Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:25

Rachel. schreef op 09-08-2021 om 20:20:

och god ga nu niet overal een discussie starten waar jullie elkaar tegen komen.

Don't blame the victim please 🙏😜

Nose schreef op 09-08-2021 om 20:10:

[..]

Nou een pasgeboren baby is echt niet lang wakker hoor zoals jij het continu beschrijft. Misschien heb je het zo ervaren doordat de zorg volledig bij jou lag.


Hoewel ik de gemene opmerking wel kan waarderen na de geschiedenis van TO (daar gaat mijn plekje in de hemel), zijn er heus pasgeborenen die weinig slapen. Mijn dochter heeft nooit 12 uur geslapen, ze is nu 11 en slaapt 7 uur per nacht. Er zijn gewoon rare kinderen op deze aardbol.

Nose schreef op 09-08-2021 om 20:25:

[..]

Don't blame the victim please 🙏😜

😉😜

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 20:28

Thalas schreef op 09-08-2021 om 20:26:

[..]


Hoewel ik de gemene opmerking wel kan waarderen na de geschiedenis van TO (daar gaat mijn plekje in de hemel), zijn er heus pasgeborenen die weinig slapen. Mijn dochter heeft nooit 12 uur geslapen, ze is nu 11 en slaapt 7 uur per nacht. Er zijn gewoon rare kinderen op deze aardbol.

Zeker!! Maar niet zoveel als hierboven beweert word. 

Ik heb even gegoogled en lees online 16 tot 18 uur voor mini beebs en 11 uur voor iets oudere beebs. Stel even dat je een super speciale beeb hebt die maar 8 uur slaapt, dan heb je dus alsnog 8 uur geen beeb, al zullen dat wel momenten van steeds een uur ofzo zijn in plaats van 8 uur achter elkaar. En de gemiddelde mams heeft dus 16-18 uur geen mini beeb om voor te zorgen. Dus dat is best veel.

Julali

Julali

09-08-2021 om 21:38 Topicstarter

Nose schreef op 09-08-2021 om 20:10:

[..]

Nou een pasgeboren baby is echt niet lang wakker hoor zoals jij het continu beschrijft. Misschien heb je het zo ervaren doordat de zorg volledig bij jou lag.

Dat was niet het geval. Mijn man en ik hebben het de eerste tijd samen gedaan.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 21:40

Julali schreef op 09-08-2021 om 21:38:

[..]

Dat was niet het geval. Mijn man en ik hebben het de eerste tijd samen gedaan.

Geef nou maar gewoon toe dat je er alleen voor stond. Dat is helemaal niet erg. Je hoeft je niet groter voor te doen....jemagjezelfzijn 

Julali schreef op 09-08-2021 om 21:38:

[..]

Dat was niet het geval. Mijn man en ik hebben het de eerste tijd samen gedaan.

Dan heb je zelfs nog meer tijd, want de helft van de tijd dat beeb wakker is doet je man het.

Julali

Julali

09-08-2021 om 21:41 Topicstarter

Nose schreef op 09-08-2021 om 21:40:

[..]

Geef nou maar gewoon toe dat je er alleen voor stond. Dat is helemaal niet erg. Je hoeft je niet groter voor te doen....jemagjezelfzijn

Waarom zou ik iets toegeven wat niet echt is gebeurd? Mijn man was de eerste vier weken thuis en daarna is hij een paar uur per dag gaan werken en heeft hij dat langzaam opgebouwd. Hij wilde graag zelf voor zijn kind leren zorgen. 

Julali

Julali

09-08-2021 om 21:42 Topicstarter

Rockstar schreef op 09-08-2021 om 21:41:

[..]

Dan heb je zelfs nog meer tijd, want de helft van de tijd dat beeb wakker is doet je man het.

Uit jouw antwoorden merk ik dat je zelf geen kinderen hebt. 

Julali schreef op 09-08-2021 om 21:42:

[..]

Uit jouw antwoorden merk ik dat je zelf geen kinderen hebt.

Klopt. Ik probeer te snappen hoe je 24/7 voor een beeb kan zorgen die 18 uur slaapt en waarbij je de zorg ook nog eens deelt met een 2e persoon.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

09-08-2021 om 21:45

Julali schreef op 09-08-2021 om 21:41:

[..]

Waarom zou ik iets toegeven wat niet echt is gebeurd? Mijn man was de eerste vier weken thuis en daarna is hij een paar uur per dag gaan werken en heeft hij dat langzaam opgebouwd. Hij wilde graag zelf voor zijn kind leren zorgen.

Ik vind dat je best eens mag zeggen hoe het echt is. Dat geeft helemaal niks. Ik vind het oprecht rot voor je en zeker de tijd met je beeb dan erbij. Dat word nu dubbel genieten voor je elk vrij minuutje

Rockstar schreef op 09-08-2021 om 21:45:

[..]

Klopt. Ik probeer te snappen hoe je 24/7 voor een beeb kan zorgen die 18 uur slaapt en waarbij je de zorg ook nog eens deelt met een 2e persoon.

Wacht tot je een hebt ja 😉 tot die tijd probeer het gewoon van mensen aan te nemen want iedere baby is anders en dan kan de een nog zo zeggen neeee bij mij niet hoor.. ja maar dat geld niet voor alle baby's soms heb je babys die veeel wakker worden in dat dutje waardoor je toch steeds onderbroken wordt. Je hebt ook echt huilbaby's waarvan ze maar hele kleine hazen slaapjes doen, Maargoed. Dit draadje is al even gaande, probeer niet steeds tegen iem in te gaan die zegt dat dat bij haar niet zo was. En als je er echt zo op blijft door hameren hoe jij denkt dat het is, ipv gwn van de ouders aan te nemen dat je dat niet kan zeggen van te voren, je weet niet hoe je baby is. Dan zou ik als ik jou was gewoon eens consultatie bureau bellen en eens vragen hoe verschillend baby's zijn en hoevaak ze wel niet van die slaapproblemen te horen krijgen.

Ouder hoeven mij niet te overtuigen, want ik weet dat het een feit is dat je hele moeilijke slapers hebt en echte huilbaby's .Dus je hebt al paar x gezegd wat je er van denkt en wat je leest, je hebt ook al een paar ervaringen van ouders gehoord. Probeer een ouder nu niet te overtuigen hoeveel haar baby slaapt.  En dan kun je nog zo googelen je weet niet hoe haar baby is of die baby van een ander is, je weet het niet. Dat wat je op Google leest is gemiddeld bij de meeste baby's. Maar CB werkt ook vaak met ouders met een moeilijk slapende baby. 

Ze hebben me zelf ook verteld hoe het soms kan zijn, en dat het bij iemand anders ook weer totaal het tegenover gestelde kan zijn.

Rockstar schreef op 09-08-2021 om 21:37:

Ik heb even gegoogled en lees online 16 tot 18 uur voor mini beebs en 11 uur voor iets oudere beebs. Stel even dat je een super speciale beeb hebt die maar 8 uur slaapt, dan heb je dus alsnog 8 uur geen beeb, al zullen dat wel momenten van steeds een uur ofzo zijn in plaats van 8 uur achter elkaar. En de gemiddelde mams heeft dus 16-18 uur geen mini beeb om voor te zorgen. Dus dat is best veel.

Ik moet opeens denken aan de kraamtijd, toen ik moest controleren en bijhouden wanneer kind dronk, hoeveel het woog en hoeveel ik kolfde. Dat allemaal volgens een afwijkend schema. Dus ik heb toen elke nacht mijn wekker gezet voor elk uur en met dat duffe hoofd (zet maar eens langer dan een week elk uur je wekker) moest ik dat schema bijhouden. Moest ik nou kolfen of borstvoeding geven? En hoe laat ís het nu? En moest kolfen of bv nou om de 2 of 3 uur? Dat was echt hard denkwerk haha. 

Waarom moet ik aannemen dat een beeb die 18 uur slaapt veel werk is, als mensen met beebs niet willen aannemen dat iemand zonder beeb ook gewoon druk kan zijn? Met werk, verplichtingen en hobbies in plaats van met een beeb. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.