgvuldigheid van jeugdzorg is ook niet altijd lekker...

En waarom praat niemand over de moeder, die 's ochtends haar kind uitzwaait naar schoolreisje en 's middags haar kind kwijt is?

En zijn we onze eigen hormonenstorm na de bevalling vergeten? Denk eens aan dat kind, net bevallen onder krankzinnige omstandigheden, dat nu alles kwijt i

Los van wie die vader is en wat er is gebeurd, het is al verschrikkelijk genoeg zonder het gespeculeer en geroep over slechte ouders en walgelijke vaders, waarbij nog helemaal niet vaststaat of dat zo is. Of dat het meisje zelf vroeg rijp was.
Hoe dan ook, alleen de gevolgen al zijn vreselijk. Het trauma is er al, ongeacht wie de vader is. Het zal je gebeuren: 's ochtends stap je de bus in naar een uitstapje, 's avonds ben je alles kwijt (is ze nog wel met haar kindje of hebben ze daar ook afgenomen?)

Merel

Merel

30-03-2011 om 10:43

Albana

Nou ik zie mijn dochter toch wel een paar keer in de week in ondergoed door het huis struinen (bh en onderbroek). Lopend van badkamer naar haar kamer, of op mijn slaapkamer om kleding uit mijn kast te 'lenen'. Zoekend in de bijkeuken naar kleding (ja het is heel belangrijk hier, wat ze aantrekken zal, iedere schooldag lijkt wel een belangrijke feestdag), ze is 15. Maar vermoedelijk zie je het bij een wat mollig kind lang niet zo goed? Alhoewel ik ook wel eens verhalen heb gelezen vroeger in de "kinderen" of "ouders van nu" waarbij meiden/vrouwen bevielen waarbij werkelijk niets te zien was.

fladder

fladder

30-03-2011 om 10:44

Nickie

Je bent lief mens. Ik hoop dat het meisje veel mensen zoals jij om haar heen heeft, want wat zij mee moet maken is niet voor te stellen.

fladder

fladder

30-03-2011 om 10:44

Nickie

Je bent lief mens. Ik hoop dat het meisje veel mensen zoals jij om haar heen heeft, want wat zij mee moet maken is niet voor te stellen.

Ach fladder

wat doe je weer hysterisch, ik trek mijn conclusies nav het stukje van de NOS.

Tuttut

Dat maakt de jeugdzorg zo'n vruchtbare voedingsbodem voor drama. Omstanders die conclusies trekken op basis van niets eigenlijk. Stukje NOS had helemaal geen feiten die verwijtbare zaken betreffen.
Maar algemeen menselijke neiging hoor.

Heeft gezin en kind al een lastige situatie komt de kinderbescherming aangevuurd door de signaleringsdrukte en nietswetende omstanders er een drama van maken.

We weten het niet. Kan vriezen kan dooien.

Ondertussen hoop ik dat de ouders in het pleeggezin het meisje rust en vriendelijkheid bieden, de stress en paniek helpen te laten zakken en moeder en kind op een lieve vriendelijke manier aan elkaar laten wennen.

Want het meisje is ongewild moeder maar dat is wel een wonder dat ook veel levensgeluk kan brengen voor beiden.

Hibiscus

Hibiscus

30-03-2011 om 11:42

Arm kind

Zowel moeder als kind. Dat is mijn eerste gedachte terwijl dat natuurlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Wat een schrik, op een schoolreisje van de basisschool. Ook de moeder (oma) 's Ochtends zwaai je je dochter uit, 's middags ben je oma en ben je je kind kwijt. Vreselijk.

Ik hoop dat ze goede begeleiding krijgt, en veel liefde vanuit haar omgeving.

Haar klasgenootjes zijn trouwens ook in een keer een stuk groter geworden. Ik vind de verschillen in groep 8 altijd nog heel groot, en er zullen er best een aantal bij hebben gezeten die nog helemaal niet aan het (pre)puberen zijn. Er zullen heel wat gesprekken zijn gevoerd in verschillende gezinnen.

Hibiscus

Sancy

Sancy

30-03-2011 om 12:39

Ach manda

Vanmorgen vroeg (heel vroeg, het was half 5) las ik je speculaties al, maar vond het tijdstip niet zo geschikt om weloverwogen te reageren.
Laat ik het zo zeggen: je trekt conclusies die niet genomen kunnen worden op basis van de tekst van de NOS.

Jade

Jade

30-03-2011 om 12:55

Hoezo...

...doet Fladder hysterisch? Ook de NOS weet niks zeker.

Dat het een allerminst gewone situatie is is duidelijk. Maar we kunnen pas spreken over incest als het echt zo is. Het is nog niet eens duidelijk of volwassenen een rol spelen, dat wordt nog nader onderzocht (staat ook op de site van de NOS).

In de Telegraaf zou staan dat familieleden hebben gezegd dat de vader van het meisje eerder is veroordeeld voor een zedendelict. Of dat zo is is niet eens bewezen, dat wordt pas nader onderzocht als er een verdachte is. Een jong vriendje wordt namelijk ook niet uitgesloten.

We kunnen dus van alles gaan bedenken, maar we weten alleen zeker dat een 12-jarig meisje is bevallen van haar kind en dat ze in het ziekenhuis ligt. In ieder geval hoop ik niet dat er volwassenen in het spel zijn.

Chippie

Chippie

30-03-2011 om 12:56

Manda

Ik heb ook nergens gezegd dat ze msbruikt is. De kans dat er meer aan de hand is, is niet gering. Dat kun je met name afleiden uit de pleeggezinconstructie. Blijkbaar is het voor het meisje en haar baby niet gezond om terug te gaan naar haar thuissituatie. En haar nu wegrukken uit haar thuissituatie is zeer ingripend, toch heeft men er met waarschijnlijk een goede reden voor gekozen.

Iemand stelde hier dat alle jonge moeders direct naar pleeggezin gaan. Zoals jij ook al opmerkt, in een gezonde thuissituatie wordt een jonge moeder van 12 niet naar een pleeggezin gebracht. Ik ga er vanuit dat ze naar een pleeggezin gaat omdat er meer aan de hand is.

Jij vond dat de ouders van het meisje hebben gefaald omdat ze niet zagen dat dochter zwanger was. Meerdere mensen hebben aangegeven dat dit wel mogelijk is. Dus op basis daarvan kun je niet zeggen dat ouders hebben gefaald en daarom zal het meisje dus ook niet in een pleeggezin worden geplaatst.

Zoals gezegd, ik vind dit echt schrijnend.

NaShA

NaShA

30-03-2011 om 13:10

Er sijpelt al meer naar buiten

en de kans dat er sprake van misbruik is toch wel groot. Hoe dan ook, in alle gevallen is het triest, ook als het op "normale" wijze is verwekt (dus met een vriendje). Op deze leeftijd een kind....

fladder

fladder

30-03-2011 om 13:21

Manda

Onder "hysterisch" versta jij blijkbaar heel wat anders dan ik. Maar goed, daar gaat het nu niet in.

Ik hoop alleen maar dat de betrokkenen héél goed opgevangen gaan worden en dat men zich niet alleen focust op de dader, sorry, vader. Met "gezinnetje uit elkaar trekken" zijn over het algemeen de problemen niet opgelost (integendeel).

Zuiver spreken

jaa.....daar ben ik weer! De Boeddha zegt dat je ernaar moet streven om zuiver te spreken.

We kunnen hier niets over zeggen mensen.

Om er iets over te kunnen zeggen zou je meer moeten weten.
En je mág niet meer weten omdat je daarvoor de persoonlijke levenssfeer zou moeten schenden van de mensen die erbij betrokken zijn.
Het is geen nieuws, en ook geen conversatie-onderwerp.

klaver

klaver

30-03-2011 om 17:22

9 maanden?

Ik heb trouwens ook nergens gehoord dat ze 9 maanden zwanger is geweest. Misschien is de baby wel met 25 weken geboren ... Goed mgelijk dat je dan niets ziet.
Maar verder wil ik ook niet speculeren.

Nancy

Nancy

30-03-2011 om 17:26

Klaver

als een baby met 25 weken wordt geboren dan is ie niet gezond en maakt hij of zij het niet goed.....
moest ik ff kwijt
dan ligt zij in een academisch ziekenhuis op een NICU
Neonatologie Intensive Care Unit en moet daar dan zeker enige maanden blijven !

Massi Nissa

Massi Nissa

30-03-2011 om 17:27

Hartstikke zielig

Ik heb vanmorgen zitten huilen toen ik het bericht in de krant las. Wat een akelig verhaal. Ik hoop zo verschrikkelijk dat ze in een fantastisch pleeggezin terechtkomt met heel veel liefde en warmte voor haar en haar kindje.
Groetjes
Massi

vice

vice

30-03-2011 om 17:52

Je ziet niet alles wat je wilt

Zo'n 25 jaar geleden was ik beste vriendinnen met een meisje uit ons dorp. Op een dag reed ik naar school(we zaten niet op dezelfde school) en werd er over haar geroddeld als zijnde dat er geruchten waren dat zij zwanger zou zijn. Ik ben toen nog heel boos geworden. Die avond nodigde zij mij thuis uit en vertelde ze dus dat ze idd zwanger was. Niets van te zien terwijl ze toen al 5 maanden was. Vriendin was echt lang en dun en tot aan de bevalling is mij nooit een buikje opgevallen terwijl ze altijd aansluitende kleding droeg. Naakt was dat misschien anders maar dat zag ik dan nooit. Heb me hier ook altijd over verbaasd, moest je mij zien met mijn zwangerschappen...zucht.

Ikzelf heb een dochter van 16 die ik echt nooit meer naakt zie. Tijdens het omkleden hoef ik echt haar kamer niet binnen te lopen.Ik ben altijd heel gemakkelijk geweest in voorlichting en alles bespreekbaar maken, maar los van wat "grapjes" over sexueel gedrag hoef ik me daar niet meer aan te wagen. De enige keren dat ik dochter zonder kleding zie is idd met de zomer, en dan verbaas ik me altijd weer over hoe een lichaam in een jaar kan veranderen. Manda, geniet daarom nog van je kleine meiden, die opendheid kan heel snel veranderen. Ik denk dat je wat dit betreft een iets te rooskleurige toekomst voor ogen hebt.

Triest verhaal, zo'n jong meisje.

Valkyre

Valkyre

30-03-2011 om 20:24

Vader (of dader)

vk.nl:
Politie zoekt vader van baby 12-jarige moeder
http://s.vk.nl/1867334

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2011 om 21:03

Buitenkant

Degenen die zeggen dat je mogelijk niets kunt merken van een zwangerschap hebben het over de buitenkant. Ik heb het vooral over de binnenkant. Ik ben zelf 3 keer zwanger geweest, als ik de miskramen even niet meereken, en op een gegeven moment kun je naar mijn idee niets anders dan concluderen dat er iets in je buik zit wat weinig te maken heeft met gas of poep, om het even plastisch te zeggen. Een beentje wat gestrekt wordt en langs je buikwand schraapt, iets wat tegen de ribben wringt, een buikwand die heen en weer golft omdat baby zich beweegt... hoe kun je dat missen? Ik weet wel dat het mogelijk is dat een zwangere buik lang plat kan blijven. Als de buikspieren goed strak staan, door training bijvoorbeeld, dan bulkt de buik niet zo naar voren als bij slappere buikspieren.

vice

vice

30-03-2011 om 21:13

Kaaskopje

Kaaskopje, daar moet ik je toch geen gelijk in geven na 2 kinderen en 2 heel verschillende zwangerschappen. Kind 1, altijd heel rustig, voelde wel wat borrelen wat dan het bewegen van de baby was maar had net zo goed de darmen kunnen zijn. Buik bewoog nooit, zelfs eens voor in het ziekenhuis gezeten omdat ik baby al een tijd niet meer voelde. Niks aan de hand, gewoon een rustig kind. Nog steeds

Nr 2 was een heel ander verhaal, druk van 's ochtends tot diep in de nacht, ik had echt het idee dat hij nooit sliep. Buik ging echt van links naar rechts, heel fascinerend, dat had ik nog nooit gezien bij nr 1. Geen twijfel van leven voelen, dit voelde ik echt de hele dag door heel erg. Kind is uiteindelijk ook die druktemaker geworden die het in baarmoeder ook al was.

krin

krin

30-03-2011 om 21:35

Voelen

Je voelt het als je weet wat je voelt. Als je geen flauw idee hebt, voelt je een onbestemd gevoel. Je buik voelt misschien af en toe raar. Iemand had het over veranderde afscheiding had. Alsof een kind van twaalf let op afscheiding, nadenkt over afscheiding, over wat dat kan betekenen. En als ze er al over nadenkt, denkt ze vast aan het standaardverhaal over puber worden: je lichaam verandert. Nou, inderdaad.
Je kunt in deze situatie onmogelijk redeneren vanuit je gewenste, geplande, bewust beleefde, volwassen zwangerschap. Maar goed, ik ben het met Rodebeuk eens. Kon alleen even niet zen genoeg blijven door sommige opmerkingen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2011 om 01:15

Cobi

Dat was een prima oproep van Yvon. (Een kenmerk van vaste tafelheren en -dames is dat ze regelmatig aan tafel zitten bij Matthijs. Niks bijzonders dus dat ze er 'weer' was.)

Bloot lopen (merel)

Ik denk dat bloot beneden lopen ook sterk afhankelijk is van wat voor huis je hebt. Onze pubers zijn bepaald niet preuts en of wij (man en ik) ze bloot zien maakt ze geen flaus aus. Maar onze begane grond heeft gróte ramen, zowel voor als achter (dus inkijk genoeg) en wij gaan altijd door de achterdeur naar binnen die altijd open staat. Bezoek of binnenvallende buren en kenissen of kinderen dus ook. De kans dat je beneden komt en er opeens iemand op de bank zit waar je niks van gemerkt hebt is dus levensgroot.(En er komt hier nogal wat binnenvallen, buren,buurkinderen,grootouders en vriendinnen die jongste kwamen ophalen 4 keer was gisteren de optelsom.)
En als laatste hebben wij een raam van plafond tot grond bij de trap,waardoor je riant uitzicht hebt op de trap en hal.....lijkt me geen strak plan om over die trap in je blootje naar beneden te lopen.......Daarbij zichtbaar voor iedereen die voor de voordeur (ook grotendeels raam) staat én achterdeur staat.
Bloot naar beneden struinen doet dus automatisch niemand hier......boven is wat anders,maar dan moet ik daar maar net zijn.
De enige optie om bloot beneden rond te struinen zou zijn wanneer de gordijnen dicht zijn (moet het donker zijn) en de achterdeur op slot (euh 23.00 uur ofzo). En dan moeten we het gordijn in de hal niet vergeten (vergeten we meestal).
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.