Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hier kinderen met zeldzame voornamen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ok dan

mijn 2e posting in dit draadje, maar met andere naam dan:
Eleonora is mijn 1e naam, die in mijn geboortejaar maar weinig werd gegeven. Ik had m best graag ook als 'roepnaam' gehad!
Naam van jongste, komt toch nog 11 keer voor, al hebben wij m 'zelf bedacht': Chiaro
En dan Sylvan, die ik in die vorm nog nooit heb gezien (ja, wel Sylvana, maar die 'kende' ik bij zijn geboorte nog niet) Silvan ben ik inmiddels al 2 keer tegengekomen.
En de laatste Yannick. Toen hij geboren werd was ik die naam nog maar 1 keer tegengekomen, altijd onthouden en ook daarna nooit meer gehoord (ja, ik hou niet van tennis ) Nu komt ie steeds vaker voor. Er is er zelfs al een met dezelfde voor- en achternaam.
Wat ik ook grappig vind: bij Sylvan twijfelden we tussen Milan (naar Milan Kundera) en Sylvan. De betekenis van Milan vonden we ook mooi. Ik ben erg blij dat we toch voor Sylvan hebben gekozen, want nadat er 'een Milan' in GTST ging meespelen hoorde je de naam veel vaker.
En bij Chiaro hadden we eigenlijk Dyon gekozen, tot ik tijdens de bevalling bedacht dat het zo jammer was dat onze meisjesnaam dan nooit gebruikt zou worden. En toen werd het op de valreep toch Chiaro. En waar we nu wonen 'wemelt' het van de Dions (no offence ).

Belle Époque

Belle Époque

13-06-2011 om 11:23

Kinderen van beroemde mensen...

Wel eens gegoogles naar de namen van kinderen van beroemde mensen? Van Jamie Oliver en Bob Geldof bijvoorbeeld? Die van Bob: "Peaches Honeyblossom, Fifi Trixibelle en Pixie Frou-Frou".
Je zal maar elke avond bij de voordeur staan roepen: "Peaches Honeyblossom, Fifi Trixibelle en Pixie Frou-Frou, THUIS KOMEN EN EEEEEETEN!!!!"

Manda

Met de aanwijzingen die je geeft is de naam van je dochter wel heel eenvoudig te vinden. Maakt het je niet uit dat straks half OOL weet hoe je dochter heet?

Hier heeft zoon 1 trouwens een voornaam die erg in opkomst is, en zoon 2 een naam die al heel veel voorkwam toen we hem kozen.

Chris

margje van dijk

margje van dijk

13-06-2011 om 12:28

Massi

"Als iedereen nu even een tijdelijk nick aanneemt, is het mogelijk om de echte namen te noemen en de leuke feitjes eromheen. "

Tja, ik zou het graag doen, maar de namen van mijn drie zoons zijn in combinatie uniek in Nederland. Dan maakt het niet meer uit onder welke nick ik het hier neer zou schrijven, want dan ben ik onherroepelijk herleidbaar voor de OO-populatie.

Dus ik zie helaas geen uitweg om je van je ochtendhumeur af te helpen!

Margje

Primavera

Primavera

13-06-2011 om 12:47

Eleonora

Je bent met de namen van je 3 zoons zo natuurlijk wel heel erg herkenbaar en het is ook makkelijk te herleiden naar je andere nick. Wil je dat wel? De ochtend is nu toch al om, dus Massi zal wel van haar humeur af zijn
Groeten Primavera

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 12:57

Belle epoque

Maar die lange namen van kinderen van celebs zijn natuurlijk deels tweede en derde namen. De eerste naam is dan de roepnaam.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 12:59

Huh effect

Ik vind het Huh effect altijd nog te verkiezen boven vier kinderen in de klas met dezelfde naam..
En zelfs oerhollandse namen worden vaak verkeerd gespeld, dat is toch een universeel iets vrees ik....

Asa Torell

Asa Torell

13-06-2011 om 12:59

Als margje

met de kindernamen weet iedereen zo wie ik ben. En ik heb liever niet dat er uberhaupt iemand uit IRL kan zien dat ik hier schrijf, of het onder gelegenheidsnick is of niet.
Maar massi, ik ben evengoed wel geinteresseerd in de naam van jouw zoon (het kwam er niet van je daarover te mailen) en in ruil daarvoor mag jij het allemaal wel weten - inclusief feedback op de potentiële naam voor nr 3 - als je een mailtje stuurt naar [email protected].

ishtar

ishtar

13-06-2011 om 13:00

Primavera

de namen van mijn kinderen stonden hier al in het archief. En mijn nick was niet om 'geheimhouding', maar omdat er al teveel nicks met mijn roepnaam waren. (en ik ben al herkenbaar genoeg aan de combinatie van initialen )

ishtar

ishtar

13-06-2011 om 13:01

en nu hoeft niemand meer moeite te doen om dat naar mij te herleiden (zucht, tijdelijke nicks....)

marieke

marieke

13-06-2011 om 14:35

Voor massie

Speciaal voor massie onder een andere Nick.Ik heet dus marieke en ben van 75. Bij mij in de klas zaten op een gegeven moment vijf marieke's en ik heb ook nog een top 3 achternaam. Dus getrouwd met een man met een unieke achternaam en onze dochter heet Yasha. Ze had liever gehad dat we haar Roos of Loesje genoemd hadden.....

Maar ze is een echte Yasha

Marieke

Schrijfwijze (albana)

Albana, klopt hoor, dat de schrijfwijze niets met de zeldzaamheid te maken heeft. Zo moet ik altijd enorm nadenken bij de 'mariannes' die ik ken, omdat juist deze naam op een aantal verschillende manieren geschreven wordt. Ik blijf er altijd over piekeren of ik nou Marjan moet schrijven, Marian, of Marianne. Ik ken zelfs een Mariejan....
n@nny

LJM

LJM

13-06-2011 om 15:13

Tirza...roepnaam en officiele naam?

Weet jij of iemand anders hoe het zit.

Mijn zoon heet officieel Senne,maar hij werd daar niet blij van.Hele makkelijke naam dachten wij,maar hij moest hem steeds herhalen,spellen enz,plus werd hij geplaagd dat het een meisjesnaam was en als vaak dacht men ook eeen meisje te zien te krijgen en was men verbaasd dat Senne een jongen was.Dus nu kwam hij zelf mnet het idee,dat hij voortaan Sem wilde heten,prima voor ons.Ondertussen is hij voor ons gewoon al Sem.Maar soms stuitten we toch op problemen.We willen dus nu zijn voornaam officieel laten veranderen,maar als het gewoon mogelijk is dat jejezelf anders noemt dan je officiele naam,vinden we dit niet nodig.
Het verschil is erg klein,dus als Sem Senne wordt genoemd ,hoort hij het zelf vaak niet.Op school bv staat op zijn schriftjes Sem,maar op zijn rapport Senne.

LJM

LJM

13-06-2011 om 15:17

Namen kinderen

Mijn dochter heet Marijke.....echt Hollands,niet zeldzaam ,maar toch hoor je deze naam niet vaak.
Zoon officieel Senne,hij is nu 11 jaar,toen hoorde je die naam niet vaak,nu steeds meer....maar hij wil zelf liever Sem genoemd worden,volgens mij staat die naam in de top 10 jongensnamen.

ishtar

ishtar

13-06-2011 om 15:25

Ljm

mijn officiele namen zijn anders dan mijn roepnaam. Dat kan gewoon en is ook heel gewoon. Alleen staat op officiele documenten gewoon mijn 'doopnaam'
Je ziet het wel vaker op geboortekaartjes: geboren Johannes Antonius, we noemen hem Jan.
Op de volgende school kun je hem ook inschrijven als Sem. Officieel veranderen zou ik (nog) niet doen, want wat dan als je zoon straks besluit dat hij toch wel blij is met Senne.
(en ik ken dus een meisje dat Sem heet, en meerdere jongens die Senne/Senna heten)

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 16:08

Snap het even niet

Mijn eigen naam is redelijk bijzonder, komt slechts 0,0008% voor, echt te opvallend om hier neer te zetten. Is overigens ook vaak een mannen naam, wat wel een tot verwarring leidt. Ook moet ik hem altijd spellen..

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 16:09

Ik snap het wel, verkeerde titel...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2011 om 17:07

Ljm

Nou... Marijke kom je toch best regelmatig tegen, maar niet meer voor de kinderen van dit moment volgens mij. Ik ken er meerdere van 20/40/50 jaar.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 17:37

Klopt

Marijke, Linda, Yvonne, Saskia, Jolanda...die hoorde je ooit veel, nu veel minder!

Polly Shearman

Polly Shearman

13-06-2011 om 18:50

Vandaag gehoord.

Een meisje wat usnavie heet. De ouders hadden deze naam in hun verkerings tijd op een boot zien staan en vonden dat zo'n leuke naam dat ze besloten hun dochter zo te noemen. Rara wat voor boot was dat? Ja echt gebeurd! Whahaha

joos

joos

13-06-2011 om 19:56

Komt niet voor?

heb niet de hele draad gelezen, dus misschien heeft iemand anders het ook al geschreven, maar de voornaam van mijn dochter komt niet op de site van meertens voor. Terwijl ze toch echt zo aangegeven is. En het niet een heel vreemde naam is.

Vic

Vic

13-06-2011 om 20:26

De meest voorkomende naam?

De naam Maria komt zo'n 2 miljoen keer voor, zowel bij vrouwen als bij mannen. Zou er nog een naam vaker voorkomen? Of staat er ook ergens een top 10 op die site?

Fianna

Fianna

13-06-2011 om 20:45

Polly

Zou het dan niet usnavy moeten zijn?

Polly Shearman

Polly Shearman

13-06-2011 om 20:57

Ja natuurlijk

Stom van me. Whahaha

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 21:07

Kan ook dialect zijn

us navy, ons neefje

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-06-2011 om 22:19

Kan de naam van mandarijntje niet vinden hoor

Zijn er twee gezelligrubrieken, maar ik ben echt te blond om het te vinden. Word nu wel heel nieuwsgierig .
Naam zoon kwam in geboorteplaats niet voor. Ik verhuis nog geen 10 kilometer, zit er één in de klas en wonen er twee andere met dezelfde naam in de wijk... Oerhollandse naam trouwens, vind hem nog steeds mooi. Naam dochter vond ik lastig, het forum heeft 9 jaar geleden uitsluitsel gegeven .

Rosa

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2011 om 22:42

Ljm

Ja hoor, dat kan gewoon. Als jullie je zoon voortaan hardnekkig Sem gaan noemen, heet hij voortaan zo. Klaar. Al noem je hem Piet Het enige wat je krijgt is als je hem officieel ergens inschrijft, dan komt dat 'Senne' er weer te staan. Maar dat is niet anders dan bij andere mensen, die officieel Cornelia Johanna heten en als roepnaam Yvonne hebben.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2011 om 22:43

Fiorucci

En wat dacht je dan van: Joke, Ellen en Marja? Daar zaten mijn klassen vol mee

Tirza

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 23:20

Tirza

Ben je van voor 1973? Ik ben van '73, en bij ons waren het vooral Mariekes, en ook wel Marijes, Ellens, Maartens, en Erics. Bergen Erics, haha! Mijn eigen naam (weet je vast nog wel, van mijn eerste nick), is weer in opmars, haha. Ik houd zelf ook wel van ouderwetsch Hollandsch

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zo moeilijk is de naam van mijn zoon toch niet te raden?

Hij heet echt zo.

En zijn zusje heeft een naam die zeldzamer is. Als ik op de OOL-meeting trots de familiefoto's laat zien (moet ik niet mijn Blackberry vergeten) dan vertel ik ook wel hoe ze heet. Zal trouwens ook nog wel ergens hier in het archief staan. En Rembrandt heeft haar wel eens gezien en bij de geboorte een roze truitje gegeven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.