Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali schreef op 06-08-2021 om 21:35:

[..]

Want een kind kan een baby verzorgen?

Ja, want al die kinderen zijn pas 1 als die baby komt?

Je bent weer lekker aan het draaien.

Hoewel het wel sneu is als jij daadwerkelijk de vroegste jaren als heel zwaar hebt ervaren met heel veeleisende en zorgbehoevende baby's en zo. Zo ging het niet bij iedereen, maar dat je je dat niet kunt voorstellen is al eerder opgemerkt.  

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 21:43

Valeria schreef op 06-08-2021 om 21:40:

[..]

Ja, want al die kinderen zijn pas 1 als die baby komt?

Je bent weer lekker aan het draaien.

Hoewel het wel sneu is als jij daadwerkelijk de vroegste jaren als heel zwaar hebt ervaren met heel veeleisende en zorgbehoevende baby's en zo. Zo ging het niet bij iedereen, maar dat je je dat niet kunt voorstellen is al eerder opgemerkt.

Nou idd ergens is het sneu voor haar dat ze het zo heeft meegemaakt. Gelukkig gast het meestal goed. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:43 Topicstarter

Valeria schreef op 06-08-2021 om 21:40:

[..]

Ja, want al die kinderen zijn pas 1 als die baby komt?

Je bent weer lekker aan het draaien.

Hoewel het wel sneu is als jij daadwerkelijk de vroegste jaren als heel zwaar hebt ervaren met heel veeleisende en zorgbehoevende baby's en zo. Zo ging het niet bij iedereen, maar dat je je dat niet kunt voorstellen is al eerder opgemerkt.

Ik vind het echt niet ok om een klein kind in die zorgrol te dwingen. Vaak kan dat ook totaal niet, want het leeftijdsverschil is meestal maar een paar jaar. 

Ik kan me prima voorstellen hoe het is als je een makkelijke baby hebt, want dat heb ik zelf ook gehad bij mijn eerste. Dat was een walk in the park, letterlijk. 

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:43:

[..]

Ik vind het echt niet ok om een klein kind in die zorgrol te dwingen. Vaak kan dat ook totaal niet, want het leeftijdsverschil is meestal maar een paar jaar.

Je hoeft helemaal niet te dwingen. De oudste vermaakt de jongste uit vrije wil, bijvoorbeeld. Dan kun jij naar de wc.
Wederom sneu dat jij bij baby's alleen denkt aan luiers verschonen en zo. Het grootste deel van de tijd gaat namelijk naar vermaak.....

Julali

Julali

06-08-2021 om 21:57 Topicstarter

Valeria schreef op 06-08-2021 om 21:50:

[..]

Je hoeft helemaal niet te dwingen. De oudste vermaakt de jongste uit vrije wil, bijvoorbeeld. Dan kun jij naar de wc.
Wederom sneu dat jij bij baby's alleen denkt aan luiers verschonen en zo. Het grootste deel van de tijd gaat namelijk naar vermaak.....

Wie zegt dat ik alleen aan luiers denk? Ik heb die taak nog niet 1x genoemd in dit topic? 

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 21:03:

[..]

Daarom probeert rockstar ook zo aan te geven dat ze die pauze niet gewoon kunnen pakken in de zorg, omdat je mensen niet zo kunt laten zitten net zoals wij ook niet bij onze kleintjes doen.

Daarom kon ik wel begrijpen waar ze op doelde.

Precies! Dat het niet hoort volgens de CAO heb je niks aan op het moment dat je onderbezet bent en er kakken 3 patiënten synchroon als jij met een half uurtje pauze wilde.

Julali schreef op 06-08-2021 om 21:07:

[..]

Verschil is wel dat de zorg meestal pt is en je na een uur of 24 per week klaar bent.

Met een pasgeboren baby ben je die 24 uur al op 1 dag bezig en ook de overige zes dagen in de week gaat het dag en nacht door.

Je bent toch niet 24 uur per dag wakker? Je hebt toch een man die s’nachts ook helpt met voeden (aanname dat je geen tweeling hebt en dus 2 beebs tegelijk die ‘s nachts eten willen? Dat ouders van beebs gebroken nachten hebben en ik gewoon 8 uur slaap kan pakken en dat dat echt heel chill is snap ik, alleen die 24 uur per dag snap ik nie. Beeb slaapt ook weleens neem ik aan. Slapen ze niet iets van 12 uur per dag als ze klein zijn?

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 22:58:

[..]

Je bent toch niet 24 uur per dag wakker? Je hebt toch een man die s’nachts ook helpt met voeden (aanname dat je geen tweeling hebt en dus 2 beebs tegelijk die ‘s nachts eten willen? Dat ouders van beebs gebroken nachten hebben en ik gewoon 8 uur slaap kan pakken en dat dat echt heel chill is snap ik, alleen die 24 uur per dag snap ik nie. Beeb slaapt ook weleens neem ik aan. Slapen ze niet iets van 12 uur per dag als ze klein zijn?

You wish. 
kan je nagaan als je een baby hebt en jouw beroep😂

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 22:58:

[..]

Je bent toch niet 24 uur per dag wakker? Je hebt toch een man die s’nachts ook helpt met voeden (aanname dat je geen tweeling hebt en dus 2 beebs tegelijk die ‘s nachts eten willen? Dat ouders van beebs gebroken nachten hebben en ik gewoon 8 uur slaap kan pakken en dat dat echt heel chill is snap ik, alleen die 24 uur per dag snap ik nie. Beeb slaapt ook weleens neem ik aan. Slapen ze niet iets van 12 uur per dag als ze klein zijn?

Precies. Ik heb wel tijdenlang om de 3 uur 's nachts ook gevoed, maar de 2u50 daarna waren me-time. Als autorijden al me-time is, dan is in je bed liggen het helemaal.


Julali

Julali

09-08-2021 om 18:58 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 22:58:

[..]

Je bent toch niet 24 uur per dag wakker? Je hebt toch een man die s’nachts ook helpt met voeden (aanname dat je geen tweeling hebt en dus 2 beebs tegelijk die ‘s nachts eten willen? Dat ouders van beebs gebroken nachten hebben en ik gewoon 8 uur slaap kan pakken en dat dat echt heel chill is snap ik, alleen die 24 uur per dag snap ik nie. Beeb slaapt ook weleens neem ik aan. Slapen ze niet iets van 12 uur per dag als ze klein zijn?

Ik had deze nog niet gelezen, maar nee. Ze slapen geen 12 uur per dag, de mijne niet althans 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 19:04

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 22:58:

[..]

Je bent toch niet 24 uur per dag wakker? Je hebt toch een man die s’nachts ook helpt met voeden (aanname dat je geen tweeling hebt en dus 2 beebs tegelijk die ‘s nachts eten willen? Dat ouders van beebs gebroken nachten hebben en ik gewoon 8 uur slaap kan pakken en dat dat echt heel chill is snap ik, alleen die 24 uur per dag snap ik nie. Beeb slaapt ook weleens neem ik aan. Slapen ze niet iets van 12 uur per dag als ze klein zijn?

Ja zeker! Baby's slapen heel veel in het begin. Slapen voeden verschonen en weer slapen. Mijn man deed de eerste 2 weken de nacht voedingen ook nog ❤️

Julali

Julali

09-08-2021 om 19:08 Topicstarter

Nose schreef op 09-08-2021 om 19:04:

[..]

Ja zeker! Baby's slapen heel veel in het begin. Slapen voeden verschonen en weer slapen. Mijn man deed de eerste 2 weken de nacht voedingen ook nog ❤️

Nogmaals dat ligt helemaal aan je kind. Niet elke baby is hetzelfde en als er meerdere kinderen zijn, dan zal daar ook voor gezorgd moeten worden. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:10

Julali schreef op 09-08-2021 om 19:08:

[..]

Nogmaals dat ligt helemaal aan je kind. Niet elke baby is hetzelfde en als er meerdere kinderen zijn, dan zal daar ook voor gezorgd moeten worden.

Nou een pasgeboren baby is echt niet lang wakker hoor zoals jij het continu beschrijft. Misschien heb je het zo ervaren doordat de zorg volledig bij jou lag. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:11

Julali schreef op 09-08-2021 om 19:08:

[..]

Nogmaals dat ligt helemaal aan je kind. Niet elke baby is hetzelfde en als er meerdere kinderen zijn, dan zal daar ook voor gezorgd moeten worden.

Ja meerdere kinderen maar we hebben het over een baby

och god ga nu niet overal een discussie starten waar jullie elkaar tegen komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.