Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rockstar schreef op 10-08-2021 om 09:53:

Waarom moet ik aannemen dat een beeb die 18 uur slaapt veel werk is, als mensen met beebs niet willen aannemen dat iemand zonder beeb ook gewoon druk kan zijn? Met werk, verplichtingen en hobbies in plaats van met een beeb.

Oh ik geloof je meteen hoor, jullie hebben ook nog een leven en een lijst aan taken iedere dag.  Wil zeker niet zeggen dat je zonder baby hele dag op de bank hangt.. was t maar zo'n feest dat alles zou komen aanwaaien idd😅😅

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-08-2021 om 10:08

Rachel. schreef op 10-08-2021 om 10:05:

[..]

Oh ik geloof je meteen hoor, jullie hebben ook nog een leven en een lijst aan taken iedere dag. Wil zeker niet zeggen dat je zonder baby hele dag op de bank hangt.. was t maar zo'n feest dat alles zou komen aanwaaien idd😅😅

Met baby werd hier toch meer bankgehangen hoor. 

Rockstar schreef op 10-08-2021 om 09:53:

Waarom moet ik aannemen dat een beeb die 18 uur slaapt veel werk is, als mensen met beebs niet willen aannemen dat iemand zonder beeb ook gewoon druk kan zijn? Met werk, verplichtingen en hobbies in plaats van met een beeb.

Alhoewel niet iedere baby 18 uur slaapt, maargoed daar gaat het nu niet om idd. Tis ook niet fijn dat het voor jullie als n soort wedstrijd voelt omdat wij hebben kids en wij dit wij dat, jullie hebben het net zo zwaar op andere fronten, dus khoop dat iedereen het hier bij laat in de discussie en elkaar in de waarde laat, en dat is niet specifiek naar jou he rockstar dat is in het algemeen in dit draadje.

BlueHeart schreef op 10-08-2021 om 10:08:

[..]

Met baby werd hier toch meer bankgehangen hoor.

Jaa hier hetzelfde, toen hij baby was hij constant bij mij, dan lag ik op de bank met hem op mijn buik, heerlijk!! Zo kon ik ook rustig herstellen, khad t wel zonder kraamzorg gedaan maar wat heb ik genoten van die tijd zeg 🥰 nu geniet ik ook hoor daar niet van maar dat lekkere lange  bankhangen is helaas voorbij 😅🤣 mijn  beebs  was ook een goede slaper hoor als baby.

Julali schreef op 06-08-2021 om 15:21:

[..]

Ik denk dat het lastig voor te stellen is als je zelf geen kinderen hebt. Voordat mijn kinderen werden geboren dacht ik ook altijd dat ik een druk leven had.

Toen werden mijn kinderen geboren en kon ik me ineens niet meer voorstellen waar ik dan precies zo druk mee was geweest. Die taakjes die je noemt vallen in het niet als je het vergelijkt met het werk dat komt kijken wanneer je kinderen in de mix gooit.

Ik vind het geen wedstrijd, maar als ik dit soort berichten krijg wil ik daar wel op reageren dat dit niet klopt.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-08-2021 om 10:19

Rachel. schreef op 10-08-2021 om 10:16:

[..]

Jaa hier hetzelfde, toen hij baby was hij constant bij mij, dan lag ik op de bank met hem op mijn buik, heerlijk!! Zo kon ik ook rustig herstellen, khad t wel zonder kraamzorg gedaan maar wat heb ik genoten van die tijd zeg 🥰 nu geniet ik ook hoor daar niet van maar dat lekkere lange bankhangen is helaas voorbij 😅🤣 mijn beebs was ook een goede slaper hoor als baby.

Ja hier sliep die alleen op ons, dus omstebeurt bankhangen met de kleine. Maar wij vonden de hele babyperiode wel relaxed, je kunt inderdaad minder maar het was niet alsof er tijd te kort was. 

BlueHeart schreef op 10-08-2021 om 10:19:

[..]

Ja hier sliep die alleen op ons, dus omstebeurt bankhangen met de kleine. Maar wij vonden de hele babyperiode wel relaxed, je kunt inderdaad minder maar het was niet alsof er tijd te kort was.

Ik heb de babyperiode ook echt als relax ervaren, maargoed wij hebben dan waarschijnlijk ook wel relaxte baby's gehad😅 geen vriendin van me heeft nu een baby van 3 weken en bij haar gaat het totaal het tegenovergestelde, veel huilen, allergien, lactose intolerantie, ze heeft t echt zwaar en kleine slaapt weinig, maargoed ze zijn er mee bezig en hopelijk kan de kleine snel zn draai vinden. Maar zulke gevallen zijn er ook helaas, nouja helaas het hoort erbij.. maar toch.

Rockstar schreef op 10-08-2021 om 10:18:

[..]

Ik vind het geen wedstrijd, maar als ik dit soort berichten krijg wil ik daar wel op reageren dat dit niet klopt.

Ja ik snap je, heel begrijpelijk idd.

Ik vind persoonlijk 2 jaar een lastigere leeftijd dan toen ie baby was😅 man man koppig ondeugend ventje is het😅🤣🥰 toen ie baby was zei die nog niks terug, ging ie niet in een zogenaamde discussie😅 en hoefde ik niet iedere minuut over mn schouder te kijken of ie iets aan t uitvreten was. Maargoed zelfs van deze momenten geniet ik🥰

Rockstar schreef op 10-08-2021 om 10:18:

[..]

Ik vind het geen wedstrijd, maar als ik dit soort berichten krijg wil ik daar wel op reageren dat dit niet klopt.

Ze had zelfs nog een mooiere: "Als je geen kinderen hebt is alle tijd buiten je werk vrij te besteden..."

Doornroosje75 schreef op 10-08-2021 om 11:01:

[..]

Ze had zelfs nog een mooiere: "Als je geen kinderen hebt is alle tijd buiten je werk vrij te besteden..."

Prachtig. Die kan zo op een tegeltje 

Eigenlijk is het te vergelijken met een pretpark, vooraan de draaimolens voor de kleintjes; gematigd en meer voorspelbaar. Gelukkig maar want zo kan je in de rol van ouders groeien.
Naar mate je het park verder inloopt, worden de attracties steeds meer van het niveau achtbaan. Als je daar beland bent, kom je als ouder, duizelig die Python uit, of nog erger die ene achtbaan op Walibi.. Je kind roept dan :’ Nog een keer!’ terwijl jij een bankje uitzoekt om even tot rust te komen.
Op dergelijke momenten ben je blij dat je partner zegt; ik ga wel.( teamwork). Vanaf je bankje geniet je van de stralende glimlach op het gezicht van je kind. Daar doe je het dan toch weer voor..

Natuur zijn er gezinnen waarbij de invulling van het dagje attractiepark een andere invulling krijgt. Alleen let je daar dan niet op; je aandacht is bij het gezin om je heen.

Doornroosje75 schreef op 10-08-2021 om 11:01:

[..]

Ze had zelfs nog een mooiere: "Als je geen kinderen hebt is alle tijd buiten je werk vrij te besteden..."

Oh ja die ook.🤣 

AcidicShark11

AcidicShark11

10-08-2021 om 14:29

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:07:

[..]

Verschil is wel dat de zorg meestal pt is en je na een uur of 24 per week klaar bent.

Met een pasgeboren baby ben je die 24 uur al op 1 dag bezig en ook de overige zes dagen in de week gaat het dag en nacht door.

Hier gewoon ft hoor, doe er ook een opleiding naast, en de meeste van mijn collega's werken ook ft, ook moeders met kinderen.
De pt-ers zijn over het algemeen ondersteunende functies of bijna toe aan hun pensioen. Ik zou een moord doen bij wijze van voor regelmatig terugkerende korte diensten. 

Ik neem je even mee in een gemiddelde ochtenddienst. Niet dat dat bij jou wat gaat veranderen aan je denkwijze  gezien je koffiepauze opmerkingen en hoe ik je ken maar soit:

Miep 1 dwaalt al rond voordat je 's ochtends op de afdeling bent, heeft haar rollator aangezien voor het toilet, alles zit onder, inclusief Miep. Terwijl je nog aan het schoonmaken bent gaat Jaap 2 zijn bel af, die is nogal val gevaarlijk, als je gaat kijken is er niks aan de hand. Loes 3 wil uit bed. Ohja en het is tijd voor de medicatie van Jaap 2, Loes 3, Jan 4 en Kees 5.

Kak, er wordt gegild, Jaap 2 is gevallen. Wondjes/bloed/spullen stuk. Jaap is diabeet en hartpatiënt. Controles doen dus en wondzorg toepassen. Godver, de juiste verbandmaterialen zijn nog niet binnen. Even overleggen met de hoofdverpleegkundige/arts. Ohja, familie op de hoogte stellen van die val moet ook nog, die nemen echter niet op. Later nog maar eens dan. 

Ondertussen moesten die medicijnen nog steeds, terwijl je die controleert zit Jan 4 aan tafel te vloeken en stampij te maken, het is koffietijd, WAAR BLIJFT ZIJN KOFFIE! 

Loes 3 vindt die onrust maar niks en slaat aan het dwalen, ze moet naar haar moeder en de koeien melken. Miep 1 bemoeit zich met vloekende Jan 4 en er ontstaat ruzie. Die sus je voor zover dat lukt. Kees 5 heeft een katheter die na opstaan en voor de lunch geleegd moet worden. De lunch? Is het alweer lunchtijd? Ja.

Dus help je Miep 1 met eten want die heeft parkinson en kan het niet meer zelf, Jaap 2 geeft ineens aan totaal niet lekker te zijn, ziet nu ook helemaal grauw na die val. Controles weer doen en overleg plegen. Ohja, familie bellen, dat moest nog. Na de lunch maar weer bellen dan. Jan 4 is gaan lopen en heeft ondertussen de wc niet kunnen vinden en op een andere bewoners kamer zijn behoefte gedaan, ff schoonmaken dus. Miep 1 wil na de lunch naar bed en Loes en Kees ook nadat ze eerst naar het toilet zijn geweest. Kees zit tot bijna zijn nek onder de dunne ontlasting dus die moet je eerst nog even douchen.
Collega van de afdeling naast je belt met spoed, die heeft hulp nodig met het naar bed brengen van een agressieve bewoner. Je krijgt bijna een mep op je snufferd.

Terug op je eigen plek: Familie bellen/mailen wederom van Jaap 2, nog steeds niet bereikbaar. Boodschappen bestellen voor de aankomende dagen want het is besteldag, mails beantwoorden en ohja, ook nog rapporteren want er is van alles gebeurd.

En ineens staat de avonddienst voor je neus. Tijdens het overdragen van je dienst komt familie van Loes binnen die allerlei vragen hebben.

Het is de bedoeling dat ik samen met mijn bewoners eet/drink/pauze etc houdt, maar vergeet het maar.



AeonofWinter schreef op 10-08-2021 om 14:29:

[..]

Hier gewoon ft hoor, doe er ook een opleiding naast, en de meeste van mijn collega's werken ook ft, ook moeders met kinderen.
De pt-ers zijn over het algemeen ondersteunende functies of bijna toe aan hun pensioen. Ik zou een moord doen bij wijze van voor regelmatig terugkerende korte diensten.

Ik neem je even mee in een gemiddelde ochtenddienst. Niet dat dat bij jou wat gaat veranderen aan je denkwijze gezien je koffiepauze opmerkingen en hoe ik je ken maar soit:

Miep 1 dwaalt al rond voordat je 's ochtends op de afdeling bent, heeft haar rollator aangezien voor het toilet, alles zit onder, inclusief Miep. Terwijl je nog aan het schoonmaken bent gaat Jaap 2 zijn bel af, die is nogal val gevaarlijk, als je gaat kijken is er niks aan de hand. Loes 3 wil uit bed. Ohja en het is tijd voor de medicatie van Jaap 2, Loes 3, Jan 4 en Kees 5.

Kak, er wordt gegild, Jaap 2 is gevallen. Wondjes/bloed/spullen stuk. Jaap is diabeet en hartpatiënt. Controles doen dus en wondzorg toepassen. Godver, de juiste verbandmaterialen zijn nog niet binnen. Even overleggen met de hoofdverpleegkundige/arts. Ohja, familie op de hoogte stellen van die val moet ook nog, die nemen echter niet op. Later nog maar eens dan.

Ondertussen moesten die medicijnen nog steeds, terwijl je die controleert zit Jan 4 aan tafel te vloeken en stampij te maken, het is koffietijd, WAAR BLIJFT ZIJN KOFFIE!

Loes 3 vindt die onrust maar niks en slaat aan het dwalen, ze moet naar haar moeder en de koeien melken. Miep 1 bemoeit zich met vloekende Jan 4 en er ontstaat ruzie. Die sus je voor zover dat lukt. Kees 5 heeft een katheter die na opstaan en voor de lunch geleegd moet worden. De lunch? Is het alweer lunchtijd? Ja.

Dus help je Miep 1 met eten want die heeft parkinson en kan het niet meer zelf, Jaap 2 geeft ineens aan totaal niet lekker te zijn, ziet nu ook helemaal grauw na die val. Controles weer doen en overleg plegen. Ohja, familie bellen, dat moest nog. Na de lunch maar weer bellen dan. Jan 4 is gaan lopen en heeft ondertussen de wc niet kunnen vinden en op een andere bewoners kamer zijn behoefte gedaan, ff schoonmaken dus. Miep 1 wil na de lunch naar bed en Loes en Kees ook nadat ze eerst naar het toilet zijn geweest. Kees zit tot bijna zijn nek onder de dunne ontlasting dus die moet je eerst nog even douchen.
-
Collega van de afdeling naast je belt met spoed, die heeft hulp nodig met het naar bed brengen van een agressieve bewoner. Je krijgt bijna een mep op je snufferd.

Terug op je eigen plek: Familie bellen/mailen wederom van Jaap 2, nog steeds niet bereikbaar. Boodschappen bestellen voor de aankomende dagen want het is besteldag, mails beantwoorden en ohja, ook nog rapporteren want er is van alles gebeurd.

En ineens staat de avonddienst voor je neus. Tijdens het overdragen van je dienst komt familie van Loes binnen die allerlei vragen hebben.

Het is de bedoeling dat ik samen met mijn bewoners eet/drink/pauze etc houdt, maar vergeet het maar.



Wow.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.