Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nose schreef op 06-08-2021 om 19:22:

[..]

Ja maar jij bent niet gehandicapt.

Joh, laat je niet uit je tent lokken, dat is exact wat deze TO wil bereiken.

Wat als je partner die ook de andere ouder is een vrouw is?

Desire schreef op 06-08-2021 om 19:25:

[..]

Joh, laat je niet uit je tent lokken, dat is exact wat deze TO wil bereiken.

Precies.

Julali schreef op 06-08-2021 om 19:14:

[..]

Het gaat niet om je salaris, maar over de arbeidsomstandigheden. Je hebt recht op een half uur als je langer dan 5,5 uur op een dag werkt.

Ik quote even iemand: 

“Als iemand je vervolgens probeert te vertellen dat het niet zo werkt, dan kun je dit ook aannemen, ipv als buitenstaander jouw ideeën op die ander te projecteren.”

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 17:40:

[..]

Absoluut maar als je klaar met werken bent kun je wel even je een moment je benen strekken zonder constant te moeten opstaan lijkt me toch?


Als ik klaar ben met werken heb ik twee kinderen  

Julali gaat blijkbaar iemand een half uur in zijn eigen stront laten liggen als hij net op het verkeerde moment kakt. Dat kun je ook doen met je baby, heb je ook een half uur pauze.

Ik ben nu 56 en vanaf dat ik mijn baan op zegde op mijn 27 ste zie ik alles als vrije tijd. Ik vond elke tijd leuk en heb ervan genoten. Natuurlijk baalde ik wel als hij eens weer niet wilde slapen maar nogmaals ik heb vooral genoten. Ik denk wel dat het komt omdat ik geen baan meer had en verder nergens naar om te kijken had en dat mijn man  ook vrije dagen genoeg had om samen leuke dingen te doen.

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 19:56:

Julali gaat blijkbaar iemand een half uur in zijn eigen stront laten liggen als hij net op het verkeerde moment kakt. Dat kun je ook doen met je baby, heb je ook een half uur pauze.

Maar verder is ze wel perfect en heeft een perfect leven . Een perfect leven zoals nu op Viafora en vroeger op Viva. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-08-2021 om 20:13

watertoren schreef op 06-08-2021 om 20:10:

[..]

Maar verder is ze wel perfect en heeft een perfect leven . Een perfect leven zoals nu op Viafora en vroeger op Viva.

Ja precies, en haar wiegje stond in Noorwegen. 

Mensen uit Noorwegen kun je beter niet teveel aandacht geven want dat is voeding. 

watertoren schreef op 06-08-2021 om 20:08:

Ik ben nu 56 en vanaf dat ik mijn baan op zegde op mijn 27 ste zie ik alles als vrije tijd. Ik vond elke tijd leuk en heb ervan genoten. Natuurlijk baalde ik wel als hij eens weer niet wilde slapen maar nogmaals ik heb vooral genoten. Ik denk wel dat het komt omdat ik geen baan meer had en verder nergens naar om te kijken had en dat mijn man ook vrije dagen genoeg had om samen leuke dingen te doen.

Dat klinkt wel fantastisch hoor. 

Thalas schreef op 06-08-2021 om 19:52:

[..]


Als ik klaar ben met werken heb ik twee kinderen

Oh  ja dan snap ik je ook helemaal jaa!

Julali

Julali

06-08-2021 om 20:26 Topicstarter

Bello schreef op 06-08-2021 om 19:30:

Wat als je partner die ook de andere ouder is een vrouw is?

Maakt dat iets uit? 

Mevrouw75 schreef op 06-08-2021 om 20:14:

[..]

Dat klinkt wel fantastisch hoor.

Ik heb mijn leven ook altijd als fantastisch ervaren . Er is niks waar ik spijt van heb en zou het zo weer precies hetzelfde over doen. Het stopte toen mijn man plotseling overleed op 57jarige leeftijd. Nu is dat inmiddels 5,5 jaar geleden en de scherpe kantjes zijn er vanaf en ik zie steeds vaker weer het mooie van het leven en ik kan weer echt genieten. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 20:30 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 19:56:

Julali gaat blijkbaar iemand een half uur in zijn eigen stront laten liggen als hij net op het verkeerde moment kakt. Dat kun je ook doen met je baby, heb je ook een half uur pauze.

Waarom dan niet die persoon helpen en daarna pauze houden? Je zal zelf toch ook naar de wc moeten? 

Ik geloof best dat dit de realiteit is in de zorg, maar ik vind het heftig om te lezen. Als ik dit lees ben ik extra blij met mijn eigen werk, waarin ik veel vrijheid en autonomie ervaar. 

En met mijn werkgever die snapt dat wat je geeft aan werkgevers (vertrouwen, goede arbeidsvoorwaarden en een goed salaris) zich terugbetaald in loyale werknemers die een stapje harder zetten op momenten dat dit nodig is. 

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 19:56:

Julali gaat blijkbaar iemand een half uur in zijn eigen stront laten liggen als hij net op het verkeerde moment kakt. Dat kun je ook doen met je baby, heb je ook een half uur pauze.

Die is hard, maar ik moet toegeven het is wel een goeie, daarmee bedoel ik het klopt wel wat je duidelijk wilt maken.

 dat met die pauze kan ik me wel in vinden, ook al heb je daar recht op.. heel eerlijk op mijn werk krijg ik ook geen pauze, tenminste meestal niet het is vaak enorm druk, en we hebben een vaste kleine groep die het draait, we zijn het ook gewend en weten dat je als het zo druk is er niet even tussenuit kan, dan valt de boel uit een. 

Het was een familie bedrijf, maar nu zijn wij de vaste groep die zijn overgebleven en al tijden daar werken, we zijn het gewend en het is nu eenmaal zo dat we een team zijn en elkaar niet in de steek kunnen laten op die drukke momenten. Als er echt een rustig momentje voorvalt waar dat echt mogelijk is dan mag ik natuurlijk een kopje koffie pakken, maar ik ben en blijf in de buurt voor t geval dat er een klant binnen loopt of belt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.