Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Goede voornemens in de opvoeding

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

05-09-2011 om 21:55

Valkyre

"Heb je weleens een momentje dat je even achterover leunt en denkt: "dat gaat lekker"? Die zijn bij mij namelijk heel schaars..."

Voor dat achterover leunen heb ik niet genoeg rust in m`n kont, maar ik heb bijna elke dag wel dat we om iets moeten lachen. En wat mij betreft, zolang we met elkaar lol kunnen hebben, dan gaat het goed.

Puinhoop

Puinhoop

06-09-2011 om 10:22 Topicstarter

Tirza, valkyre & de zelfreflectie

@Tirza: Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de opvoedpraktijk, ik had geen tijd om elke dag achter de PC te gaan zitten. Maar om je kritiek op mijn alcoholconsumptie te beantwoorden: Als ik een volmaakte ouder zou zijn, had ik geen goede voornemens nodig
Matiger zijn in mijn gewoonten (bv. zelf op tijd naar bed gaan i.p.v. wel de kinderen instoppen maar zelf te laat opblijven) dat is één van de voornemens!
Een andere is om de kinderen meer te helpen bij hun huiswerk. De juf van de jongste heeft vorig jaar steeds gevraagd of we wel genoeg oefenen met de tafels van vermenigvuldiging. Ja, we oefenen wel, maar genoeg? De oudste vind het moeilijk zelfstandig te leren, daarvoor heeft hij zijn ouders nodig. En ook al doe ik mijn best, ik zie nog geen resultaat; hij kan nog geen 5 minuten alléén leren en ook niet zelf toetsen of hij de stof erin heeft zitten.
Meer discipline om hun kamertjes netjes te houden, is er ook één. De oudste maakt niet zoveel zooi en kan zelf heel goed opruimen, maar de jongste creëert in no time een soepzootje op haar bureau, in haar bedje, op de vloer, op de kast, overal! En het lijkt maar niet vooruit te gaan, terwijl de oudste op haar leeftijd het zelf al goed kon bijhouden (met af en toe wat hulp van mij).
@ Valkyre: Nee, de momentjes dat ik met tevredenheid achterover leun, zijn voor mij ook schaars. Er blijven zo veel dingen over die ik beter wil doen dan ik nu doe. Maar als ik even rustig nadenk, kan ik wèl heel tevreden zijn over hun karakter; ze gebruiken bijvoorbeeld allebei nette taal, nooit vloeken of scheldwoorden of schuttingtaal en als er al een onvertogen woord valt, blozen ze zelf al zodra ze het eruit gooien.
Ze zijn vriendelijk, meegaand, zoeken vriendjes uit die ook aardig zijn voor hun èn voor anderen. Ze houden geen van beiden van de kliekgeest, andere kinderen zijn altijd welkom om mee te spelen. Ze geven graag lekkers en cadeautjes aan hun vriendjes en buurkinderen, en ook aan elkaar. Wat al die dingen betreft, heb ik dus beslist geen zorgen!

Fiorucci

Fiorucci

06-09-2011 om 12:40

Peenvogel

Zoek via google even op tafeltrainer, dan vindt je leuke sites om te oefenen. Elke dag even tien minuutjes zal zeker helpen. En je door de juf een schuldgevoel laten aanpraten doe je zelf hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.