Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?


Captainbrown schreef op 23-06-2024 om 09:03:

[..]

Dit klopt, ja. Ze kent mij van TikTok (ik heb een account met best veel volgers, bijna 150.000), en stuurde mij een berichtje op Instagram. Ik heb best wel wat volgers uit Duitsland, dus vandaar. En toen begonnen we te praten met elkaar en hebben nog steeds contact en (hele) diepe gesprekken.

Ik snap de bezorgheid uiteraard, dat zou ik als ouder (denk ik) ook hebben. En over het leeftijdsverschil/verschil in fase; zoals eerder aangegeven, we zitten bijna in dezelfde levensfase en ja, het verschil is wat groter dan gemiddeld (voor mijn leeftijd), maar geen één ontwikkelt zich even snel als de ander.

Ik weet door verschillende dingen dat zij echt is en geen catfish o.i.d.

Ik kom wellicht wat ''naïef'' over, maar ik weet gelukkig dat het allemaal goed is.

Dan nog zou ik er in eerste instantie als moeder zijnde niet zo blij mee zijn. 

Ik zou adviseren je wat meer in je directe omgeving te kijken en op date te gaan. Ik vind dit veel te veel gedoe op deze leeftijd. 

Captainbrown schreef op 23-06-2024 om 09:03:

[..]

Dit klopt, ja. Ze kent mij van TikTok (ik heb een account met best veel volgers, bijna 150.000), en stuurde mij een berichtje op Instagram. Ik heb best wel wat volgers uit Duitsland, dus vandaar. En toen begonnen we te praten met elkaar en hebben nog steeds contact en (hele) diepe gesprekken.

Ik snap de bezorgheid uiteraard, dat zou ik als ouder (denk ik) ook hebben. En over het leeftijdsverschil/verschil in fase; zoals eerder aangegeven, we zitten bijna in dezelfde levensfase en ja, het verschil is wat groter dan gemiddeld (voor mijn leeftijd), maar geen één ontwikkelt zich even snel als de ander.

Ik weet door verschillende dingen dat zij echt is en geen catfish o.i.d.

Ik kom wellicht wat ''naïef'' over, maar ik weet gelukkig dat het allemaal goed is.

Hierboven klink je alsof je haar na die paar maandjes al goed kent ... maar eerder schreef je: 

'Zij is (als ik het goed begreep) pas dit jaar met haar studie begonnen aan de universiteit. Ze was dus was later. Ik ga (hopelijk) mijn examenjaar in'

'Kan me niet voorstellen dat ze lelijk is hoor, haha'

'Zij woont nu (zover ik weet) zelf ook nog thuis maar krijgt binnenkort haar eigen woning'

Ze stuurde jou een berichtje via Insta, toch heb je geen idee hoe ze eruit ziet. Je weet bovendien niet zeker hoe ze woont. Ook twijfel je over haar studie. 

Hoe kan je nou schrijven dat je gelukkig weet dat het allemaal goed is? Wat stellen jullie diepe gesprekken voor als je niet eens met zekerheid kan antwoorden op deze doodnormale vragen?

Voordat je 5 uur gaat reizen, zou ik eerst eens een tijdje gaan beeldbellen. 

En als ze dat niet wil maar wèl aanstuurt op een ontmoeting, nodig haar dan uit om naar jou toe te komen. Dankzij jouw TikTok, weet zij namelijk wèl met wie ze precies contact heeft. Terwijl jij -zonder beeldbellen- niet eens weet of je misschien al die tijd met je neefje uit Appelscha praat. 

letterkoekje schreef op 22-06-2024 om 20:52:

[..]

Maar Pippeltje toch! Dat meende ik niet maar je had het niet door. Het is een vrije variant op de wie niet waagt, niet wint. En maagd rijmt op waagt, dus, helemaal niets achter zoeken. En je vooral niet druk maken, slecht voor je hart!

Druk maken doe ik niet hoor; maar het lijkt alsof er dan weer een taboe komt op 'maagd-zijn' terwijl dat helemaal niet uit maakt. Of zou moeten maken.

yette schreef op 23-06-2024 om 10:18:

[..]

Hierboven klink je alsof je haar na die paar maandjes al goed kent ... maar eerder schreef je:

'Zij is (als ik het goed begreep) pas dit jaar met haar studie begonnen aan de universiteit. Ze was dus was later. Ik ga (hopelijk) mijn examenjaar in'

'Kan me niet voorstellen dat ze lelijk is hoor, haha'

'Zij woont nu (zover ik weet) zelf ook nog thuis maar krijgt binnenkort haar eigen woning'

Ze stuurde jou een berichtje via Insta, toch heb je geen idee hoe ze eruit ziet. Je weet bovendien niet zeker hoe ze woont. Ook twijfel je over haar studie.

Hoe kan je nou schrijven dat je gelukkig weet dat het allemaal goed is? Wat stellen jullie diepe gesprekken voor als je niet eens met zekerheid kan antwoorden op deze doodnormale vragen?

Voordat je 5 uur gaat reizen, zou ik eerst eens een tijdje gaan beeldbellen.

En als ze dat niet wil maar wèl aanstuurt op een ontmoeting, nodig haar dan uit om naar jou toe te komen. Dankzij jouw TikTok, weet zij namelijk wèl met wie ze precies contact heeft. Terwijl jij -zonder beeldbellen- niet eens weet of je misschien al die tijd met je neefje uit Appelscha praat.

Eens met Yette. Eerst beeldbellen. Wil ze dat niet, dan weet je genoeg, dan is het geen zuivere koffie. 

Zij is ouder, meerderjarig, en ze weet wie jij bent, dus als ze jou wil ontmoeten, laat haar dan maar jouw kant op komen. Spreek af op een openbare plek waar ook andere mensen zijn, zodat jullie allebei ook weer weg kunnen als de ander niet is wat je verwachtte.

yette schreef op 23-06-2024 om 10:18:

[..]

Hierboven klink je alsof je haar na die paar maandjes al goed kent ... maar eerder schreef je:

Dit viel mij ook op, daarnaast komt deze 17 jarige soms als een volwassene over en een bericht later als een onzekere puber. 

Sorry CaptainBrown, maar ik ga steeds meer twijfelen.

Captainbrown

Captainbrown

23-06-2024 om 16:54 Topicstarter

yette schreef op 23-06-2024 om 10:18:

[..]

Hierboven klink je alsof je haar na die paar maandjes al goed kent ... maar eerder schreef je:

'Zij is (als ik het goed begreep) pas dit jaar met haar studie begonnen aan de universiteit. Ze was dus was later. Ik ga (hopelijk) mijn examenjaar in'

'Kan me niet voorstellen dat ze lelijk is hoor, haha'

'Zij woont nu (zover ik weet) zelf ook nog thuis maar krijgt binnenkort haar eigen woning'

Ze stuurde jou een berichtje via Insta, toch heb je geen idee hoe ze eruit ziet. Je weet bovendien niet zeker hoe ze woont. Ook twijfel je over haar studie.

Hoe kan je nou schrijven dat je gelukkig weet dat het allemaal goed is? Wat stellen jullie diepe gesprekken voor als je niet eens met zekerheid kan antwoorden op deze doodnormale vragen?

Voordat je 5 uur gaat reizen, zou ik eerst eens een tijdje gaan beeldbellen.

En als ze dat niet wil maar wèl aanstuurt op een ontmoeting, nodig haar dan uit om naar jou toe te komen. Dankzij jouw TikTok, weet zij namelijk wèl met wie ze precies contact heeft. Terwijl jij -zonder beeldbellen- niet eens weet of je misschien al die tijd met je neefje uit Appelscha praat.

Ik denk dat we eventueel een misverstand hebben. Ik heb het idd wat vaag opgeschreven. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze op de universiteit zit en farmacie studeert. Het gesprek of ze nou wel of niet haar eigen woning had, was wat vaag. 

Verder weet ik gelukkig wel hoe ze eruit ziet, dit heb ik gecheckt d.m.v. haar volgers te checken en kijken of die wel 'legit' zijn, en dat zijn ze gelukkig. Heb wel vaker te maken gehad met trollaccounts, die heb ik gewoon allemaal verwijderd (voor zover ik me kan herinneren). Ze plaats regelmatig dingen van haarzelf ook en van haar familie en heb haar uiteraard gegoogled en alles klopt.

Captainbrown

Captainbrown

23-06-2024 om 16:55 Topicstarter

Yumi schreef op 23-06-2024 om 11:12:

[..]

Dit viel mij ook op, daarnaast komt deze 17 jarige soms als een volwassene over en een bericht later als een onzekere puber.

Sorry CaptainBrown, maar ik ga steeds meer twijfelen.

Twijfelen aan? Of het wel een goed idee is? Of of dit bericht wel klopt?

Captainbrown schreef op 23-06-2024 om 16:54:

[..]

Ik denk dat we eventueel een misverstand hebben. Ik heb het idd wat vaag opgeschreven. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze op de universiteit zit en farmacie studeert. Het gesprek of ze nou wel of niet haar eigen woning had, was wat vaag.

Verder weet ik gelukkig wel hoe ze eruit ziet, dit heb ik gecheckt d.m.v. haar volgers te checken en kijken of die wel 'legit' zijn, en dat zijn ze gelukkig. Heb wel vaker te maken gehad met trollaccounts, die heb ik gewoon allemaal verwijderd (voor zover ik me kan herinneren). Ze plaats regelmatig dingen van haarzelf ook en van haar familie en heb haar uiteraard gegoogled en alles klopt.

Als ze legit is kunnen jullie toch probleemloos videobellen? Stel dat eens voor; als ze smoesjes heeft dan weet je genoeg. Niks is zeker tot je haar live of via video bellen ziet

yette schreef op 23-06-2024 om 10:18:

[..]

Hierboven klink je alsof je haar na die paar maandjes al goed kent ... maar eerder schreef je:

'Zij is (als ik het goed begreep) pas dit jaar met haar studie begonnen aan de universiteit. Ze was dus was later. Ik ga (hopelijk) mijn examenjaar in'

'Kan me niet voorstellen dat ze lelijk is hoor, haha'

'Zij woont nu (zover ik weet) zelf ook nog thuis maar krijgt binnenkort haar eigen woning'

Ze stuurde jou een berichtje via Insta, toch heb je geen idee hoe ze eruit ziet. Je weet bovendien niet zeker hoe ze woont. Ook twijfel je over haar studie.

Hoe kan je nou schrijven dat je gelukkig weet dat het allemaal goed is? Wat stellen jullie diepe gesprekken voor als je niet eens met zekerheid kan antwoorden op deze doodnormale vragen?

Voordat je 5 uur gaat reizen, zou ik eerst eens een tijdje gaan beeldbellen.

En als ze dat niet wil maar wèl aanstuurt op een ontmoeting, nodig haar dan uit om naar jou toe te komen. Dankzij jouw TikTok, weet zij namelijk wèl met wie ze precies contact heeft. Terwijl jij -zonder beeldbellen- niet eens weet of je misschien al die tijd met je neefje uit Appelscha praat.

Helemaal eens. Ik vind de afstand en dat je haar nog nooit gesproken hebt een groter probleem dan haar leeftijd. 

Captainbrown schreef op 23-06-2024 om 08:58:

[..]

1. Seks tussen iemand van 17 en 22 is wettelijk gezien niet illegaal, de leeftijd van seksuele meerderjarigheid ligt in Nederland op 16 jaar, en zover ik weet in Duitsland zelfs 14. Dus dat kan allemaal. Maar waarom praten we over seks? Dan denken we al veel verder dan nodig is. We hebben elkaar nog niet eens ontmoet, over seks praten is nu echt momenteel niet juist/gepast. Daten betekent niet meteen seks. Als dat komt, komt dat pas later.

2. Of het leeftijdsverschil te groot is, ligt eraan. De één ontwikkelt zich sneller dan de ander. Geen persoon is hetzelfde. Mensen (in het echt/real-life) zeggen vaak dat ik zelfs voorloop op mijn ontwikkeling. Dus dat is een puur een observatie van anderen.

Maar goed, we zullen het wel zien, het belangrijkste is dat het allemaal legaal is. En gelukkig is dat het geval. Daten is sws nooit strafbaar.

Sorry ja, heb het nu even terug opgezocht. Is 14 tot 16 jaar, niet tot en met 16 jaar, waarbij alleen seks tussen leeftijdgenoten is toegestaan.

ToetieToover schreef op 23-06-2024 om 07:25:

[..]

Haha, ik wil die wet wel eens zien hoor. Misschien teveel Amerikaanse websites gelezen, aangezien je sex schrijft en niet seks. Vond je daar ook de wijsheid over ‘de man die jonger is’? Spannende cliffhanger ook, om na ‘ten eerste’ niet te komen met een ‘ten tweede’.

Ten tweede had voor "Op die leeftijd" gemoeten.

En ik spreek uit eigen ervaring. Zat alleen 1 jaar mis met die wettelijke leeftijd.

Verder zit ik zelden op Amerikaanse websites. Erger me rot dat alle nieuws en programma's op de lineaire tv Amerikaans georiënteerd zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.