Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Laura

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 12:24

Ik bedenk het niet zelf! (ot)

het staat gewoon op die site. Het is niet mijn mening die ik tussen sterren zet, het is gewoon de regel!!! Het is niet passend als een zwakbegaafde door de beperking niet met het OV kan reizen en daar zit dus de crux, je zal moeten aantonen dat het niet passend is. Dat is echt niet zo heel moeilijk hoor, zoals ik al aangaf. Jouw verhaal en de mening van school daarover zijn voldoende....En nu hebben wij een gemeente die de regels vrij strak hanteert, helaas, en toch krijgen we het elk jaar weer. Ook mijn buurvrouw, wiens dochter doof is en op de speciale dovenschool in R'dam zit krijgt het elk jaar weer. Zij is 10.....

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 12:31

Eenzijdig

wat ze zal leren heeft vooral met zeilen te maken. Ja een zeilschool is een prima baan. Maar nogmaals, er komt voor het houden van een zeilschool echt wel meer kijken. Omgaan met regels en personeel (sociale omgang dus) is ook broodnodig. Laura heeft net laten zien dat regels voor haar een reden zijn om dan maar weg te lopen en een jaar alleen op zee lijkt me voor je sociale ontwikkeling ook niet echt goed te noemen

Tegenstelling

Nasha:"Het is niet mijn mening die ik tussen sterren zet, het is gewoon de regel!!! "
De interpretatie ervan, dat zwakbegaafden of gehandicapten _dus_ vervoer krijgen, is van jou. En dat is flauwekul. De regel is juist dat ze (> 9 jr, 25 < ) het in beginsel _niet_ krijgen. Uitzonderingen zijn mogelijk.
Ondertussen worden de volstrekt gezonde niks-aan-de-hand kinderen door hun Bijzonder Zorgzame Ouders met de auto naar de reguliere school om de hoek gebracht.
Dat is de tegenstelling waar ik het over had.
Groet,
Miriam Lavell

Nou en?

Drommels:"er wordt nu net gedaan alsof Laura zo vreselijk veel leert van haar zeilreis en ik waag dat te betwijfelen.... "
Waar bemoei je je mee? Jouw kind hoeft het niet te doen.
Drommels:"Bovendien is het een non-argument. De rechter kan inschrijving bij een school voor reizende kinderen opleggen en ws. zelfs vastleggen dat Laura voldoende moet leren tijdens haar wereldreis."
En dat is pas een non-argument, want ze krijgt onderwijs via de Wereldschool. Ze heeft zich daar zelf ingeschreven. Onderwijs is ook voor de rechters geen enkel punt van discussie in deze zaak.
Drommels:"nou, misschien kan ze later leuk een zeilschool beginnen ofzo....Prima baan toch? "
Misschien wordt dat het wel, maar in Nederland niet eerder dan dat ze 18 is. Tot die tijd kan ze niet op haar eigen naam een onderneming starten. Tot haar 16e is het zelfs verboden om te werken.
Nasha:"Laura heeft net laten zien dat regels voor haar een reden zijn om dan maar weg te lopen en een jaar alleen op zee lijkt me voor je sociale ontwikkeling ook niet echt goed te noemen "
Dat mag jij vinden. Maar wat doet die mening er nu toch toe? Je verkondigt geen waarheid. Je weet niet eens waar je het over hebt.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 12:48

Vermoeiend (en ot)

voor 2 Kerstdag, maar goed, nee het is niet mijn interpretatie, het is gewoon de uitleg van de regel passend vervoer en nogmaals, het is niet van MIJ afkomstig maar van de site waar ik de link al eerder van gegeven heb. En dan nogmaals, ik zei al, onze gemeente hanteert de regels echt bijzonder strak, uitzonderingen (afzetten op een andere adres dan het huisadres bijv.) zijn NIET mogelijk, dus als zij er onderuit kunnen door mijn kind en het buurkind te bestempelen als zelfstandig dan zullen zij dat echt niet nalaten! Waar staat die 25 km overigens?

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 12:50

Terug

>>Dat mag jij vinden. Maar wat doet die mening er nu toch toe? Je verkondigt geen waarheid. Je weet niet eens waar je het over hebt. < <

ja, dat mag ik vinden, dit is een discussieforum, we hoeven het dus niet met elkaar eens te zijn. Nee, misschien doet mijn mening er niet toe, maar ik mag hem geven, evenals jij. En dat ik niet weet waar ik het over heb, tja....dat mag jij dan vinden, ik denk daar anders over....

Mening en feit

Nasha:"het is gewoon de uitleg van de regel passend vervoer en nogmaals"
Nee. Het is de manier waarop jij die tekst leest en het woord 'passend' verklaart. Ondertussen is er de regeling en die is volstrekt helder: 9 jaar of ouder en minder dan 25 km, dan in beginsel _geen_ vervoer. Dat gaat trouwens ook op voor < 6 km.
Kijk eens bij de school om de hoek hoeveel volstrekt niks aan de hand kinderen alleen naar school gaan. Dat is meestal minder dan 6 km.
Nasha:"Waar staat die 25 km overigens?"
In het gemeetelijk besluit. In theorie kan dat per gemeente verschillen, in de praktijk hanteren ze meestal die 25 km.
Nasha:"ja, dat mag ik vinden, dit is een discussieforum, we hoeven het dus niet met elkaar eens te zijn. "
Dat is een zuivere bewering als je die mening bij jezelf, over jezelf, of over je eigen kinderen hebt. Jij hebt een mening over Laura. Daarvoor moet je meer meenemen dan je eigen mening.
Nasha:"En dat ik niet weet waar ik het over heb, tja....dat mag jij dan vinden, ik denk daar anders over...."
Nou nee. Je hebt het over sociale ontwikkeling gedurende een zeilreis en dat terwijl je zelf nog nooit een respectabel afstandje gezeild hebt. Je weet er dus niks van. Dat lijkt me een feit.
Groet,
Miriam Lavell

Leony

Leony

26-12-2009 om 13:06

Die zeilschool

Uit de berichtgeving komt Laura naar voren als een persoon met een sterke gedrevenheid en een stevige eigen mening.
Het lijkt mij dat als zij een zeilschool wil starten en daarvoor nog bedrijfskundige kennis nodig heeft, zij daar een oplossing voor zal vinden. Ofwel ze vindt een co-ondernemer die die kennis heeft, ofwel ze pakt het zelf op.
Als wat er geleerd moet worden in lijn ligt met wat zij graag wil, dan ze daarvoor zeer gemotiveerd zijn en zal ze er vast in slagen.
Overigens geldt dit natuurlijk voor alle kinderen. Iets leren waarvan je het nut voor je latere leven niet inziet en wat je geen bal interesseert, is moeilijk. Leren gaat haast vanzelf als je je motivatie put uit een einddoel dat je heel erg graag wilt bereiken.
Leony

Wie de schoen past

Drommels "Mijn enige vergrijp is het niet duidelijk citeren van Nasha. "
Sorry voor het misverstand dan. Nou ja, wie de schoen past...
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 13:11

Nou

volgens mij hoef ik niet in mijn uppie gezeild te hebben om te weten dat je in uppie toch erg alleen bent en dat een 14 jarig meisje toch echt heel wat anders is dan een volwassene die dat doet....

En dan het leerlingvervoer, wat ik heb neergezet is de letterlijke tekst. Nergens staat die 25 km. De enige grens die er is is de 6 km! In beginsel geen vervoer wil net zoveel zeggen als, er zijn uitzonderingen mogelijk....En de uitleg van passend heb ik al gegeven, gegeven door project adviesraden leerlingenvervoer.

van de veelgestelde vragen:

Openbaar vervoer in plaats van taxibus
Vraag: mijn dochter van 10 reist al jaren met de taxibus naar het speciaal basisonderwijs. Nu hebben we bericht gekregen, dat wij voortaan alleen een vergoeding krijgen voor openbaar vervoer. Mijn dochter heeft leer- en gedragsproblemen en zij kan niet alleen met openbaar vervoer reizen en wij kunnen haar niet begeleiden. Van andere ouders hoorden wij hetzelfde verhaal. Er zijn nog maar weinig kinderen die met de taxibus vervoerd blijven worden.

Antwoord: Onder druk van bezuinigingen zijn er helaas steeds meer gemeenten die heel streng indiceren welke kinderen met de taxibus vervoerd worden. Alle andere kinderen krijgen een vergoeding voor het openbaar vervoer. Soms wordt van ouders verwacht dat zij het kind begeleiden, zonder rekening te houden met de gezinssituatie of werk. Er wordt nauwelijks rekening gehouden met bijvoorbeeld verstandelijke beperkingen of leer- en gedragsproblemen waardoor kinderen niet veilig met openbaar vervoer kunnen reizen. Voor individuele ouders is het belangrijk om bij de aanvraagprocedure duidelijk aan te geven om welke redenen vervoer met de taxibus noodzakelijk is. Voeg zoveel mogelijk bewijsmateriaal bij, zoals verklaringen van arts, therapeut of school. Teken zo nodig bezwaar aan tegen een afgegeven beschikking. Ook dan geldt: zoveel mogelijk informatie over het kind toevoegen en waarom het kind aangewezen is op vervoer met de taxibus.
Als een gemeente door bezuinigingen een dergelijke streng beleid invoert of wil invoeren is het van groot belang dat ouders samen in actie komen om duidelijk te maken welke gevolgen dit heeft voor kinderen en ouders. Dit kan via een adviesraad of als die er nog niet is, gewoon door ouders gezamenlijk. Neem contact op met de wethouder, de burgemeester, gemeenteraadsleden. Vertel uw verhaal en maak duidelijk om welke kwetsbare kinderen het gaat. Eventueel kunt u contact opnemen met de lokale pers of een actie organiseren.

Heb de verordening in onze gemeente er op nageslagen, alleen de 6 km wordt genoemd. Die 25 km van jou staat nergens en ik denk ook dat het goede kans van slagen heeft als je dit voorlegt aan een rechter!

Dat zeg ik

Nasha:"volgens mij hoef ik niet in mijn uppie gezeild te hebben om te weten dat je in uppie toch erg alleen bent en dat een 14 jarig meisje toch echt heel wat anders is dan een volwassene die dat doet.... "
Je moet gezeild hebben om te weten dat je juist NIET in je uppie bent. Ook al zit je alleen op een boot.
Over dat vervoer "Er wordt nauwelijks rekening gehouden met bijvoorbeeld verstandelijke beperkingen of leer- en gedragsproblemen waardoor kinderen niet veilig met openbaar vervoer kunnen reizen."
Precies. Dat zeg ik dus.
" Die 25 km van jou staat nergens en ik denk ook dat het goede kans van slagen heeft als je dit voorlegt aan een rechter!"
Je kunt nog iets verder zoeken als je het echt wilt weten. Voor deze discussie is het niet relevant. Je oproep om naar de rechter te gaan, geeft al aan dat dat bezorgdheidsniveau dat jij eerder standaard is, hooguit via de rechter is af te dwingen.
Ik geef je op een briefje dat je het zult verliezen trouwens. De gemeente is bevoegd en gerechtigd om zelf criteria aan te leggen.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 15:11

Laat maar...

er is op deze manier geen discussie mogelijk....ik weet zeker dat ik die zaak zou winnen...en die 25 km staat nergens. De enige grens die er is is de 6 km. Maar je hoeft het niet eens zover te brengen, zoals je had kunnen lezen is het voldoende om stukken ter onderbouwing bij te voegen waaruit blijkt dat je kind niet met OV kan reizen. Geen enkele gemeente zal het risico van een verloren rechtzaak gaan nemen en dus het ll vervoer toekennen. Hoeveel mensen ken jij eigenlijk die gebruik maken van het ll vervoer?

>>Je moet gezeild hebben om te weten dat je juist NIET in je uppie bent. Ook al zit je alleen op een boot. < <

?? Dit is hogere logica ofzo? Je moet gezeild hebben om te weten dat je niet in je uppie bent ook al zit je alleen op een boot....het zal....

anders

anders

26-12-2009 om 15:30

Miriam

"Je kletst uit je nek. Je verzint constructies. Je maakt je eigen angsten en onvermogen tot maat der dingen"
Heerlijk genuanceerd: heb je een te zware kerstbrunch gehad?

Dat maakt niet uit

Nasha:".ik weet zeker dat ik die zaak zou winnen...en die 25 km staat nergens. "
Ik denk dat je die limiet verkeerdom begrijpt. Het is een tegemoetkoming. Boven de 6km tot 9 jaar, boven de 25 km altijd. Er tussen, 9 jaar of ouder en minder dan 25 km moeten reizen, in beginsel _geen_ leerlingenvervoer. En ook al zou je bij de rechter in uitzonderingsgevallen winnen, dan nog mis je het punt dat voor deze discussie, namelijk dat van kinderen door de overheid veel meer zelfstandigheid gevraagd wordt dan de meeste ouders goed voor ze vinden. Dit geheel in tegenstelling tot dat wat Anders suggereert, namelijk dat haar opvatting over zelfstandigheid wet zou zijn.
Nasha:"Maar je hoeft het niet eens zover te brengen, zoals je had kunnen lezen is het voldoende om stukken ter onderbouwing bij te voegen waaruit blijkt dat je kind niet met OV kan reizen."
Dat dat je geen gelijk oplevert, staat ook in dat stuk wat je zelf citeert:"Er wordt nauwelijks rekening gehouden met bijvoorbeeld verstandelijke beperkingen of leer- en gedragsproblemen waardoor kinderen niet veilig met openbaar vervoer kunnen reizen."
Zo is dat. Kern is het verschil in opvatting tussen overheid en ouders over de mate van zelfstandigheid die kinderen op kunnen brengen. De overheid vraagt meer dan ouders willen gunnen.
Nasha:"?? Dit is hogere logica ofzo?"
Nee, dit is de feitelijke situatie. Je zei "en een jaar alleen op zee lijkt me voor je sociale ontwikkeling ook niet echt goed te noemen" Je bent niet alleen op zee, laat staan een jaar. Je bent hooguit alleen in je eigen boot, maar ondertussen kom je de kudde die ook over de golven trekt na uiterlijk twee weken IRL tegen. En daarnaast is er dan ook nog het digitale of marifoon contact.
Kortom: die situatie van een jaar alleen in je uppie, komt niet voor.
Ik "Je kletst uit je nek. Je verzint constructies. Je maakt je eigen angsten en onvermogen tot maat der dingen"
Anders:"Heerlijk genuanceerd"
Dat kan niet. Het is een samenvatting van jouw optreden in dit draadje. Jouw kletspraat, constructies, angsten en onvermogen zijn juist tamelijk ongenuanceerd.
Groet,
Miriam Lavell

Mirre

Mirre

26-12-2009 om 15:59

Alleen op skivakantie?

Mag je als 14 jarige dan wel alleen op skivakantie in een of ander ver land (niet in Europa) in je upppie? Is dat dan toegestaan Nasha?

Mirre

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 16:25

Hoe alleen is alleen

Mirre? Op skivakantie ben je denk ik niet echt alleen....

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 16:27

Even alles kopieren miriam

ik weet dat je er een handje van hebt alleen dat te kopieren wat jouw mening staaft, dus ik zal de rest er nog even bij zetten....

Er wordt nauwelijks rekening gehouden met bijvoorbeeld verstandelijke beperkingen of leer- en gedragsproblemen waardoor kinderen niet veilig met openbaar vervoer kunnen reizen. **Voor individuele ouders is het belangrijk om bij de aanvraagprocedure duidelijk aan te geven om welke redenen vervoer met de taxibus noodzakelijk is. Voeg zoveel mogelijk bewijsmateriaal bij, zoals verklaringen van arts, therapeut of school. Teken zo nodig bezwaar aan tegen een afgegeven beschikking. Ook dan geldt: zoveel mogelijk informatie over het kind toevoegen en waarom het kind aangewezen is op vervoer met de taxibus. **

En dan heb ik het dus over het deel tussen de sterren....

Je mist het punt

Nasha:"ik weet dat je er een handje van hebt alleen dat te kopieren wat jouw mening staaft, dus ik zal de rest er nog even bij zetten.... "
Wat tussen die sterren staat, staaft mijn bewering ook.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 16:47

Nee

wat tussen de sterren staat, staaft mijn redenering dat wanneer je voldoende duidelijk maakt dat het niet KAN, dat je dan wel leerlingvervoer krijgt....maar goed, laten we er maar over stoppen, ik heb meer dan voldoende ervaring met het aanvragen van leerlingvervoer en ken ook heel veel mensen om mij heen, ik denk toch echt dat ik daar meer van af weet dan jij....(heb nog niet van je mogen vernemen hoeveel mensen jij kent die leerlingvervoer aanvragen)

anders

anders

26-12-2009 om 16:54

Miriam

"Het is een samenvatting van jouw optreden in dit draadje. Jouw kletspraat, constructies, angsten en onvermogen zijn juist tamelijk ongenuanceerd".
Daar staat dan weer tegenover dat dat misschien een enkele keer door mij gebeurd in tegenstelling tot jou optreden in nagenoeg ieder draadje: altijd alles beter weten en de waarheid in pacht hebben (vooral als het over onderwijs of aan onderwijsgerelateerde onderwerpen gaat en anders voer je het daar wel op terug).

Spijt

Nasha:"wat tussen de sterren staat, staaft mijn redenering dat wanneer je voldoende duidelijk maakt dat het niet KAN, dat je dan wel leerlingvervoer krijgt."
Dat was mijn punt niet.
Wat blijft staan is dat negenjarige zwakbegaafden of gehandicapten in beginsel geacht worden zelfstandig met het openbaar vervoer hun school te kunnen bereiken (tenzij omstandige bewijzen, zie die tekst tussen sterren). Dat vereist een zelfstandigheid die de meeste ouders van volstrekt gezonde en normaal begaafde kinderen, niet durven te geven.
Dat vind ik verder niet erg, moeten die ouders zelf weten, maar als je het dan over wetgeving hebt, dan vraagt die van kinderen juist veel meer zelfstandigheid dan jij doet voorkomen.
Anders:"Daar staat dan weer tegenover dat dat misschien een enkele keer door mij gebeurd in tegenstelling tot jou optreden in nagenoeg ieder draadje: altijd alles beter weten en de waarheid in pacht hebben"
Het spijt me dat ik je alweer geen gelijk kan geven.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 17:29

Nou vertel

>>Wat blijft staan is dat negenjarige zwakbegaafden of gehandicapten in beginsel geacht worden zelfstandig met het openbaar vervoer hun school te kunnen bereiken (tenzij omstandige bewijzen, zie die tekst tussen sterren). Dat vereist een zelfstandigheid die de meeste ouders van volstrekt gezonde en normaal begaafde kinderen, niet durven te geven. < <

in hoeveel gevallen is dit dan werkelijk zo dat een zwakbegaafde van de gemeente zelfstandig met het OV moet? Hoeveel gevallen ken jij? Hoeveel gevallen van zorgenkinderen ken jij die aangewezen zijn op leerlingvervoer. Noem nu eens man en paard.

anders

anders

26-12-2009 om 17:43

Miriam

als je de discussie niet op argumenten kunt voeren verval je in dit gedrag toch jammer hoor...
Laura wilde sponsers daarom kwam haar verhaal in het nieuws pas daarna kwam de leerplicht.
Laura kon een record vestigen als jongste solozeiler nogal wiedes op die leeftijd mag geen westerse kind wereld zeilen: ze wil dus gebruik maken van het verbod om een record te vestigen waarna getreurd wordt over het verbod. Tja..
Als ik haar laatste acties zie (3500 euro pinnen en naar de antillen) denk ik dat er absoluut een gebrek aan ouderlijk toezicht is misschien is een ots zo gek nog niet dan...

Mirre

Mirre

26-12-2009 om 17:54

Alleen

Alleen is alleen Nasha, staat toch een duidelijke omschrijving over in het woordenboek, Alleen in het vliegtuig, alleen op de toppen van een berg, alleen van de (ohhhhhh fout zullen we er een ots-je tegenaan gooien) van de niet begaande paden (dus niet op de skipiste maar er net ff buiten). Alleen dus, in haar up. En dat alles ook nog buiten de schoolvakanties. En niet eens een bus die haar brengt

Mirre

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-12-2009 om 18:11

Anders

"Laura wilde sponsers daarom kwam haar verhaal in het nieuws pas daarna kwam de leerplicht."

Maar wat wil je hier nu mee zeggen? Laura, eigen schuld, dikke bult? Ik snap serieus niet welk punt je nu in deze discussie wil maken. Ja, het is mij duidelijk dat jij de reis niet ziet zitten. Maar wat bedoel je nu verder? (ik probeer je echt te begrijpen hoor)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-12-2009 om 18:24

Wat je leert van een reis

Grappig hoe de tegenargumenten zich afwisselen. Blijkt het ene argument toch niet zo sterk, dan wordt een volgend argument uit de kast getrokken. En zo komen we bij het leerzame karakter van de reis, dat blijkbaar zó eenzijdig is dat Laura nog maar één beroepskeuze rest: eigenaar van een zeilschool. En nee, dat kan natuurlijk écht niet.
Gelukkig had Laura zelf al bedacht dat ze in ieder geval haar HAVO wil afronden, en wel via de Wereldschool. Zo doen heel veel kinderen dat, die om wat voor reden dan ook maar niet gewoon naar school gaan. Bijvoorbeeld omdat ze met hun ouders een jaar door Afrika fietsen.
Maar buiten dat: onderschat niet wat je van een reis leert hoor. Ik vermoed dat de mensen die hier roepen dat je niet zo veel leert van een reis, zelf niet zo veel gereisd hebben. Ik kan zo'n opmerking anders echt niet plaatsen.

anders

anders

26-12-2009 om 19:02

Ijsvogeltje

misschien moet je eerst het draadje lezen.
Wat ik wil zeggen: ze had gewoon kunnen zeilen als ze niet zelf publiciteit had gezocht: geen haan die er naar kraait maar ook geen publiciteit over een record (tja en daar was het toch om te doen?)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-12-2009 om 19:45

Dus?

Dus, wat bedoel je daarmee? Je schrijft namelijk van alles: dat een kind geen solozeiltocht mag maken, dat ze naar school moet etc.
Je geeft dus allerlei redenen waarom ze de zeiltocht niet moet maken. Maar daarnaast zeg je dus feitelijk dat ze zich stiekem als een dief in de nacht uit de voeten had moeten maken. Laura heeft hier niet voor gekozen (waarom zou ze, ze overtreedt geen enkele wet). Dus nu moet ze blijkbaar niet zeuren.
Ik probeer het echt, maar ik kan je niet helemaal volgen.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 20:38

Geen publiciteit

is geen discussie en had niemand zich er mee bemoeit. Ook de LPA niet en BJZ niet en de rechter al helemaal niet.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 20:40

Mirre

>>Alleen is alleen Nasha, staat toch een duidelijke omschrijving over in het woordenboek, Alleen in het vliegtuig< <

Prive jet? en anders, niet alleen

>>alleen op de toppen van een berg< <

Denk met nog een stuk of tig duizend andere skieers?

>>alleen van de (ohhhhhh fout zullen we er een ots-je tegenaan gooien) van de niet begaande paden (dus niet op de skipiste maar er net ff buiten)< <

Tja, dat vind ik alleen maar erg dom.

>>Alleen dus, in haar up. En dat alles ook nog buiten de schoolvakanties. En niet eens een bus die haar brengt
< <

Lopend?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.