Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
NocturnalMule38

NocturnalMule38

22-07-2022 om 17:10

Hoe verder als verstoten ouder na ouderverstoting


Ik zou hem een kaartje sturen dat ik per 1 september zijn kamer op ga ruimen en dat hij zijn persoonlijke spullen zelf mag komen ophalen en dat jij er dan niet bent die dag. Dan geef je hem weer de touwtjes in handen. Zet er dan wel bij dat als hij voor 1 sept niet reageert je dus zelf alles opruimt en de persoonlijke dingen in een doos op zolder zet. 

Wat mij helpt op zo n dag is, al doe ik maar 1 ding dat in mijn ogen nuttig is, dus bv een was draaien en ook ophangen, dan is de dag geslaagd zeg maar. De lat gewoon heel laag leggen.

Ik doe juist zo min mogelijk nuttigs op zo’n dag. Gewoon lekker een hele dag in bed Netflix series bingen.  zo heeft iedereen zijn eigen manier 

Suusje. schreef op 25-07-2022 om 14:41:

Ik zou hem een kaartje sturen dat ik per 1 september zijn kamer op ga ruimen en dat hij zijn persoonlijke spullen zelf mag komen ophalen en dat jij er dan niet bent die dag. Dan geef je hem weer de touwtjes in handen. Zet er dan wel bij dat als hij voor 1 sept niet reageert je dus zelf alles opruimt en de persoonlijke dingen in een doos op zolder zet.

Dit zou ik niet zomaar doen. Als zoon al gelooft dat moeder niks om hem geeft dan kan dit bevestigend werken. Zo van zie je wel ze vind het prima dat ik weg ben. Het kan zomaar olie op het vuur zijn. Ik zou het denk ik zolang mogelijk zo laten en anders met hulpverleners overleggen hoe je dit het beste aanpakt.

Als er een goede aanleiding is bijvoorbeeld een verhuizing naar een nieuwe woning dan ligt dat anders. Dan kun je dat ook aangeven en ook de optie aanbieden dat zijn spullen meeverhuizen naar het nieuwe huis.

Jillz schreef op 25-07-2022 om 15:37:

[..]

Dit zou ik niet zomaar doen. Als zoon al gelooft dat moeder niks om hem geeft dan kan dit bevestigend werken. Zo van zie je wel ze vind het prima dat ik weg ben. Het kan zomaar olie op het vuur zijn. Ik zou het denk ik zolang mogelijk zo laten en anders met hulpverleners overleggen hoe je dit het beste aanpakt.

Als er een goede aanleiding is bijvoorbeeld een verhuizing naar een nieuwe woning dan ligt dat anders. Dan kun je dat ook aangeven en ook de optie aanbieden dat zijn spullen meeverhuizen naar het nieuwe huis.

Eens maar ik had het gevoel dat ze dat wilde gaan doen. Als het niet nodig is en er is geen verhuizing op komst dan hoeft het niet maar dan zou ik het op die manier doen. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

25-07-2022 om 18:44

hallo dames, 

Ff een korte eerste reactie. 
Het is een blegh dag waarin ik idd niet heel veel moet van mezelf.  Was gedraaid...check 
Opgehangen...doe ik eigenlijk nooit ivm 1 van mijn aandoeningen dus standaard, op paar dingen na in de droger. 

Netflix... hebbik niet ook geen andere streamingsdiensten. 
Wel ff uurtje geslapen en met en van hond genoten. 

Spullen van zoon. Ik heb hem een aantal maanden een afsluitende brief geschreven. ( hij naar mij , zeer kort en het handschrift was van zijn vader evenals woordgebruik ) 
In die brief heb heb ik geschreven dat ik zijn keuze respecteer ook al vind ik het verschrikkelijk.  Hij mag ten alle tijde terugkomen op zijn keuze. 
Verder nog wat persoonlijke teksten die voor jullie niks betekenen maar voor hem wel. 
En ook dat als hij spullen wil hebben die bij mij liggen hij dit aan mag geven en dan stuur ik die met alle liefde naar hem. 
Geen reactie op gekregen dus ik bewaar dingen waarvqn ik denk dat die voor hem van waarde zijn. 
Ik ga nu dus niet weer een kaart sturen . 
Ik ga niet op korte termijn verhuizen , ik ben bang dat ik nog wel aantal jaren zal moeten wachten. 

Woningruil heb ik eerder al over nagedacht. Het grote nadeel is dat je in 1 dag allebei naar elkaars huis moet verhuizen. Er liggen hier bv vloeren in die eruit moeten . Gaat mij niet lukken. Mijn sociale kring is klein dus zal sowieso hulp moeten inhuren. Is niet erg maar met bijstand spaar je niet heel snel heel veel. Het komt goed hoor! Ik was vooral benieuwd of anderen in zelfde woonplaats ( bleven) wonen . 

Zijn kamer opruimen / leeghalen , dat is voor nu een stap te ver. Ik kan er inmiddels zonder in huilen uit te barsten in zijn . 

De kist voor zoon.. dank voor de reactie daarop. Goeie punten ! Ik had zelf een lichte twijfel maar kon er niet de vinger opleggen waar de twijfel nou in zat. 
Nu meer,  het was sowieso niet als dramakist bedoeld wat mij betreft. Maar het kan idd  best belastend zijn voor zoon  en dat moet sowieso intentie niet zijn. 

Hij is kortgeleden 18 geworden en geslaagd voor de havo. Mijn plan was altijd dat ik hem zijn eerste 5-7  rijlessen wilde kado doen. Hier had ik geld voor opzij gelegd.  Dit geld wil ik bewaren en mocht hij contact zoeken dan gaan we naar verloop van tijd daar iets moois van kopen. Dat ligt dan dus ook aan levensfase waar hij dan in zit. Het kan van alles zijn,  mooi sieraad, iets wat hij graag al een tijdje wil, concert, nou na verzin het maar. Zien we dan ook wel. Hij weet dit niet hoor dat ik rijlessen wilde betalen en dat ik geld nu bewaar.  
Misschien doe ik het geld van spullen die ik , over een tijdje, ga verkopen wel bij. 
Of ik laat een tatoeage zetten. Ik heb er geen en er is 1 plaatje , een doorlopende lijn waarin een moeder en kind voor altijd verbonden zijn. 

Nou tot zover mijn korte reactie  

Mocht ik iets vergeten zijn, sorry, stel de vraag gerust nog een keer ! 
Fijne avond iedereen

Wat vervelend dat je een slechte dag had. Hopelijk morgen een betere.

Voor wat betreft woningruil dat op één dag verhuizen kan ook een voordeel zijn. Je kunt dan samen een bus huren of verhuizers inschakelen. En met een beetje geluk willen ze je woning overnemen zoals hij is dus inclusief vloer.

Je gaf in eerdere berichten aan dat je ook graag tips wilde hoe om te gaan met je omgeving. Als je dat nog steeds wil, kun je misschien aangeven waar je specifiek tegen aan loopt?

Waarom moet woningruil in 1 dag? Je kunt toch overeen komen dat je er bijv een week voor uittrekt? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-07-2022 om 19:19

redbulletje schreef op 25-07-2022 om 19:13:

Waarom moet woningruil in 1 dag? Je kunt toch overeen komen dat je er bijv een week voor uittrekt?

En waar moet je in die week dan wonen?

Battle-Royale schreef op 25-07-2022 om 19:19:

[..]

En waar moet je in die week dan wonen?

Je kunt toch gewoon de slaapkamer als laatste verhuizen? Genoeg mensen die langer dan dat in de rommel zitten tussen 2 huizen in.


NocturnalMule38

NocturnalMule38

25-07-2022 om 19:49

redbulletje schreef op 25-07-2022 om 19:26:

[..]

Je kunt toch gewoon de slaapkamer als laatste verhuizen? Genoeg mensen die langer dan dat in de rommel zitten tussen 2 huizen in.


Hoe zie je dit praktisch voor je? Waar laat je je spullen ? 

Voor een ander zou dit een goeie optie kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken. 

Verhuizing op normale manier is al iets waar ik enorm tegenop zie. Zowel fysiek als mentaal maar in 1 dag, ik moet er niet aan denken. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-07-2022 om 19:58

redbulletje schreef op 25-07-2022 om 19:26:

[..]

Je kunt toch gewoon de slaapkamer als laatste verhuizen? Genoeg mensen die langer dan dat in de rommel zitten tussen 2 huizen in.


Dat kan als het nieuwe huis leeg staat. Niet als jouw spullen naar het andere huis moeten en tegelijkertijd de spullen uit het andere huis naar het jouwe - zoal bij woningruil.

Missingyoumuch schreef op 25-07-2022 om 19:49:

[..]

Hoe zie je dit praktisch voor je? Waar laat je je spullen ?

Voor een ander zou dit een goeie optie kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken.

Verhuizing op normale manier is al iets waar ik enorm tegenop zie. Zowel fysiek als mentaal maar in 1 dag, ik moet er niet aan denken.

Ik denk dat de mensen die naar een eensgezinswoning willen daar waarschijnlijk wel iets voor over hebben, zeker als ze die kans anders niet zo gemakkelijk krijgen. En zo is de situatie op dit moment nou eenmaal: jij hebt wat zij willen.
Ik zou niet te snel concluderen dat het niet kan maar er voorwaarden aan verbinden, zoals dat zij de woning over moeten nemen zoals hij is. En dat zij er dus uit halen wat eruit gehaald moet worden. Nee heb je, ja kan je krijgen.  Toch? 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

25-07-2022 om 20:05

Jillz schreef op 25-07-2022 om 19:05:

Wat vervelend dat je een slechte dag had. Hopelijk morgen een betere.

Voor wat betreft woningruil dat op één dag verhuizen kan ook een voordeel zijn. Je kunt dan samen een bus huren of verhuizers inschakelen. En met een beetje geluk willen ze je woning overnemen zoals hij is dus inclusief vloer.

Je gaf in eerdere berichten aan dat je ook graag tips wilde hoe om te gaan met je omgeving. Als je dat nog steeds wil, kun je misschien aangeven waar je specifiek tegen aan loopt?

Ik ben wel benieuwd hoe andere verstoten ouders dat doen. En hun ervaringen. Zowel positief als negatief. Ik ben bv een vriendin na 30 jaar vriendschap  kwijtgeraakt omdat ze genoeg had aan haar eigen gezin waar het een en ander speelt. Ik begrijp haar keuze maar het deed en doet wel pijn.  Mis haar nog steeds na 2 jaar. 

En hoe doen jullie dat met bv familie. Als die nog , hoe minimaal  ook, nog wel contact hebben met je kind? Wil je dan dingen weten of juist niet ? 

Ik had bv bij vrienden en bekenden en familie aangegeven dat als ze zouden horen dat zoon geslaagd is ik dit heel graag wilde weten. En natuurlijk is het pijnlijk om dit via via te horen! Maar dat liever dan niks Uiteindelijk bleken flink wat mensen het te weten maar niet de boodschapper wilden zijn. 

1

 vriendin informeerde mij wel waarop ik hier iets over op socialmedia plaatste. Toen kreeg ik ineens appjes.. ja ik wist het al maar vond het zo sneu voor je. 

Ja, het is ook wel rot maar ik hoor dit soort dingen wel echt graag, hoe pijnlijk het tegelijkertijd ook is. 

Ervaren jullie steun ? 

Durven mensen het nog gewoon over hun eigen kinderen te hebben ? Wat mij betreft vertellen mensen gewoon dingen . Ook als ze ff zat zijn van hun puber omdat...  En ja dan moet ik wel eens slikken want ik zou dolgraag weer die stinkkamer in willen...en raam open gooien , de voorraadkast eindeloos vullen met van alles , me zorgen maken of puber zonder blijvende schade van vakantie terugkomt. Maar ik wil het wel weten. 

Nou ja, dat soort dingen dus.

Mija schreef op 25-07-2022 om 20:03:

[..]

Ik denk dat de mensen die naar een eensgezinswoning willen daar waarschijnlijk wel iets voor over hebben, zeker als ze die kans anders niet zo gemakkelijk krijgen. En zo is de situatie op dit moment nou eenmaal: jij hebt wat zij willen.
Ik zou niet te snel concluderen dat het niet kan maar er voorwaarden aan verbinden, zoals dat zij de woning over moeten nemen zoals hij is. En dat zij er dus uit halen wat eruit gehaald moet worden. Nee heb je, ja kan je krijgen. Toch?

Wellicht wil de andere partij idd wel even de eigen spullen opslaan en in een challet zodat ze gelijk kunnen strippen en klussen voor ze intrekken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.