Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Restjes middageten, wie krijgt voorrang om ze 's avonds op te eten ?


wenda

wenda

30-01-2015 om 21:23

wat een lange tenen

Kaaskopje het gaat mij helemaal geen donder aan wat jij met je geld doet. Maar als je aangeeft dat je ook lekker en spannend en ecologisch kunt eten voor 'iets minder geld' dan vraag je om reactie. Het klopt gewoon niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-01-2015 om 21:33

Weet ik Astrid

Maar ik vind dat dat wel zou moeten kunnen en dat we allemaal volwassen genoeg zijn om eigen keuzes te maken.

Ik vind het juist fijn voor Kaaskopje dat ze een keer bewust voor de luxe kan kiezen, zolang het nog kan. Prima toch dat ze dan andere dingen moet laten. Moet ik af en toe ook.

Ik vond het a. niet thuishoren in het draadje en vooral b. een beetje veel worden, al die afkeurende reacties. Plaatsvervangende schaamte kreeg ervan.

Maar goed misschien ligt dat ook wel een beetje aan mij. In een ver verleden werd ik ook een beetje kriegel van de reacties die ik kreeg op de yoghurtdrank die ik mijn jongste gaf, dat ik dat niet zelf klaarmaakte want goedkoper etc. Ik kreeg daar toch ook wel een zwaar waar bemoei je je mee gevoel van.

Trijntje

Trijntje

31-01-2015 om 00:16

Ginny, herkenbaar

Jouw post lezend kwam de aantijging naar vrouwen in het algemeen bij me op. Dat vrouwen zo geneigd zijn het elkaar moeilijk te maken. Las in een ander draadje dat iemand schreef dat alimentatie-'vangers' hier vaak ook niet lekker weggezet worden, ik heb ook wel in andere draadjes dingen gelezen dat ik denk, nou nou, we zijn wel streng voor onszelf en elkaar.
De 'norm' lijkt toch wel een beetje te zijn dat 'we' matig moeten zijn met geld en voeding/drinken, zelfstandig en onafhankelijk, milieubewust en sociaal bijzonder goed in staat om over onze eigen schaduw heen te springen. Zoiets...
Kan me niet voorstellen dat iemand in alles slaagt en zich daar ontspannen gelukkig bij voelt. Maar dat kan ook projectie zijn hahaha.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 01:48

Misschien is Kaaskopje gewoon te eerlijk en te open. (Astrid)

Dat ben ik ook. Ook in 'het echt'. Om eerlijk te zijn vind ik het heel apart dat dat tegen mij werkt. Of meer treurig eigenlijk. Ik moet me dus eigenlijk anders voordoen op OO?

Nog een ding over onze uitgaven aan eten: ik kan voor een habbekrats een dagmenu samenstellen en dat doen we dan ook regelmatig. De week heeft namelijk 7 dagen en niet alleen de 3 van onze Hello Fresh box.

Maar dan eens 'ter zake': wat mag een verse, zoveel mogelijk 'eko', warme maaltijd dan kosten voor twee personen? Met verse kruiden (tijm, basilicum, peterselie, oregano e.d.), wat minder algemene groenten, niet altijd standaard aardappels, bijvoorbeeld pitten, e.d. Kortom, in de supermarkt vaak ook de iets minder goedkope produkten. Halen jullie de boodschappen altijd met de fiets of ook met de auto? Tellen jullie, indien met de auto, ook dat soort kosten bij de boodschappen op?

Hoe lossen jullie het op als je voor twee personen kookt, maar toch een hele kool, rettich, zak aardappels, geraspte belegen kaas, zakje pompoenpitten, enz. enz. nodig hebt, omdat je nu eenmaal geen halfjes kunt kopen en geen oneindige ruimte in de vriezer hebt om alles maar in te bewaren? Ik ben hier serieus benieuwd naar voor het moment dat wij wel op dezelfde voet als nu door willen gaan, maar zonder de hulp van HF en volgens jullie véél goedkoper.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 02:05

Trijntje

'We' zijn vaak strenger tegen een ander dan tegen onszelf denk ik. En ik vraag me ook vaak af vanuit welke situatie iemand kritiek levert. Wie weet heeft iemand die mijn voedselkosten te hoog vindt, wel een energienota van 100 euro hoger dan die van ons, een auto voor de deur, een kind op een (te) dure sport of hobby, enzovoorts.. We kennen elkaar niet goed genoeg voor een compleet beeld.

Luxe

Goed voedsel is geen luxe. Het lijkt mij juist ook een goede keuze om te investeren in een goede dagelijkse maaltijd, zodra je daar ook maar iets extra's aan kunt uitgeven.

amk

amk

31-01-2015 om 08:50

plannen weekmenu

ik ben ook maar met twee en ik plan een week aan menu's. Doe ik op vrijdag. Dan pak ik de aanbiedingen van de supermarkten in mijn buurt er bij (ben te lui om naar de lidl te fietsen, ik doe mijn boodschappen idd altijd met de fiets of lopend, mijn auto staat meestal voor de supermarkt geparkeerd dus die nemen is wat onlogisch)
En mijn map met uitgeknipte recepten en de tablet voor bv smulweb.
Ik kijk ook nog even de koelkast na en de vriezer. Vraag aan dochter waar ze zin in heeft.

En ga dan plannen.
Zo zorg ik er voor dat mijn vriezer niet te vol komt want ik plan ook waneer er iets in de vriezer komt en voor mij alleen kook ik niet maar neem iets uit de vriezer. Een kool plan ik dan in 2-3 weken op want zo lang is een aangesneden kool prima houdbaar. Hoekje wat je nodig hebt snijd je er uit en de rest bewaar je gewikkeld in een krant op een koele plek. Dat hoeft dus niet de koelkast te zijn, garage, schuurtje is genoeg. Ijsberg sla blijft aangesneden als krop in de koelkast ook een week goed. Dus die eet ik dan bv maandag en zaterdag.

Aardappels koop ik los per kilo bij de aardappelwinkel (goedkoper dan de supermarkt) net als bv uien. Geraspte kaas maak ik zelf van het stuk dat we ook voor op brood hebben of we strooien het op brood als hagelslag. Pitten en noten blijven maanden goed als je ze goed afgesloten en donker bewaard.
Verse kruiden vervang ik door ongemengde gedroogde kruiden, blijven ook maanden goed.
Ik volg de recepten dan ook nooit precies. Nootmuskaat vind ik zo gruwelijk dat ik dat niet gebruik. Dingen die ik niet heb vervang ik regelmatig door iets dat ik wel heb of vaker denk te gebruiken.

Ipv waspeen eten wij meestal in plakjes gesneden winterwortel is een stuk goedkoper.

En als ik dan een planning heb dan wisselt de dag nog wel eens of ik schuif toch iets door of maak met dezelfde ingredienten iets heel anders. Om voor vlees op hetzelfde bedrag uit te komen maar biologisch zijn wij vooral mindervlees gaan eten. Biovlees bevat minder water waardoor je uiteindelijk net zo veel op je bord over houdt. Mijn vader, zeer gehecht aan vlees bij de maaltijd, heeft nog niet door dat de chili sin carne uberhaubt geen vlees bevat. En dat is dsn weer zo'n gerecht waar alle groente restjes in verdwijnen. Het stronkje van de brocollivan 4 dagen er voor, het groen van de prei, een stuk winterwortel. Het is allemaal nooit precies hetzelfde als de vorige keer.

wenda

wenda

31-01-2015 om 09:56

goed voedsel

is in mijn ogen ook nooit verspillende luxe. Ik vind 13 euro gewoon veel geld, denk dat je daar alle kanten mee uit kunt en vraag me af of zo'n box wel de luxe geeft die je kunt kopen voor dat geld. Maar klopt, met zo'n box hoef je zelf niet na te denken en wordt het bezorgd, dan zal daar het geld wel in zitten.
Ik vind het zonde, zeker als nog niet eens alles biologisch is.
Kaaskopje, heb hier zelf ook een omslag gemaakt. Hou van lekker eten maar ben een absolute ramp in de keuken. Maar lekker koken hoeft tegenwoordig niet meer zo lastig te zijn, alleen al internet staat bol met recepten. Heb ik ingredienten over dan is het niet lastig een recept te vinden waar ik het in kan gebruiken. Ik koop nu steeds meer basisproducten die zelf koken (ipv pakjes ed) stimuleren en fasciliteren. Heb steeds meer in huis waardoor het makkelijker is vanalles uit te proberen. Veel pitten heb ik bijv in voorraad, en kruiden staan in potten in de keuken. Uiteindelijk is het dan helemaal niet meer echt duurder dan met pakjes koken, daar zit natuurlijk ook veel onzinnig geld in. Van goed vlees bijv heb je idd minder nodig.
En organisatie doet ook veel idd.

Juno

Juno

31-01-2015 om 10:11

Kaaskopje

Ik heb alle kinderen nog thuis dus kan het niet goed vergelijken. Ik heb verse kruiden in mijn tuin en in de wintermaanden een zak kant en klaar gehakte kruiden. Pitten koop ik groot in, bij de Turk, de Markthal (niet bij jou in de buurt, ik weet het) of daar waar het in de aanbieding is. Ik koop nooit kleine zakjes omdat dat én duur is en ik dan ook te vaak misgrijp. Dingen als gemalen amandelen ed koop ik als ik op vakantie in Frankrijk ben, kost daar zeer weinig en ik neem heel veel mee.
Bonen koop ik gedroogd. Als we chili/taco's/noem maar op eten, zet ik 's ochtends de bonen in een pan water en als ik na mijn werk thuis kom giet ik het af en zet ik het op. Als ik dure groente heb eet ik als tegenhanger iets goedkopers in dezelfde week. Maaltijdsoep, pannenkoeken. Als bepaalde groenten te duur zijn of ik ze te duur vind zoek ik een vergelijkbaar ingrediënt of ik verzin een ander gerecht.
Groente dat over is verwerk ik op een andere manier, vaak hou ik er bij de planning al rekening mee. Als een gerecht om witte kool vraagt dan weet ik al dat ik deze of volgende week gepofte aardappels met wortelkoolsalade met pompoenpitten ga eten.
Tot slot, ik kijk niet wat een ekomaaltijd zou mogen kosten. Ik werk met een weekbudget en daarvan moet het gewoon lukken. Dat doe ik nog maar sinds kort (een oude gewoonte in ere hersteld) want we gingen wel erg hard door ons geld heen en ik wil graag wat andere dingen die ook geld kosten. De autokosten tel ik niet mee, zie het echt niet zitten om voor vijf personen de weekboodschappen op de fiets te doen.

Barvaux

Barvaux

31-01-2015 om 10:25

Hier

In onze woonplaats springen de facebookgroepen als paddenstoelen uit de grond: gratis weggeven, prakkie eten over en er wordt geruild met groente: jij een halve bloemkool, ik van jou de helft van de winterwortel.

Ik doe er niet aan mee maar dat is wel een idee, je leert mensen kennen en als je in je buurt iemand hebt wonen die ook voor twee moet koken en dat op jullie manier wil doen kun je zo veel geld besparen en lekker eten. Zet anders zelf zo'n fb pagina op.

Astrid

Astrid

31-01-2015 om 11:01

Eerlijkheid

Eerlijkheid is kwetsbaarheid. Je stelt je kwetsbaar op en mijn ervaring is dat je dan dit soort dingen te horen krijgt.
Ik denk niet uit gemeenheid. Je zei zelf namelijk dat je het niet zo duur vond en dan denken mensen: ja maar als je dit dus niet duur vindt, zul je nooit aan je buffertje, 3e broek, nieuwe fiets enz. komen. Dat is alles denk ik. En ja, dat komt snel over als bemoeien.

Ik heb geinvesteerd in een vriezer, tafelmodel. Mijn koelkast heeft 3 lades, mijn vriezer 4 stuks. Daar kun je heel wat in invriezen.
Ik woon alleen, dus aan een aanbiedingszak boerenkool van een pond heb ik veel te veel. Morgen ga ik dat koken en in porties invriezen.
Vorige week goedkoop aan uien en tomaten gekomen. Gisteren een grote pan gemaakt en in 2 bakken ingevroren.
(diepvries)Broccoli, diepvriesbloemkool, diepvriesboontjes, paprika, peultjes, champignons, worteltjes,, gekookte rijst, ik vries het allemaal in, evenals aanbiedingen voor vlees. Lekker roerbakken en op wrap,brood, met aardappels, rijst, door spaghetti enz.

Toevallig ken ik het bedrijf dat ik hier nu niet meer zal noemen erg goed. Je kunt goedkoper boodschappen doen. Je betaalt voor de koeling, gekoelde opslag, benzine, recepten, klantenservice, chauffeurs, inpakkers enz. Het is een vreselijk lekker en handig concept, maar je had er al 2 paar schoenen voor kunnen kopen bij wijze van.
De vergeten groenten die je vaak in de box ziet (net zo vaak ook niet), zie je steeds vaker in de supermarkt liggen.
Dus als ik jou was zou ik sparen voor een vriezertje en gaan verzamelen. De inhoud van mijn vriezer is inmiddels een kapitaaltje waard.

Barvaux

Barvaux

31-01-2015 om 11:30

Astrid

Mooi gezegd!

Moni

Moni

31-01-2015 om 11:36

Alle groenten gaat hier op

Donderdag toevallig koolsoep gemaakt van 2/3 spitskool, wortel, bleekselderij, ui, spekjes en blokjes ham. Gisteren dezelfde groenten en een paprika gegeten op oosterse wijze.
Kool, winterwortelen komen hier makkelijk op. We zijn met z'n vieren, dat scheelt. Maar met z'n tweeën zou het ook lukken. Wat overblijft gaat in de maaltijdsoep die ik graag voor de lunch maak.

In de tuin staan winterharde kruidenplantjes. Die heb ik vorig voorjaar gekocht en knip er nog steeds takjes af (oregano, thijm en rozemarijn).
Zakjes gedroogde kruiden koop ik zelden. Ik heb flinke potten van de Marokkaanse super en vul daarmee kleine potjes bij.
Geraspte kaas koop ik meestal wel in een zakje (Aldi of Lidl) en gaat makkelijk op binnen een week.
Pompoenpitten heb ik in een flinke bak staan. Steranijs ook. Kleine verpakkingen daarvan zijn veel te duur. Terwijl de spullen goed kunt bewaren.
Vandaag kopen we pastinaak, stond in de folder van de Lidl.

Nog een lekkere tip: koop bij de toko goede currypasta (wij vinden de gele het lekkerst). Deel die thuis op in kleine zakjes voor de vriezer. Het neemt weinig ruimte in maar is een erg lekkere basis.

Ja, wij gaan inderdaad met de auto boodschappen doen. Die kosten tel ik niet mee. Het is ongeveer 2,5 km naar de supermarkten.

karin

karin

31-01-2015 om 11:37

Astrid

Inderdaad mooi gezegd! Het zegt eigenlijk alles wat ik ook bedoelde en wilde zeggen!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 12:07

Vriezertje (Astrid)

De tip van het vriezertje heb ik vaker voorbij zien komen en dat vond ik inderdaad een interessant idee.

Mijn hoop is ook gevestigd op dat er steeds meer te koop is bij de supermarkt. Wij krijgen een andere supermarkt in de buurt. Ik hoop dat het assortiment van hun net even groter is dan bij de huidige. Ik kom nu te weinig bij die winkel (elders in de stad) om daar een goed beeld van te hebben.

Ik moet gewoon bekennen dat ik niet zoveel durf op het gebied van eten, ik mis de natuurlijke aanleg om van alles bij elkaar te mikken en zo heerlijke smaakcombinaties te creëren en daarom alleen al vind ik HF een leuke ervaring. Ik leer ervan. We hebben de afgelopen tijd al meer verse gember gegeten dan in 20 jaar denk ik.
Een voornemen van mij was dat ik zodra de kinderen het huis uit waren, mij meer te richten op 'eko'. HF is misschien niet 100 procent eko, maar het is een stap in de goede richting. Bulkzakken groente passen in dat opzicht niet echt bij mijn plan om het wat milieu-vriendelijker te doen, nu we minder monden te voeden hebben.

Nu is het zo dat we voor een uitgebreidere keuze naar een ander winkelcentrum gaan. Dat doen we met de bus, omdat mijn man geen fiets meer heeft en die ook niet meer aan zal schaffen. De buskaartjes tellen dus, als je het goed doet (net als je benzinekosten mee zou moeten tellen), mee bij de kosten van de boodschappen. Sinds we HF hebben, doen we dat al minder, constateer ik nu. Brood bak ik tegenwoordig zelf. Dus ook een reden minder om naar de supermarkt te moeten.

We hebben een hele lange periode met ontzettend weinig geld boodschappen moeten doen en toen wisten we op een gegeven moment wel hoe we dat zo aantrekkelijk mogelijk moesten doen. Ik ken de trucjes dus. Een van die trucjes is om zo min mogelijk in de winkel te komen. Dat kun je uiteraard doen door zoveel mogelijk tegelijk te halen, maar een bij-effect van HF is dat we alleen daardoor al veel minder in de winkel komen en dus ook minder de verleiding hebben om 'oh dat is een leuke aanbieding!'-gedrag te vertonen. Dus ook al kun je stellen dat de box op zich niet voordelig is en ook al kan ik nu al zeggen dat we dit niet tot in lengte van dagen gaan doen vanwege een lager inkomen, zie ik het niet zo zwart wit als sommigen het hier doen. Het heeft zijn voor en nadelen. De nadelen kunnen we nu even hebben. Net als de aanschaf van een vrieskastje zijn voor en nadelen heeft. Goed idee, maar tegen dat ik de aanschafkosten eruit heb, ben ik een flink aantal maanden of zelfs jaren verder.

Je kent het bedrijf heel goed zeg je. Betekent dat dat jij het ook een tijdje gedaan hebt?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 12:17

Moni

Waar haal jij de pitten?

Vroeger gingen we vaker naar Aldi en Lidl, maar sinds mijn man geen fiets meer heeft, is dat toch iets minder aantrekkelijk geworden. Het is toch een stukje lopen met zware tassen. We hebben wel zo'n omakarretje, maar die inhoud is ook eindig.

amk

amk

31-01-2015 om 12:18

kaaskopje

kijk voor een vriezertje eens bij de kringloop of op marktplaats. Ze worden soms zelfs op gratis af te halen gezet.

Dan is de terug verdientijd een stuk korter en het hoeft natuurlijk niet zo'n heel grote te zijn. Die van mij is bv een tafel model met 4 laden waarvan 1 la gevuld met brood. Want wat je er in stopt moet je ook op eten natuurlijk. Er hoeft geen wintervoorraad voor 6 maanden voor 4 personen in.

Moni

Moni

31-01-2015 om 12:18

Tip met brooddeeg

Met de broodbakmachine kun je ook pizzadeeg maken. Ik gewoon simpele bakmix voor wit brood, pak van 500 gram. Dat deeg laat ik een flinke tijd rijzen, daarna gaat het in delen in de vriezer.
Hiervan bak ik flat bread voor bij het eten (in plaats van aardappel). Het lijkt een beetje op naanbrood maar dan dunner (tenminste ik rol het heel dun uit). Ik bak het in een koekenpan, vrij warm, zonder vet. Door het deeg doe ik wat gedroogde oregano.

Wat mij ook lekker lijkt (en toch simpel) is stromboli. Er stond een recept in de allerhand, http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185247/stromboli
Maar er kan natuurlijk van alles op.
Zelf zou ik geen kant en klare gehaktballetjes kopen. En het deeg zelf maken in de broodbakmachine.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 12:20

Barvaux

Ik heb me een poosje aangesloten bij zo'n gratis prakkie facebook groep en heb me weer afgemeld. Ten eerste betrof het nooit echt prakkies, want daarvoor had ik me aangemeld. Wij houden nog wel eens een prakkie over en ik wilde dat graag met een ander delen. Het ging dus altijd om doosjes en zakjes, die iemand naar mijn idee speciaal voor die groep in huis haalde. En dan voel ik me toch niet arm genoeg om daar gebruik van te maken. Ik stel me voor dat een ander het beter kan gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 12:22

Leuk

Het draadje lijkt een positieve draai te krijgen

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 12:33

Oh, ik zie dat Juno ook al wat suggesties voor pitten

heeft gedaan.

Van alles tot soep verwerken, kan ik wel eens uitproberen. We hebben niet alleen minder monden te voeden, zeker doordeweeks, maar we hebben ook minder commentaar op wat we eten. Dat schept mogelijkheden.

Op dit moment is lunchtijd voor ons geen moment om warm te eten.

Astrid

Astrid

31-01-2015 om 12:35

kaaskopje offtopic

ik heb je een mailtje gestuurd

karin

karin

31-01-2015 om 13:55

facebook groep

Hier bestaat ook een groep voedselruilen op facebook.
Wel grappig,de een wil van zijn soep af en wil er bv wortelen voor terug.Misschien bestaat zoiets bij jou ook wel.
Bij een toko hier in de buurt kan je ook gember enzo in kleine stukjes kopen,of een half bosje kruiden.
Handig als je niet alles kan of wil bewaren.

wenda

wenda

31-01-2015 om 14:59

Moni

De stromboli gemaakt, wel met kant en klaar deeg (heb nog geen keuken-of broodbakmachine) maar zelfgemaakte balletjes. Best lekker, en volgens mij is een hoop lekker te maken zo.
Kaaskopje, had er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat je geen auto hebt. Ben zelf een beetje vergeten hoe het is zonder auto, dan kost het net wat meer tijd allemaal en organisatie. Moet bekennen dat ik sinds kort ook laat bezorgen door ah ivm flink tijdtekort, kost natuurlijk ook veel geld.

Moni

Moni

31-01-2015 om 21:49

Klinkt goed

Heeft het maken van balletjes wel zin? Zou het uitmaken als je de gehakt rul bakt met e.e.a. erdoor?
Is de mozzarella belangrijk? Ik dacht meer aan geitenkaas (meer smaak).
Zo zie je, ik verander een recept altijd naar eigen smaak of gemak.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 23:26

Wenda

Het bezwaar van bezorgen door AH is, vind ik, dat je altijd minimaal voor 70 euro moet bestellen. Die bezorgservice is ideaal voor ouderen, maar door die 70 euro drempel wordt dat ook voor die mensen een stuk minder interessant, lijkt mij.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2015 om 23:43

Woonde ik maar in de binnenstad, Karin

Wat zou het dan makkelijk zijn om overal de boodschappen vandaan te kunnen halen. De toko voor dit, de Turk voor dat, de markt op zaterdag. Maar goed, dat is nu eenmaal niet zo en daarom doen we vooral boodschappen in de wijk of verderop bij AH. Dat vind ik wel eens jammer. zeker voor de groente, die is echt voordeliger bij de Turk. We komen daar af en toe wel en het is grappig om te zien hoe populair deze winkel is geworden. Alleen is de winkelruimte niet echt meegegroeid met die populariteit.

Wat die facebookgroepen betreft... het is niet aan mij besteed. Ik ga niet met mijn fiets de halve stad af voor een halve bloemkool en een aangebroken fles mayonaise. De mensen die het wel doen vind ik lovenswaardig.

Barvaux

Barvaux

01-02-2015 om 08:45

kaaskopje

Ik bedoel het eigenlijk anders. Je moet op die groep een oproepje doen voor mensen in de buurt met wie je goedkoop kan inkopen en zo voedsel delen . Dus je koopt een bloemkool en geeft de helft aan hun wn de volgende dag kopen zij een zak winterwortel en geeft de helft aan jullie. Dus ook een gezin die uit twee bestaat.

amk

amk

01-02-2015 om 09:00

en de buren?

Hier is ook zo'n ruilhandel. Mijn vader snapt niets van bescheiden porties groenten want heeft een groentetuin. Als hij naar mij komt neemt hij voor een weeshuis mee en dat deel ik met mijn boven en benedenburen. Hebbennzij wat over bellennze bij mij aan: zeg kun jij nog iets met...... Bloemkool, bietjes of just heel andere spullen.

Weggeven leidt tot ruilhandel.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-02-2015 om 10:51

Stromboli en boodschappen

Stromboli maak ik altijd met alleen kaas erin. Gehakt erbij is volgens mij een idee van de Albert Heijn, en spreekt mij niet zo aan. Maar smaken verschillen.

Kaaskopje, ik haal m'n boodschappen bij de Albert Heijn bij ons in de wijk, op de fiets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.