Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?


Captainbrown

Captainbrown

22-06-2024 om 15:26 Topicstarter

Joszy schreef op 22-06-2024 om 10:40:

TO, hoe zou jij een echte relatie voor je zien met iemand die 5 uur verderop woont? Ik neem aan dat jij bij je ouders woont, en zij? Is jouw bijbaantje in het weekend? Als je nu al maanden contact hebt, waarom nog niet afgesproken? Zoveel dingen die mij een veel groter probleem lijken dan5 jaar leeftijdsverschil... hoe zou je het zelf voor je zien?

Ik zie momenteel nog echt niets voor me. Eerst maar eens ontmoeten ja. Ik woon i.d.d. nog bij mijn ouders, maar kan volgend jaar op mijn 18e een eigen huis krijgen (huurhuis, mijn moeder heeft een extra huis waar ik in kan wonen volgend jaar). Ik werk inderdaad ook in het weekend alleen. Zij woont nu (zover ik weet) zelf ook nog thuis maar krijgt binnenkort haar eigen woning.

Captainbrown schreef op 22-06-2024 om 15:24:

[..]

En de 1e keer? Gewoon naar iemand toe?

Een leuke locatie, hapje, drankje, kletsen. Jij en zij wonen nog thuis, niet gelijk bij pa en ma op de koffie. 

Ook fijner als er geen klik is lijkt mij. Dan bedank je elkaar en beide weer naar huis. First date zonder camera en pottenkijkers. 

Pippeltje schreef op 22-06-2024 om 09:47:

"Wie niet waagt, blijft maagd"
Wat is daar nu weer mis mee dan?
Nare uitspraak.

Maar Pippeltje toch! Dat meende ik niet maar je had het niet door. Het is een vrije variant op de wie niet waagt, niet wint. En maagd rijmt op waagt, dus, helemaal niets achter zoeken. En je vooral niet druk maken, slecht voor je hart!

Captainbrown

Captainbrown

22-06-2024 om 21:23 Topicstarter

wil40 schreef op 22-06-2024 om 17:53:

[..]

Een leuke locatie, hapje, drankje, kletsen. Jij en zij wonen nog thuis, niet gelijk bij pa en ma op de koffie.

Ook fijner als er geen klik is lijkt mij. Dan bedank je elkaar en beide weer naar huis. First date zonder camera en pottenkijkers.

Zeker weten! Maar dan nog wel naar de één toe (de woonplaats van één)? Of kunnen we ook meteen halverwege afspreken? 

hebben jullie al een keer videogebeld? Weet je zeker dat ze is wie ze zegt dat ze is voordat je er heen gaat als 17 jarige ..

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 22-06-2024 om 21:27:

hebben jullie al een keer videogebeld? Weet je zeker dat ze is wie ze zegt dat ze is voordat je er heen gaat als 17 jarige ..

Dit is een goede tip! 

En als je haar dan belt kun je meteen vragen of ze wil afspreken en waar en wanneer als ze ja zegt. 

Captainbrown schreef op 22-06-2024 om 21:23:

[..]

Zeker weten! Maar dan nog wel naar de één toe (de woonplaats van één)? Of kunnen we ook meteen halverwege afspreken?

Gewoon onder bij de domtoren in Utrecht afspreken. Nooit meteen naar de een of de ander toe. Stuur elkaar een persoonlijke snapchat als dat nog in is. Ik zette weleens de naam van de man in kwestie op mijn borst in een filmpje om zo te laten zien dat ik echt was. 

Captainbrown schreef op 22-06-2024 om 21:23:

[..]

Zeker weten! Maar dan nog wel naar de één toe (de woonplaats van één)? Of kunnen we ook meteen halverwege afspreken?

Wat voor beide handig en haalbaar is. Rekening houden met wie met de auto komt of met openbaar vervoer. Misschien rond de Duits/Nederlandse grens? Nijmegen? Aken? 

Beetje drukte en gezelligheid, is gewoon prettiger als alles tegenvalt en het voelt veiliger, voor beide. En als je erg twijfelt of ze eerlijk en oprecht is, niet doen. 

ten eerste is sex met tussen personen van de twee genoemde leeftijden illegaal. 
Op die leeftijd is het leeftijdsverschil echt te groot. Zeker als de man jonger is.
Ik heb ook een ruimschoots jongere vriend gehad, die op het punt stond te gaan studeren, terwijl ikzelf al even studeerde. Liep stuk. In de zomervakantie pasten we best bij elkaar. Maar tussen zijn vrienden gedroeg hij zich weer naar zijn leeftijd.

Zeespiegel schreef op 23-06-2024 om 00:23:

ten eerste is sex met tussen personen van de twee genoemde leeftijden illegaal.
Op die leeftijd is het leeftijdsverschil echt te groot. Zeker als de man jonger is.
Ik heb ook een ruimschoots jongere vriend gehad, die op het punt stond te gaan studeren, terwijl ikzelf al even studeerde. Liep stuk. In de zomervakantie pasten we best bij elkaar. Maar tussen zijn vrienden gedroeg hij zich weer naar zijn leeftijd.

Wat is dat nou weer voor onzin... grapje zeker?

Ik zou als moeder zijnde vooral problemen hebben met het feit dat je van plan bent haar op te zoeken in Duitsland....no way dat ik dat een goed idee zou vinden. Weet je wel zeker dat het allemaal klopt?
Dit soort dingen is juist waar ik mijn kinderen voor waarschuw en allert op te zijn.

Ook vind ik het een verschil in leeftijd en fase, dus ook daar zou ik niet om staan te springen.

Ook 5 uur reistijd....ik zou denk ik zeggen, zoek iemand in je omgeving, zoiets

Zeespiegel schreef op 23-06-2024 om 00:23:

ten eerste is sex met tussen personen van de twee genoemde leeftijden illegaal.
Op die leeftijd is het leeftijdsverschil echt te groot. Zeker als de man jonger is.
Ik heb ook een ruimschoots jongere vriend gehad, die op het punt stond te gaan studeren, terwijl ikzelf al even studeerde. Liep stuk. In de zomervakantie pasten we best bij elkaar. Maar tussen zijn vrienden gedroeg hij zich weer naar zijn leeftijd.

Haha, ik wil die wet wel eens zien hoor. Misschien teveel Amerikaanse websites gelezen, aangezien je sex schrijft en niet seks. Vond je daar ook de wijsheid over ‘de man die jonger is’? Spannende cliffhanger ook, om na ‘ten eerste’ niet te komen met een ‘ten tweede’. 

Captainbrown

Captainbrown

23-06-2024 om 08:58 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 23-06-2024 om 00:23:

ten eerste is sex met tussen personen van de twee genoemde leeftijden illegaal.
Op die leeftijd is het leeftijdsverschil echt te groot. Zeker als de man jonger is.
Ik heb ook een ruimschoots jongere vriend gehad, die op het punt stond te gaan studeren, terwijl ikzelf al even studeerde. Liep stuk. In de zomervakantie pasten we best bij elkaar. Maar tussen zijn vrienden gedroeg hij zich weer naar zijn leeftijd.

1. Seks tussen iemand van 17 en 22 is wettelijk gezien niet illegaal, de leeftijd van seksuele meerderjarigheid ligt in Nederland op 16 jaar, en zover ik weet in Duitsland zelfs 14. Dus dat kan allemaal. Maar waarom praten we over seks? Dan denken we al veel verder dan nodig is. We hebben elkaar nog niet eens ontmoet, over seks praten is nu echt momenteel niet juist/gepast. Daten betekent niet meteen seks. Als dat komt, komt dat pas later.

2. Of het leeftijdsverschil te groot is, ligt eraan. De één ontwikkelt zich sneller dan de ander. Geen persoon is hetzelfde. Mensen (in het echt/real-life) zeggen vaak dat ik zelfs voorloop op mijn ontwikkeling. Dus dat is een puur een observatie van anderen.

Maar goed, we zullen het wel zien, het belangrijkste is dat het allemaal legaal is. En gelukkig is dat het geval. Daten is sws nooit strafbaar.

In Nederland ligt de grens bij 16 jaar, dus bij deze leeftijden is er strafrechtelijk in elk geval geen probleem.
Verder zou ik als ik jouw ouders was vinden dat zij eerst jouw kant op zou moeten komen gezien het leeftijdsverschil.

Captainbrown

Captainbrown

23-06-2024 om 09:03 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 23-06-2024 om 01:03:

Ik zou als moeder zijnde vooral problemen hebben met het feit dat je van plan bent haar op te zoeken in Duitsland....no way dat ik dat een goed idee zou vinden. Weet je wel zeker dat het allemaal klopt?
Dit soort dingen is juist waar ik mijn kinderen voor waarschuw en allert op te zijn.

Ook vind ik het een verschil in leeftijd en fase, dus ook daar zou ik niet om staan te springen.

Ook 5 uur reistijd....ik zou denk ik zeggen, zoek iemand in je omgeving, zoiets

Dit klopt, ja. Ze kent mij van TikTok (ik heb een account met best veel volgers, bijna 150.000), en stuurde mij een berichtje op Instagram. Ik heb best wel wat volgers uit Duitsland, dus vandaar. En toen begonnen we te praten met elkaar en hebben nog steeds contact en (hele) diepe gesprekken.

Ik snap de bezorgheid uiteraard, dat zou ik als ouder (denk ik) ook hebben. En over het leeftijdsverschil/verschil in fase; zoals eerder aangegeven, we zitten bijna in dezelfde levensfase en ja, het verschil is wat groter dan gemiddeld (voor mijn leeftijd), maar geen één ontwikkelt zich even snel als de ander. 

Ik weet door verschillende dingen dat zij echt is en geen catfish o.i.d.

Ik kom wellicht wat ''naïef'' over, maar ik weet gelukkig dat het allemaal goed is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.