Emine
20-05-2013 om 10:29
Reacties op de gevonden broertjes
Nee, ik heb er niets nieuws over te melden. Ben ondanks dat het te verwachten was, shocked dat ze echt niet meer leven. De vragen hoe hun laatste momenten zijn geweest, of ze geleden hebben en bang zijn geweest, hoe de moeder hier ooit overheen moet komen en hoe je als ouder het over je hart kunt verkrijgen je eigen kind om te brengen, laten me niet los. Ik vind dat het onderwerp over Julian en Ruben niet mag ondergaan in andere discussies, en dacht: ik zet een nieuwe topic neer, voor iedereen die wil reageren.
Ely
02-06-2013 om 00:00
Weerzinwekkend pien
Die laatste zin van jou. Hoe krijg je het verzonnen. Ik skip dit draadje meestal en heb nu alweer spijt dat ik net de laatste paar posts heb gelezen waardoor ik jouw post las. Ik snap er helemaal niks van dat je zoiets schrijft. Zijn er misdaden die jij hebt begaan waar je anderen (mede)verantwoordelijk voor stelt? Is dat de achtergrond?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Pien
02-06-2013 om 00:01
Pfff gerry
ik maak moeder niet medeschuldig op basis van haar facebook krabbels.....Ik zie het alleen niet zo zwart wit...Moeder lief...vader moordenaar...
Er speelt veel meer natuurlijk.
Ik vind het alleen vreemd als je net te horen hebt gekregen dat je kinderen dood gevonden zijn, je de behoefte hebt om aan heel nederland te laten weten dat je ex gewonnen heeft....de term gewonnen stuit mij tegen de borst, maar zo heeft zij misschien al die tijd in de "vechtscheiding" gestaan....
Ook dat de jongens trots zouden zijn als ze wisten dat er naar ze gezocht werd vond ik een vreemde opmerking....
Pien
02-06-2013 om 00:06
Ely
ER is niets weerzinwekkends aan. Ik bedoel te zeggen dat zij hem zo gek gemaakt heeft dat hij tot deze daad is gekomen... Jij doet nu net alsof ik haar alleen de schuld geef, maar ik vind wel dat ze medeverantwoordelijk is, ook al heeft hij het feit gepleegd.
Pien
02-06-2013 om 00:07
Gerry
Ja Gerry, misschien staat moeder ook wel bekend als een hartelijke meid....en ondertussen maar vader het leven zuur maken......we weten het gewoon niet !!
Ely
02-06-2013 om 00:18
Pien
Dat vind ik dus weerzinwekkend. Hij was verantwoordelijk voor zijn daden, ongeacht wat een ander doet. Als zij hem zou hebben getreiterd (en ik heb geen idee of dat zo is) is zij verantwoordelijk voor het treiteren maar NIET voor wat hij de kinderen heeft aangedaan. Dat was zijn egoïstische, weerzinwekkende, godgeklaagde, afschuwelijke, verfoeilijke, allewoordenvoortekortschietende keuze.
Wat een ander ook doet, je bent zelf verantwoordelijk hoe je reageert.
Gerry D
02-06-2013 om 00:19
Pien
De vraag alleen al is waarom je dit soort insinuaties zou willen maken.
En verder, waarom zou je vader op die manier vrij willen pleiten? Want dat is natuurlijk wel wat je hier gewoon aan het doen bent.
Sorry, maar als iemand zich zo voelt dan heeft hij psychologische hulp te zoeken.
Echt ik ken ook een naar geval vechtscheiding en geen haar, geen haar op het hoofd van vader denkt eraan om zijn kind ook maar een haar te krenken. Geen enkele normale vader doet zoiets. Ook al maken hun exen hun nog zo gek.
Ik vind wat je hier schrijft eigenlijk een grote belediging voor een heleboel vaders die in zo'n situatie zitten.
Pien
02-06-2013 om 00:24
Ieder
z'n mening. Ik pleit vader niet vrij, maar daar lees je voor het gemak maar overheen. Ik pleit alleen moeder ook niet vrij... ik snap weer niet dat je daar zo over heen kunt stappen...het is niet zo zwart wit...het enige feit wat op tafel ligt is dat vader zijn kinderen van het leven beroofd heeft....meer weten we niet, over het hoe en waarom...en zullen we waarschijnlijk ook nooit weten. Maar als je jeugdzorg wel verantwoordelijk mag maken, waarom zou je dit bij moeder dan ook niet mogen doen ??
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn kinderen iets zou aandoen..no way....maar dat heeft hij misschien jaren geleden ook wel gedacht toen hij over een familiedrama in de krant las.....
Ely
02-06-2013 om 00:34
Verantwoordelijk
Is de vader. En als je dit zegt omdat je vindt dat jeugdzorg onterecht ter verantwoording wordt geroepen heb je wel een hele kromme manier van redeneren dat je de moeder er dan maar naast zet.
Die kerel heeft een verschrikkelijk misdaad begaan.
Wat jeugdzorg en de moeder of wie je er bij wilt slepen ook gedaan moge hebben, dit is zijn misdaad, niet de hunne.
Gerry D
02-06-2013 om 00:34
Pien
Dus op basis van niks en zonder enig bewijs wil jij dat moeder medeverantwoordelijkheid draagt. O ja, een facebookopmerking. En da's voor jou genoeg om iemand verantwoordelijk te maken voor de dood van haar kinderen.
Vind je nou echt dat je recht van spreken hebt? Zou je niet denken dat omdat je niks weet je dus hier helemaal niks zinnigs over kan zeggen?
Het enige wat we weten is dat er een dader was en dat was papa.
Pien
02-06-2013 om 00:44
Recht van spreken
Heb ik recht van spreken ?? Ja waarom niet, dit is een openbaar forum. En we zijn het niet eens met elkaar, dan kan. Jullie lezen wat je wil lezen. Ik schrijf nergens dat het goed is wat hij heeft gedaan, en ook niet dat hij geen dader is, ik zeg alleen dat je moeder ook niet uit moet vlakken, zij heeft net zo goed haar aandeel hierin. En hier laat ik het bij voor vandaag.
MarSy
02-06-2013 om 09:07
Op basis van niks
Wordt hier een heel draadje vol speculaties geschreven.....
Er is maar 1 feit, dat is dat de kinderen dood zijn!
Wie, hoe, wat, waarom, op welke wijze en wie? Geen idee!!!
Stenna
02-06-2013 om 11:26
Blaming the victim
Nog maar een keer dan, Pien. Niemand drijft een ander tot geweld. Dat is een eigen keuze. Een typisch menselijke eigenschap laat jij hier zien: blaming the victim. Want natuurlijk kan het niet zo maar waar zijn dat iemand waar je dat niet van dacht zomaar zulk geweld gebruikt, want dan zou dat ook zomaar jou kunnen overkomen. Om die gedachte uit te bannen zoeken mensen dan naar gedrag bij het slachtoffer dat dit geweld uitgelokt heeft. Want jij zou zoiets nooit doen dus kan het jou niet overkomen.
Zo wordt er altijd gezocht naar dingen waardoor een slachtoffer van mishandelig, incest, verkrachting, beroving of moord dat toch in enige mate zelf heeft uitgelokt.
Nogmaal, en Ely geeft dit ook al aan: wat een ander ook doet, degene die geweld gebruikt is alleen zelf verantwoordelijk voor die keuze. Niemand lokt dat uit of is mede-verantwoordelijk. Dit geldt zelfs voor zelfmoord. Ook daar heeft de omgeving vaak de neiging partner, ouders, familie de verantwoordelijkheid aan te praten. Als zij maar niet....dan was hij/zij daar niet toe gedreven. Onzin. Zelfmoord is ook alleen de keuze van de dader, er is altijd een andere keuze ook al maken anderen je het nog zo moeilijk. Er zijn altijd mensen te vinden in een precies vergelijkbare (of ergere) situatie die een andere keuze maken.
Fiorucci
02-06-2013 om 12:25
Molleke
Op welke wijze is nog niet helemaal bekend, wordt nog onderzoek naar gedaan.
MarSy
02-06-2013 om 12:38
Precies
En wie is ook niet bekend, er wordt vanuit gegaan dat het vader zal zijn, maar dat is nog niet zeker, mogelijk werkte hij niet alleen
Kaaskopje
02-06-2013 om 13:17
Wat een akelig draadje is dit
Ik word eigenlijk ontzettend naar door hoe dit draadje wordt gevuld.
Wij zijn slecht hele hele vage omstanders van wat er gebeurd is. We kennen het gezin niet, we weten niet hoe ziek vader in zijn hoofd was, of hoe manipulatief moeder geweest kan zijn en nog wat van dit soort 'beschuldigingen'. We weten het niet. Ik beb het met de mensen eens die het ook al gezegd hebben: ook al wordt je nóg zo getreiterd, ook al voel je je nog zo in het nauw gedreven, ook al ben je nog zo boos op een ander, of zit je totaal aan de grond, etc. etc., het plegen van een bewust geplande moord (want daar lijkt het naar mijn idee wel op, maar dan begeef ik me eigenlijk ook al op het dubieuze vlak van aannames) is nóóit de verantwoordelijkheid van een ander.
Stenna
02-06-2013 om 13:34
Samenvatting voor pien
Pien, samengevat komt wat ik schreef (en een paar anderen ook) hier op neer:
Zelfs al zouden al jouw "misschiens" en "wie weets" waar zijn, dan nog is de moeder niet mede-verantwoordelijk voor de weg die de vader gekozen heeft. (Er even vanuit gaande dat hij het toch gedaan heeft).
Mona
02-06-2013 om 14:07
Snap wel wat pien bedoelt
Ik snap het wel hoor,wat Pien bedoelt. Zeiden we vroeger niet tegen onze kinderen, 'waar 2 vechten hebben er 2 schuld?" En in deze situatie geldt dat ineens niet meer?
Ik kan me wel degelijk situaties voorstellen waarbij de een de ander zó treitert dat deze door het lint gaat. Dan is degene die door het lint gaat natuurlijk behoorlijk fout, maar niet alléén schuldig toch? Ik denk dat Pien dat bedoelt. En wie er in welke mate schuldig is, weten we hier niet. Wel dat er alleen maar verliezers zijn.
Ely
02-06-2013 om 17:45
Mona
Als er twee vechten hebben er twee schuld aan het feit dat er gevochten wordt MAAR de één is niet verantwoordelijk voor de wijze waarop de ander vecht.
Enne, het vermoorden van je eigen kinderen noem jij "behoorlijk fout"?
Pien
03-06-2013 om 13:10
Marja
Marja: Maar dit? Je eigen kinderen vermoorden? En dan de lichamen verstoppen zodat moeder maar flink zal lijden? Bewust zo gepland? Nee, ik denk dat moeder gelijk had. Vader was gevaarlijk, voor vader kwamen zijn kinderen nièt op de eerste plaats.
Jij denkt dat…..en dus is het dan ook de waarheid ?? Nee jij vult ook in.
Marja: We weten toch helemaal niet of ze elkaar dwars zaten……………………..Waarom gaat men er op voorhand maar vanuit dat de ouders elkaar dwarszaten? Hoe weet je dat?
Nee idd dat weten we niet, misschien was zijn ex wel zo’n monster dat hij geen andere uitweg zag…..misschien had vader wel gelijk, maar werd hij niet geloofd toen na 5 !! rechtzaken de bezoekregeling ingeperkt werd, en voorzag hij dat zijn ex vrouw voor nog meer ellende ging zorgen…..waarom gaat men er op voorhand maar vanuit dat de vader in dit geheel alleen de schuldige is ?? omdat hij zijn kinderen heeft omgebracht ??? ja, dat heeft hij idd gedaan….dat is alleen zijn daad, maar het hoe en waarom ??? dat is niet gebeurd omdat zijn ex zo’n leuke ex was, dat geeft hem nog geen vrijbrief, absoluut niet, maar hij moet haar wel zo intens gehaat hebben (denk ik) dat hij zichzelf en zijn kinderen om het leven heeft gebracht…waarom haatte hij haar zo....wat is haar rol in dit geheel denk ik dan.....
Marja: Nou Mirreke, ik heb het hele stuk doorgelezen maar ik zie het dwarszitten van de moeder helemaal niet.
Nou Marja, ik zie nergens dat vader zijn exvrouw dwarszat…Moeder zegt dit wel tegen instanties, maar wie zegt dat het waar is ?? Heb je daar wel eens aan gedacht ?? Omdat vader zijn kinderen omgebracht heeft, spreekt zijn ex de waarheid ???? Nee, dat zou wel heel makkelijk zijn. Vaders hangen wat dat betreft niet zo snel aan de bel als moeders, die willen gewoon omgang met hun kinderen, maar vaak willen moeders het onderste uit de kan….of dit in dit geval ook is gebeurt blijft natuurlijk de vraag…….
Ik zie een vrouw die al mishandeld werd zeg je, waar zie jij dat zij mishandeld werd ??? wie zegt dat vader die blauwe plekken gemaakt heeft ??? oja, dat zegt moeder en dan is het waar….merkt dat haar kinderen na de scheiding ook te hard worden aangepakt, om hulp vraagt bij instanties, van het kastje naar de muur wordt gestuurd, alhoewel er instanties (1 instantie van de 10 zijn die onderkennen dat de kinderen gevaar lopen, wordt het gegooid op de onderlinge verhoudingen terwijl de vader dus gewelddadig
jij maakt er van dat hij gewelddadig was, hij was temperamentvol, maar dat is heel wat anders was!
Het is dan ook meer dan verschrikkelijk dat hoewel deze moeder het meerdere keren heeft aangegeven haar angstige voorgevoel of leugens die toch bewaarheid werd.
Marja: Er was sprake van blauwe plekken op haar armen. Politie was het eens met de aangifte voor haar kinderen eens met de aangifte ???,
ik wist niet dat de politie pas aangifte doet als ze het met je eens zijn… volgens mij moet politie altijd aangifte opnemen ook al kom je onterecht iemand beschuldigen, dat gaan ze daarna pas uitzoeken.
Monique D*
03-06-2013 om 14:59
Of die uitslag van het onderzoek aan heel nederland wordt medege
Fiorucci: ik betwijfel of het resultaat van het onderzoek naar de dood van de kinderen aan heel Nederland wordt meegedeeld. Uiteraard zal de moeder en haar familie dit horen, maar de rest van Nederland gaat dat niet aan. Het is al schokkend voor de moeder.
Ik weet nog dat een jongen van ongeveer 14 jaar oud zelfmoord heeft gepleegd omdat hij gepest werd. Ik heb nooit gehoord hoe hij zichzelf van kant heeft gemaakt. Men zegt wel dat men dit onderzoekt, maar wij moeten gissen naar de oorzaak van zijn dood. Uiteraard weet de familie dit wel.
Verder ben ik het helemaal eens met Stenna.
even heel erg naamloos
03-06-2013 om 16:16
Waar twee vechten
Ik sluit mij helemaal bij Kaaskopje aan. Tuurlijk, waar twee vechten hebben twee schuld. Dan was ik er zeker ook verantwoordelijk voor dat mijn ex er naar mij toe in bedekte termen mee dreigde een vrouw te gaan verkrachten omdat hij zo gefrustreerd was over hoe vreselijk naar ik tegen hem deed.
Ik proef in dit draadje een heel hoog gehalte van 'dit zou mij nooit overkomen omdat ik veel aardiger en verstandiger ben dan die vrouw die nu haar kinderen kwijt is' Bah, bah, bah!
Je hebt geen idee wat er allemaal met je gebeurt als er een man in je leven is die zijn punt met dit soort dreigementen cq handelingen kracht bij zet. En ja, het is speculatie dat dit zo'n man is geweest, maar hij heeft wel zijn kinderen vermoord. Dat is op zijn minst een sterke aanwijzing.
Gelukkig is de kans dat je iemand treft die dit soort dreigementen uit klein en de kans dat je iemand treft die ze nog uitvoert ook is nog kleiner. Maar uitgaan van het normale is niet per se zinvol als je te maken hebt met mensen die niet in het normale reageren.
Groet, Even heel erg Naamloos
Pien
03-06-2013 om 18:41
Even heel erg naamloos
Dit slaat natuurlijk nergens op. Een vrouw ??? welke vrouw....een onbekende waarschijnlijk.
Dit ex echtpaar leefde al jaren met ruzie over o.a. hun kinderen en wie weet wat nog meer. Dat kun je toch niet vergelijken met jou voorbeeld ??? Ik heb idd geen idee wat er met me zou gebeuren als een man me op deze manier bedreigd oid.
Maar zo hebben we ook geen idee wat er met je gebeurt als je jarenlang door je ex dwars gezeten wordt op allerlei mogelijke manieren.....
Ik weet niet of deze zin voor mij bedoeld was: 'dit zou mij nooit overkomen omdat ik veel aardiger en verstandiger ben dan die vrouw die nu haar kinderen kwijt is"
Maar ik pretendeer echt niet dat ik aardiger en verstandiger ben, ik ken deze mensen niet eens, maar ik heb me wel een mening gevormd op basis van en wat de media schrijft. Mijn mening is geen waarheid, maar dit is wat ik er van vind, en wat ik er van denk. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. En ik ben ook niet star of stug, maar zoals anderen blijven schrijven dat moeder niets te verwijten valt, blijf ik zeggen dat zij ook aandeel heeft in deze kwestie.
Sommigen vinden het niet kunnen om hier over te praten op het internet want ojee als moeder dit eens zou lezen.
Maar wat te denken van de familie van vader, alsof het voor hen een pretje is, zij zijn 3 personen waar ze veel van hielden kwijt. Iedereen snapt dat je van kinderen af moet blijven....dus dat hij dit gedaan heeft ....dan moet er iets geknapt zijn, zijn laatste uren zijn waarschijnlijk een hel geweest....
Pien
03-06-2013 om 19:09
Stenna
Ik ben het helemaal met je eens dat het altijd nog erger kan, ongetwijfeld zijn er nog wel schrijnender gevallen als deze. Maar dat niemand anders dit uitlokt, dat ben ik dus niet met je eens...er moet iets aan vooraf gegaan zijn anders gebeurt zoiets niet, het is te simpel om te zeggen hij heeft het gedaan en verder geen verantwoordelijken. De kranten staan vol met kritiek op jeugdzorg...dat mag dan weer wel, terwijl moeder niet de hand in eigen boezem hoeft te steken.....
Emine
03-06-2013 om 19:16
En nu is het genoeg!
Met hakken op een moeder die haar kinderen is kwijtgeraakt.
Als het aan mij ligt stoppen we nu deze draad, reageert er niemand meer, omdat dit ongepast is geworden. Ik weet het, ik heb deze draad gestart, uiteindelijk is het toch weer de jeugdzorgkant opgegaan, heb ik ook aan meegedaan, maar zoals het nu gelopen is, is niet mijn bedoeling geweest.
Dus kunnen we de draad beeindigen alsjeblieft?
En p.s. ik weet dat schreeuwen niet mag, maar ik deed het expres, omdat ik dit te erg voor woorden vind en hoop dat iedereen nu stopt in een helaas door mij gestartte draad.
Stenna
03-06-2013 om 19:16
Moet ik het uitspellen ofzo
Pien: "En ik ben ook niet star of stug, maar zoals anderen blijven schrijven dat moeder niets te verwijten valt, blijf ik zeggen dat zij ook aandeel heeft in deze kwestie."
en: "het is te simpel om te zeggen hij heeft het gedaan en verder geen verantwoordelijken"
Ik zei niet dat moeder niets te verwijten valt. Geen idee wat zij wel of niet gedaan heeft. Dat doet er ook niet toe, want de vader is en blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden (ook in een vechtpartij inderdaad): dus moeder is verantwoordelijk voor haar eventuele wangedrag en getreiter van pa en vader is verantwoordelijk voor de moord op de jongens. Net zo min als vader het getreiter of wat dan ook van moeder heeft uitgelokt, heeft moeder de moord niet uitgelokt. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheden.
Stenna
03-06-2013 om 19:18
Sorry emine
Ok postte nog net tegelijk met jouw uitroep. Maar ik ben er ook wel klaar mee.
Marja
03-06-2013 om 19:51
Ik ook
Ik had ook al besloten niet meer te reageren. Een cordon sanitair! prima!
Pien
03-06-2013 om 20:04
Nou ja zeg,
start dan geen draadje. Mag er alleen maar geschreven worden als je dezelfde mening deelt ???
En hakken op vader mag wel natuurlijk......
Ik vraag me af wat ongepast is...het gehak van een aantal van jullie op vader ?? of mijn mening over moeder ?? Of beiden ??