Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

02-03-2009 om 10:39

Aub kijken : uur van de wolf op vrijdag 6 maart 22.50

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amar

amar

29-03-2009 om 16:52

Renee jonker

Ik sluit me aan bij Matriarch en Whybee.
Ik denk verder dat je niet moet onderschatten dat hier een heel eigen (en vaak 'vast')publiek langskomt dat meer of minder persoonlijke berichten berichten achterlaat, hier al lang post en elkaar virtueel heeft 'leren kennen'.En dat is vaak heel leuk. En soms niet. Zoals m.i. in dit draadje waarbij enkele posters wel erg negatief zijn gaan domineren. Het punt is volgens mij dat jij alleen op hen bent gaan reageren. Dat hoeft toch helemaal niet? Ik begrijp dat ook niet. Je had nl. ook op andere, mindere strijdlustige of uitgesproken posters kunnen reageren, er waren echt veel reakties van mensen die totaal anders en veel genuanceerder reageerden dan bv.M. Lavell en die ook jouw visie ondersteunden. Ik heb ook niet de indruk gekregen dat je die genuanceerde reakties gelezen hebt; je hebt er althans niet op gereageerd.
Kortom wat mij betreft: niet zo kort door de bocht en generaliserend over dit forum en onze bijdrages!
Verder: ik wandel hier al lang rond, veel of
minder frequent, en ben in de loop van de tijd gaan kiezen van wie ik WEL en van wie ik NIET berichten lees,
van wie ik berichten 'scan' en op wie ik wel of niet reageer.
Dat vind ik trouwens erg leuk ook, dat dat hier kan.
Bijdrages van 'nieuwkomers' lees ik bijna altijd. Zo ook die van jou. Toen bleek dat je ook nog eens niet anoniem postte, en nogal stellig je mening verkondigde (waar ik het overigens heel erg mee eens ben,zoals eerder gepost). Dat je niet anoniem post maakt extra kwetsbaar; meestal worden nieuwkomers daar voor gewaarschuwd. Jij dus nu ook. Deze berichten blijven nl. altijd op internet staan, met alle consequenties
van dien.
Een ander praktisch punt is dat de bijdrages van Zilver en Albertus-nog- wat in het archief van het uur van de wolf, namen zijn die volgens mij uit de Harry Potter boeken komen. Het lijkt mij zelf ook sterk dat een echte arts dit soort bijdrages ook onder deze namen
levert, maar ja alles blijkt mogelijk in deze virtuele wereld. Los daarvan: ik vermoed ook dat het F. Pondman is,onder Potternamen, maar wat is daar eigenlijk erg aan? We weten toch al hoe erg het is?
groeten van amar

Tirza G.

Tirza G.

29-03-2009 om 20:59

Wat ik er van heb geleerd?

Dat persoonlijke betrokkenheid bij een TV-onderwerp je heel kwetsbaar maakt.
Dat beroeps-musici eng (in de zin van nauw, strak)-denkenden zijn.
Dat de familie Pondman een familie van rare snuiters is, maar dat alleen het muzikale aspect ze interessanter maakt dan het gros van gezinnen die zo zijn.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

29-03-2009 om 22:29

Hier dat onbeschofte forumlid

Beste Renee en Whybe,

Volgens mij was ik die 'zeldzame forummer' die onbeschoft over kwam op jullie nieuwkomers. Maar misschien moeten jullie niet het hele forum over één kam scheren omdat IK dat toevallig zo uitte. Je hebt in deze draad gemerkt dat veel anderen meer of minder expliciet terecht wezen, dus daar had je ook de conclusie uit kunnen trekken dat een forum zo z'n pappenheimers heeft maar dat die niet 'het forum domineren'. Ze worden net zo goed teruggefloten.

Op persoonlijke titel wil ik er nog wel wat over kwijt (dat hier niet opnieuw de verwarring bestaat dat ik 'het forum' vertegenwoordig met deze mening). Namelijk dit: op de meeste nieuwkomers wordt heel positief gereageerd. Behalve als ze bijvoorbeeld binnenkomen met een verkapte reclameboodschap, of met een oproep om mee te doen aan een onderzoek of zo. Onmiddellijk staan mensen elkaar te verdringen om deze nieuwkomers op de forumregels te wijzen. Want zo binnenkomen wordt niet gewaardeerd: je komt hier niet met een missie, of dan moet je dat op z'n minst bekend maken (en dus betalen voor je bericht, of een predikaat bij je naam zetten waaruit iedereen kan opmaken voor wie je spreekt).

Ook mensen die blijvend een bepaalde stelling verkondigen waar niet iedereen op zit te wachten kunnen rekenen op weerstand (of forum-moeheid). Zoek maar eens op de naam Onno, om een idee te krijgen.

Alle anderen voelen zich hier volgens mij zeer welkom, of ik moet me erg vergissen.

Nu jullie. In mijn optiek (opnieuw: subjectief, mijn eigen mening, van niemand anders) deden jullie precies hetzelfde als in de door mij zojuist genoemde voorbeelden, maar dan verkapt. Jullie hadden (hebben) een missie, jullie willen bekendheid geven aan een kwalijke zaak en jullie willen proberen die zaak uit de wereld te helpen. Ik heb dat vertaald als: jullie kwamen hier binnen om 'zieltjes te winnen' voor deze zaak, en NIET om met ons te discussieren over deze zaak. Jullie waren (zijn) al overtuigd van je gelijk en het enige wat je wilt is van ons dat gelijk ook krijgen. Iedereen die het niet met je eens was kreeg een tegenargument te horen in de trant van: "Maar je weet niet eens de helft van wat er speelt". Of: "Ik ben hiervoor opgeleid, ik weet waar ik over praat".

Precies dat, en dat is ook het enige, veroorzaakte mijn felle reactie. Ik ben daar allergisch voor. Anderen bij voorbaat diskwalificeren, dat noem ik geen forumdiscussie.

Later heeft Renee veel genuanceerder gepost en daar heb ik mijn waardering over uitgesproken.

Dus wat mij betreft: Excuus dat ik jullie zo tegen de haren ingestreken heb dat jullie nu het hele forum beoordelen op basis van mijn reactie.

Wees alsjeblieft welkom en trek je van mij niets aan. Iedereen moet mogen posten wat hij/zij wil.

Mijn allergie blijf ik wel houden, vrees ik, maar nu je me een beetje kent zul je hopelijk niet meteen in de stress schieten mocht ik nog eens zo uit mijn slof schieten. Maar ik zal mijn best doen dat niet meer te doen

En tenslotte, wellicht ten overvloede: Ook ik hoop van harte dat de kinderen Pondman snel een beter leven krijgen, in de vorm van meer autonomie, zodat ze meer vrijheid voelen om hun keuzes te maken. En ik hoop van harte dat ze hun moeder dan ook op waarde zullen gaan schatten.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

29-03-2009 om 22:31

Ps, foutje

Er had in mijn eerste alinea moeten staan: Je hebt in deze draad gemerkt dat veel anderen MIJ meer of minder expliciet terecht wezen [...].

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.