Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

02-03-2009 om 10:39

Aub kijken : uur van de wolf op vrijdag 6 maart 22.50

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

07-03-2009 om 11:02

Nog even

Nergens kwam er familie in voor ( behalve de moeder) of vrienden, ook niet van de vader. Dat kan een keus zijn van de filmmaker omdat het speciaal over de muziek gaat maar toch. Was het de oudste of de tweede die eindexamen heeft gedaan? Voor mij als leek op het gebied van zingen en luisteren naar opera enz: ik had het idee dat ook al zijn veel opera's in het italiaans, dat je toch op z'n minst het gevoel hebt dat ze woorden zingen ( ook al versta je niets). Hier waren er wat klanken te horen die zelfs niet in de verte leken op woorden. Ik vond ze ertijdens het zingen niet ontspannen bij staan en zeker niet vrolijk ( wel in de weense opera). In het geheel vd film vond ik de scene in het sorteercentrum met die vrouw wat raar( beetje flirterige vader , gesprekje met z'n zoon). Mijn oudste herkende de vader en zonen wel van school( van gezicht, niet bij elkaar in de klas ofzo), hij dacht dat 1 in de scholieren raad heeft gezeten.

Kiki

Kiki

07-03-2009 om 11:24

Door jullie draadje naar uitzending gemist gegaan

Tja, ik zit met een beetje gemengde gevoelens te kijken.

Ik geloof niet dat Walter het gaat halen. Ik vond zijn stem niet goed genoeg. Ongetraind, dun en een verkeerde/geen zangtechniek. Ik heb ook het idee dat hij in de verkeerde stemsoort zingt. Het klinkt allemaal zo geforceerd.
Die meisjes hebben nog wel een kans, zeker die middelste van de meisjes heeft toch een goede stem. Oudste dochter toch ook wel, maar zweeft een beetje. Ze zou nu gewoon zanglessen moeten nemen en dan komt die er wel.
Het jongste meisje vond ik ontzettend goed piano spelen, heel talentvol.
Bij de oudste zoon was me niet zo duidelijk wat die nou deed. Geen conservatorium, maar ook geen werk volgens mij.
en die vader, tjsa. Hij houdt oprecht veel van zijn kinderen. Dochterlief mag naar een schoolfeest. Tweede zoon is regiokampioen judo en mag zich daar op storten en het conservatorium een jaartje uitstellen.
Jongste zit ook nog op ballet. Dus ik heb niet echt het idee, dat hij een despoot is die alleen maar om muziek geeft.
Verder zijn die kinderen volgens mij allemaal oud genoeg om zelf te bepalen of ze contact met hun moeder willen of niet. Ik geloof ook niet dat vader ze contact echt verbiedt. Volgens mij komt het van de kinderen zelf uit. Zeker de twee oudste volwassen jongens kunnen op elk moment zelf contact opnemen.

Ik denk

maar ik ben niet geheel objectief dat het heel moeilijk is om contact met een moeder op te nemen als de algemene mening over haar is dat ze een afvallige wegloperige egoist is die "de helft van de boerderij wou hebben toch ? Nou dan is zijn toch weggegaan ?" (quote jongste dochter). Om papa te pleasen pis je op alles wat mama te maken heeft, zo'n kaartje bijvoorbeeld.

"mama denkt recht te hebben om met jullie te praten, wat vinden jullie daar nou van ?"

zoiets hoorde ik het eerste kwartier voorbij komen. Waarom heeft mama eigenlijk geen recht op een bezoekregeling ? Tenzij uit de ouderlijke macht gezet is door de rechter zijn er weinig juridische struikelblokken om een bezoekregeling te krijgen, dus dat is mij wel onduidelijk.

Over de muziek en de zang etc kan ik geen zinnig woord zeggen, geen idee of ze het echt in zich hebben. Enige wat ik weet met mijn kunstacademie achtergrond is dat het belangrijk is om met meerdere mensen over je werk te praten en daar dus ook reflectief over mag en moet zijn. Verder is het altijd goed dingen uit te proberen en dat zie ik hier niet. Ik vind dit ook totaal niet creatief jezelf ontwikkelen, het komt op mij plat over qua inspiratie, inzicht etc.

mirreke

mirreke

07-03-2009 om 15:59

Ik weet het ook niet nasha

Maar ik moet zeggen dat het me wel nieuwsgierig maakt, niet roddel-nieuwsgierig, maar oprecht geïnteresseerd hoe zo iets heeft kunnen ontstaan...
Overigens, ik ken een vrouw die haar vier dochters bij vader heeft achtergelaten, omdat het echt niet meer anders ging. Die dochters wilden ook niets meer met haar te maken hebben en eentje is zelfs gestorven zonder ooit haar moeder meer te hebben gezien. Deze vrouw heeft nogmaals twee dochters gekregen in een tweede relatie. Het verhaal dat zij mij heeft verteld was werkelijk ongelofelijk. Het kan dus wel, mensen doen elkaar en hun kinderen soms echt vreselijke dingen aan...

Yta Chalne

Yta Chalne

07-03-2009 om 21:54

Gezien

Ik heb zojuist ook de documentaire bekeken. Met extra interesse, want ik heb ook een puberdochter met 'een stem', zangles en conservatoriumplannen. Dat zou voor deze jonge mensen echt een aanrader zijn (zowel de lessen als het conservatorium, zoveel aardiger dan fabriekshallen schoonmaken...)
Het sopraanmeisje krijgt precies de stem van haar moeder, ondanks de 'lessen' van de vader, dat is mooi om te horen, de oudste (?) jongen (de tenor) klonk het meest 'riskant'.

Contact met allebei de ouders is altijd van belang, al zou de moeder op allerlei gebied in gebreke zijn gebleven. Daar lijkt de vader niet van overtuigd, hij lijkt überhaupt nergens van te overtuigen (weet alles al, heeft alles zelf meegemaakt, heeft elk t-shirt), dat zullen de kinderen ooit gaan inzien (de oudste meisjes het eerst, gok ik) en dan hebben ze hun moeder 'terug' maar zijn ze hun vader waarschijnlijk weer kwijt (want ze hebben geleerd louter in zwart wit te denken...)

Mooie, sterke kinderen trouwens.

neteret mut

neteret mut

07-03-2009 om 22:51

Kiki

mijn oudste herkende ieg 1 vd zonen en de vader maar wij wonen daar al bijna 3 jaar niet meer en hebben ook geen vrienden meer daar. Maar goed dat geld voor ons en er kunnenbest andere ouders meelezen die wel daar nog kinderen op school hebben.

neteret mut

neteret mut

07-03-2009 om 23:44

Misschien niet nodig om te vermelden

maar "het uur van de wolf"heeft een eigen site met gastenboek. Daarin staan al een flink aantal zeer kritische reacties. Misschien ook voor de moeder de moeite waard om te lezen

Veel kracht voor tw

Lieve TW, ik ken je niet persoonlijk maar leef vreselijk met je mee. Sinds ik de documentaire heb gezien houdt het verhaal over jouw kinderen me bezig. Wat een afschuwelijke, uitzichtloze situatie. Om zoals moeder zo je kinderen te moeten "verliezen" en lijdzaam toe te moeten kijken hoe ze worden gemanipuleerd. Ik hoop op betere tijden voor jou, waarin de kinderen wellicht ook het bijzondere en vreemde van hun eigen situatie gaan inzien, en ze hopelijk uit hun geestelijke gevangenis kunnen komen. Hou vol, eens zijn ze allemaal volwassen en ooit gaan ze inzien dat het verleden niet zwart-wit is.
Ik zag een foto van je op een website, een zwart-wit foto. Je jongste dochter lijkt sprekend op je! Probeer alsjeblieft vast te houden aan de mooie en positieve dngen. Eens komt jullie tijd vast weer!
Heel veel sterkte en kracht gewenst!
Dominica

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2009 om 04:07

Teewee stijn

Neem van mij aan dat een moeder NOOIT vrijwillig bij haar kinderen vertrekt.===
Dat dat voor jou opgaat wil niet zeggen dat andere vrouwen nooit vrijwillig vertrekken. Ik ken 'gevallen', waarbij het wel is gebeurd.
Ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Voor jou is deze hele toestand vreselijk, dus ik wens je toe dat de situatie een positieve wending voor je zal krijgen.

Ongelovelijk

Op zich vind ik de kinderen best gelukkig overkomen, maar dat je als vader je kinderen zo negatief over hun moeder laat praten - op tv nog ook - vind ik wel heel erg. Ik vond het frappant dat bij dat gesprek met de meisjes en de vader alleen eigenlijk het jongste kind durfde te praten.

Nare narcistische man

ik heb de documantaire onbevooroordeeld bekeken. heb d.w.d. niet gezien en eigenlijk alleen de oproep van sini (al dagen geleden) en de aanvullende info totaal niet. en met uitzending gemist gekeken(gisterenavond).
wat een verbijsterend narcistische nare man!
de manier waarop die dingen 'gedaan' wil krijgen....zien jullie dat dan niet? ik heb een affaire met een 'loverboy' meegemaakt (buurmeisje) en die jongen pastte precies dezelfde 'tactieken' toe als deze vader...zoals dat stukje waarin hij met hun wil 'praten' over het oefenen voor....(ben even kwijt waarvoor), de kinderen verzinnen uitvluchten. ja maar, ja maar....en dan zegt hij: " jullie weten dat ík erop wordt aangekeken als 'het' niet goed gaat" (het=het bewuste optreden)......nou,ja zeg! waarom zou hij daarop 'aangeken' worden? en de kinderen die stil zijn...hem gelijk geven en zeggen beter te zullen oefenen.....(ze zingen voor zíjn éér).
en de stiltes als er gepraat wordt over de moeder. brrr je voelt toch wel dat die kinderen overwegen wat ze wel en niet kunnen zeggen? en dan die zogenaamd prachtige uitspraak van vader dat hun altijd 'deel' van hun moeder blijven...en dan de verbaasde gezichten.
zien jullie dat dan niet?
gisterenavond was ik te perplex om te reageren...heb wel een aantal reacties gezien (tot 22.00 uur ofzo) en zitten denken of ik nu gek ben dat jullie niet zien wat ik zie of dat ik het fout heb...
en pas vanmorgen de latere reacties gezien (o.a. van teewee). en nee zo fout zat ik dus niet.
het lijkt me toe dat hun stem verpesten wel het allerminste is waar iedereen zich zorgen om moet maken.
die kinderen moeten hulp krijgen. en teewee ook....
en ik hoop dat vader z'n gebrek aan kennis m.b.t. internet hun een kans op ontsnapping gaat bieden...
en met die 'sexopmerking' van hem m.b.t. internet moest ik ook meteen aan alex denken. want schijnbaar is wat internet-gebruik noodzakelijk om z'n kinderen te exploteren dus wie weet bied dat een kans. ook voor teewee.
en voor teewee........veel steun vanaf hier toegewenst. ik wilde dat ik je kon helpen...ik zou het met liefde doen.
óók sini veel sterkte toegewenst. ik begrijp best dat je zo emotioneel reageert...
groeten albana

Nog iets om over na te denken...

denken/geloven jullie écht dat die 2de jongen de switsch in z'n cariérre aan z'n vader verteld als de camera draait 'toeval' is? die camera was er écht niet 24 uur....er waren heus wel 'betere' momenten geweest om zoiets (waarvan je de impact wel kunt raden) op te biechten, gewoon 1 op 1. zonder pottekijkers.
zouden jullie kinderen voor zó'n moment kiezen? om jullie zoiets te vertellen?
of is dat voor de zekerheid, zodat ie zeker weet dat z'n vader z'n eerste woede zal bedwingen (let ook op hoe hij het stuur van verbazing loslaat en bijna van de weg afrijd en z'n zoon het stuur overneemt...)?
groeten albana

Nausicaa

Nausicaa

08-03-2009 om 09:49

Kippenvel

De documentaire houd me nu al een paar dagen bezig. Ik heb inmiddels het gastenboek van het Uur van de Wolf gelezen en ook daarin dezelfde verbazende reacties als hier. Een enkele uitzondering daargelaten. Filmpjes op YouTube bekeken, waaronder mensen hebben gereageerd (ook vader Pondman, terwijl hij niet weet hoe Internet werkt?)

Het enige wat in me opkomt is: Deze kinderen hebben hulp nodig. Niet alleen hun stem wordt verziekt, ook hun toekomst. Misschien is dit programma juist goed geweest en opent het de ogen van instanties die kunnen ingrijpen.

Zomersproet

Zomersproet

08-03-2009 om 10:44

Albana

Jij zegt het precies zoals ik het ook al sinds de uitzending voel. Ik had de oproep van Sini gemist en zaterdag pas gelezen. Ik las zelfs reacties dat de kinderen best wel gelukkig overkomen en dacht ook steeds "zien jullie dat dan niet' . Ik wilde er nu even voor gaan zitten om een reactie te plaatsen maar zoals jij ht beschrijft zo kwam het ook op mijn over. Vooral de details die jij zegt. Dat gesprek in de tuin over beter oefenen en ook dat los laten van het stuur in de atuo. Ooo men, ik kreeg er rillingen van. Misschien moeten jullie de docu nog een keer bekijken,

Maar goed, zoals jij het hebt omschreven zo goed kan ik ht toch niet maar je bent die eerste die precies omschrijft hoe ik de docu ook heb ervaren.

Teevee stijn, heel veel sterkte.

Zomersproet

Zomersproet

08-03-2009 om 10:47

Sorry voor de spelfouten

Had mijn berichtje niet overgelezen.

reina

reina

08-03-2009 om 11:18

Dwdd

Ik heb alleen het stukje op dwdd gezien, kreeg daar de kriebels van. De vader kwam mij over als een man die alleen maar wil dat zijn kinderen ergens in opvallen, vooral omdat hij dat zo belangrijk vind. Ik las het woord 'narcistisch', zo kwam hij ook op mij over! Wat een gedrilde toestand. Ik vond het zo'n naar item dat ik bewust niet ben gaan kijken naar het 'uur van de wolf' (had dit draadje niet gelezen.)

Ja precies

dat hij hun stemmen om zeep helpt is nog het minst erge, talenten en intelligentie hebben ze genoeg om iets anders te ambieren en te worden en dat is goed. Kost wel een knauw, want ze zullen worden afgewezen omdat ze muzikaal niet goed onderlegt zijn, iets wat een schok kan worden.

Wat ik zie gebeuren is dat die kinderen nog meer afgeschermt zullen worden na deze uitzendingen, nog meer terreur thuis want deze 'misstap' door pa gemaakt moet weer recht getrokken worden. De computers het huis uit en de clubjes ook, zoiets denk ik.

Maar het zijn slimme kinderen en ze zijn met zijn vijven, de deur bij hun moeder staat wijd open. Ja het komt vast goed ooit.

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 13:36

Zoals ik al zei, sekte

Ik kreeg heel erg het gevoel van een sekte: de leider die zijn volgelingen zodanig bewerkt dat ze zelf denken de mening te hebben die ze uitdragen, maar dat is natuurlijk zijn mening. En alles wat daarbij hoort... namelijk het onthouden van zijn liefde als de volgelingen tegen zijn mening dreigen in te gaan, en het verstoten uit de club als je weg wilt.
Ik lees dat er mensen zijn die denken dat het vanzelf goedkomt als ze ouder worden. Ik hoop het, als je zo jong al zo bewerkt bent, komt het dan nog wel goed? Daarvoor heb je hulp nodig, maar hulp krijg je als jongvolwassene meestal pas als je daarom vraagt. Kun je dat nog wel, met zo'n achtergrond? En de jongere kinderen kunnen niet weg.
Ik ben het met je eens Albana. Ik heb de afgelopen dag en nacht de hele tijd met deze familie in mijn hoofd gelopen, allerlei alarmbellen gingen af zoals ik al schreef. Maar ook een sekte biedt een deel van wat mensen zoeken, namelijk veiligheid en geborgenheid, en ik had de indruk dat de kinderen met elkaar een goede band hadden (ja ze moeten wel...). Maar die volgzaamheid, die lijdzaamheid vond ik erg angstaanjagend, en ook hoe bv die zoon aan de Weense talentscout serieus kon vertellen dat hij dacht dat zijn vader voor hen de beste leraar dacht, ronduit eng. (Ik had trouwens ook het gevoel dat die scout ronduit geschokt was, maar dat voor de camera niet zo duidelijk wilde laten blijken.)
Ik vond het een schokkende documentaire eigenlijk, waarschijnlijk omdat in dat gezin niets is wat het lijkt, onder de aardige toon van de vader schuilt die vulkaan, in een zogenaamd prettig gesprek blijkt de tirannie van de vader als de kinderen uiteindelijk zwijgen. Je ziet hoe opgekropt die jongens zijn als ze hun mond (moeten) houden. Ook de manier hoe hij de meisjes ontlokt dat ze op het internet kijken, dat ze geëxperimenteerd hebben met mascara waarna hij het vervolgens verder verbiedt! (ik vond die vader met zijn verboden en meningen over het internet ook iets weg hebben van onze Alex hier trouwens...)
Ook schokkend hoe trouw de kinderen oefenen.
Zoals ik al eerder schreef, ik moest ook gelijk denken aan die Jackson family, waarbij later bleek hoezeer de vader al die kinderen geterroriseerd heeft, en hoezeer ze daar nu nog onder lijden...
Moeder van deze kinderen, ik heb heel erg met je te doen. Ouderverstotingsyndroom wordt nu wel erkend als kindermishandeling, alleen doet niemand er iets aan als het je overkomt...

Musciceren brengt vreugde

en dat miste ik eigenlijk als ik de kinderen muziek zag maken. Ze zagen er dan bloedserieus en geconcentreerd uit. Ik zelf associeerde het met angst. Bang om het fout te doen en dan nog eens te moeten studeren of een veeg uit de pan te krijgen.
Het lijkt me leuk als kinderen muziek met elkaar maken. Maar mijn inziens gaat dat dan ook gepaard met lol, gezelligheid en blijdschap.

Ik heb met heel mijn hart te doen met de moeder. Ze heeft vijf prachtige kinderen die talentvol zijn in meerdere opzichten. De kinderen kwamen op mij zachtaardig, maar ook een beetje murw over. Met murw bedoel ik, geschikt in hun 'lot' en daarom braaf doend wat vader zegt.

Lieve, lieve moeder. Ik heb je berichtje gelezen. Je komt zo wijs en liefdevol over. Ik hoop echt dat de dag dat je je kinderen weer in je armen kan sluiten snel komt. Sneller dan je nu kan vermoeden.

groetjes van Purk

p.s. Purkman, werkzaam bij het spoor, flipte trouwens hoe vader elke keer net voor een trein nog over het spoor rijdt. De machinist in kwestie krijgt echt elke keer een rolberoerte als zoiets gebeurd. Hij is in staat om een keer te gaan posten en een flinke boete uit te delen. De familie woont per slot van rekening hier dichtbij!

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 15:04

Gastenboek wolf

Iemand hierboven zei het al, het programma heeft een eigen gastenboek en de bijdragen daar zijn bijdragen die er niet om liegen. Bovendien blijkt vader Pondman helemaal geen operazanger te zijn geweest, maar een wannabe die overal is afgewezen en er tijdens zijn conservatoriumperiode al dezelfde betweterige, pedante houding op na hield.
Ik hoop eigenlijk dat deze docu ook bij instanties wat losmaakt. Kindermishandeling kent vele gezichten...

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 15:29

Nausicaa

>>Filmpjes op YouTube bekeken, waaronder mensen hebben gereageerd (ook vader Pondman, terwijl hij niet weet hoe Internet werkt?) < <

Heb je links daarvan?

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 15:57

Nasha

zoeken op youtube op pondman, of family pondman. Ze hebben een eigen kanaal met zo'n 20 filmpjes. Bij youtube kun je opmerkingen maken over geposte films, en bij meerdere pondman films zijn opmerkingen gemaakt. De meesten worden door "family pondman" gerepliceerd, en lees dan eens de toon van die reacties.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 15:58

Mirreke

dat had ik al gedaan, maar kan de filmpjes met de reacties van henzelf niet zo gauw er tussen vinden, vandaar dat ik om links vroeg.

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 16:02

Bijvoorbeeld

http://www.youtube.com/watch?v=r7YJe_xhiVg
In dit geval reageert zogenaamd Walther op de opmerkingen. En hier:

http://www.youtube.com/watch?v=uLbasYAQ-dE

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 16:02

Hierboven dus twee links )

Tegelijk gepost daarnet...

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 16:05

Gevonden!

Dank je....tja, de filmpjes zijn er ook door henzelf op gezet kennelijk? Ook daar....kritiek is moeilijk te verdragen...

Hmmm

Over het uur van de wolf:

ik kwam er laat in, ik zag het stuk over hoe de vader over sex praatte met zijn dochter, heel naar... Ook vond ik het raar dat vader zo 'achter gesteld' was: oude auto's niet kunnen/ willen emailen (riep een kind om een emailadres op te schrijven)

Over de stukje op you tube: ze worden ondertekend met Walter en er staat er regelmatig ' ik' en ; ik heb van mijn vader geleerd dat' zou het niet een van de oudste jongens zijn?

mirreke

mirreke

08-03-2009 om 17:33

Nou

ik denk dus niet dat het van Walther is, ik denk dat vader ze schrijft, lees maar het commentaar onder andere stukjes. Schrijfstijl is behoorlijk hetzelfde. Ik denk dat hij zogenaamd namens de kinderen reageert... (of, en dat is eigenlijk nog erger, zoonlief is inmiddels zo geïndoctrineerd dat hij klinkt als zijn vader...).

Youtube

Hoewel ik vermoed dat vader Pondman de meeste commentaren zelf beantwoord, blijkt het zeker uit de reactie op de opmerking hieronder:

If "the children needed a bass", then why sing this very very very long solopiece Frank? Why sing at all? Your voice is long gone and buried, leave it there.

Antwoord: My name is Franciscus, don't think that I don't know whom those reactions come from. Stop it, you are stalking.

cqcq

cqcq

08-03-2009 om 18:16

Ongezond..

De relatie tussen vader en kinderen ziet er op de documentaire heel ongezond uit. Kinderen die hun vader iedere ochtend ontbijt op bed brengen? Een vader die van alle pubers bij het afscheid naar school nog een kus krijgt (buiten!), die zich dan nog niet eens heeft aangekleed?

Anderzijds doen de kinderen blijkbaar allemaal conservatrium of de vooropleiding daarvoor. Ook voor de vooropleiding zijn er audities, ook daarvoor is er talent nodig.

Verder zijn er vijf kinderen, papa heeft dus gelukkig niet de gelegenheid om altijd bij alle vijf in de buurt te zijn, en dat kan alleen maar goed zijn.

Dat stuk over geen internet begrijp ik trouwens niet goed, aangezien in ieder geval de beide jongens al jaren beschikken over een eigen hyves. Dus ook al voordat ze meerderjarig waren. Ook hier kun je zien dat ze dus niet geheel en al gedomineerd worden door hun vader (of was dat internet verbod alleen voor de dochters...).

Ik hoop dat deze kinderen kans zien om uit te breken, om eigen beslissingen te nemen. Ik hoop voor de moeder dat het contact weer hersteld mag worden. Ik kan alleen maar zeggen geeft het niet op...zoek op alle manieren contact, blijf betrokken bij de school, bij de muziekopleidingen. Ik weet niet of ze nog de ouderlijke macht heeft, maar ook de ouder zonder ouderlijke macht heeft recht op informatie over de kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.