Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
June

June

06-09-2011 om 19:03

Amk-melding, totale paniek

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek morgen, brief valt vandaag in de bus... Voel me zo weerloos, ik ben alleen met drie kinderen, heb niemand die me steunt, als hun vader er achter komt heeft hij weer iets om tegen me te gebruiken en het ergste is, ik heb geen idee waar ik me tegen moet verdedigen...

Het gaat goed met mijn kinderen, dat weet ik zeker!

Wie heeft ervaring of tips?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

06-09-2011 om 19:38

Niet

Niet in paniek raken, hoewel ik me die reactie kan voorstellen.
Helaas (gelukkig) heb ik geen ervaring hiermee, maar ik reken er op dat er forummers zullen reageren die je wat meer kunnen vertellen.
Sterkte.

June

June

06-09-2011 om 19:43

Sancy

Ik hoop het zo, sta alweer te vechten tegen mijn tranen, heb zo'n moeite niets te laten blijken aan mijn kinderen....

Inge M

Inge M

06-09-2011 om 20:09

Neem iemand mee

Ik zou niet alleen naar zo'n gesprek gaan als je geen idee hebt wat je kunt verwachten. Het gesprek alleen al raakt je natuurlijk enorm en hoe kun je dan nog goed reageren.
Spreek eventueel af dat degene die je meeneemt het verslag maakt, geen antwoorden geeft die jij moet geven maar wel vragen mag stellen.
Zoek iemand uit die rust uit kan stralen maar ook kritische vragen kan stellen en die jou zelfvertrouwen kan geven.

Inge M

Inge M

06-09-2011 om 20:10

Enne ----- als je niemand weet

zet je gewoon een noodroep hier neer, met woonplaats of regio, met je mailadres.

Hulptroepen inschakelen

Wat spijt me dat enorm voor je.
Wij hebben zelf een zorgmelding gehad van hulpverleners. Maar gelijk gekregen van de kinderrechter. Maar een vreselijke tijd gehad. Ik wil je in elk geval adviseren om onmiddelijk hulptroepen in te schakelen. Ik vond het vooral een hele emotionele zaak waardoor ik niet meer goed op mijn zaken kon letten. Financieel heeft het me daarom heel wat gekost want als je niet tijdig reageert op een hoop zaken loopt het snel op. Achteraf had ik een student in moeten huren om dit voor mij waar te nemen. Dat raad ik je dus aan.
Verder hoef je helemaal niet naar dat gesprek. En als je toch gaat neem dan iemand mee al is het een goede collega. Kunnen die ook gelijk zien hoe dat er aan toegaat hoef je niets meer uit te leggen. Ik heb dit ook direct aan mijn omgeving gemeld.
Hieronder zijn een paar websites met advies.
Ik zou zelf daar absoluut niet meer op ingaan wat de consequenties ook zijn. Ik zou ze een keurig briefje sturen dat er bij jou thuis niets aan de hand is.
Ook wil ik je waarschuwen dat het de hulpverlening kan zijn die vind dat jij niet doet wat zij willen. Hoef je ook niet in mee te gaan. Juist bij zorgenkinderen komt dit nogal eens voor.
Ook kun je school en huisarts aangeven dat je geen toestemming geeft voor verklaringen naar het AMK. Ze maken er namelijk een belevingsverhaal van waar elk snippertje dat jou onderuit kan halen gepronoeerd in rapporten komt.
Ze helpen je niet. Mocht je hulp nodig hebben regeld dit dan per direct zelf.
En laat nooit iemand binnen. Je beschermt daarmee je privacy. Elke beweging die je maakt kan vertaald worden in negatieve informatie over jou.
Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is maar als je wilt kun je me mailen onder annedejong71 apestaart gmail.com
http://medicasterplein.nl/index_bestanden/belangrijketips.htm
http://www.stichtingkog.info/pages/nuttig-om-te-weten.php

En ik zal een kaarsje voor je branden want je hebt nu alle hulp nodig die je kan krijgen.
Ik wens je veel kalmte en scherpte en goede mensen om je heen.

Zelf

Ik heb het overigens zonder advocaat gedaan. Tijdens mijn scheiding had ik al gemerkt dat advocaten en het rechtssysteem meestal weinig kunnen met opvoeding of afwijkend gedrag. En zo hoort het ook. Het gaat om feiten. En die zijn er zelden. Wel zorgen, maar daar ga jij zelf over en mag geen reden zijn voor staatsbemoeienis door zo'n bureaucratische overheidsinstelling die je problemen alleen maar erger maakt.

Vandaag in de bus?

Nou, dan weet je al wat voor soort mensen dat zijn. Je zou er een hartverzakking van krijgen.
Stuur ze per koerier je afzegging en meldt dat je eerst het hele dossier wil zien en dat je tijd nodig hebt om dat door te nemen.
Niet te braaf. Gaat je toch niet helpen om braaf te zijn. Iemand heeft het op je voorzien en alles wat je nu doet wordt negatief geduid.

Huisarts

En morgenochtend onmiddelijk naar de huisarts. Zorg dat de huisarts achter je staat.

bibi63

bibi63

06-09-2011 om 21:19

Waarom

Hoi June,
Waarom krijg je die oproep?? Geen idee van je situatie, behalve dat je gescheiden bent. Tips hier boven lijken me goed, IN IEDER GEVAL IEMAND MEENEMEN!
Sterkte,
Bibi

June

June

06-09-2011 om 21:24

Moeilijk

Dat vind ik moeilijk inderdaad: er open over zijn tegenover mijn omgeving, of juist niet. Gaan naar dat gesprek, of juist niet. Eventueel, als het aan de orde komt, mensen in mijn huis laten, of juist niet. Want weet je, ik heb aan de ene kant niets te verbergen. Met mijn kinderen gaat het goed. Natuurlijk is er alleen voor staan met drie kinderen en een drukke baan niet altijd gemakkelijk. Maar afgezien daarvan gaat het goed met mijn kinderen, doen ze het goed op school, zitten ze goed in hun vel, en hebben ze volop vrienden en vriendinnen. Dus daar wil ik open over zijn. Maar niet tegenover mensen die het niets aangaat, of die niet het beste met mij voor hebben, of waar ik bang voor moet zijn. Ik zou het ook zo erg vinden voor hen zelf, als hun veiligheid op deze manier wordt bedreigd. Ik wil dat de school ook kan vertellen dat alles goed met ze gaat. Maar ik wil niet dat ik verder moet met een stigma op school. Ik weet gewoon niet goed wat wijsheid is.

Wat de huisarts betreft, die zie ik zelden of nooit... Mijn kinderen zijn geen zorgenkinderen. Dus of het zinvol is om die in te schakelen?

En ja, de enveloppe zat vandaag in de bus. Kwam nietsvermoedend terug van bezoek aan kapper met drietal. Het gesprek is morgenmiddag. Eigenlijk kan ik dan niet, moet met dochter naar paardrijden. Dat is het hoogtepunt van de week voor haar. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten zeggen als we ineens niet zouden gaan...Dus ik wilde eigenlijk direct morgenochtend bellen of ik eerder op de dag kan komen. Dan hoor ik hopelijk tenminste iets... Maar misschien is dat geen goed idee. Ik weet echter niet of ik met de martelende onzekerheid kan leven die uitstel of afstel van het gesprek zou meebrengen...

Iemand om mee te gaan heb ik zo niet, ik sta er nogal alleen voor. Hiermee maar weer eens bevestigd hoe alleen ik ben. Gelukkig ben ik zelf jurist, al is het op een heel ander terrein, maar ik weet niet of ik in dat gesprek zakelijk zal kunnen blijven. En weet je, ik doe zo verschrikkelijk mijn best om alles voor elkaar te krijgen, om mijn kinderen gelukkig te maken.

Anne en anderen, bedankt voor jullie reacties, de sites ga ik bekijken.

June

"als hun vader er achter komt heeft hij weer iets om tegen me te gebruiken "

Heb je ruzie met je ex? Mijn eerste gedachte is dat hij het wel gemeld zal hebben, eerlijk gezegd. Hij zal de eerste ex niet zijn die zoiets doet. Dat weten de jeugdbeschermers trouwens ook wel.

Ik zou het gesprek afbellen met de mededeling dat je helaas verhinderd bent. Als de baliemevrouw vraagt waarom kan je natuurlijk zeggen dat je daarover aan de telefoon geen verantwoording wenst af te leggen maar dat bij het persoonlijke gesprek graag wil uitleggen en vragen wanneer het dan schikt. Maar je kan ook zeggen wat je hier zegt: dochters paardrijden, hoogtepunt van de week voor het kind, die les afzeggen zou haar diep teleurstellen, bovendien moet je kind dan uitleggen waarom en dan gaat ze zich misschien maar nodeloos zorgen maken.

En neem iemand mee. Kom op, je hebt toch wel iemand die je vertrouwt en die jou vertrouwt?

En er is helemaal niet gezegd dat er een evrzoek ots of weet ik wat komt, het kan natuurlijk ook nog met een sisser aflopen allemaal.

Als er geen sisser is en er zou een procedure komen dan ben je, zoals AnneJ terecht opmerkt, niet verplicht een advocaat in de arm te nemen. Toch zou ik dat wel doen als het financieel te behappen is (kom ik weer met mijn tip: zie www.rvr.org voor de vraag of je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp). Niet omdat het juridisch ingewikkeld is, want dat is het helemaal niet. Maar wel omdat die advocaat een deel van de narigheid voor jou afvangt en omdat hij/zij de zaak nuchter en zonder veel emotie kan bekijken. Dat is voor een direct betrokkene een vrijwel onmogelijke opgave, maar het kan wel erg nuttig zijn.

Maar om te beginnen: stel die afspraak uit en regel een steun in de rug voor dat gesprek. Dat geeft je ook tijd om het stof wat te laten neerslaan en dan kom je ook rustiger op dat gesprek.

Sterkte ermee (en laat even van je horen als dat gesprek geweest is...)

Temet

Huisarts

Sommige huisartsen hebben regelmatig contact met AMK, RvdK of jeugdzorg, je bent vast niet de enige. Ook de huisarts zal ervaring hebben met de negatieve kanten van dit soort instanties.
Mogelijk is het waar en is je ex bezig. Dan kan ik je alleen maar adviseren om geen enkele discussie aan te gaan of terug te slaan, dat kan later altijd nog. Alles is prima in orde bij jou thuis.Vergeet niet dat elk snippertje dat je ze geeft verdraaid in een rapport kan komen. Hoe minder je communiceert hoe beter.

Roddel

Iedereen roddelt. Werkelijk iedereen, zelfs mensen die het goed met mijn kinderen en mijzelf bedoelen hebben geroddeld, dwz, hebben zich laten verleiden om hun ' zorgen' te delen met de onderzoeker. Je bent er niet bij, en dan zeggen mensen dingen die ze nooit in je gezicht zouden zeggen. En wie wil er nou niet dat een alleenstaande gescheiden ouder misschien ' geholpen' wordt, iemand heeft gedacht dat dat nodig is? Sommigen zijn te hulpvaardig en gaan zelf observaties aanleveren waar mogelijk iets mee kan zijn. Het zijn algemeen menselijke zaken, ja hoor, je leert de mensen zo wel kennen.
Neem iemand mee. Als jurist moet je toch wel iemand anders kennen methetzelfde beroep? Oud studiegenoot of zo?

Klein houden

Je kunt er zelf alles aan doen om het klein te houden. Hoe meer jij meebuigt hoe meer men denkt dat er misschien toch iets aan de hand is. Ja, je man deed altijd al moeilijk, daarom ben je van hem gescheiden. Fout, je geeft toe een slechte relatie te hebben met de vader van je kinderen.
Niet communiceren. Jij wilt eerst wel eens even dat dossier zien punt.

June

June

06-09-2011 om 23:12

Anne

Ben intussen een beetje op zoek naar info over de bevoegdheden e.d. van het Amk. Ik vraag mij af: hoe weten ze waar mijn kinderen op school zitten, wie hun huisarts is, e.d., als ik ze dat niet vertel?

De brief was aan mij gericht, met mijn achternaam. Kinderen hebben een andere achternaam, maar alleen hun voornamen staan in de brief.

Mogen ze gewoon aan de school vertellen dat iemand een melding over mij heeft gedaan? En waar staat dat dan? dat wil ik echt heel erg graag weten.

Hebben ze het recht met mijn kinderen te praten als ik dat niet wil? En waar staat dat dan? Ik kan het echt nergens vinden.

Weet jij dat misschien?

Voel al wat meer strijdlust opkomen... Onvoorstelbaar dat dit zo maar kan....

En, Temet, ik denk niet dat het mijn ex was, ook al is hij mij niet goed gezind. Beetje ingewikkeld om uit te leggen. Maar het is wel mogelijk dat ik mij vergis op dit punt, uitsluiten kan ik het ook niet.

En een advocaat zal ik zelf moeten betalen, maar ik ben er wel al over aan het nadenken.

June

June

06-09-2011 om 23:16

Nee

Nee, over mijn ex ga ik al helemaal niets vertellen. Ik wil eerst weten wat de melding inhoudt. En van wie die is natuurlijk, maar dat zullen ze wel niet zeggen. Verder, inderdaad, wil ik het dossier zien. Zj hebben mij iets te zeggen, ik hun niet. Vervolgens zal ik kijken waar ik op ga reageren. Maar dat zal in ieder geval niet zijn op dingen die los staan van de melding, zoals de redenen van mijn scheiding.

Geen recht

Ik zou ze in ieder geval niet te veel meegeven. jij kunt je tijd wel beter gebruiken. En inderdaad als jij niet braaf alle gegevens oplevert gaan ze zelf misschien wel afwegen of het dat allemaal wel waard is.

Overgeven

Je wilt graag dat het zo snel mogelijk over is maar dat is je valkuil. Daardoor ben je geneigd teveel mee te geven of toe te geven. Doe het niet. Plan alles van nu af vrij om het gevecht aan te gaan. Neem je rust, neem af en toe een valium, en houd je hoofd koel.
Je kunt ook last hebben van advocaten, dat is wel weer een bureaucratische laag er tussenin waar je de hele tijd mee moet overleggen ook in zaken die spoed vereisen.
Ik heb op een moment dat luchtledig was zelf contact opgenomen met de griffie en zelf een kort verweer gefaxt waar de KB niets van wist en wat me punten opleverde. Had met een advocaat een stuk moeilijker geworden. Bovendien zijn advocaten vaak machteloos tegenover deze beweging en kunnen je adviseren om toch mee te buigen. Moet je daar weer over nadenken.
Vooral als je zelf een juridische achtergrond hebt zou ik er nog maar eens over nadenken. Je kunt beter de stichting KOG bellen of ze iemand hebben waarmee jij je gedachten kunt scherpen.
Ik weet niet wat een advocaat kan afvangen.
Jij hebt ook alle antwoorden, de advocaat niet, dus in gesprekken op de rechtbank kun je niet snel schakelen.

Sisser

Maar het kan wel met een sisser aflopen. Dan heb je nog een week of 6 de stress van het geklets.
En ja, ze benaderen iedereen die ze willen, dus geheim houdt je het toch niet. Kun je beter proactief in zijn en mensen waarschuwen dat je leest wat ze over je opschrijven, dat het opgeblazen wordt en dat dat de verhoudingen verstoord zodat je dat niet voor je verantwoording neemt. Er zijn zelfs mensen die adviseren dat je de school meldt dat je dan andere ouders in gaat lichten wat de school bereidt is om te zeggen dat nergens op gebaseerd is.
Jij bent opgezadeld met een valse melding, dat kan de besten overkomen, en daar waarschuw je mensen voor. En je geeft geen toestemming voor het ventileren van meningen.
De school kan ook gemeldt hebben. En jij moet je verantwoorden over een onschuldig incident dat een kind mogelijk veroorzaakt heeft. Daar kun je je niet over verantwoorden daar moet je hard om lachen. Als je daarin meegaat denken ze zelf nog dat het vreselijk belangrijk is.
En ga vooral door met goed voor je kinderen te zorgen en verzet alle afspraken daaromheen. Want zelf zijn ze vreselijk met afspraken, laatste moment, ziekmelden en afmelden en op het verkeerde adres komen, maar alles wat jij doet wordt negatief benoemd. Ook al is er werkelijk niets mis mee, bijvoorbeeld je kunt niet komen vanwege de begrafenis van een ouder.
Je hebt niets fout gedaan en je kunt niet je leven overhoop laten gooien door deze mensen. Die mogen dus gewoon alle normale beleefdheid in acht nemen.
En al zeker niet paardrijden afzeggen, daar begint het gedonder al, je kinderen kunnen er vreselijk last van hebben van zoiets.

Bellefleur

Bellefleur

07-09-2011 om 10:49

June,

Vecht als een leeuw voor je kinderen. Wees sterk en kalm naar de buitenwereld. Laat geen zwakte zien. Geen'hulpverlener' hoeft te zien hoe kwetsbaar je soms voelt. Je schrijft dat je niet weet of je met die martelende onzekerheid kunt leven. Dat is volgens mij niet de manier waarop je het moet bekijken. Je wordt aangevallen, maar je weet nog niet uit welke hoek. Maar je weet zeker dat je het gevecht zult winnen. Ik wens je heel veel sterkte. Bellefleur

An

An

07-09-2011 om 11:16

Wat vreemd

ik dacht dat het AMK altijd via de telefoon contact opnam. Maak je niet drukker dan strikt noodzakelijk, je moet er eerst achter zien te komen waarom er een melding is gedaan. Misschien valt het allemaal wel hartstikke mee. Het AMK maakt wel meer mee dat er valse meldingen worden gedaan, je bent echt niet de enige waarvan het dossier binnen een mum van tijd wordt gesloten.
Een rare gang van zaken om de ene dag een brief te sturen voor een afspraak op de volgende dag. Als het goed is, krijg je te horen wie de melding heeft gedaan en waarom, anonieme melding doen mag tegenwoordig niet meer, sterker nog, je hebt het recht het hele dossier in te zien. En bereid je er maar op voor dat je ex ook bericht van het AMK krijgt, dat er melding is gedaan en hij wordt hoogstwaarschijnlijk ook uitgenodigd voor een gesprek. Mijn man heeft onlangs zo'n brief ontvangen vanwege wantoestanden bij zijn ex, en is in afwachting van een gesprek.

Rechten

Uiteindelijk hebben ze het recht om iedereen te ondervragen maar je kunt zelf drempels opwerpen dat jij daar geen toestemming voor geeft. En dat is geen onwil maar jij beschermt je privacy en je kinderen en bent niet van plan om zelf mee te werken aan die buurtroddel. Meer is het niet namelijk.
Ook zou ik geen toestemming geven om je kinderen los van jou te ondervragen. Dan moet er al heel wat aan de hand zijn willen ze dat toch gaan doorzetten.
Maar ondertussen, wacht eerst het dossier af. Nog tijd genoeg om te beslissen of je met de melding naar buiten gaat. Ben je al bij de huisarts geweest?

Monet

Monet

07-09-2011 om 14:01

June

Heb je telefonisch contact gehad? En heb je de afspraak kunnen verzetten? Hebben ze nog iets gezegd over de afkomst van een melding? Ben benieuwd hoe het je vandaag vergaan is.
Ik ben het trouwens eens met andere schrijfsters hierboven, maak je vooral niet te druk, het AMK krijgt ontzettend vaak te maken met meldingen die bij de bespreking ervan met de betreffende ouder(s) loos alarm blijken te zijn. Ga erheen met opgeheven hoofd, jij weet hoe het gaat met de kinderen, zij nog niet.

open raampje

open raampje

07-09-2011 om 14:23

Wij

hebben ooit zo'n melding aan onze broek gehad. Mensen hadden onder een open raam gestaan bij ons en onze kinderen hadden binnenshuis ruzie en waren gaan vechten. Die mensen hadden daaruit geconcludeerd dat er bij ons dus werd mishandeld. Er kwam een medewerker van Jeugdzorg met ons thuis praten en die hebben wij gewoon ontvangen. Die medewerker geloofde ons verhaal, maar wilde voor hij het dossier ging sluiten informeren bij de school. Ik ben daarop naar school gegaan en heb uitleg gegeven. School heeft die medewerker laten weten dat ze ons beslist geen zorgmelding waard vonden en ons kenden als een normaal functionerend gezin met dito kinderen. Daarop is het dossier inderdaad gesloten.
De medewerker van jeugdzorg heeft ons al tijdens het gesprek verteld dat de politie tegenwoordig voor alles een zorgmelding doet. Hij gaf het volgende voorbeeld: een kind van gescheiden ouders fietst in de avondschemering van de ene naar de andere ouder. Zonder licht op zijn fiets. Politie houdt kind aan, informeert naar route en reden van buiten zijn zonder licht op fiets en doet een zorgmelding. Ze krijgen er een staart van bij jeugdzorg.
Dus het kan heel goed iets heel onschuldigs zijn, ik zou me van te voren niet te druk maken. Wat je nu doet is goed lijkt me: afwachten en van te voren even informeren wat je eventueel zelf kunt doen of laten.

mirreke

mirreke

07-09-2011 om 16:33

Klopt

Las laatst een doorgestuurd bericht van een agent die blijkbaar in zijn vrije tijd (anoniem) twittert een bericht: fietsende jongen was weg kwijt en werd door politie naar huis gebracht. Later op zelfde avond kwamen ze de fietsende jongen weer tegen, weer doelloos rondfietsend. Tja, dan moet er wel wat loos zijn natuurlijk, 'dus' zorgmelding. Zo kan het gaan, om niets feitelijk...
Maak je niet al te druk, maar wees wel voorbereid. En ik hoop dat je vandaag nog niet gereageerd hebt omdat je leuk met je kind naar paardrijden was, en niet omdat je toch maar wel naar die afspraak bent gegaan. Al kan ik me de impuls om dat wel te doen goed voorstellen.
Sterkte!

Bibi

Tot nu toe moet ik maar raden waar ik die zorgmelding van hulpverleners notabene aan te danken heb. Omdat het zelf grote autisten zijn en zelf een angststoornis hebben? En daarom de problematiek van mijn kinderen in een mishandelingsverhaal gingen interpreteren?
Dat zit in de interne dynamiek van die ander. Hoeft niets met jou te maken te hebben. Is ook wel een beetje foute vraag om aan iemand te stellen die net overvallen is met zoiets, alsof je het aan je zelf te wijten hebt. Dat is een manier om weg te redeneren dat het iedereen kan overkomen, wantje zult wel iets gedaan hebben waar je dit aan verdient hebt, en dat doe ik niet, dus kan het mij niet gebeuren.

Belle Époque

Belle Époque

07-09-2011 om 21:20

June

Ik wens je sterkte hiermee! Ik ken meer gevallen "storm in een glas water". Probeer zo kalm mogelijk te blijven en bewaar je wanhoop voor als je alleen bent. Geen emoties tonen, blijf hartelijk en vriendelijk!
De "storm in een glas water" zijn allemaal goed afgelopen, ik ken wel twee meldingen waar meer onderzoek uit volgde, maar ik heb sterk het gevoel dat dat ook met de houding van de ouders te maken heeft.

June

June

07-09-2011 om 21:22

Geweest

Misschoen niet verstandig, maar heb direct 's ochtends gebeld en ben er stante pede naartoe gegaan (zodat er 's middags gewoon kon worden paardgereden).

Ik ken nu de aanleiding voor de melding, al is de melder anoniem. Ineens vind ik het moeilijk die op Internet te zetten, word al aardig paranoïde. Laat ik zeggen dat er waarschijnlijk geroddel aan te grondslag ligt. Heb alles zo uitgebreid mogelijk beantwoord en weerlegd, en ook gezegd dat er wel degelijk wel eens stemverheffing in ons gezin is geweest en dat ik daar niet trots op ben. Heb geweigerd over andere zaken te praten zoals mijn scheiding, ex heeft niets met de melding te maken en ook niet met de aanleiding. Met die weigering waren ze niet blij.

Heb ook doorgevraagd over hun bevoegdheden en dat ik elk dossierstuk meteen wil hebben en niet pas achteraf. Waren ze ook niet blij mee. Ik was aanvallend en niet open. Terwijl ik nota bene uitvoerig ben ingegaan op alles rondom de melding. Alsof mijn houding een bevestiging is dat er wel iets mis zal zijn bij mij thuis. Zo zit je in een val - wat je ook doet of zegt.

Bij een onderzoek hoort ook het benaderen van de school etc. En een gesprek met mijn kinderen. Heb ze uitgelegd hoe erg ik dat vind, met name ook vanwege broze verhouding met vader. Welnu; omdat ze mij zo graag wilden helpen, mag ik nu met een voorstel komen over hoe nu verder.

Ik heb echt ontzettend hard iemand nodig die voor me opkomt, met me meegaat en mijn belangen behartigt en me advies geeft. Wat mogen ze nu precies wel en niet en hoe kan ik mij het beste opstellen? Maar ik kan zo iemand niet vinden. Heb in paniek advocatenkantoren gebeld, maar zonder succes.

Belle Époque

Belle Époque

07-09-2011 om 21:24

Annej

Ik heb het al eerder gezegd: ik begrijp je enorme wantrouwen m.b.t. dit soort instanties, en niet ten onrechte. Ook ik heb een heel nare ervaring achter de rug die pas kon worden gestopt toen een derde zich ermee ging bemoeien omdat ik enorm in de emotie schoot (geen wonder, als het je kinderen aangaat).
Maar sindsdien alleen maar goede ervaringen, vrij recentelijk wéér iets waarvan ik dacht: hé, dat pleit weer voor ze!
Aan de andere kant: ik ken een meisje dat het niet goed heeft thuis (wisselwerking tussen moeder en dochter, gaat steeds slechter) en we (ik als kennis van dat meisje en de familie van dat meisje) hebben al contact gehad met diverse instellingen, maar er wordt werkelijk niks ondernomen en we zien dat kind inmiddels van het ene naar het andere foute vriendje weglopen omdat het thuis niet lekker gaat :S En dan grijpt er niemand in "want ach, pubers hebben wel vaker van die buien"...
Schiet mij maar hartstikke lek...

Belle Époque

Belle Époque

07-09-2011 om 21:27

June

Je hebt inderdaad iemand nodig, een onafhankelijke derde, die je kan helpen de balans te vinden tussen behulpzaam en aanvallend. Ik zeg direct dat het voor mij nog teveel oud zeer losmaakt als ik zou gaan helpen, maar er zijn misschien wel anderen die je kunnen helpen, en dan vooral (belangrijk!!!) op een zakelijke, neutrale manier, zonder er meteen vanuit te gaan dat ze alleen maar jou aan een hoogste boom willen zien bungelen.
Misschien is het handig om te vermelden welke regio je zit? Je weet maar nooit op zo'n groot forum...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.