Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Naar mate kinderen ouder worden ook duurder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2010 om 01:18

Saar

Ik vind dat je best gebruik mag maken van het schoolfonds, maar de drempel om dat te doen is voor veel mensen hoog. Het is niet makkelijk om op de school waar je kind elke dag naar school gaat te moeten vertellen dat je niet genoeg geld hebt om kind aan de leuke dingen te laten deelnemen.
Het idee dat het niet passend is om je kind een niveau hoger te laten studeren dan jezelf gedaan hebt is natuurlijk hopelijk ouderwets en als het dat niet is gewoon vreemd.
Waar een wil is is zeker een weg, maar het lijkt mij toch enigzins paniek als in een gezin met veel kinderen alle kinderen in staat zijn om te studeren.

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 12:01

Tirza

Ja,geweldig,wel 76 euro. Dat zet weinig zoden aan de dijk, want behalve 1600 lesgeld komen de boeken en materialen er nog bij.

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2010 om 13:54

Aanvullende beurs?

Die 76 eu per maand wordt met een aanvullende beurs 300. Hebben jullie daar geen recht op? Altijd aanvragen, ook al lijkt het van niet - dat komt soms heel verrassend uit. De aanvullende beurs is ook een gift als je je papiertje haalt.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 15:08

Nope

Nee Tirza, er is een groep ouders die net iets teveel verdient voor welke toeslag dan ook, en zij betalen de volle mep voor zo ongeveer alles.

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2010 om 15:24

Geprobeerd?

Ik ken verhalen van mensen die ook dachten dat ze er niet voor in aanmerking kwamen en die er dan tóch voor in aanmerking bleken te komen, omdat de IBgroep (of hoe dat tegenwoordig heet) met een ander inkomen rekent.

Tirza (krijgt ook nooit wat)

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 17:54

Jazeker

Oh absoluut, maar helaas pindakaas. (En de belastingen dachten dat we recht hadden op zorg en kindertoeslagen, en die kunnen we nu fijn allemaal terugbetalen.)
Dus laat maar, die toeslagen....

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2010 om 21:28

P'cies

Hier van hetzelfde laken een pak.

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2010 om 23:47

Kaaskopje

Wat ik van jou heb begrepen, zitten jullie niet op een royaal inkomen. Ik kan me dus niet voorstellen, dat jullie niet in aanmerking komen voor een aanvullende beurs. Die toeslagen is een ander verhaal, dat heeft weer niets met die beurs te maken.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2010 om 00:50

We hebben het bekeken

en we hebben er geen recht op. We zijn dus rijker dan jij denkt. Maar naast de positieve kant, is het nadeel dat we dus alles zelf moeten betalen en dan is ons inkomen opeens niet zo hoog meer. We moeten binnenkort weer de schoolrekening gaan betalen. Dat doen we in termijnen, waarvan de eerste 2 rond de 250 euro. Dat voelen we beslist.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-11-2010 om 08:18

Schoolrekening

Kaaskopje, kan je dochter niet zelf een gedeelte van die schoolrekening bij elkaar verdienen? Termijnen van 250 euro zijn niet niks. Mijn studerende broertje verdient elke zomervakantie zijn collegegeld bij elkaar, vandaar dat ik bedacht dat je dochter misschien zelf ook iets kan bijdragen.
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2010 om 14:28

Van we naar ze

Ik blijf nog even drammen Zelf bekijken of je er voor in aanmerking komt, levert soms op dat je geen recht hebt. Het gewoon simpelweg tóch aanvragen levert dan soms de enorme verrassing op dat je er tóch recht op hebt. Dus niet "we" hebben het bekeken, maar "ze" hebben het bekeken. Een 2e kind (althans, de studiekosten daarvoor) weegt ook mee.

Tirza

Vic

Vic

03-11-2010 om 20:29

Aanvullende beurs

Ik heb ook eens gekeken, maar met twee inkomens van 20.000 euro heb je nog recht op een aanvullende beurs. Bij een inkomen (van de ouders) tussen de 50 en 60 duizend vervalt het recht.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-11-2010 om 01:31

Tirza

Door je gedram) ga ik nu toch twijfelen. Zeker door je opmerking van een tweede. Proberen kan geen kwaad natuurlijk...

Tirza G.

Tirza G.

04-11-2010 om 23:00

Goed zo

Hop hop hop, je weet maar nooit. Je zou de eerste niet zijn.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.