Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?


Maar wie weet
Succes

Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 18:28:

[..]

Volgens mij zeg ik heel duidelijk dat ik er iets van zou vinden maar niks van zou zeggen. Overigens ook best flauw om terug te pakken op andere topics maar prima.

Tis je eigen stokpaardje hoor. 

als jij mijn zoon zou zijn zou ik zeggen: poehpoeh schiet maar hoog hoor. Klasse als het je lukt een meid van 22 op de universiteit. Beter dat dan een meid van 15 op de mavo. Ik denk maar zo een slimme meid van 22 heeft al iets meer vaardigheden en ervaring om haar hart te beschermen dus daar hoef ik me dan niet druk om te maken. 

Yumi schreef op 21-06-2024 om 17:35:

Een leeftijdsverschil van 5 jaar is normaal, ik zie het probleem niet.

Dat zij gevoelens krijgt voor iemand die ze alleen kent van sociale media, betekent dat ze ook nog niet helemaal volwassen is

Dat vind ik ook wel raar, dat iemand gevoelens krijgt van alleen berichten op sociale media.

Behalve als jullie op sociale media echt lange gesprekken voeren misschien.

Anders is er kans dat die "gevoelens" van haar meer voortkomen uit verlangens/wensen/hoop/projectie/verwachtingen die jij niet waar kunt maken.

Maar goed, daar kom je alleen achter door elkaar te ontmoeten.

(en zolang zij jou niet uitbuit, onder druk zet of manipuleert, vind ik het leeftijdverschil geen probleem).

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 17:55:

[..]

5 jaar valt toch wel mee? M'n vrouw was 14 toen ik haar ontmoette en ik 19.

Ben jij mijn man?

Hier nl precies hetzelfde en al 34 jaar samen ( kregen wel pas verkering toen ik 16 was en hij 21). Mijn ouders vonden het prima, zijn ouders vonden me in eerste instantie wel wat jong.

Ik vind het feit dat het tot nu toe alleen om internetcontact gaat een groter probleem dan het leeftijdsverschil.
Eerst maar eens een ontmoeting zou ik zeggen.
Je komt wel wat kinderlijk over eerlijk gezegd.

Captainbrown

Captainbrown

21-06-2024 om 19:48 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 21-06-2024 om 19:33:


Je komt wel wat kinderlijk over eerlijk gezegd.

Dat was ook een soort van de bedoeling. Ik zei ook dat ik het rommelig had opgeschreven, ik ben me er idd van bewust dat het langer had gekund, maar dan moest ik een heel verhaal opschrijven. Ik snap dat je je meer ''zorgen maakt'' om het internetcontact, maar gelukkig weet ik dat zij echt de persoon is waarmee ik mee praat. Ik ben er dus zeker van dat ik niet gecatfished o.i.d. word. En persoonlijk vind ik dat zelf het allerbelangrijkste.

Captainbrown schreef op 21-06-2024 om 19:48:

[..]

Dat was ook een soort van de bedoeling. Ik zei ook dat ik het rommelig had opgeschreven, ik ben me er idd van bewust dat het langer had gekund, maar dan moest ik een heel verhaal opschrijven. Ik snap dat je je meer ''zorgen maakt'' om het internetcontact, maar gelukkig weet ik dat zij echt de persoon is waarmee ik mee praat. Ik ben er dus zeker van dat ik niet gecatfished o.i.d. word. En persoonlijk vind ik dat zelf het allerbelangrijkste.

Oke. Nou ga ervoor dan 

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 18:24:

[..]

Nou zij was echt kind meer hoor

Nou ja iig nog 3 jaar niet volwassen.  Dus dat heet een kind toch?

PinkFlower schreef op 21-06-2024 om 18:37:

[..]

Zo hypocriet zijn heel veel ouders. Want "wij mochten vroeger ook drinken met 16 en begonnen al met 15 en ik heb er ook niks aan over gehouden". Is vaak het excuus. Maar oei als een wat oudere man of vrouw met hun kind een relatie wil dan is het opeens nog een klein kind.

Ik heb liever een iets oudere jongen of meisje voor mijn dochter die lief voor haar is dan een leeftijdsgenoot die een hork is. Zolang er geen sprake is van een machtspositie verschil zoals leerkracht en leerling, lekker boeiend.

Vrienden van ons waren ook 14 en 19. Nu al dikke 27 jaar samen. Zij was toen al wat volwassener voor haar leeftijd en hij wat kinderachtiger. We zijn allemaal nog steeds niet echt volwassen 😂🙈

Het is niet zo als je iets toestaat dat je dan alles maar moet toestaan. Mijn dochter mag ook niet autorijden.  Heel hypocriet van me dan. Maar nogmaals ik zou er niks van zeggen maar wel iets van vinden. Net als dat mijn 18 jarige zoon liever ook niet met een meisje van 14 of 15 thuis komt. Ik vind dat te jong en dat heeft vooral te maken met de levensfase. Als hij een vriendin van 22 zou krijgen zou ik dat wat minder raar vinden omdat hij niet meer thuis woont en studeert.  

Nick90 schreef op 21-06-2024 om 18:44:

[..]

Tis je eigen stokpaardje hoor.

Ja moet ik ook zaken die jij in bepaalde topics zegt te pas en te onpas in andere topics neergooien? Want dan weet ik er ook nog wel een paar Nick. Ik vind het altijd iets naars hebben als iemand het niet met je eens is om dan naar andere topics te verwijzeneen iemand dat op proberen te pakken.   Het gaat nu toch niet om alcohol? 

goede kans dat het iemand is die jou warm wil maken voor het geven van cadeautjes of die je wil verleiden om geld te lenen om in een waardeloze crypto te investeren.

Kimdekim schreef op 21-06-2024 om 19:55:

[..]

Nou ja iig nog 3 jaar niet volwassen. Dus dat heet een kind toch?

[..]

Het is niet zo als je iets toestaat dat je dan alles maar moet toestaan. Mijn dochter mag ook niet autorijden. Heel hypocriet van me dan. Maar nogmaals ik zou er niks van zeggen maar wel iets van vinden. Net als dat mijn 18 jarige zoon liever ook niet met een meisje van 14 of 15 thuis komt. Ik vind dat te jong en dat heeft vooral te maken met de levensfase. Als hij een vriendin van 22 zou krijgen zou ik dat wat minder raar vinden omdat hij niet meer thuis woont en studeert.

Geen goede vergelijking. Voor autorijden heb je een rijbewijs nodig. Alcohol maakt je hersenen naar de klote op die leeftijd al helemaal. Maar he ieder zijn ding. IK vind een ouder die zijn minder jarige laat drinken iig niet heel verstandig en goed bezig om het netjes te zeggen. Ik hoorde laatst iemand zeggen: ze kunnen het beter thuis LEREN drinken. Euh hoezo moet je dat überhaupt leren? Je lust het of niet en daar kun je dan op volwassen leeftijd mee beginnen.

rionyriony schreef op 21-06-2024 om 20:12:

goede kans dat het iemand is die jou warm wil maken voor het geven van cadeautjes of die je wil verleiden om geld te lenen om in een waardeloze crypto te investeren.

Dat hoeft niet. Maar het is wel een goed is om idd in de gaten te houden. En dan vooral omdat jullie elkaar alleen van internet kennen. Je weet nooit wie er echt achter het toetsenbord zit. 

Ook een goede om rekening mee te houden stel dat jullie elkaar echt willen gaan zien: spreek samen met een vriend of vriendin erbij af. En op een neutrale plek waar meer mensen komen. 

PinkFlower schreef op 21-06-2024 om 20:14:

[..]

Geen goede vergelijking. Voor autorijden heb je een rijbewijs nodig. Alcohol maakt je hersenen naar de klote op die leeftijd al helemaal. Maar he ieder zijn ding. IK vind een ouder die zijn minder jarige laat drinken iig niet heel verstandig en goed bezig om het netjes te zeggen. Ik hoorde laatst iemand zeggen: ze kunnen het beter thuis LEREN drinken. Euh hoezo moet je dat überhaupt leren? Je lust het of niet en daar kun je dan op volwassen leeftijd mee beginnen.

Maar dat gaat deze discussie niet over.  Dus jij kan je kinderen opvoeden zoals jij het wil en dan doe ik het ook.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.