Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
ppe

ppe

21-09-2008 om 11:24

Lesbisch stel en kind

hoe staan jullie er tegenover dat 2 vrouwen of 2mannen een kind opvoeden?
en maakt dat voor jullie nog verschil of het 2 mannen zijn of 2 vrouwen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mary-Jane

Mary-Jane

29-09-2008 om 21:49

Mama-van-louiza (o.t)

Leuke dingen, jee Dat is dus het voorland van mijn dochter, die een Marokkaans vriendje heeft, best heel serieus nu. Een voorproefje hebben we al gehad tijdens het voorstellen aan oma: "Hoe heette je ook al weer????" Bril af, bril op met gepoetste glazen, staar.....en dan: "Ooooooh, dat heb ik op TV gezien, ben jij nou zo'n loverboy?"

Zucht.

Mary-jane?

Dat meen je niet?????????????? kan het echt nauwelijks geloven,hoe oud is oma? 180????????

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2008 om 22:24

Oma mary-jane (ot)

Ach lieverd, die oma moet je eren. En er om lachen. Hier loopt ook een schoonzoon, zó uit de Hollandsche klei, whatever that may be. Oma heeft besloten (en God weet waarom) dat hij van wat mindere komaf (mochten jullie het je ooit afvragen: jaaaaaa, wij benne van héle beste komaf). Ze heeft daarom besloten hem een aantal dingen te leren, te gunnen en bij te brengen. Op familiefeestjes levert dat opmerkingen op als: mooi huis he (woning schoonzus). Dat ben je niet gewend he, maar dat geeft niks hoor, je bent hier ook gewoon van harte welkom en als je niet weet hoe iets werkt (alles gaat elektrisch in dat huis) mag je het gewoon even vragen. We helpen je graag. Schoonkleinzoon, 18 en redelijk bedeesd, gaat bijna door de grond van ellende. Idem met vakanties enzo. Fijn he, dat je meemocht naar het buitenland AAAAARRRRRGGGGGGGHHHHHHHH.
Maar goed. Oma gaat altijd weer weg of even rusten en dan is het op- en afzetten van je bril en peinzend je schoonzoon aankijken genoeg om te zorgen voor bonding bij het jongske

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2008 om 22:27

Op zoek naar je roots

Volgens mij gaat iedere puber op zoek naar zijn of haar roots. Ik zelf had bedacht dat ik éigenlijk dochter was van een koningsfamilie ergens ver weg die mij had ondergebracht bij deze eenvoudige familie. Ik kon me echt niet voorstellen dat ik Heus door die mensen was verwekt, dat zullie genen ook mijn genen waren. Yúk. Geen ergere verjaardagen dan die van mijn oma, met 200 kleinkinderen die dan allemaal werden verdeeld (de ogen van oom Piet, precies zulk haar als tante Ans). Jemig. Daar gaat je unieke persoonlijkheid.
Precies dat gevoel vond ik terug op de eerste pagina's van het eerste boek van Harry Potter. Eigenlijk hoor ik hier niet bij, getverdemme. Kortom: een tamelijk universeel gevoel onder pubers volgens mij. Behalve onder die van mij natuurlijk, die boffen enorm met mij.

Tirza

Mary-Jane

Mary-Jane

29-09-2008 om 22:40

Oma (nog meer o.t.sorry)

Yep Sus-anne, echt gebeurd. Oma gelooft alles op tv en in de krant en stond niet vooraan toen de tact werd uitgedeeld.
En Tirza, koesteren is een groot woord, maar we proberen er inderdaad zoveel mogelijk de humor van in te zien. Je moet toch wat
In dit geval ging dochter door de grond en vriendje werd bleek om zijn neus. Maar gelukkig gingen andere zoon en dochter er gelijk mee aan de haal. Zoon (met zn beste maroc-accent: "Hee, jij met mijn zus, cheef mij cheld" Andere dochter: "Nee joh, ze moeten eerst sparen voor meer slettige kleren en een groter mes".
Dochter en vriendje konden er (veel) later ook om lachen. Karaktervormend ongetwijfeld. Maar door het bericht van mama-van-louiza bedacht ik me opeens dat ze steeds van dit soort dingen gaat krijgen, ook van anderen dan oma.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

30-09-2008 om 10:02

Gier

dit draadje wordt erg leuk. Die papieren, die loverboy, die mindere-komaf. Inderdaad gaat vermoedelijk elke puber nadenken over zijn persoonlijkheid en afkomst. Ik vraag me altijd af hoe een-eiïge tweelingen over zulke dingen denken.
En inderdaad is het iets dat altijd weer terugkomt. Gisteravond kwam jongste thuis met het bericht dat iemand op straat had gevraagd: "Ben jij geadopteerd?" "Ja" zegt zoon. "Weet jij dan wel dat je ouders niet je echte ouders zijn?" Zucht. Wij zijn maar naar de herhaling van Gooische vrouwen gaan kijken, ook leuk.
Maar het troost me om te bedenken dat dat geen exclusief adoptieprobleem is. Hebben jullie Emma B ooit gelezen een tijd geleden? Die heeft donkere kinderen en dat werd dan schattig gevonden maar er werd wel bij gezegd dat het nadeel was dat je dan moest vrijen met een 'hele grote neger'. Was ook erg leuk!!
groet,

Sancy

Sancy

30-09-2008 om 10:11

Lol

inderdaad, het wordt steeds fraaier. Toevallig ken ik een gezin met 4 kinderen: 2 meisjes en 2 jongens. 1 zoon is homo, 1 dochter is lesbisch en heeft via donorschap 2 kinderen gekregen, 1 dochter trouwde een "grote neger" en de andere zoon was een kleine crimineel in zijn jeugd. Een beetje de familie Doorzon zeg maar. Jammer dat die mensen nooit kinderen geadopteerd hebben, dat had het plaatje compleet gemaakt

mama-van-louiza

mama-van-louiza

30-09-2008 om 12:42

Een hele grote neger

Niks mis mee, zou ik zo zeggen ;-p. Tja, Mary-Jane, bejaarden zijn wel vaker ietwat ongenuanceerd. Mijn moeder zat ooit met mijn hoogbejaarde oudtante in de trein toen een Surinaamse tegenover hen plaats nam, een boek uit haar tas haalde en begon te lezen. "Mooi he," brulde tante Nel dovig, "Dat die mensen nu ook kunnen lezen?". Mijn moeder was het liefst ter plekke in een zwart gat gevallen van schaamte, hihi.
En vorig jaar, toen ik met Louiza in het lokale bejaardentehuis was om wat sokjes te kopen, stonden er allemaal omaatjes vertederd om de wagen heen - o wat schattig, zo'n kleintje. "Schattig, hoor," riep toen een opaatje dat werd langsgereden, "Maar Hitler was ooit ook een heel schattig baby'tje!". Hij kreeg meteen al die dametjes en de verpleegster over zich heen, maar ik stond me een kriek te lachen.
Mary-Jane, je dochter en haar beau zullen een dikker huidje moeten kweken. Van de 'andere kant' zullen er ook wel eens opmerkingen komen, al zal ze die meestal niet verstaan (fijne bijkomstigheid). Ik heb het erg getroffen met mijn schoonfamilie, maar dat kan ook anders.
Tirza, jouw oma is hilarisch, zo uit een toneelstuk van Oscar Wilde weggelopen.
Groetjes
Marieke

Rainbowfucker

zo werd ik genoemd door mijn melige vrienden toendertijd. Mijn exen hadden allemaal een ander kleurtje. Mijn vader vond er niets aan dat ik met huidige vriend thuis kwam, zo blank, bah wat saai.

Miepje

Miepje

30-09-2008 om 13:47

Identificatie

Ik heb ongeveer de helft van dit draadje gelezen en zie dat weinig mensen er problemen mee hebben als kinderen door een stel van hetzelfde geslacht worden opgevoed. Ik vind ook dat het wel moet kunnen, maar kan me niet voorstellen dat mensen zeggen dat er geen verschil is. Ik vind het toch een verschil uitmaken of een zoon 2 moders heeft of zowel een moeder als een vader. Ik ken bijvoorbeeld een zoon van een gescheiden moeder die het best moeilijk heeft als enige man in huis samen met moeder en zus. Zoiets kan ik me bij de zoon van een lesbisch stel ook voorstellen.

Lachen

ik zit hier nu smakelijk te lachen om alle opmerkingen die oma,s plaatsen,toch moet ik er niet aan denken dat mijn moeder dit tegen mijn kinderen zou zeggen,dat zou ik erg pijnlijk vinden.

Moeilijk hebben

iedereen heeft het wel moeilijk met iets in de familie. Hoe relaties onderling liggen, hoe er met elkaar om word gegaan, welke idealen en verwachtingen er zijn.

Ik hoop persoonlijk dat onze dochter met een positief kern gevoel van 'je bent geliefd, je mag er zijn, je bent goed zoals je bent' opgroeit. Iets wat belangrijker is dan of ze wel of niet op haar vader lijkt of wat dan ook voor minder belangrijke externe issues.

Ik heb elk jaar tientallen studenten die in mijn vak naar hun verleden kijken en verbanden moeten trekken met het heden, hun eigen gevoel over er mogen zijn en hoe ze hun studie en creativiteit benaderen. Na 1 uur praten met die groepen haal je ze er zo uit, als je met een positief kern gevoel opgroeit kan je de hele wereld aan, mag je fouten van jezelf maken en vrij ontwikkelen. Ik hoop echt dat het ons lukt dit mee te geven aan haar.

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2008 om 22:29

Generatiekloof sus-anne

Hoe ouder de oma van mijn kinderen (het is mijn schoonmoeder, het mensje is 88) wordt, hoe meer ik merk dat oude vooroordelen weer terug naar boven komen. Racisme en dat soort dingen zit veel meer in hun generatie ingebakken, dat was toen gewoon normáál. Je had het gewoon over "de zwartjes". De nuance verdwijnt, de remmingen ook. Haar buren zijn twee lesbi-meiden van Bosnische afkomst, leuke vlotte meiden die erg zorgzaam zijn naar haar toe, maar natuurlijk wel een accent hebben, zolang wonen ze hier nog niet. Ze heeft het altijd over "die buitenlandse meisjes" als een soort van mmmm hoe moet ik het verwoorden, een soort van excuus en reden voor alles. Ze vallen me tóch mee, terwijl het buitenlanders zijn.
Van de week waren ze buiten voorbereidingen aan het treffen voor het suikerfeest, noten aan het hakken voor de taarten enzo. Dus oma ging eens informeren of ze Joods waren, want jaaaaaa, De Joden (brrrr, de manier waarop ze het zei alleen al) vieren hun feesten op de raarste tijden. Gelukkig begrepen ze haar niet, en toen ze het vertelde schoot ik uit mn slof over Ramadan, suikerfeest en bosnische moslims. Nou, pffffff, dat is echt niet bij te houden hoor, al die flauwekul van die buitenlanders. Maar ik weet wél dat De Joden ook een feest vieren.........bladibla HHHAAAAALLLLLLLLOOOOO dat klinkt erg onvriendelijk en het is niet helemaal correct, maar dat heeft ze zelf echt niet door.
Vorige maand moesten we naar de oogarts. Die was van Aziatische komaf. Nou, haar spleetogen waren spleteriger dan de zijne. Zó goed moest ze kijken en bestuderen oftie het toch allemaal wel goed deed. En beschamend luid opmerkingen maken in de wachtkamer over dat Chinezen dat soort prutswerk toch altijd zo goed kunnen met die kleine vingertjes. Aaaaaaaaargh.
Ik hou mn hart vast als er in het verzorgingstehuis (waar ze hopelijk binnenkort terecht kan) meiden met een kleurtje werken

Tirza

Daar hoeft ie niet zwart voor te zijn...

Eind jaren 90 kwam ik met mijn toen-nog-vriendje-nu-man bij m'n oma. Mijn oma, met een nederlands hervormde ouderling als vader, maar die zelf zo'n 60 jaar eerder heel bewust afscheid had genomen van de kerk. En mijn vriendje, katholiek opgevoed, maar daar 10 jaar eerder ook heel bewust afstand van genomen.
Mijn oma vond het toch niet verstandig, "zo'n katholieke jongen, dat is toch heel anders." De uiteindlijke boodschap: katholieken zijn fout en niet te vertrouwen.
Maar oma, hij is allang niet meer katholiek.
Wacht maar meisje, totdat je getrouwd bent. Dan zul je zien dat het opeens allemaal verandert.

Zucht...

Het wordt mij weer eens duidelijk

waarom zo makkelijk de NSB zich kon zetelen. Dit zelfde zie ik nu bij Verdonk en Wilders, denken dat je te kort wordt gedaan, de ander niet vertrouwen en dus uithalen achter gesloten deuren.

Ik moet even denken aan die keurig ogende oudere dame in de supermarkt die tegen mij (met dikke zwangere buik) dit toewenste: "alle buitenlanders moeten dood".

Het is een naar soort mensen wat na de holocaust en de miljoenen slachtoffers van haat niets hebben geleerd.

En toch

Mijn moeder is nu 74,ook van een andere generatie ,maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij ooit van dit soort opmerkingen gaat plaatsten( behalve misschien als zij dement zou worden)mijn moeder heeft respect voor iedereen,en eigenlijk vind ik dat heel normaal,dus daarom vind ik sommige uitspraken van oudere mensen hier best schokkend.

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2008 om 20:32

Sus-anne

Geloof me, dit had ik 2-3 jaar geleden ook geschreven. Het gaat niet ineens, het gaat sluipend.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2008 om 20:33

Manda

De reden om PVV etc. te stemmen is volgens mij angst. Onbekend maakt onbemind. Mijn schone moeder stemt overigens keurig CDA Ik denk dat de PVV etc. stemmers meer in het segment 30-60 zitten.

Tirza

Mijn opa niet

hij is tot zijn verre dementiestadium een heer geweest, echt een keurige man, met een rood hart.

Hij zei wel rare dingen (was opeens verliefd op zijn schoondochter) en vond zijn kleinkinderen maar rare 'buren' die wel heel vaak langs kwamen, maar nooit heeft hij racistische uitingen gehad, hij zei eerder wat over 'die rotmoffen'.

Dement en kleurtje (ot)

Een mooi verhaal hoorde ik van mijn schoonzus. Haar oma is zolangzamerhand behoorlijk dement. Ze herkent familieleden wel als familie, maar weet niet meer wie wie is. Met éen uitzondering: mijn zwager (dus de man van mijn schoonzus) wordt altijd bij zijn naam genoemd en enthousiast onthaald. Waarschijnlijk omdat hij de enige Aziaat in die familie is (ach ja, die blanken lijken allemaal op elkaar )

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.