Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

21-03-2009 om 14:05

Beatrijs deze week - wat in huis halen voor bezoek?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jons

gezellig meid waneer plannen we een feestje haal ik een grote doos kroketten en paar stokbroden met kruidenboter

Allemaal leuk en aardig hoor

En ik discussieer graag mee (even on topic: mijn dochter zou erg blij worden van taart, nootjes en mandarijnen. Als ze haar neus voor dingen zou ophalen zou ze van mij te horen krijgen dat ze het ermee kon doen: dit is het aanbod, als je het niet lust dan is dat jammer).

Allemaal leuk en aardig hoor, maar ik zit met smart te wachten op nog meer smakelijke recepten met weinig ingredienten! Alvast erg bedankt, ik heb ze mooi in Word opgeslagen en ga ze zeker uitproberen. Uhm, wat is dat eigenlijk voor room die je door de soep doet???

Groetjes,
Vonda

Lara

Het was eigenlijk bedoeld als grapje hoor...

Vonda

Prinsjes en prinsesjes

heb deze topic gelezen en wat mij verbaast dat er een discussie ontstond over dat de gastvrouw wel wat meer rekening kon houden met kleine kinderen omdat deze nu eenmaal niet alles lusten.
ik ben zo iemand die zelfs als een vriendje komt spelen vraagt wat hij lekker vind en dit speciaal in huis haalt ook houd ik rekening met dieten en geloof.
maar dit is niet de issieu !
ik vind de reactie van deze gast zeer onbeschoft en vernederend naar de gastvrouw. notabene had ze zich de moeite genomen. en als je geen kinderen hebt denk je er vaak ook niet aan om te vragen wat ze lusten.
een moeder met zulke kleine kids hoort altijd iets bij zicht te hebben, pakjes appelsap, wat liga's o.i.d.
mijn idee is dat dit gaat om een moeder die haar kindjes ziet als prinsjes en prinsesjes waar de hele wereld om draait. "hoe kan het dat er geen rekening is gehouden met haar bloedjes van kinderen" ze had zelf ook navraag kunnnen doen wat er voor de kinderen is geregeld toen ze werd uitgenodigd. er moet ook begrip zijn voor mensen die geen ervaring met kinderen hebben.
voor de goede orde: of er nu wel of niet voldoende in huis was is niet de issieu, maar de onbeschofte terechtwijzing op notabene haar verjaardag vind ik kwetsend en niet nodig. ze had ook de dag erna kunnen bellen en het even kunnen melden, zodat er de volgende keer wel rekening met haar kids zou worden gehouden.

Oeps

hoi klopt wat je zegt ik had nl. niet alle reacties gelezen (ingetoets 1 dag oud)
wel verbaasde me het dat sommige als reactie gaven het idd niet zo gastvrij te vinden. maar natuurlijk las ik ook dat ze het onbeschoft vonden.
wat mij alleen opviel dat er een discussie ontstond over wat kinderen nu wel of niet lusten (taart wel of niet) en dat ik vond dat dat dus helemaal niet belangrijk was. dus misschien een beetje te kort door de bocht van mij

Asa Torell

Asa Torell

04-04-2009 om 22:15

Mazzelxxx

Die reacties komen doordat ik, die dit draadje is gestart, in mijn 2e posting speciaal gevraagd heb aan het forum, of ze vonden dat de gastvrouw meer rekening met de kinderen had moeten houden. Het verhaal van Beatrijs was dus eigenlijk meer een aanleiding voor mij om op het eigenlijke onderwerp (namelijk: hoe veel rekening houden met gasten, kinderen of volwassenen) uit te komen.
Maar inderdaad is dat uit de openingsposting helemaal niet af te leiden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.