Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn man ziet koken ook als hobby. Het opruimen van de keuken na afloop helaas niet. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 14:45 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 06-08-2021 om 14:38:

[..]

Nee, koken doordeweeks is niet bepaald mijn hobby. In de vakantie eens een receptje uitproberen vind ik wel leuk, maar het dagelijks maal optafel? Neuh.

Jij leeft wel van hobby naar hobby naar vrije tijd, niet?

Ik vind mijn leven erg leuk, mag dat niet? 

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:45:

[..]

Ik vind mijn leven erg leuk, mag dat niet?

Jawel hoor, maar je beschrijft alles als me-time of hobby, al naar gelang het uitkomt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 14:49

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:45:

[..]

Ik vind mijn leven erg leuk, mag dat niet?

Jij schreef laatst dat jullie alles uitbesteden 

Julali

Julali

06-08-2021 om 14:50 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 06-08-2021 om 14:48:

[..]

Jawel hoor, maar je beschrijft alles als me-time of hobby, al naar gelang het uitkomt.

?

AcidicShark11

AcidicShark11

06-08-2021 om 14:51

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:50:

[..]

?

Lastig hé, aangesproken worden op je gezwam.

Julali

Julali

06-08-2021 om 14:53 Topicstarter

Nose schreef op 06-08-2021 om 14:49:

[..]

Jij schreef laatst dat jullie alles uitbesteden

Alles? We hebben een schoonmaker en eens in de zoveel tijd komt er een tuinman voor het groot onderhoud. Maar het kleine grut doe ik zelf tussendoor. 

Met kinderen in huis ben je altijd wel bezig, dus alles uitbesteden gaat niet werken. Of je moet dag en nacht een au pair in huis nemen, maar dat lijkt me niks. Ik ben gesteld op mijn privacy en tijd met mijn gezin, zonder anderen erbij. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 14:56 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 06-08-2021 om 14:51:

[..]

Lastig hé, aangesproken worden op je gezwam.

Ik begrijp niet goed waarom alles negatief moet zijn? Ik vind koken en een beetje scharrelen in mijn tuin leuk, dat is ontspanning voor mij. Autorijden is ook zoiets waar ik van kan genieten. 

Volgens mij zijn dit geen gekke dingen? 

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:56:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom alles negatief moet zijn? Ik vind koken en een beetje scharrelen in mijn tuin leuk, dat is ontspanning voor mij. Autorijden is ook zoiets waar ik van kan genieten.

Volgens mij zijn dit geen gekke dingen?

Nee hoor als dat voor jou zo voelt dan is dat toch zo, je hoeft je aan niem te bewijzen hoor 😉

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:56:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom alles negatief moet zijn? Ik vind koken en een beetje scharrelen in mijn tuin leuk, dat is ontspanning voor mij. Autorijden is ook zoiets waar ik van kan genieten.

Volgens mij zijn dit geen gekke dingen?

Nou ja, het was toch niet negatief? Het valt gewoon op. Het ligt er echt duimendik bovenop. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 15:00

Julali schreef op 06-08-2021 om 14:53:

[..]

Alles? We hebben een schoonmaker en eens in de zoveel tijd komt er een tuinman voor het groot onderhoud. Maar het kleine grut doe ik zelf tussendoor.

Met kinderen in huis ben je altijd wel bezig, dus alles uitbesteden gaat niet werken. Of je moet dag en nacht een au pair in huis nemen, maar dat lijkt me niks. Ik ben gesteld op mijn privacy en tijd met mijn gezin, zonder anderen erbij.

Dat waren je eigen geschreven woorden

Met "het kleine grut een beetje bijhouden en een tuinman achter de hand" zou mijn tuin ook prima alleen een hobby kunnen zijn. Aangezien ik die niet heb wordt het toch snel werk  . Onze tuin bestaat ook nog uit vette klei dus niet "even snel een schoffeltje erdoorheen".

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:05 Topicstarter

Nose schreef op 06-08-2021 om 15:00:

[..]

Dat waren je eigen geschreven woorden

We hebben meer uitbesteed de laatste jaren, maar als de kinderen thuis zijn, dan is er genoeg te doen. Het scheelt wel dat onze kinderen inmiddels naar school gaan, dus 5 dagen per week zijn ze niet thuis (los van de vakanties). 

Ik vind dat een wereld van verschil met de beginjaren. 

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 15:03:

Met "het kleine grut een beetje bijhouden en een tuinman achter de hand" zou mijn tuin ook prima alleen een hobby kunnen zijn. Aangezien ik die niet heb wordt het toch snel werk . Onze tuin bestaat ook nog uit vette klei dus niet "even snel een schoffeltje erdoorheen".

Pfff en rotwerk is dat he, ik ben blij met mijn balkon, ik vond persoonlijk tuin doen echt niet leuk. 

Julali

Julali

06-08-2021 om 15:05 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 06-08-2021 om 14:58:

[..]

Nou ja, het was toch niet negatief? Het valt gewoon op. Het ligt er echt duimendik bovenop.

Wat ligt er duimendik bovenop dan? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.