Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liora

liora

27-05-2011 om 13:23

Gepest rtl4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Poezie

Volgens mij Poezie, had ik niet zoveel oordelen. Ook die laatste zin van mij, waarom vat je die op zo'n manier op? Dat zegt volgens mij meer over jou dan over mij: "schreeuwaap"?
Ik heb nergens iets onaardigs over jou of iemand anders geschreven.
Maar ik ga op mijn zondagmiddag nu maar iets anders doen.

Schreeuwaap

Die term heb ik zelf niet bedacht, die stond ergens meer bovenin de draad.
De toon die je zet in je postings komt denigrerend over. Nu ook weer: "Maar ik ga op mijn zondagmiddag nu maar iets anders doen." Daarin geef je aan niet te willen luisteren naar wat een ander (in dit geval ik) te zeggen heeft. In mijn aanvankelijke posting stond namelijk helemaal niets aanvallends, ik schreef daarin mijn ervaringen en de gedachte dat het gevoel van Linzel en mij overeen zouden kunnen stemmen.
Jij impliceert in je postings dat het allemaal aan de stillen onder ons zelf ligt, dat hun gevoel niet klopt, en dat ze wel degelijk gehoord worden. Als je goed zou hebben gelezen (.....geluisterd....) dan had je uit mijn zin: "Achteraf krijg ik dan (met een beetje mazzel) nog wel eens met een verbaasde toen in de stem te horen dat ik "toch wel slimmer/ stoerder/ leuker enz. ben/ was dan ze dachten. " kunnen halen dat dit dus iets is wat mensen letterlijk tegen mij hebben gezegd. En dat wil jij dan ontkennen?

Gr. Poezie.

Irma2

Irma2

05-06-2011 om 13:11

Peponi

Kun je niet lezen? Ik schrijf "sommige mensen" ik oordeel niet dat iedereen die veel praat zo is, maar ik ken een paar mensen die zo zijn. Die mensen vullen de lucht met een hoop praatjes, maar uiteindelijk komt er weinig zinnigs uit. Het heeft niets met mezelf te maken, want ik neem mijn kansen wel hoor. maar het zou sommige mensen wel sieren als ze niet meteen hoog van de toren blazen, en eens goed naar een ander te luisteren.
En dat gezeur van "houd het bij jezelf"is weer iets nieuws van tegenwoordig. Ik trek het me niet aan maar een mens hoeft zichzelf niet zo bijzonder te vinden, er zijn namelijk nog 6 miljard mensen op de wereld.

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 13:12

Ehm poezie ot

Ik zeg in een draad ook weleens dat ik de verdere dag niet meer terug kom om te discussieren, inderdaad ook in de trant van: Maar ik ga op mijn zondagmiddag nu maar iets anders doen."
Niet om denigrerend te zijn, maar om aan te geven dat ik ook een leven heb, en om zo aan te geven dat ik voor die dag even uit de discussie stap, een " Tot later". Vind ik juist iets beleefder dan na tig reacties binnen korte tijd ineens niet meer te reageren..

Fiorucci

Gezien hetgeen peporoni eerder schreef vrees ik dat haar opmerking niet op die manier op te vatten valt.

Gr. Poezie.

Wederom

Poezie, wederom een negatieve interpretatie van iets dat er helemaal niet zo staat. Dat zit toch echt in jezelf. En niet in wat ik opschrijf.

Impliceren

Poezie: "Jij impliceert in je postings dat het allemaal aan de stillen onder ons zelf ligt, dat hun gevoel niet klopt, en dat ze wel degelijk gehoord worden. Als je goed zou hebben gelezen (.....geluisterd....) dan had je uit mijn zin: "Achteraf krijg ik dan (met een beetje mazzel) nog wel eens met een verbaasde toen in de stem te horen dat ik "toch wel slimmer/ stoerder/ leuker enz. ben/ was dan ze dachten. " kunnen halen dat dit dus iets is wat mensen letterlijk tegen mij hebben gezegd. En dat wil jij dan ontkennen?"
Ik ontken helemaal niets. Ik denk dat het een vooroordeel is dat "stille" mensen zo benaderd worden en geef een voorbeeld van hoe ik daar zelf tegenaan kijk. Tevens geef ik aan dat er ook nadelen zitten aan wél altijd het woord nemen.
Maar ik zeg inderdaad wél dat het geen zin heeft de hele tijd met een vingertje te wijzen naar iemand anders. Die ander gaat zich doorgaans voor jou echt niet veranderen. Handiger is het dan, dat je zelf iets doet aan waar je last van hebt. Dat werkt beter dan verwachten dat iemand anders zich aanpast. Hoe "onrechtvaardig" je dat dan ook vindt. Zeker als je jezelf als "underdog" beschouwt.

Vic

Vic

05-06-2011 om 14:17

Een verlegen collega

Ik heb zo'n verlegen collega. We hebben wel eens met haar afgesproken dat ze bij een werkoverleg bij ieder agendapunt iets inbrengt. Dat gaat dan even goed, maar vervolgens komt er niets méér. Ik wil niet zeggen dat ze het aan zichzelf te wijten heeft, maar op een gegeven moment sta je er zelf ook niet meer bij stil dat ze helemaal niets heeft gezegd. Daar voelt zij zich dan weer rot over, maar ik voel het ook niet als mijn taak om haar erbij te houden. Je mag best een beetje voor je eigen belangen opkomen. Ik ben zelf ook verlegen, maar als ik iets te zeggen heb, meld ik me wel (en dat is best vaak).

Fiorucci

Fiorucci

06-06-2011 om 07:08

Poezie

Ik ben altijd voorzichtig met dergelijke inschattingen, je kunt er zomaar goed naast zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.