Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

16-09-2021 om 19:50 Topicstarter

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 19:47:

[..]

Maar hoe kan je kind nu het gevoel krijgen dat er "een gezin" is als dat gezin bijvoorbeeld bijna nooit samen eet? Want de helft van de tijd is mam op wandel en de andere helft is pap niet thuis.

Als er nu 1 ding belangrijk is aan mijn relatie is het bijvoorbeeld net dat samen eten 's avonds. En als ik kinderen had gehad zou ik mijn kind dat dus ook graag meegeven. Dat "gezellig samen" echt wel telt.

Bijna nooit is overdreven gesteld. Ik denk dat wij zo'n 5x per week gezellig samen eten als gezin, dus dat geven we ze echt wel mee. 

Het komt wel eens voor dat mama er niet is, of papa, maar dan nog eten we gezellig samen aan tafel en nemen we de dag door, dus dat is niet ineens anders. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 19:54 Topicstarter

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 19:49:

[..]

En jouw man vind al die spontane plannen oke? Je kinderen zijn er gewoon altijd ongeacht jouw uitstapjes en je man. 2 avonden per week vind ik vaak, gewoon bij je kerel zijn is niet zo waardevol als op stap gaan met je vriendinnen? En mag hij dan ook twee avonden lekker op stap en dan blijf jij alleen met jullie meerdere kinderen? Dit is zo niet het beeld van een echt functionerend gezin wat ik voor me zag.

Wij vinden dat allebei ok. Ik zou niet weten waarom ik mijn man een spontaan plan niet zou gunnen, terwijl ik gewoon thuis ben en zelf geen plannen heb? Wij vinden het juist leuk om de ander dat te geven, daar worden we onder de streep allemaal blij van. 

Bij mijn man zijn is zeker zo waardevol, daarom zijn we veel avonden samen thuis, of we gaan een avondje samen de hort op. Voor de rest wonen we in een huis, dus we zien elkaar elke dag. 

Julali schreef op 16-09-2021 om 19:48:

[..]

Dit is hoe het voor jou is, maar het is niet ok om dit op anderen te projecteren.

Ik ga niet de deur uit omdat ik zo nodig leuk en sociaal moet zijn, of omdat ik bezig ben met wat anderen van mij vinden. Ik vind het zelf belangrijk om regelmatig mijn vrienden te zien en iets buiten de deur te doen ipv alleen maar thuis te zitten. Daar is iedereen anders in en dat mag.

Daarnaast blijft er genoeg quality time over voor mijn kinderen, die wonen immers bij mij in huis, dus we zien elkaar elke dag.

Julali

Julali

16-09-2021 om 19:57 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 16-09-2021 om 19:45:

[..]

Dan heb je op voorhand toch afspraken gemaakt op welke avonden jij "spontaan" kan doen en welke avonden aan jouw partner zijn voorbehouden om "spontaan" te doen.
Als jij een half uurtje van tevoren een bericht stuurt dat je niet thuis eet en jouw man had spontaan net hetzelfde idee heb je een probleem lijkt mij.
Dan zal er toch iemand zijn afspraken moeten cancelen, tot zover de spontaniteit van diegene.

Nee, hierover zijn geen vaste afspraken. In principe zijn we we er gewoon elke avond, daardoor is er ruimte voor spontane plannen. 

Dat ik een spontaan plan heb en mijn man hetzelfde idee heeft, dat is nog nooit voorgekomen. Het zou wel erg toevallig zijn als je exact op dezelfde minuut zo'n idee krijgt, haha 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 19:58

Julali schreef op 16-09-2021 om 19:54:

[..]

Wij vinden dat allebei ok. Ik zou niet weten waarom ik mijn man een spontaan plan niet zou gunnen, terwijl ik gewoon thuis ben en zelf geen plannen heb? Wij vinden het juist leuk om de ander dat te geven, daar worden we onder de streep allemaal blij van.

Bij mijn man zijn is zeker zo waardevol, daarom zijn we veel avonden samen thuis, of we gaan een avondje samen de hort op. Voor de rest wonen we in een huis, dus we zien elkaar elke dag.

Prima joh. 

Julali

Julali

16-09-2021 om 19:59 Topicstarter

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 19:50:

[..]

Je rent 's ochtends naar werk, van werk naar het café en van café naar huis terwijl die kinderen al slapen.

Hoe zien ze je dan op een doordeweekse werkdag?

Waarom trekken jullie het zo in het extreme? Waarom is dat nodig?

Julali schreef op 16-09-2021 om 19:59:

[..]

Waarom trekken jullie het zo in het extreme? Waarom is dat nodig?

Julali schreef op 16-09-2021 om 19:59:

[..]

Waarom trekken jullie het zo in het extreme? Waarom is dat nodig?

Omdat jij zegt dat je ze wel nog ziet.

Terwijl ze liggen te slapen als je thuiskomt en je ze hoogstens een half uurtje bij 't ontbijt gezien hebt. Terwijl je in dat half uur de ochtendspits hebt en aan 't jagen bent om iedereen op tijd aangekleed, gevoed, boterhammen gesmeerd en naar werk / opvang / school / ... te krijgen.

Dat noem ik dus niet / nauwelijks "ze zien". Al helemaal niet als dat 2 à 3 keer per week voorkomt terwijl er 7 dagen in een week zitten (kortom: minstens 1/3de van de tijd).

Hoe dan ook Julali, je wilt het helemaal niet hebben over de overtuiging voor wel of geen kinderen. Net zo min wil je een gesprek over wat je opvalt aan mensen met/ zonder kinderen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 20:06

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 20:04:

Hoe dan ook Julali, je wilt het helemaal niet hebben over de overtuiging voor wel of geen kinderen. Net zo min wil je een gesprek over wat je opvalt aan mensen met/ zonder kinderen.

Ik begrijp het ook niet meer helemaal waar deze draad over gaat, zinloos ook verder met een TO die haar eigen doen en laten als maatstaf houd. 

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 20:06:

[..]

Ik begrijp het ook niet meer helemaal waar deze draad over gaat, zinloos ook verder met een TO die haar eigen doen en laten als maatstaf houd.

Ik las daarstraks een topic dat het hier te rustig zou zijn.

Ze wou de boel wat opfleuren en actiever maken  .

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 20:06:

[..]

Ik begrijp het ook niet meer helemaal waar deze draad over gaat, zinloos ook verder met een TO die haar eigen doen en laten als maatstaf houd.

Is dit het eerste topic van/met TO wat je leest? 

Julali

Julali

16-09-2021 om 20:10 Topicstarter

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 20:03:

[..]

Omdat jij zegt dat je ze wel nog ziet.

Terwijl ze liggen te slapen als je thuiskomt en je ze hoogstens een half uurtje bij 't ontbijt gezien hebt. Terwijl je in dat half uur de ochtendspits hebt en aan 't jagen bent om iedereen op tijd aangekleed, gevoed, boterhammen gesmeerd en naar werk / opvang / school / ... te krijgen.

Dat noem ik dus niet / nauwelijks "ze zien". Al helemaal niet als dat 2 à 3 keer per week voorkomt terwijl er 7 dagen in een week zitten (kortom: minstens 1/3de van de tijd).

Hoe kom je hier nu bij? Ik ben drie volle dagen samen met mijn kinderen. Het weekend en een dag vanaf 12 uur. Ik werk namelijk maar parttime en mijn man ook. Mijn man is ook het weekend thuis bij ons, plus nog zijn doordeweekse dag vanaf 12 uur. 

's Avonds ben ik er meestal ook gewoon. Ik haal mijn kinderen om 5:05 op en dan zijn we samen tot 8 uur wanneer ze naar bed gaan.' s Ochtends dus ook nog anderhalf uur, rustig opstaan (kwartiertje snoozen met z'n allen in het grote bed) broodje eten, aankleden, naar school brengen. Gewoon de normale dingen dus. 

Doordat mijn man en ik allebei parttime werken en zelf ons werk flexibel kunnen inrichten hebben we juist erg veel tijd met de kinderen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 20:12

Oh jongens, bespaar je de moeite, echt.

Deze heeft niet enkel een bord voor de kop maar de complete Chinese muur. Zonde van je tijd.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 20:13

Marty1984 schreef op 16-09-2021 om 20:03:

[..]

Omdat jij zegt dat je ze wel nog ziet.

Terwijl ze liggen te slapen als je thuiskomt en je ze hoogstens een half uurtje bij 't ontbijt gezien hebt. Terwijl je in dat half uur de ochtendspits hebt en aan 't jagen bent om iedereen op tijd aangekleed, gevoed, boterhammen gesmeerd en naar werk / opvang / school / ... te krijgen.

Dat noem ik dus niet / nauwelijks "ze zien". Al helemaal niet als dat 2 à 3 keer per week voorkomt terwijl er 7 dagen in een week zitten (kortom: minstens 1/3de van de tijd).

Die heeft vast meerdere nanny's en een schoonmaakbedrijf en dergelijke in dienst. Ik ken echt 0 gezinnen waar dit zo gaat dat je spreekt van de waardevolle uren voor je kind om half 9 op school moet zijn en jij moet werken om je outgoing levensstijl te bekostigen van meerdere keren per week op het terras of restaurant of naar het theater spontaan vanaf je werk terwijl de andere ouder geen of weinig eisen stelt aan de partner en diezelfde dingen doet als moeders een dag onverhoopt spontaan niks te doen heeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.