Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?

Ik ben een jongen van 17 en heb sinds een aantal maanden leuk contact met een meid (of ja, vrouw) van 22. We hebben elkaar leren via sociale media, hebben nog niet in het echt afgesproken maar dat komt denk ik nog wel, we wonen wel wat verder van elkaar namelijk. Zij zei dat ze gevoelens voor me heeft, ik wil eerst uiteraard eerst haar in het echt zien voordat ik hier wat van kan vinden. Zij is ook eerder jarig dan ik, dus het is dus nog even 17-23 voordat ik 18 word. We begonnen te praten voor mijn verjaardag, dus zij was al 22 en ik nog 16.

Ik heb dit eventjes kort (en misschien ook wat rommelig) opgeschreven, maar dat doet er denk ik niet zoveel toe nu. Ik plaats dit bericht op dit forum zodat wellicht andere mensen/ouders kunnen reageren die ervaring hebben met een leeftijdsverschil in een relatie (of misschien zelfs wel met hun zoon of dochter) en hoe dat uiteindelijk allemaal is verlopen.


Leuk en spannend TO! Ik zou eerst goed voelen of je haar idd in het echt leuk vindt. En daarna is het belangrijk om samen te praten over jullie verwachtingen. Jij bent nog volop aan het studeren, zij misschien nog maar kort of (al lang) klaar? 
Verder geen advies over het leeftijdsverschil vanuit mijn rol als ouder, ik heb kleine kinderen.

Ik vind dat echt een  te groot verschil.  Mijn dochter is 16 ( bijna 17) en ik zou me oprecht afvragen wat er mis is met een 22 jarige man als hij interesse in haar heeft.  Je zit in zo'n andere levensfase.  Ik weet niet of je al studeert of nog op de middelbare school zit,  want dat zou voor mij al veel verschil maken.  

Ik denk dat op zich een leeftijdsverschil van 17 en 22 niet zo'n groot probleem hoeft te zijn. Wat bijzonder is in jouw geval is dat jij jonger bent, als het andersom was vond niemand het raar. 

Meestal zijn meisjes volwassener op jouw leeftijd maar misschien ben jij dat ook wel, en de meid die jij leuk vindt is misschien wat jong van geest voor een 22-jarige? Kan prima hoor.

Oh haha, intussen had Kim al gereageerd. Er zijn dus toch mensen die andersom wel problematisch vinden.

Ik zie het probleem niet. In beide gevallen man ouder of vrouw ouder zie ik in deze leeftijdsfase geen probleem. De een is net volwassenen, de andere bijna. En de ene 17 jarige is al heel volwassen voor zijn of haar leeftijd terwijl de ander nog maar net voor zichzelf een bord soep kan maken. En dit geldt ook voor 22 jarigen. 

Als mijn 17 jarige dochter met een 22 jarige thuis zou komen zou ik dat geen probleem vinden, zolang hij/zij maar lief is voor haar. 

Een leeftijdsverschil van 5 jaar is normaal, ik zie het probleem niet.

Dat zij gevoelens krijgt voor iemand die ze alleen kent van sociale media, betekent dat ze ook nog niet helemaal volwassen is

Ik denk niet dat ze met jou afspreekt.
Zij vindt jou te jong

Gewoon in real life gaan ontdekken.
Je merkt vanzelf wel of het werkt of niet.

Geen probleem, toch? Vijf jaar verschil, en je bent bijna volwassen.

Captainbrown

Captainbrown

21-06-2024 om 17:46 Topicstarter

Mvtj schreef op 21-06-2024 om 17:15:

Leuk en spannend TO! Ik zou eerst goed voelen of je haar idd in het echt leuk vindt. En daarna is het belangrijk om samen te praten over jullie verwachtingen. Jij bent nog volop aan het studeren, zij misschien nog maar kort of (al lang) klaar?
Verder geen advies over het leeftijdsverschil vanuit mijn rol als ouder, ik heb kleine kinderen.

Zij is (als ik het goed begreep) pas dit jaar met haar studie begonnen aan de universiteit. Ze was dus was later. Ik ga (hopelijk) mijn examenjaar in. 

Ik ken geen jongens die met 17/18 jaar volwassen zijn, hoogstens meerderjarig. Een keer afspreken is nog geen relatie, wat vinden jouw ouders ervan? Zij kennen jou het beste. 

Captainbrown

Captainbrown

21-06-2024 om 17:47 Topicstarter

Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 17:24:

Ik vind dat echt een te groot verschil. Mijn dochter is 16 ( bijna 17) en ik zou me oprecht afvragen wat er mis is met een 22 jarige man als hij interesse in haar heeft. Je zit in zo'n andere levensfase. Ik weet niet of je al studeert of nog op de middelbare school zit, want dat zou voor mij al veel verschil maken.

Ik zit nog op de middelbare school, en ga (hopelijk) nu na de zomer mijn examenjaar in. Zij is dit jaar pas begonnen aan haar studie aan de universiteit, ze was dus een iets latere leerling. Dus als we straks beiden studeren valt het natuurlijk mee. Zij heeft geen werk, ik weer wel, dus op dat vlak loop ik dan weer ''voor'' (als je het zo wil noemen).

Captainbrown

Captainbrown

21-06-2024 om 17:49 Topicstarter

Roos55 schreef op 21-06-2024 om 17:38:

Ik denk niet dat ze met jou afspreekt.
Zij vindt jou te jong

Dat lijkt me niet. Anders zou ze ook niet zulke dingen zeggen. Zou heel vreemd zijn. Maar goed, je weet nooit. 

Captainbrown

Captainbrown

21-06-2024 om 17:50 Topicstarter

wil40 schreef op 21-06-2024 om 17:47:

Ik ken geen jongens die met 17/18 jaar volwassen zijn, hoogstens meerderjarig. Een keer afspreken is nog geen relatie, wat vinden jouw ouders ervan? Zij kennen jou het beste.

Correct, één keer afspreken is geen relatie, maar je kunt het dan wel ''gezellig met elkaar hebben'' in de vorm van iets meer dan vrienden. 

Anyway, mijn ouders vinden het eigenlijk helemaal niet zo'n groot verschil en vinden het eigenlijk dus ook helemaal prima.

Roos55 schreef op 21-06-2024 om 17:38:

Ik denk niet dat ze met jou afspreekt.
Zij vindt jou te jong

Je kent haar?

Hoe kan je anders weten dat zij dat vindt?

5 jaar verschil is niet zo heel groot. Ook niet op die leeftijd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.