Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-08-2021 om 14:34

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2021 om 14:31:

[..]

Wow.......

DIt had mijn dienst kunnen zijn

AcidicShark11

AcidicShark11

10-08-2021 om 14:47

Nose schreef op 10-08-2021 om 14:34:

[..]

DIt had mijn dienst kunnen zijn

Precies.

Hiervoor zat ik in de geriatrische GGZ, een beschrijving van een gemiddelde dienst daar ga je echt van gillen als je er niet tegen kunt, maar ik keer na mijn huidige opleiding graag weer terug.
Veel van mijn collega's durven zich 'daar' niet eens te laten zien. Beetje jammer (maar je moet wel tegen een mep kunnen, ok)

Aeon of winter, zo zien mijn diensten er ook uit inderdaad! Intussen nog even die nieuwe "inwerken", poging tot. 
En op de vreemdste momenten moet je 'gewoon' van de afdeling af want dan is er weer een overleg, die ook voorbereid en uitgewerkt moet worden. 
Fysio/ergo die langskomt. Mondhygiënist. Kapper. Pedicure. Activiteiten waar mensen naartoe gebracht moeten worden. 

Mooi werk, soms wel iets teveel voor het aantal handen wat er is. 

Julali

Julali

10-08-2021 om 15:42 Topicstarter

Ik snap echt wel dat mensen zonder kinderen ook allerlei dingen te doen hebben op een dag. Alleen feit is, die dingen doen mensen met kinderen ook. Die hebben ook een relatie, familie en vrienden, die hebben ook een baan (soms in de zorg) en hobby's, sport, het huishouden en mantelzorg. Alleen ouders hebben bovenop al die taken de zorg voor hun kinderen. 

Het is niet mijn bedoeling om er een wedstrijd van te maken. Maar ontkennen dat kinderen veel zorg en aandacht nodig hebben en dat dit tijd kost, vind ik weer het andere uiterste. 

Ik denk dat de mensen die beide situaties kennen het verschil het beste kunnen inschatten. 

Geen makkelijke baan die jullie hebben.
Respect hoor, je moet zoiets echt kunnen, dat werk is niet voor iedereen weggelegd.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

10-08-2021 om 15:48

Met kinderen en deze baan is net zo druk hoor. Stofzuigen, boodschappen, ramen lappen enz moet toch doorgaan. 

@Aeonofwinter, zo gaat het in de kleinschalige afdeling waar mijn moeder woont ook. Personeel komt handen te kort. Personeel is of nog niet in de kleine kinderen of ze zijn allang uit de puberteit. Ik heb veel bewondering voor ze.
En dan heb je van die familieleden die onaangekondigd langskomen of ze even op visite kunnen. Nee, meneer/ mevrouw, u moet eerst bellen ivm Corona regels. Dan krijgen ze wel eens een sneer dat ze dan de telefoon moeten opnemen!
Een aantal verzorgsters  met jonge kinderen, hadden een burn-out te pakken.

Flanagan schreef op 10-08-2021 om 16:30:

@Aeonofwinter, zo gaat het in de kleinschalige afdeling waar mijn moeder woont ook. Personeel komt handen te kort. Personeel is of nog niet in de kleine kinderen of allang uit de puberteit. Ik heb veel bewondering voor ze.
En dan heb je van die familieleden die onaangekondigd langskomen of ze even op visite kunnen. Nee, meneer/ mevrouw, u moet eerst bellen ivm Corona regels. Dan krijgen ze wel eens een sneer dat ze dan de telefoon moeten opnemen!
Een aantal verzorgsters met jonge kinderen, hadden een burn-out te pakken.

Wat triest om te lezen, maar ik weet helaas dat dit niet iets incidenteel is. Ik heb ontzettend veel respect voor mensen in de zorg in dit soort werkomgevingen, dan is zorgen voor kinderen haast ontspanning, laat staan als je het moet combineren 🙏

Het feit is dat welke taak en/of baan je ook doet, het zit in je karakter of je voor jezelf een beetje, genoeg of veel vrije tijd inboekt. Er zijn maar weinigen die in de luxe leven veel vrije tijd in te kunnen boeken.

Julali schreef op 10-08-2021 om 15:42:

Ik snap echt wel dat mensen zonder kinderen ook allerlei dingen te doen hebben op een dag. Alleen feit is, die dingen doen mensen met kinderen ook. Die hebben ook een relatie, familie en vrienden, die hebben ook een baan (soms in de zorg) en hobby's, sport, het huishouden en mantelzorg. Alleen ouders hebben bovenop al die taken de zorg voor hun kinderen.

Ik denk dat de mensen die beide situaties kennen het verschil het beste kunnen inschatten.

Hier maak je dus al een denkfout, want niet iedereen met kinderen heeft hetzelfde leven met dezelfde invulling.  Net als dat niet alle mensen zonder kinderen hetzelfde leven hebben. 

Jan met kinderen heeft misschien een relaxte baan op kantoor en makkelijke kinderen plus nog twee fitte ouders die elke vrijdag gaan golfen, terwijl Miep zonder kinderen misschien diabetes type I heeft,  in de psychiatrische zorg werkt,  samenwoont met een partner met MS en een demente moeder van 95 heeft.  

Of iemand een druk leven heeft hangt niet zozeer van het hebben van kinderen af.

Het is gewoon op geen enkele manier te vergelijken. Dus laten we dat vooral ook niet doen. 


Borrelhap schreef op 10-08-2021 om 16:43:

[..]

Hier maak je dus al een denkfout, want niet iedereen met kinderen heeft hetzelfde leven met dezelfde invulling. Net als dat niet alle mensen zonder kinderen hetzelfde leven hebben.

Jan met kinderen heeft misschien een relaxte baan op kantoor en makkelijke kinderen plus nog twee fitte ouders die elke vrijdag gaan golfen, terwijl Miep zonder kinderen misschien diabetes type I heeft, in de psychiatrische zorg werkt, samenwoont met een partner met MS en een demente moeder van 95 heeft.

Of iemand een druk leven heeft hangt niet zozeer van het hebben van kinderen af.

Het is gewoon op geen enkele manier te vergelijken. Dus laten we dat vooral ook niet doen.


Precies wat ik probeer te zeggen.

Julali schreef op 10-08-2021 om 15:42:

Ik snap echt wel dat mensen zonder kinderen ook allerlei dingen te doen hebben op een dag. Alleen feit is, die dingen doen mensen met kinderen ook. Die hebben ook een relatie, familie en vrienden, die hebben ook een baan (soms in de zorg) en hobby's, sport, het huishouden en mantelzorg. Alleen ouders hebben bovenop al die taken de zorg voor hun kinderen.

Het is niet mijn bedoeling om er een wedstrijd van te maken. Maar ontkennen dat kinderen veel zorg en aandacht nodig hebben en dat dit tijd kost, vind ik weer het andere uiterste.

Ik denk dat de mensen die beide situaties kennen het verschil het beste kunnen inschatten.

Wat kortzichtig denk jij toch. 

Nou ik moet zeggen dat ik de combi soms wel pittig vind, omdat zodra je thuiskomt je meteen weer kunt zorgen, voor je kinderen dus. Soms wil ik dan gewoon het liefst even alleen zijn, zonder mensen om me heen. Om op te laden. Maar toch, ander werk zou ik niet willen en de kinderen doe ik ook niet weg natuurlijk 😂 Het lijkt mij ook rustiger zonder kinderen.... Als je dan late dienst hebt gehad hoef je de volgende dag niet vroeg uit bed om iedereen op school te krijgen bijvoorbeeld. 
Dus ja, ik vind het nu in de vakantie een heerlijk stuk rustiger zonder al dat geregel en gevlieg. Mentaal rustiger in mijn hoofd! 

Borrelhap schreef op 10-08-2021 om 16:43:

[..]

Hier maak je dus al een denkfout, want niet iedereen met kinderen heeft hetzelfde leven met dezelfde invulling. Net als dat niet alle mensen zonder kinderen hetzelfde leven hebben.

Jan met kinderen heeft misschien een relaxte baan op kantoor en makkelijke kinderen plus nog twee fitte ouders die elke vrijdag gaan golfen, terwijl Miep zonder kinderen misschien diabetes type I heeft, in de psychiatrische zorg werkt, samenwoont met een partner met MS en een demente moeder van 95 heeft.

Of iemand een druk leven heeft hangt niet zozeer van het hebben van kinderen af.

Het is gewoon op geen enkele manier te vergelijken. Dus laten we dat vooral ook niet doen.


Helemaal met je eens, al zal TO dit geheel anders zien 

Julali

Julali

10-08-2021 om 17:51 Topicstarter

Borrelhap schreef op 10-08-2021 om 16:43:

[..]

Hier maak je dus al een denkfout, want niet iedereen met kinderen heeft hetzelfde leven met dezelfde invulling. Net als dat niet alle mensen zonder kinderen hetzelfde leven hebben.

Jan met kinderen heeft misschien een relaxte baan op kantoor en makkelijke kinderen plus nog twee fitte ouders die elke vrijdag gaan golfen, terwijl Miep zonder kinderen misschien diabetes type I heeft, in de psychiatrische zorg werkt, samenwoont met een partner met MS en een demente moeder van 95 heeft.

Of iemand een druk leven heeft hangt niet zozeer van het hebben van kinderen af.

Het is gewoon op geen enkele manier te vergelijken. Dus laten we dat vooral ook niet doen.


Op geen enkele manier te vergelijken? Ik kan mijn leven pre-kids prima vergelijken met mijn leven nu. Dezelfde factoren zijn er nog steeds en nu zijn daar mijn kinderen bij gekomen. 

Ik ben het wel met je eens dat iedereen anders is (ook wat betreft belasting natuurlijk), maar feit is wel dat naast alles wat er in je leven kan spelen, mensen met kinderen er nog een verantwoordelijkheid bovenop hebben. 

Ik begrijp niet waarom dit zo'n controversieel onderwerp is? Het is niet beter om het drukker te hebben he? Sterker nog, ik geniet volop van mijn vrije tijd nu mijn kinderen ouder worden. Ik zou nu niet meer terug willen naar die babytijd waarin het je zo kan opslokken (als je kind meer temperament heeft dan het standaard kind uit de boekjes 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.