Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-09-2011 om 19:03
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek morgen, brief valt vandaag in de bus... Voel me zo weerloos, ik ben alleen met drie kinderen, heb niemand die me steunt, als hun vader er achter komt heeft hij weer iets om tegen me te gebruiken en het ergste is, ik heb geen idee waar ik me tegen moet verdedigen...
Het gaat goed met mijn kinderen, dat weet ik zeker!
Wie heeft ervaring of tips?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
14-09-2011 om 13:12
Macht
Ik vraag me weleens af hoe hulpverleners tegenwoordig opgeleid worden. Zelf heb ik al in de eerste maanden van mijn opleiding geleerd dat macht je valkuil is als hulpverlener. Het verlangen naar macht kan een motief zijn om aan zo'n beroep te beginnen. Wat is je zorgethiek. Het gaat erom dat je met jou kunstje het leven van iemand anders onder abnormale omstandigheden normaal door kan laten gaan met respect voor de eigenheid van het leven van die iemand. Lijkt wel of dat helemaal nooit meer ter discussie staat?
14-09-2011 om 13:18
Schaden
En dat jou hulp mensen niet mag schaden. En dat hulp toch soms onbedoeld schade oplevert waar je alles aan moet doen om dat te voorkomen. Ik zie toch echt niemand die zich bezig houdt met de gevolgen van een zorgmelding, de bijwerkingen, de schade door dubieuze ongegronde beschuldigingen. De disproportionaliteit van dat alles.
14-09-2011 om 15:00
June
Hoe is het met je, overleef je de achtbaan nog een beetje? Probeer toch vooral door te gaan, je kinderen gaan zelfs nog voor zo'n stomme melding. Je kunt hier gewoon terecht, er zijn meer moeders die dit hebben doorgemaakt.
Bij deze gewoon even een hart onder de riem.