Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

16-09-2021 om 20:14 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 20:06:

[..]

Ik begrijp het ook niet meer helemaal waar deze draad over gaat, zinloos ook verder met een TO die haar eigen doen en laten als maatstaf houd.

Ik krijg allerlei vragen en reacties, dus daar geef ik antwoord op. Als ik niet reageer, of geen antwoord geef, dan krijg ik het verwijt dat ik geen antwoord geef. 


AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 20:15

Wel lekker die vermoorde onschuld.

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:14:

[..]

Ik krijg allerlei vragen en reacties, dus daar geef ik antwoord op. Als ik niet reageer, of geen antwoord geef, dan krijg ik het verwijt dat ik geen antwoord geef.


Och.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 20:18

_melon schreef op 16-09-2021 om 20:09:

[..]

Is dit het eerste topic van/met TO wat je leest?

Nee, maar het viel me gewoon weer op dat het allemaal wat te perfect is enzo

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:19 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 20:13:

[..]

Die heeft vast meerdere nanny's en een schoonmaakbedrijf en dergelijke in dienst. Ik ken echt 0 gezinnen waar dit zo gaat dat je spreekt van de waardevolle uren voor je kind om half 9 op school moet zijn en jij moet werken om je outgoing levensstijl te bekostigen van meerdere keren per week op het terras of restaurant of naar het theater spontaan vanaf je werk terwijl de andere ouder geen of weinig eisen stelt aan de partner en diezelfde dingen doet als moeders een dag onverhoopt spontaan niks te doen heeft.

Als je goed leest, dan zie je dat wij geen vaste afspraken hebben in de avond. Geen vaste werkverplichtingen, geen vaste sportavonden, of hobby/cursus waar we standaard naartoe moeten. Meestal zijn we er dus gewoon 's avonds met de kinderen.

Dit schept ruimte voor spontaniteit. Als er eens een leuk idee geopperd wordt, dan sluit ik graag aan. Voor mijn man geldt hetzelfde. 

Ik vind het echt geen grote moeite om voor mijn eigen kinderen te zorgen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 20:23

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:19:

[..]

Als je goed leest, dan zie je dat wij geen vaste afspraken hebben in de avond. Geen vaste werkverplichtingen, geen vaste sportavonden, of hobby/cursus waar we standaard naartoe moeten. Meestal zijn we er dus gewoon 's avonds met de kinderen.

Dit schept ruimte voor spontaniteit. Als er eens een leuk idee geopperd wordt, dan sluit ik graag aan. Voor mijn man geldt hetzelfde.

Ik vind het echt geen grote moeite om voor mijn eigen kinderen te zorgen.

tuurlijk

Julali schreef op 16-09-2021 om 19:30:

[..]

Ik vind dat toch aardig spontaan hoor. Mijn vrienden zonder kinderen sturen net zo goed een appje naar hun partner waarmee ze samenwonen, dat ze niet thuis komen. Op dezelfde manier stuur ik ook een appje, dat kan zelfs een half uur van tevoren nog wel. Ik vind dat erg spontaan.

Of kan het alleen spontaan zijn als je single bent en alleen woont en met niks of niemand rekening houdt te houden?

Nee hoor, ook als stel kon het op stel en sprong. Nu zou man dus korter moeten werken, last-minute, dat kost geld en niet altijd kan hij zomaar 2 uur korter werken. 

Mevrouw75 schreef op 16-09-2021 om 20:26:

[..]

Nee hoor, ook als stel kon het op stel en sprong. Nu zou man dus korter moeten werken, last-minute, dat kost geld en niet altijd kan hij zomaar 2 uur korter werken.

Hier heb ik ook vooral veel ouders in mijn omgeving waar ouder 1 vroeg begint en de kinderen gaat halen 's avonds.

Ouder 2 brengt de kinderen naar school of opvang en werkt laat.

Als ouder 1 dan om 15u beslist dat ze liever op een terras gaat zitten met vrienden ipv de kinderen op te halen is er een probleem. Want de opvang heeft een sluitingsuur wat ouder 2 meestal niet haalt. (Net daarom begint ouder 1 vroeg.)


Effe spontaan gaan terrassen lukt dus niet. Want dan moeten er constructies aan te pas komen met oma's die kinderen moeten ophalen - als die dat al willen, kunnen en een beetje in de buurt wonen - en vervolgens moet ouder 2 de kinderen weer bij oma gaan ophalen.

En ga als (schoon)zoon maar aan je (schoon)moeder uitleggen dat zij mag inspringen omdat haar (schoon)dochter liever op een terras zit.

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:32 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 16-09-2021 om 20:26:

[..]

Nee hoor, ook als stel kon het op stel en sprong. Nu zou man dus korter moeten werken, last-minute, dat kost geld en niet altijd kan hij zomaar 2 uur korter werken.

Zo is dat dus voor iedereen anders. Wij werken nooit tot diep in de avond. De drie dagen in de week dat we allebei aan het werk zijn, dan zijn we om vijf uur klaar en beschikbaar voor de kinderen, omdat we dichtbij wonen en geen gekke uren maken. 

Hoe is het dan voor jouw man dat hij er nooit is tijdens het eten? Hoe vinden jullie kinderen het dat papa elke avond pas later thuis is? 

Ik zou dat dan weer heel beperkend vinden, dat een van de twee zo'n groot beslag legt op de tijd die er is in de avonduren. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:34 Topicstarter

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 20:31:

[..]

Hier heb ik ook vooral veel ouders in mijn omgeving waar ouder 1 vroeg begint en de kinderen gaat halen 's avonds.

Ouder 2 brengt de kinderen naar school of opvang en werkt laat.

Als ouder 1 dan om 15u beslist dat ze liever op een terras gaat zitten met vrienden ipv de kinderen op te halen is er een probleem. Want de opvang heeft een sluitingsuur wat ouder 2 meestal niet haalt. (Net daarom begint ouder 1 vroeg.)


Effe spontaan gaan terrassen lukt dus niet. Want dan moeten er constructies aan te pas komen met oma's die kinderen moeten ophalen - als die dat al willen, kunnen en een beetje in de buurt wonen - en vervolgens moet ouder 2 de kinderen weer bij oma gaan ophalen.

En ga als (schoon)zoon maar aan je (schoon)moeder uitleggen dat zij mag inspringen omdat haar (schoon)dochter liever op een terras zit.

Dit klinkt vooral erg vermoeiend  Zouden echt zoveel ouders tot diep in de avond werken?

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:32:

[..]

Zo is dat dus voor iedereen anders. Wij werken nooit tot diep in de avond. De drie dagen in de week dat we allebei aan het werk zijn, dan zijn we om vijf uur klaar en beschikbaar voor de kinderen, omdat we dichtbij wonen en geen gekke uren maken.

Hoe is het dan voor jouw man dat hij er nooit is tijdens het eten? Hoe vinden jullie kinderen het dat papa elke avond pas later thuis is?

Ik zou dat dan weer heel beperkend vinden, dat een van de twee zo'n groot beslag legt op de tijd die er is in de avonduren.

Mijn man werkt ook niet tot diep in de avond. Hij komt later dan jouw standaard van 5.05 thuis (ik ook trouwens). Hij ziet kind elke ochtend, net als jij elke ochtend quality-time met je nazaten hebt. 

En ja, dat schreef ik al eerder, dat ik dat heel beperkend heb ervaren. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:34:

[..]

Dit klinkt vooral erg vermoeiend Zouden echt zoveel ouders tot diep in de avond werken?

Misschien toch eens uit je bubbeltje stappen en écht waarnemen...

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:41 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 16-09-2021 om 20:35:

[..]

Mijn man werkt ook niet tot diep in de avond. Hij komt later dan jouw standaard van 5.05 thuis (ik ook trouwens). Hij ziet kind elke ochtend, net als jij elke ochtend quality-time met je nazaten hebt.

En ja, dat schreef ik al eerder, dat ik dat heel beperkend heb ervaren.

Zo'n plan zou er bij ons niet doorheen komen. Dat 1 ouder elke avond pas later thuis is en daarmee het gezinsleven compleet ontwricht en de vrijheid van de ander ontneemt, dat is hier een dikke, vette nee. 

dan

dan

16-09-2021 om 20:44

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:41:

[..]

Zo'n plan zou er bij ons niet doorheen komen. Dat 1 ouder elke avond pas later thuis is en daarmee het gezinsleven compleet ontwricht en de vrijheid van de ander ontneemt, dat is hier een dikke, vette nee.

Dan is je man vast geen vrachtwagenchauffeur, al zijn die ook niet allemaal altijd laat thuis. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:41:

[..]

Zo'n plan zou er bij ons niet doorheen komen. Dat 1 ouder elke avond pas later thuis is en daarmee het gezinsleven compleet ontwricht en de vrijheid van de ander ontneemt, dat is hier een dikke, vette nee.

Tsja. Hoe zou het nou komen dat een iemand later werkt en de ander vroeger? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.