Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

21-03-2009 om 14:05

Beatrijs deze week - wat in huis halen voor bezoek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

22-03-2009 om 19:15

Bastet

Je hebt gelijk en ik bedoelde het woord in die posting niet afkeurend, maar neutraal, in de zin van 'iemand met afwijkende smaak' dus.

Vic

Vic

22-03-2009 om 19:20

Oude tantes

Mijn ervaring bij oude tantes is dat ze zelden wat lekkers in huis hebben. Dan vragen ze 'wil je fris?', en daarna volgt geen keuzemenu, en krijg je vervolgens zwarte-bessensap ofzo (gruwel!). En 'wil je een koekje?', krijg je een gemberkoekje. Of als je aangeeft suiker (hebben nooit zoetjes) en melk in je koffie te willen, krijg je een halflauwe bak filterkoffie met veel te veel melk. Ik ben wel heel beleefd en laat nooit merken dat ik het niet lekker vind, en krijg het vervolgens bij het volgende bezoek weer

Asa Torell

Asa Torell

22-03-2009 om 19:27

Cameron

Dank je wel dat je zo uitgebreid hebt willen antwoorden. Het lijkt me enorm fijn om bij je op bezoek te komen!

Bubbelsap met slagroom (en de curry-case)

Als iemand de term bubbelsap bezigt, denk ik meteen aan dubbelfris of sprankelfruit of iets dergelijks: fruitsap met koolzuur. En ik kan me best voorstellen dat iemand zonder kinderen denkt peuters daar een plezier mee te doen. Men denkt ook vaak dat ze mij daar een plezier mee doen, dus antwoord ik op de vraag wat ik drinken wil, meestal meteen maar: "sap zonder prik alsjeblieft". En dat is soms niet in huis, want een aantal mensen kan zich niet voorstellen dat mensen daar *niet* van houden. Dan drink ik liever, wat sommigen dan weer wensen op te vatten als een soort stil protest, maar wat beslist niet als zodanig bedoeld is, omdat ik gewoon van leidingwater hou
Mijn oudste (9) houdt overigens niet van taart en al helemaal niet van slagroom. Afwijkende smaak, zoals Bastet zegt. Maar hij vindt dat zèlf verder helemaal niet erg. Biedt de gastvrouw/-heer hem een biskwietje aan, dan vindt hij dat best lief, maar krijgt hij geen alternatief, dan zit hij daar ook niet mee. Gezelligheid is veel meer waard. Ik maak er dus zelf ook weinig problemen van als een kind niets van wat ik aanbied, blijkt te lusten. Dan niet, het kind in kwestie zal er niet freudiaans getraumatiseerd van raken.
En dan de curry-case. Wij kregen eens vrienden te eten die we al veel vaker te eten hadden gehad; wij waren ook al een aantal keren bij hen geweest. Ik wist dat zij allergisch voor paprika was en had dus een diner zonder paprika samengesteld. Het was niet te geloven, maar ik bleek het diner precies te hebben samengesteld uit zaken die zij beslist niet lustten. Bij het voorgerecht betrokken de gezichten al een beetje, eentje sloeg het zeer beleefd af. Bij het hoofdgerecht spraken zij: "Curry...? Echt? Euh..." En ook het dessert bleek totaal verkeerd gekozen. Zelfs de bonbon bij de koffie-na was nou net de enige die zij *niet* lustten.
Wat hadden wij moeten doen? Naar de Chinees gaan of patat halen? Wat hadden jullie in zo'n geval gedaan?

Woord vergeten...

ik heb het woord leidingwater vergeten. De zin "Dan drink ik liever, wat sommigen dan weer wensen op te vatten als een soort stil protest, < knip>" moet natuurlijk luiden: "Dan drink ik liever leidingwater, wat sommigen dan weer wensen op te vatten als een soort stil protest, < enz>"

Kiki

Kiki

22-03-2009 om 19:53

Huh zijn er serieus mensen die dat denken?

Ik drink altijd water. Ik hoef geen sap. Ik lust het wel, maar drink liever water.

Ik sleep altijd allerhande etensdingen mee, zeker naar mensen die zelf geen kinderen hebben. Ik zou er niet aan denken dit op de gastvrouw af te reageren.

Asa Torell

Asa Torell

22-03-2009 om 20:24

Curry-case

Goeie vraag, nog nooit bij de hand gehad, wat een pech inderdaad. Ik denk dat ik boterhammen zou aanbieden als vervanging? Of is dat te karig? Wat deden jullie, Genista?
Het doet me er aan denken dat ik me afvraag of je als gast kunt (of zelfs moet) waarschuwen voor dingen die je echt niet wegkrijgt. Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die geen vis lust - als ik haar was zou ik dat denk ik wel altijd zeggen bij een afspraak met een nieuw iemand. Of is dat juist heel onbeleefd?

Monique D*

Monique D*

22-03-2009 om 20:38

Dat is moeilijk, genista

Dat is heel moeilijk en erg jammer van jouw met zorg bereide gerechten. Wat voor oplossing had jij toen bedacht?
Wij hebben nooit zoiets meegemaakt. Wat ons wel een keertje was overkomen tijdens een verjaardag van een van mijn kinderen een aantal jaren geleden was dat we een heerlijke maaltijd hadden gemaakt, die achteraf bedorven was. Daar kwamen wij achter voordat wij dit gingen opscheppen voor de gasten. Balen, balen. Dit was mijn fout, ik had het in de koelkast moeten bewaren.. Hoe losten wij dit op? Door snel met mijn moeder een andere maaltijd te draaien (rijst, kip met groente). En dan was er niet genoeg rijst voor al die gasten, wat ik nog snel bij de avondwinkel (voordeel van het wonen in een grote stad) moeten halen...

Monique D*

Monique D*

22-03-2009 om 21:23

Er zijn genoeg voorbeelden, pelle

Dat paasontbijt op school is inderdaad een voorbeeld, Pelle. Vandaar dat ik ze op die dag met een ontbijt in hun maag naar school stuur. Het is jammer, maar men heeft daar helemaal niet aan gedacht dat er ook kinderen zijn die nie van eieren en chocomelk houden. Ook hebben wij ook meegemaakt dat op een schoolfeest alleen pannenkoeken werden geserveerd. En laat mijn kinderen die nou net niet lusten!
Ik heb dit als een voorbeeld gegeven om te laten zien dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat men met jouw smaak rekening houdt. Zeker met eten wat door een heel groot aantal mensen lekker gevonden wordt zoals pannenkoeken, eieren, chocolademelk, etc.
Het is wel een idee om dit aan te kaarten bij de ouderraad/ideeenbus of informatie-ochtend voor ouders (wat ik ook niet alijd bij kan wonen omdat ik eenmaal werk). Het zou voordelig zijn voor mijn dochter want zij zal dit ontbijt nog twee keer meemaken. Maar dat is een ander verhaal.
Pelle:
"Bonbons voor peuters? Nootjes voor peuters? Dat weet je toch! En ja ze had crackers in huis maar ze is gewoon gaan zoeken wat ze nog had, die had ze niet voorbedachte rade gekocht, evenals de mandarijnen die misschien echt wel droog en oud waren?
"gastvrouw blinkt niet uit in het zich verplaatsen in de behoefte van kinderen."
Weet zij veel dat juist die kleintjes niet van bubbelsap houden? Volgens haar houden toch alle kinderen houden toch van mandarijnen en frisdrank? En bonbons? Dat valt toch onder de categorie snoep? Zo'n vrouw zou je niet kwalijk moeten nemen. Als je altijd bent omringd met kinderen (en nooit een kinderloze tijdperk hebt meegemaakt) dan klinkt het heel stom in je oren dat er zulke mensen als de briefschrijfster bestaan. Zij moet zich maar kunnen verplaatsen in de behoefte van kinderen! Maar zo logisch is het niet.
En nu schiet dus weer een voorbeeld te binnen en wel van mijn buurvrouw. Voorbeelden te over omtrent dit onderwerp! Dit speelde zeker zo'n 21 jaar geleden af. Haar zoon werd toen 1 jaar. Ik besloot hem een roze gekleurd pakje te geven. Leuk voor kleine kindjes. Ik was zelf een jonge vrouw van net 24 jaar die helemaal niets van kinderen afwist. Toen zij zag wat in dat pakje zat bracht zij dit met terugwerkende kracht terug met de opdracht dit te ruilen..
Ik ben dat nooit meer vergeten en zal het dus nooit meer doen. Net zoals de briefschrijfster bij wie het voorval nog lang zal heugen.. die zal voortaan in het rond vragen wat kinderen nodig hebben, mochten ze weer bij haar op bezoek komen.

krin

krin

22-03-2009 om 21:24

Curry-case

Ik zou de slappe lach hebben gekregen, denk ik. Bij goede vrienden, dan. En dan waren we waarschijnlijk met z'n allen de keuken ingedoken om een snelmenu koelkast samen te stellen. Of de chipskast leeg te eten.
Bij vage vrienden zou ik me gegeneerd en verontschuldigd hebben, en misschien ook hebben aangeboden om nog ergens anders te gaan eten.
Als ik mensen te eten uitnodig, vraag ik meestal wel of er iets is waar ze echt wit van wegtrekken als het op hun bord ligt.
In het geval van de Beatrijs-case: misschien zou ik, als gastvrouw zonder kinderervaring wel van tevoren gebeld hebben om te vragen wat ik het beste in huis kan halen. Een vereiste vind ik dat echter niet. Je komt niet op zo'n verjaardag om te schranzen, toch? Het is mooi meegenomen als het kan , maar het is niet verplicht. Ik vind haar dus geen slechte gastvrouw, maar die andere dame wel een onbeleefde gast.

Asa Torell

Asa Torell

22-03-2009 om 21:36

Bedankt tops

Het is dus echt een eye-opener voor me zoals jij en Cameron het doen, zo van: wow, zo kan het ook! Is het bij jou in de omgeving ook gebruikelijk om het zo te doen (behalve voor je man dan )?

Monique D*

Monique D*

22-03-2009 om 22:01

Klopt, pelle

Helaas is het zo. Ik dacht in mijn naïviteit dat het op alle scholen zo was. Paasontbijt bestaat toch uit een kadetje met een gekookte ei? Blijkbaar houden de meeste kinderen hiervan en gaan volledig er aan voorbij dat er ook kinderen zijn die niet van eieren houden. Het zou inderdaad handig zijn als ze een keuze kunnen maken uit broodjes met verschillende soorten beleg.
Alhoewel, vroeguh toen ik op de lagere school zat mochten wij een Palmpasenstok versieren met allerlei lekkers waarmee wij door het park gingen lopen. Daarmee vergeleken is het ontbijt van de school van mijn dochter karig. Ik zal dit bij de ouderraad aankaarten voordat het Pasen is. Bedankt!

Kiki

Kiki

22-03-2009 om 22:16

Ik doe het ook als tops en cameron

Wij hebben hier rum in huis voor de rumdrinkers, jenever voor mijn stiefvader, rode wijn voor mijn tante en vieze advocaat voor mijn oma.
Allerlei dingen die ik niet drink. Ik heb nooit snoep in huis, maar als er kinderen komen zorg ik meestal wel voor rozijntjes of koekjes of dergelijk.
Er staat sowieso altijd eten, drinken en knabbels op tafel. Iedereen staat vrij zichzelf te bedienen en er is van alles, is het er niet ga ik het ter plekke halen (lees mijn man)

Als ik iemands voorkeuren weet houd ik er rekening mee, ik kook eten voor de hele troep en ga er dus vanuit dat iedereen blijft eten. (eigenlijk word ik een beetje verdrietig als je eerder weggaat)
Verjaardagen duren hier dan ook van 's middags tot diep in de nacht.

Overigens over onbeleefde gasten gesproken, wat vind je hiervan:
Ik heb de pech eens in de twee jaar tijdens een EK en een WK jarig te zijn. Afgelopen WK/EK (ben ik alweer vergeten) had ik mijn verjaardag gepland tijdens de kwartfinales. Ik had begrepen dat Nederland in een sterke poule zat en ging ervanuit dat ze het toch niet gingen halen. Verdorie, ze haalde het wel, toen hadden we een probleem want ik heb geen televisie. Dus een hoop van de gasten zouden niet komen, omdat er bij mij geen voetbal gekeken kon worden.
Uiteindelijk had ik een aantal keuzes om mijn verjaardag met mijn medevoetbalhaters te vieren, mijn verjaardag uit te stellen of ervoor te zorgen dat er op mijn verjaardag voetbal gekeken kon worden. Toen begon mijn man ook nog te bokken dat hij ook voetbal wilde zien. Hoe dan we hebben geen TV, ja hoor via internet kon wel.
Dus deel van mijn gasten zat op mijn verjaardag binnen en deel zat buiten. Natuurlijk verloren we, wat altijd zo is als verjaardag vier op een EK/WK-wedstrijd en groot deel van de gasten zat in mineur.
Ben ik nou een goede gastvrouw of zijn mijn gasten zo veeleisend

Curry-case

Juist doordat we wel vaker over en weer bij elkaar hadden gegeten, hebben we uiteindelijk heel erg moeten lachen om de curry-case. Onvoorstelbaar, maar het is echt zo gebeurd, terwijl wij ze dus echt helemaal niet kenden als kieskeurige eters. Bij de bonbon bij de koffie lagen we zo onderhand blauw gelachen onder de tafel en hebben ze de rijk gevulde koektrommel mogen leegeten. Verder hebben wij het niet als belediging opgevat dat ze van plan waren hun terugreis van een ruim uur te onderbreken bij de Burger King

Asa Torell

Asa Torell

22-03-2009 om 22:44

Mijn ervaring met speciale voorkeuren

van mij waar wel rekening mee gehouden werd, is jammer genoeg ook net een beetje een afknapper: een lieve vriendin kocht jarenlang nog altijd cassis speciaal voor mij omdat ik dat als tiener graag dronk. Inmiddels lustte ik dat allang niet meer zo graag (veel te zoet) maar dat durfde ik natuurlijk niet te zeggen. Als het tenslotte speciaal voor jou gehaald is! Bij een oma die haar hele leven al dol is op advocaat is dat misschien wat veiliger .

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2009 om 23:48

Zijstraatje maar het past erbij

Wij waren laatst bij familie op bezoek. We waren daar nog niet eerder geweest. We kwamen er rond half 4 aan. Lekker koffie met zelfgebakken appeltaart, heerlijke verwennerij. Vervolgens komen er wat zoutjes op tafel en gaan we aan de fris cq wijn. We babbelen er vrolijk op los. Ik heb geen notie van de tijd door de gezelligheid. Tot mijn zus op een gegeven moment zegt 'zullen we gaan?' Toen verdiepte ik me pas in de tijd en het bleek al half 8 te zijn. We namen afscheid, allemaal heel warm en hartelijk (ook gemeend hoor), maar eenmaal bij de tramhalte moesten we het toch tegen elkaar kwijt. "Wat apart dat ze ons niets te eten aangeboden hebben."
Zowel zus en haar vriend als ik en mijn man zouden dat wel gedaan hebben. Zeker als mensen van wat verder komen en pas rond half 4 binnen zijn, stuur je die niet weer de deur uit zonder een hapje eten aan te bieden. Ook al is het maar een gesmeerde boterham. Nu waren we pas rond 9 uur thuis en moesten toen nog eten. We hadden flink honger dus we hebben toch nog wat klaargemaakt.

Monique D*

Monique D*

23-03-2009 om 00:31

Het is een bekende zijstraat, ben er ook op bezoek gegaan..

.. het lijkt wel of ik die mensen waar je bent geweest ook ken.-) Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Kaasjes, worstjes, bitterballen en crackers waarop wat gesmeerd kan worden in overvloed, maar er werd ons geen warme maaltijd aangeboden. Ja, en dan was na afloop van dat feestje thuis ook maar snel iets klaarmaken of wat halen bij de Febo.
En als ze bij ons komen eten ze een flinke maaltijd mee.
Ik paste mij aan, dus voordat ik bij hen kwam zorgde ik ervoor dat ik een warme maaltijd achter mijn kiezen had. Wie schetste mijn verbazing bij binnenkomst dat de gastvrouw toen heerlijke macaroni had klaargemaakt? Heel jammer, want wij hadden al gegeten.. had het dan gezegd! "Wij hebben er niet aan gedacht om jou te bellen en wij wilden eens wat anders", zei ze "het is ook lekker om eens iets warms tussendoor te eten". Het lijkt wel alsof ze het zelf in begonnen te zien...

Marmar

Marmar

23-03-2009 om 00:43

Asa: een advocaat-oma is niet veiliger (ot)

Hoi Asa. Járen geleden ging ik op bezoek bij oma in het bejaardenhuis, en bleef bij haar avondeten. Ik had een fles Bailey's gekocht voor 'bij de koffie', ik wist dat oma iets dergelijks wel kon waarderen.
Nou, dat bleek! De volgende avond belde ze me wanneer ik weer kwam eten en of ik dan weer zo'n fles 'spul' wilde meenemen. Want die van gister had ze op!
Ik zag opeens voor me hoe mijn oma als een dronken tor met haar rollator door gangen van 't bejaardenhuis zou gaan....

reina

reina

23-03-2009 om 08:45

Kiki

Wat herkenbaar, zo'n stomme voetbalwedstrijd op je verjaardag (als wij ergens een hekel aan hebben....) , maar goed, als goede gastvrouw zijnde wordt de tv buiten gezet (we hebben ruimte genoegm dus de niet-voetballers gingen elders zitten ). Gelukkig zijn mijn gasten wel zo beleefd hun humeur niet te latenverpesten door de slechte uitslag
Zelf haal ik ook van alles in huis (meestal veel-te-veel dus) en als ik voorkeuren weet houd ik daar zeker rekening mee (om later de oud-geworden spullen die niet op gingenen wij niet eten (snoep, zoutjes), weg te gooien...), maar ik zal het niemand kwalijk nemen als hij/zij dat niet doet, zeker niet iemand die zelf geen kinderen heeft (en misschien ook wel niets mét kinderen heeft....)

MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 10:06

Te lang blijven zitten?

Hoi,

Het kan ook zijn dat je geen eten aangeboden kreeg omdat het de bedoeling was dat je wegging?? Ik geef meestal mijn gasten allerlei kleine lekkere hapjes, van toastjes, chips, en in het begin van de middag gebak.
Bij mij mag iedereen wel blijven eten en kan ik altijd nog soep met stokbrood neerzetten of ik reken er op en maak alvast wat sateetjes en andere lekkere dingetjes. Geen complete maaltijden trouwens hoor, meestal is het nog even een extra aanvulling op wat we de middag al aan het snaaien waren. Op een gegeven moment heb je toch wel genoeg gegeten?

Maxime

Stelle

Stelle

23-03-2009 om 11:40

Lustniksers

Vind het ook een lastig iets hoor, als je van al die kinderen moet gaan onthouden wat ze al dan niet lusten... Wij hebben niet vaak snoep in huis, wel koekjes en nootjes en anders is er fruit. Maar als het bezoek bestaat uit lustniksers (meestal in de hoop dat dan toch ineens the real stuff met veel fluoricerende plakkerigheid op tafel komt), nemen ze maar gewoon lekker niets.
Als er iemand komt eten vraag ik meestal wel vooraf wat ze echt absoluut niet lusten, maar als dan zowel sommige vis, vlees als groenten een probleem blijken te zijn, dan prikken ze dat er maar gewoon uit.
Back OT: zou zeurende moeder in dit geval aanraden zelf wat voor haar kroost mee te nemen. Of idd, met een paar euro naar de supermarkt/ snackbar sturen.

En ik vind

dat de gastvrouw erg haar best heeft gedaan door niet simpelweg limonadesiroop te kopen, nee, ze dacht het is voor die kinderen ook een feestje, ik koop bubbelsap. ( weet zij veel!) Zo'n zeurmens zou ik ook niet meer uitnodigen, of even subtiel bij de uitnodiging melden dat ze zelf voor koek en zopie voor haar schatjes mag zorgen..
en haha, massi, megalomaan en zwaar betoeterd, leuke benamingen, van die eeste had ik nog nooit gehoord!

Mathilde

Mathilde

23-03-2009 om 13:49

Tja

Ik had laatst ook een meisje op bezoek dat niets lustte wat ik als drinken in huis heb (en mijn dochter deed nog zo haar best: aardbeiensap is echt heel lekker hoor!). Gelukkig reageerde de moeder heel anders dan de moeder uit de beginposting. En uiteindelijk bleek een beker water ook goed .
Overigens had ik laatst nog een blunder. Voor dochter en vriendinnetje sap ingeschonken. Ze keken na het eerste slokje wel wat raar, maar ja, kinderen kijken wel vaker raar hahaha. Tijdje later vraag ik of ze nog wat willen drinken, nou nee. Vriendinnetje zegt bedremmeld: ik vind het niet zo lekker. Dochter: eh, het is een beetje zuur. Ik denk: hoe kan aardbeiensap nou zuur zijn? Kijk in de koelkast: heb ik ingeschonken uit het pak rode grapefruitsap wat ernaast staat, met bijna hetzelfde plaatje erop en bijna dezelfde kleur! Geen wonder dat ze het niet lekker vonden, hahahaha. Alhoewel, mijn zoon lust het trouwens wel.
Als die moeder uit de beginpost verstandig was geweest, had ze bij de uitnodiging gezegd: voor de kinderen hoef je geen taart te kopen hoor, koekjes zijn prima. Probleem opgelost (mijn oudste lust geen slagroom en dus ook vaak geen taart).
Mathilde

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2009 om 00:54

Al dat snaaien

Als ik visite heb of ergens anders op visite ben, ben ik zelf heel erg matig op snaaigebied. De punt taart laat ik me heel goed smaken, maar van de zoutjes neem ik af en toe een dingetje en meer niet. Ik zou daar niet op kunnen leven.
Familie van ons zegt ook wel eens dat ze na een verjaardag niet meer eten. Ik heb dat nooit zo begrepen. Wij koken voor de mensen die willen blijven eten en dan smaakt het eten mij en de visite nog prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2009 om 01:14

Als hint om je weg te krijgen geen eten aanbieden

Het kan ook zijn dat je geen eten aangeboden kreeg omdat het de bedoeling was dat je wegging?? Ik geef meestal mijn gasten allerlei kleine lekkere hapjes, van toastjes, chips, en in het begin van de middag gebak. ===
Dat kan hoor. Ik weet ook niet wat ze van de visite verwachtten. Maar als het bij ons was geweest dan zouden we bedacht hebben dat mensen die je al een tijdje niet gezien hebt en die met de trein en de tram zo rond half vier bij je aankomen, waarschijnlijk niet na 2 uur al weer weg zouden zijn. Ik zou zo rond half 6 ronduit gevraagd hebben wat de plannen waren. "Kunnen we iets te eten aanbieden of eten jullie thuis?"
Ik ben eerder met mijn man naar een nicht geweest. We waren er in de middag, voor we het wisten was het rond half 5 en toen was het toch eigenlijk wel duidelijk dat we niet zonder soep en broodjes weer mochten vertrekken. Ik zie dat als normale hartelijkheid, zeker als mensen van ver komen.

Hillary

Hillary

24-03-2009 om 09:01

Indisch

Tja mijn echtgenoot is Indisch, dus het is bij ons ondenkbaar dat er iemand zonder eten naar huis gaat. Er is gewoon rijst met diverse gerechten (de dag van tevoren klaar gemaakt) rond 6 uur is alles warm en gaat iedereen eten. Als er onverwacht nog iemand extra bij is is dat geen punt. We waren ooit eens op een traditionele verjaardag, eerst koffie/thee met gebak en daarna hapjes en toen we om 6 uur weg gingen moest mijn dochter huilen (jaren geleden, was ze nog heel klein), we konden volgens haar nog niet naar huis want we hadden nog niet gegeten. Lijkt wel een beetje op de situatie van Beatrijs, maar dochter was echt in de veronderstelling dat je op een verjaardag warm hoorde te eten. Wel even uitgelegd uiteraard. Ik vind het nooit prettig om om 6 uur van een verjaardag weg te gaan, moet je opeens nog gaan nadenken wat je moet gaan eten. Kom je de hele verjaardagsvisite weer bij de plaatselijke snackbar tegen. Kan me er ook niks bij voorstellen eigenlijk dat je zoveel snaait dat je geen avondeten meer hoeft.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-03-2009 om 11:00

Hillary

Mijn man is Marokkaans, en hier is het ook onvoorstelbaar dat je gasten rond etenstijd met een lege maag naar huis stuurt. Sterker nog, mensen *moeten* bijna blijven eten. Als wij bij mijn zwager en schoonzus op bezoek gaan, maakt het verder helemaal niet uit of het 's ochtends, 's middags of 's avonds is, er moet warm gegeten worden. Schoonzus duikt onmiddellijk de keuken in als ze ons ziet aankomen. Dat bezwaart me natuurlijk, maar ik weet ook dat het erbij hoort en dat ze er gelukkig van wordt als wij spiesjes lamsvlees naar binnen werken om half elf 's morgens, haha.
Groetjes
Massi

Amarins

Amarins

24-03-2009 om 13:16

Brabants

2 verschillende soepen, turks brood, of een grote pan chili, kleine moeite groot plezier. Ik vind een verjaardagsfeestje met eten altijd heerlijk, lekker niet meer koken, joepie!

reina

reina

24-03-2009 om 17:44

Hollands

Wij zijn gewoon Hollands, maar ook hier is het echt de gewoonte dat verjaardagsgasten blijven eten, hoe meer, hoe leuker! En ook als gasten op andere dagen blijven hangen is het alleen maar leuk als ze meeëten.

Maylise

Maylise

24-03-2009 om 19:52

Altijd mee eten

Iedereen mag hier altijd blijven eten dus ook met verjaardagen. De verjaardagen bestaan hier overigens meestal uit eten. Dus niet eerst koffie en taart en dan zoutjes en dan nog eten maar er komt meestal gelijk van alles te eten op tafel. En niemand zal ik met honger weg laten gaan.

Overigens ben ik ook Nederlandse (maar zeker geen Hollandse)

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.