Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rachel. schreef op 06-08-2021 om 15:05:

[..]

Pfff en rotwerk is dat he, ik ben blij met mijn balkon, ik vond persoonlijk tuin doen echt niet leuk.

Ik vind het wel leuk maar ook soms zwaar. Ik wordt ouder en heb wat artrose in mijn vingers. Maar ik klaag niet want ik geniet ook erg van het groen allemaal (en de bijtjes en de vlinders).

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 15:06:

[..]

Ik vind het wel leuk maar ook soms zwaar. Ik wordt ouder en heb wat artrose in mijn vingers. Maar ik klaag niet want ik geniet ook erg van het groen allemaal (en de bijtjes en de vlinders).

Kijk dat is mooi, zit toch weer iets positiefs aan!

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 15:15

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 15:06:

[..]

Ik vind het wel leuk maar ook soms zwaar. Ik wordt ouder en heb wat artrose in mijn vingers. Maar ik klaag niet want ik geniet ook erg van het groen allemaal (en de bijtjes en de vlinders).

Jaaaaa mijn vlinderplant bloeit zooooo mooi nu. 

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 14:23:

[..]

Ik kan je hier in echt wel begrijpen, je tuin doen, schoonmaken of wat dan ook kun je zelf invullen wanneer je dat doet, daaraan begint, of wanneer je stopt. Met en kind niet, het moet schoon zijn want stopt alles in de mond, plus kind maakt de vloer binnen een kwartiertje alweer vuil als het iets te eten heeft dus, weer meteen schoonmaken, was doen MOET meteen want straks heb je er miss de tijd niet voor als de kleine een minder moment heeft of hangerig wordt, je moet nog koken je moet nog boodschappen halen, kleine moet schone luier, kleine moet eten.

Het is meer moet, en zonder kind kun je sommige dingen toch zelf nog invullen wanneer je dat doet of even uitstelt, want zolang je gwn rustig op de bank zit hoef je dan niet bang te zijn dan je kleine in het vuil loopt te rollen of iets van de vloer in zn mond steekt, of het juist nog meer rotzooi maakt. Kwa eten kun je altijd even denken vandaag kook ik niet of vandaag zin in bestellen, hier eet kleine altijd van de pot mee dus iedere dag om 17.00 staat het eten klaar...

Snachtsss slaap je gewoon maar met een kind sta je toch nog wel op zo nu en dan en als je pech heb of kleine is ziek sta je constant op of je bent wakker.

Ik zie er toch wel een verschil in hoor absoluut.

Koken vind ik ook leuk maar is soms ook een opgave als je kleine aan je been hangt dus dat zie ik zelf meer als ook een taak, mijn hele dag is ingevuld en ik kan dingen niet uitstellen, tis niet voor niks dat mensen met een kind een dagritueel moeten verzinnen voor alle taken, want het houdt nu eenmaal niet op tot je kleine slaapt. Kindloos kun je sommige dingen nog altijd zelf bepalen wanneer je daar wel of niet aan begint.

Ik kan mijn werk ook starten en stoppen wanneer ik wil, dat maakt het nog geen vrije tijd. En mijn wc wil echt wel schoongemaakt worden na een week hoor, dat kan dus niet wachten. Of mijn huisdieren. Of mijn lege koelkast die gevuld wil worden.

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:21 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 15:16:

[..]

Ik kan mijn werk ook starten en stoppen wanneer ik wil, dat maakt het nog geen vrije tijd. En mijn wc wil echt wel schoongemaakt worden na een week hoor, dat kan dus niet wachten. Of mijn huisdieren. Of mijn lege koelkast die gevuld wil worden.

Ik denk dat het lastig voor te stellen is als je zelf geen kinderen hebt. Voordat mijn kinderen werden geboren dacht ik ook altijd dat ik een druk leven had. 

Toen werden mijn kinderen geboren en kon ik me ineens niet meer voorstellen waar ik dan precies zo druk mee was geweest. Die taakjes die je noemt vallen in het niet als je het vergelijkt met het werk dat komt kijken wanneer je kinderen in de mix gooit. 

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 15:16:

[..]

Ik kan mijn werk ook starten en stoppen wanneer ik wil, dat maakt het nog geen vrije tijd. En mijn wc wil echt wel schoongemaakt worden na een week hoor, dat kan dus niet wachten. Of mijn huisdieren. Of mijn lege koelkast die gevuld wil worden.

Dat zijn een paar dingen die opnoemt die iedereen heeft, maar als je dat dN hebt gedaan, hoef je geen luiers te verwisselen je hoeft niet alles te doen met een kind onder de arm, je hoeft niet naast jezelf hem nog te douchen wassen klaar te maken, daarnaast zit ie een een periode dat hij driftig is dus ben meer bezig met opvoeden daarnaast, je word snachts niet wakker gemaakt door een huilend kindje het is constante zorg he.. niet zoals een afwasje als die gedaan is is het klaar. Ik kan dan weer door.

Wat je zegt over je kan je werk ook starten of stoppen wanneer je wilt maar dat maakt het geen vrije tijd? Dan betekend dat je je werk dan stopt voor een andere taak, niet om even uit te stellen zoals ik bedoelde.

Ik snap je maar ik heb ook een huis die schoongemaakt moet worden net als jou, ik moet mijn koelkast ook aanvullen, en heb ook huisdieren, maar daarnaast ook ng een kind. 

dus het moment dat al die taken gedaan zijn, gaat de zorg bij de kleine weer verder.

Julali schreef op 06-08-2021 om 15:21:

[..]

Ik denk dat het lastig voor te stellen is als je zelf geen kinderen hebt. Voordat mijn kinderen werden geboren dacht ik ook altijd dat ik een druk leven had.

Toen werden mijn kinderen geboren en kon ik me ineens niet meer voorstellen waar ik dan precies zo druk mee was geweest. Die taakjes die je noemt vallen in het niet als je het vergelijkt met het werk dat komt kijken wanneer je kinderen in de mix gooit.

Dus zonder kinderen kun je niet druk zijn? Ik heb toch echt een druk leven hoor. Gevuld met werk, huishouden en hobbies. Ik heb veel hobbies. Ik snap dat als je geen hobbies hebt (of andere activiteiten met vrienden of noem het maar op) je bergen vrije tijd hebt ja. Maar dat betekent niet dat iedere kind vrije per definitie niet druk is, alleen omdat jij heel veel tijd over had voor je kinderen kreeg.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-08-2021 om 15:33

jouw man zorgt niet voor jullie kind? 

Ik snap wel dat het drukker is met een kind, is de vader niet in beeld dat alles op jouw schouders komt?

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:35 Topicstarter

Rockstar schreef op 06-08-2021 om 15:31:

[..]

Dus zonder kinderen kun je niet druk zijn? Ik heb toch echt een druk leven hoor. Gevuld met werk, huishouden en hobbies. Ik heb veel hobbies. Ik snap dat als je geen hobbies hebt (of andere activiteiten met vrienden of noem het maar op) je bergen vrije tijd hebt ja. Maar dat betekent niet dat iedere kind vrije per definitie niet druk is, alleen omdat jij heel veel tijd over had voor je kinderen kreeg.

Vrienden en hobby's en andere activiteiten had ik natuurlijk ook voordat ik kinderen had en nog steeds.

Mijn man heeft zzp'er en werkt extreem veel waar ik heel dankbaar voor ben, want hij doet het voor ons gezin, daarnaast neem ik de zorg van thuis en alles hier op me, hij is absoluut bereid om mij daarbij te helpen maar meestal zorg ik dat het meeste al gedaan is zodat hij daarna even tot rust kan komen, hij heeft alleen zondag vrij en werkt vanaf 6 uur sochtens tot half 7, 6 dagen per week. Ik werk ook maar sinds ik mn kleine heb minder, het is niet persee nodig dat ik werk maar het geeft me voldoening ik vind mijn werk leuk dus dat is dan eventjes uit de situatie voor mij.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

06-08-2021 om 15:40

Rachel. schreef op 06-08-2021 om 15:39:

Mijn man heeft zzp'er en werkt extreem veel waar ik heel dankbaar voor ben, want hij doet het voor ons gezin, daarnaast neem ik de zorg van thuis en alles hier op me, hij is absoluut bereid om mij daarbij te helpen maar meestal zorg ik dat het meeste al gedaan is zodat hij daarna even tot rust kan komen, hij heeft alleen zondag vrij en werkt vanaf 6 uur sochtens tot half 7, 6 dagen per week. Ik werk ook maar sinds ik mn kleine heb minder, het is niet persee nodig dat ik werk maar het geeft me voldoening ik vind mijn werk leuk dus dat is dan eventjes uit de situatie voor mij.

Dat gaat scheef groeien zo. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 15:42

Julali schreef op 06-08-2021 om 15:21:

[..]

Ik denk dat het lastig voor te stellen is als je zelf geen kinderen hebt. Voordat mijn kinderen werden geboren dacht ik ook altijd dat ik een druk leven had.

Toen werden mijn kinderen geboren en kon ik me ineens niet meer voorstellen waar ik dan precies zo druk mee was geweest. Die taakjes die je noemt vallen in het niet als je het vergelijkt met het werk dat komt kijken wanneer je kinderen in de mix gooit.

Nee voor mijn kinderen had ik het ook druk. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 15:43

BlueHeart schreef op 06-08-2021 om 15:40:

[..]

Dat gaat scheef groeien zo.

Hoezo? Dat zie je in je glazen bol? 

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:43 Topicstarter

Wij doen het samen, maar we hebben twee kinderen, dus er is alsnog genoeg te doen in huis als we allemaal thuis zijn. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.