Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
watertoren schreef op 06-08-2021 om 20:28:

[..]

Ik heb mijn leven ook altijd als fantastisch ervaren . Er is niks waar ik spijt van heb en zou het zo weer precies hetzelfde over doen. Het stopte toen mijn man plotseling overleed op 57jarige leeftijd. Nu is dat inmiddels 5,5 jaar geleden en de scherpe kantjes zijn er vanaf en ik zie steeds vaker weer het mooie van het leven en ik kan weer echt genieten.

Dat is fijn. 

@Rockstar, dat zou heel zielig zijn. Stel een baby heeft te maken met zurige tandjespoep, dat brandt tot vurig rode pijn plekken in de schrale baby billetjes. Nou, dat staat garant voor slapeloze nachten voor ouders of verzorgend en.

watertoren schreef op 06-08-2021 om 20:28:

[..]

Ik heb mijn leven ook altijd als fantastisch ervaren . Er is niks waar ik spijt van heb en zou het zo weer precies hetzelfde over doen. Het stopte toen mijn man plotseling overleed op 57jarige leeftijd. Nu is dat inmiddels 5,5 jaar geleden en de scherpe kantjes zijn er vanaf en ik zie steeds vaker weer het mooie van het leven en ik kan weer echt genieten.

Mooi is dat he, als persoon voel je je ook veel gelukkiger als je meer kunt genieten dan stresst om alles, ook knap dat je het zo voor jezelf hebt kunnen omdraaien, dat lukt niet iedereen. Tis niet niks hee.

Flanagan schreef op 06-08-2021 om 20:36:

@Rockstar, dat zou heel zielig zijn. Stel een baby heeft te maken met zurige tandjespoep, dat brandt tot vurig rode pijn plekken in de schrale baby billetjes. Nou, dat staat garant voor slapeloze nachten voor ouders of verzorgend en.

Daarom probeert rockstar ook zo aan te geven dat ze die pauze niet gewoon kunnen pakken in de zorg, omdat je mensen niet zo kunt laten zitten net zoals wij ook niet bij onze kleintjes doen.

Daarom kon ik wel begrijpen waar ze op doelde.

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:06 Topicstarter

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 20:32:

[..]

Die is hard, maar ik moet toegeven het is wel een goeie, daarmee bedoel ik het klopt wel wat je duidelijk wilt maken.

dat met die pauze kan ik me wel in vinden, ook al heb je daar recht op.. heel eerlijk op mijn werk krijg ik ook geen pauze, tenminste meestal niet het is vaak enorm druk, en we hebben een vaste kleine groep die het draait, we zijn het ook gewend en weten dat je als het zo druk is er niet even tussenuit kan, dan valt de boel uit een.

Het was een familie bedrijf, maar nu zijn wij de vaste groep die zijn overgebleven en al tijden daar werken, we zijn het gewend en het is nu eenmaal zo dat we een team zijn en elkaar niet in de steek kunnen laten op die drukke momenten. Als er echt een rustig momentje voorvalt waar dat echt mogelijk is dan mag ik natuurlijk een kopje koffie pakken, maar ik ben en blijf in de buurt voor t geval dat er een klant binnen loopt of belt.

Dit zijn situaties die een werkgever kan voorzien, want het is een terugkerend probleem dat er dagelijks gepoept wordt en dat dit direct moet worden opgeruimd. 

Je kunt dit ondervangen door een rooster te maken, zodat iedereen af en toe een kwartiertje pauze heeft om zelf naar de wc te kunnen gaan en iets te eten en te drinken. Je bent zelf immers ook een mens. 

Dat dit niet gebeurt zal te maken hebben met alle bezuinigingen en het tekort in de zorg, maar ik hoop dat jullie doorhebben dat dit geen normaal werkklimaat is.

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:07 Topicstarter

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 21:03:

[..]

Daarom probeert rockstar ook zo aan te geven dat ze die pauze niet gewoon kunnen pakken in de zorg, omdat je mensen niet zo kunt laten zitten net zoals wij ook niet bij onze kleintjes doen.

Daarom kon ik wel begrijpen waar ze op doelde.

Verschil is wel dat de zorg meestal pt is en je na een uur of 24 per week klaar bent. 

Met een pasgeboren baby ben je die 24 uur al op 1 dag bezig en ook de overige zes dagen in de week gaat het dag en nacht door. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 21:11

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:07:

[..]

Verschil is wel dat de zorg meestal pt is en je na een uur of 24 per week klaar bent.

Met een pasgeboren baby ben je die 24 uur al op 1 dag bezig en ook de overige zes dagen in de week gaat het dag en nacht door.

De vergelijking is niet te rijmen vind ik

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 19:56:

Julali gaat blijkbaar iemand een half uur in zijn eigen stront laten liggen als hij net op het verkeerde moment kakt. Dat kun je ook doen met je baby, heb je ook een half uur pauze.

Prachtig vermaak trouwens dit topic.

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:06:

[..]

Dit zijn situaties die een werkgever kan voorzien, want het is een terugkerend probleem dat er dagelijks gepoept wordt en dat dit direct moet worden opgeruimd.

Je kunt dit ondervangen door een rooster te maken, zodat iedereen af en toe een kwartiertje pauze heeft om zelf naar de wc te kunnen gaan en iets te eten en te drinken. Je bent zelf immers ook een mens.

Dat dit niet gebeurt zal te maken hebben met alle bezuinigingen en het tekort in de zorg, maar ik hoop dat jullie doorhebben dat dit geen normaal werkklimaat is.

Nee ik begrijp je zeker, maar ik sta heel dicht bij haar in de zin van ook persoonlijkleven, we zijn ook heel goed met elkaar, dit komt zo omdat mijn man beste vrienden met haar zoon is, zij is altijd een 2e moeder voor hem geweest. Ik kan haar waarderen hoe hard ze werkt op deze leeftijd nog en na al die jaren, hoe ze bikkelt en altijd gebikkelt heeft..ze kan eigenlijk met pensioen maar dan gaat het restaurant verloren en ze vind dat ze nog wel even kan door gaan. Ik ben het volledig met haar eens dit is haar passie, ik steun haar ook vooral erin en weet ook van dichtbij wat haar situatie is. Ze vindt het goed en nog prettig met deze crew, om nieuwe mensen te vinden hebben we vaak gedaan waardoor we ook weten dat het absoluut niet makkelijk is om iemand gepast te vinden, plus inwerken kost ook nog heel wat tijd, om er vervolgens achter te komen dat dat em toch niet is...



Dus om dat nu nog te doen heeft ze die behoefte niet aan, als t stopt dan stopt t, ook goed, ze heeft al zoveel jaren gewerkt en heeft t super gedaan. Dus voor nu is het vanuit mij en ik denk ook vanuit mijn collega's dat we haar simpelweg niet in de steek laten op zo'n druk moment, een voor een pauze lukt in die drukte (drukte is vaak) gewoon niet want iedereen heeft zijn vaste positie. We storen ons er eigenlijk niet aan en gaan er samen tegen aan tot de rust wederkeert of tot t einde.

Dus bij mij is het ook wel een stukje van.. ja hoe noem je het? Respect, of begrip..

Als ik het vraag weigert ze het zeker niet, maar ik kan me persoonlijk  eerder niet opbrengen om dan pauze te gaan houden, dan niet opbrengen om door te gaan.

Ps we hebben gewoon  wel drinken of water waar we af en toe snel een slok van kunnen  nemen dus we drogen niet uit.😅

En ja.. doordat ik dat dus weet bereid ik me daarop voor en eet ik genoeg voordat ik ga werken.

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:07:

[..]

Verschil is wel dat de zorg meestal pt is en je na een uur of 24 per week klaar bent.

Met een pasgeboren baby ben je die 24 uur al op 1 dag bezig en ook de overige zes dagen in de week gaat het dag en nacht door.

Daar hebben ze die mannen nou voor uitgevonden!

Zelfs met een pasgeboren baby ben je niet iedere minuut bezig, en die tijd kun je ook nog delen met de.persoon genaamd de vader. Dat is dus 2 verzorgers op 1 baby.

Nou werk ik niet in de zorg, maar ik heb altijd gedacht dat men daar meerdere personen tegelijk moest verzorgen. 

@Julali, sorry je had het over de zorg lees ik nu..
Ik las het verkeerd en dacht dat je het over mijn situatie had.. kom ik met mn eigen verhaal 😅

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:28 Topicstarter

Valeria schreef op 06-08-2021 om 21:24:

[..]

Daar hebben ze die mannen nou voor uitgevonden!

Zelfs met een pasgeboren baby ben je niet iedere minuut bezig, en die tijd kun je ook nog delen met de.persoon genaamd de vader. Dat is dus 2 verzorgers op 1 baby.

Nou werk ik niet in de zorg, maar ik heb altijd gedacht dat men daar meerdere personen tegelijk moest verzorgen.

En ouders hebben altijd maar 1 kind? 

Mijn 2 cent: het is onmogelijk te bepalen wie het drukker/zwaarder heeft.  Ieder leven is zo verschillend,  dan is het onmogelijk te zeggen dat mensen met/zonder kinderen in de zorg/ander beroep het drukker/rustiger hebben. Je weet niet wat anderen in het dagelijks leven voor hun kiezen krijgen. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:28:

[..]

En ouders hebben altijd maar 1 kind?

Nog beter als ze nog een kind hebben: 3 verzorgers op 1 baby.

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:35 Topicstarter

Valeria schreef op 06-08-2021 om 21:34:

[..]

Nog beter als ze nog een kind hebben: 3 verzorgers op 1 baby.

Want een kind kan een baby verzorgen? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.