Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?


Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 17:24:

Ik vind dat echt een te groot verschil. Mijn dochter is 16 ( bijna 17) en ik zou me oprecht afvragen wat er mis is met een 22 jarige man als hij interesse in haar heeft. Je zit in zo'n andere levensfase. Ik weet niet of je al studeert of nog op de middelbare school zit, want dat zou voor mij al veel verschil maken.

5 jaar valt toch wel mee? M'n vrouw was 14 toen ik haar ontmoette en ik 19. 

Captainbrown schreef op 21-06-2024 om 17:50:

[..]

Correct, één keer afspreken is geen relatie, maar je kunt het dan wel ''gezellig met elkaar hebben'' in de vorm van iets meer dan vrienden.

Anyway, mijn ouders vinden het eigenlijk helemaal niet zo'n groot verschil en vinden het eigenlijk dus ook helemaal prima.

Maar toch twijfel je erover. Jij vindt het prima, je ouders ook. Ben je toch onzeker over het leeftijdsverschil omdat je hier vraagt wat anderen ervan vinden? 

Ik vind er niets van, raak niet overstuur van een 18 jarige met een 23 jarige. Maar anderen zullen het idd niet oké vinden. Dat mogen ze vinden, maar daar hoeven jullie geen rekening mee te houden. 

Captainbrown schreef op 21-06-2024 om 17:47:

[..]

Ik zit nog op de middelbare school, en ga (hopelijk) nu na de zomer mijn examenjaar in. Zij is dit jaar pas begonnen aan haar studie aan de universiteit, ze was dus een iets latere leerling. Dus als we straks beiden studeren valt het natuurlijk mee. Zij heeft geen werk, ik weer wel, dus op dat vlak loop ik dan weer ''voor'' (als je het zo wil noemen).

Ja dan zit je dus in precies dezelfde leeftijdsfase als mijn dochter.  Tsja ik vind het verschil tussen middelbare school en student dan best wel  groot maar blijkbaar ben ik de enige.  Sowieso maakt het ook eigenijk niet uit wat wij ervan vinden als jij er bij me bent is het toch genoeg?

Mocht mijn dochter thuiskomen met een 22 jarige zou ik er ook niks van zeggen hoor, maar er wel vanalles van vinden

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 17:55:

[..]

5 jaar valt toch wel mee? M'n vrouw was 14 toen ik haar ontmoette en ik 19.

Ja ik vind dat dus echt niet meevallen.  Maar wellicht is de ene 19 jarige de andere niet.  Ik vind meisje van 15 jaar gewoon nog kinderen.  

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 17:55:

[..]

5 jaar valt toch wel mee? M'n vrouw was 14 toen ik haar ontmoette en ik 19.

17 en 24.

36 jaar samen inmiddels.

Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 18:09:

[..]

Ja ik vind dat dus echt niet meevallen. Maar wellicht is de ene 19 jarige de andere niet. Ik vind meisje van 15 jaar gewoon nog kinderen.

Nou zij was echt kind meer hoor

Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 18:06:

[..]

Ja dan zit je dus in precies dezelfde leeftijdsfase als mijn dochter. Tsja ik vind het verschil tussen middelbare school en student dan best wel groot maar blijkbaar ben ik de enige. Sowieso maakt het ook eigenijk niet uit wat wij ervan vinden als jij er bij me bent is het toch genoeg?

Mocht mijn dochter thuiskomen met een 22 jarige zou ik er ook niks van zeggen hoor, maar er wel vanalles van vinden

Je vind haar ook oud genoeg om zelf te beslissen of ze alcohol drinkt dus wel apart dat je over 5 jaar verschil wel moeilijk doet

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 18:26:

[..]

Je vind haar ook oud genoeg om zelf te beslissen of ze alcohol drinkt dus wel apart dat je over 5 jaar verschil wel moeilijk doet

Volgens mij zeg ik heel duidelijk dat ik er iets van zou vinden maar niks van zou zeggen.  Overigens ook best flauw om terug te pakken op andere topics maar prima.    

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 18:24:

[..]

Nou zij was echt kind meer hoor

Nou ja iig nog 3 jaar niet volwassen.  Dus dat heet een kind toch?

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 18:26:

[..]

Je vind haar ook oud genoeg om zelf te beslissen of ze alcohol drinkt dus wel apart dat je over 5 jaar verschil wel moeilijk doet

Zo hypocriet zijn heel veel ouders. Want "wij mochten vroeger ook drinken met 16 en begonnen al met 15 en ik heb er ook niks aan over gehouden".  Is vaak het excuus. Maar oei als een wat oudere man of vrouw met hun kind een relatie wil dan is het opeens nog een klein kind. 

Ik heb liever een iets oudere jongen of meisje voor mijn dochter die lief voor haar is dan een leeftijdsgenoot die een hork is. Zolang er geen sprake is van een machtspositie verschil zoals leerkracht en leerling, lekker boeiend. 

Vrienden van ons waren ook 14 en 19. Nu al dikke 27 jaar samen. Zij was toen al wat volwassener voor haar leeftijd en hij wat kinderachtiger. We zijn allemaal nog steeds niet echt volwassen 😂🙈

PinkFlower schreef op 21-06-2024 om 17:52:

[..]

Je kent haar?

Hoe kan je anders weten dat zij dat vindt?

5 jaar verschil is niet zo heel groot. Ook niet op die leeftijd.

Echt wel 

we kunnen wel een poeltje 😜 doen
Wordt het em of niet ?

Roos55 schreef op 21-06-2024 om 17:38:

Ik denk niet dat ze met jou afspreekt.
Zij vindt jou te jong


Wat een bizarre reactie. Slaat echt helemaal nergens op. 

Ik vind het leeftijdsverschil prima kunnen. Veel plezier, TO! 

Ik werk met veel jonge vrouwen
Ook van 22 
En geen 1 gaat met een 17 jarige jongen 
Ook niet in mijn omgeving 
Met 3 ook 20 gers

Roos55 schreef op 21-06-2024 om 18:39:

[..]

Echt wel

Echt niet. 😜.

Hier komen we niet uit. Doe maar een poultje. 

Maar beste to zoals je al leest is het leeftijdsverschil voor Roos wel te veel en voor mij niet. En dit zal zo verschillen bij iedereen. Sommigen vinden voor hunzelf al 2 jaar teveel terwijl een ander met 20 nog geen probleem heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.