Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Hoeveel minuten zitten er eigenlijk in een uur?

NinjeTurtle schreef op 16-09-2021 om 20:45:

Hoeveel minuten zitten er eigenlijk in een uur?

😂 denk dat de timer stuk is 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:41:

[..]

Zo'n plan zou er bij ons niet doorheen komen. Dat 1 ouder elke avond pas later thuis is en daarmee het gezinsleven compleet ontwricht en de vrijheid van de ander ontneemt, dat is hier een dikke, vette nee.

Wat een nuance weer 
Dat deze manier jou niet past kan en mag.
Maar om dan te zeggen dat degene die het op deze manier doen een compleet ontwricht gezinsleven hebben gaat natuurlijk nergens over.

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:10:

[..]

Hoe kom je hier nu bij? Ik ben drie volle dagen samen met mijn kinderen. Het weekend en een dag vanaf 12 uur. Ik werk namelijk maar parttime en mijn man ook. Mijn man is ook het weekend thuis bij ons, plus nog zijn doordeweekse dag vanaf 12 uur.

's Avonds ben ik er meestal ook gewoon. Ik haal mijn kinderen om 5:05 op en dan zijn we samen tot 8 uur wanneer ze naar bed gaan.' s Ochtends dus ook nog anderhalf uur, rustig opstaan (kwartiertje snoozen met z'n allen in het grote bed) broodje eten, aankleden, naar school brengen. Gewoon de normale dingen dus.

Doordat mijn man en ik allebei parttime werken en zelf ons werk flexibel kunnen inrichten hebben we juist erg veel tijd met de kinderen.

Oooooooo everything makes sense now, nu weet ik waar jij je bergen vrije tijd vandaan haalt. Ja nu snap ik wel dat het makkelijk gaat, ik ging er van uit dat jullie beiden gewoon fulltime werkten, dan zie je je kinderen echt heel weinig als zowel jij als man 2 avonden per week weg zijn.

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:48 Topicstarter

dan schreef op 16-09-2021 om 20:44:

[..]

Dan is je man vast geen vrachtwagenchauffeur, al zijn die ook niet allemaal altijd laat thuis.

Nee, wij zijn allebei geen vrachtwagenchauffeur. Het lijkt me niks om zo'n baan te hebben, terwijl je kinderen hebt. 

Als ik hier lees dat het sneu is voor de kinderen als ik er een avondje niet ben tijdens het eten, dan moeten jullie zo'n baan wel helemaal afgrijselijk vinden voor de kinderen. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:34:

[..]

Dit klinkt vooral erg vermoeiend Zouden echt zoveel ouders tot diep in de avond werken?

Was vanavond weer leuk. Man tot 17.00 gewerkt lopen naar het station en met de trein naar huis hij is dan meestal om 18.10 thuis. Al het treinverkeer plat, gewone lijnbussen veel te vol en nog geen vervangend vervoer geregeld.  Treinverkeer kwam om 19.00 weer op gang. Gelukkig zijn mijn kinderen groot en redelijk zelfstandig dus we hebben gewoon gegeten en er kon op tijd gesport worden.

Gebeurt niet wekelijks maar je moet daar als ouders wel ad hoc op reageren en regelen. Gebeurde ook wel eens toen de kinderen nog klein waren. Dan werk je niet tot laat maar loopt alles wel in de soep. 

Jullie positie klinkt heel geprivilegieerd julali. Beide een baan die dichtbij is of thuis kan, nooit heel vroeg of laat werken of overwerken, geen vaste hobby's buitenshuis en toch genoeg verdienen om wekelijks uit eten, naar het theater of anderszins uit te gaan. Dat is echt lang niet iedereen gegeven. Er zijn nu eenmaal beroepen waar er ook 's avonds of 's nachts gewerkt moet worden. Ik vind het nogal wat om tegen iemand te zeggen dat werken als verpleegkundige of arts of vrachtwagenchauffeur of in de horeca een dikke vette nee is. Want jij bent wel maar wat blij dat er andere mensen dat wel doen om jouw leven comfortabel te maken.
En je kinderen gaan in de toekomst misschien ook wel een sport of hobby beoefenen die op een doordeweekse avond valt.

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:51 Topicstarter

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 20:47:

[..]

Oooooooo everything makes sense now, nu weet ik waar jij je bergen vrije tijd vandaan haalt. Ja nu snap ik wel dat het makkelijk gaat, ik ging er van uit dat jullie beiden gewoon fulltime werkten, dan zie je je kinderen echt heel weinig als zowel jij als man 2 avonden per week weg zijn.

We werken allebei 32 uur per week, dus alsnog maken we samen 64 uur. Dit is vrij gemiddeld voor een gezin in Nederland. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:51:

[..]

We werken allebei 32 uur per week, dus alsnog maken we samen 64 uur. Dit is vrij gemiddeld voor een gezin in Nederland.

Ik vind het toch zo fijn voor je dat je het zo goed hebt in het leven. Je zou lifestyle coach moeten worden. Kun je iedereen uitleggen wat ze moeten doen en ook nog geld verdienen. Dan kun je hier stoppen.

Gr Angela

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:41:

[..]

Zo'n plan zou er bij ons niet doorheen komen. Dat 1 ouder elke avond pas later thuis is en daarmee het gezinsleven compleet ontwricht en de vrijheid van de ander ontneemt, dat is hier een dikke, vette nee.

Droom lekker verder.  Toen wij aan kinderen begonnen hadden we allebei onregelmatige diensten. 

Ik heb mijn man gekozen om wie hij is niet om welk carrièreperspectief hij had. 

Dan ontkom je er niet aan dat er een ouder laat moet werken, bepaalde dagen van de week. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:51:

[..]

We werken allebei 32 uur per week, dus alsnog maken we samen 64 uur. Dit is vrij gemiddeld voor een gezin in Nederland.

Dus je werkt 3 dagen 32 uur, dat is 10.6 (zeg 10) uur per dag. Je bent 5 uur klaar met werken zeg je dus je begint 17:00-10:00=7:00 met werken (en ga je dus eerder van huis, tenzij je thuis werkt). Eerder had je het over dat je uren samen doorbrengt 's ochtends, dus vandaar dat ik dacht dat je laat begon met werken, maar 's ochtends zie je dus je kinderen vrijwel niet (of staan die om 5:00 op?). Ik vind 3 dagen 10 uur werken niet gemiddeld eigenlijk, ik dacht eerder aan 4x8 als je 32 echt gemiddeld stelt.

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:59 Topicstarter

MamaE schreef op 16-09-2021 om 20:49:

Jullie positie klinkt heel geprivilegieerd julali. Beide een baan die dichtbij is of thuis kan, nooit heel vroeg of laat werken of overwerken, geen vaste hobby's buitenshuis en toch genoeg verdienen om wekelijks uit eten, naar het theater of anderszins uit te gaan. Dat is echt lang niet iedereen gegeven. Er zijn nu eenmaal beroepen waar er ook 's avonds of 's nachts gewerkt moet worden. Ik vind het nogal wat om tegen iemand te zeggen dat werken als verpleegkundige of arts of vrachtwagenchauffeur of in de horeca een dikke vette nee is. Want jij bent wel maar wat blij dat er andere mensen dat wel doen om jouw leven comfortabel te maken.
En je kinderen gaan in de toekomst misschien ook wel een sport of hobby beoefenen die op een doordeweekse avond valt.

Wij hebben bepaalde keuzes gemaakt, dus voor ons is dit een dikke vette nee. Dat betekent niet dat voor anderen hetzelfde geldt, dat moet ieder voor zich bepalen. 

Als jij vol voor je carrière wil gaan, dan is dat hartstikke mooi, maar het kan ervoor zorgen dat je jouw man beperkt in de vrijheid die hij heeft en dat je je kinderen weinig ziet. Dan is er geen plek voor spontane plannen in jullie leven, dus het is belangrijk dit af te stemmen met je partner. 

Het is niet eerlijk om alle schuld af te schuiven op de kinderen. Het zijn alle keuzes bij elkaar. 


Rockstar schreef op 16-09-2021 om 20:56:

[..]

Dus je werkt 3 dagen 32 uur, dat is 10.6 (zeg 10) uur per dag. Je bent 5 uur klaar met werken zeg je dus je begint 17:00-10:00=7:00 met werken (en ga je dus eerder van huis, tenzij je thuis werkt). Eerder had je het over dat je uren samen doorbrengt 's ochtends, dus vandaar dat ik dacht dat je laat begon met werken, maar 's ochtends zie je dus je kinderen vrijwel niet (of staan die om 5:00 op?). Ik vind 3 dagen 10 uur werken niet gemiddeld eigenlijk, ik dacht eerder aan 4x8 als je 32 echt gemiddeld stelt.

Nee hoor, regelmatig, als er niet in het café met vriendinnen geborreld wordt, worden de laptopjes gezamenlijk open geklapt aan de keukentafel. Heb je én je werk, wat je passie is, én quality-time met je man. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 20:59:

[..]

Wij hebben bepaalde keuzes gemaakt, dus voor ons is dit een dikke vette nee. Dat betekent niet dat voor anderen hetzelfde geldt, dat moet ieder voor zich bepalen.

Als jij vol voor je carrière wil gaan, dan is dat hartstikke mooi, maar het kan ervoor zorgen dat je jouw man beperkt in de vrijheid die hij heeft en dat je je kinderen weinig ziet. Dan is er geen plek voor spontane plannen in jullie leven, dus het is belangrijk dit af te stemmen met je partner.


Zo kan je het ook invullen inderdaad. Leuke fantasie. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 21:08

Rockstar schreef op 16-09-2021 om 20:56:

[..]

Dus je werkt 3 dagen 32 uur, dat is 10.6 (zeg 10) uur per dag. Je bent 5 uur klaar met werken zeg je dus je begint 17:00-10:00=7:00 met werken (en ga je dus eerder van huis, tenzij je thuis werkt). Eerder had je het over dat je uren samen doorbrengt 's ochtends, dus vandaar dat ik dacht dat je laat begon met werken, maar 's ochtends zie je dus je kinderen vrijwel niet (of staan die om 5:00 op?). Ik vind 3 dagen 10 uur werken niet gemiddeld eigenlijk, ik dacht eerder aan 4x8 als je 32 echt gemiddeld stelt.

Tja, ik geloof dit niet echt. Wel blij dat er andere ouders zijn met vergelijkbare levens die ik hier lees. Leuk ook om te zien dat veel hier dezelfde dingetjes hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.