Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vinden jullie van een relatie tussen een 17-jarige jongen en een 22-jarige meid? Hebben anderen ervaring met leeftijdverschillen?


ToetieToover schreef op 21-06-2024 om 23:26:

[..]

Die 5 uur lijkt me meer een issue dan die 5 jaar. En van waar naar waar in Nederland moet je wel niet heen om 5 uur te reizen? Maakt niet uit eigenlijk. Ervaringen van anderen zeggen niks over jouw situatie. Ik zou niet te lang wachten met een ontmoeting want de realiteit kan anders zijn dan alle lacunes die jouw fantasie nu voor je invult.

Internet: "Je kunt verwachten dat de gemiddelde reistijd per trein van Groningen naar Maastricht ongeveer 5 uur en 7 minuten is. Als je daar zo snel mogelijk wilt komen, kun je er met de snelste dienstregeling al in 4 uur en 11 minuten zijn."
"Axel - Groningen = 6 uur"

Ik zou als ik jou was iemand dichterbij zoeken. Je haalt je zoveel vervoersproblemen op de hals om iets te willen beginnen met iemand aan de andere kant van het land. 

Als de 2e afspraak er komt wegens leuke klik reis je ieder tot halverwege. Liefde overwint alles en kent geen grenzen. 

Zoek haar snel op, want het beeld van haar dat je voor jezelf via onlinecontact hebt opgebouwd, is onbetrouwbaar. Als je iemand in het echt ontmoet, weet je al heel snel of die persoon echt leuk is of toch tegenvalt (niet lekker ruikt, zich onaantrekkelijk beweegt, stiekem rookt, rare gewoontes heeft, een kwade dronk heeft enz enz). En wees niet bang om te zeggen wat je vindt en voelt. Dat is kwetsbaar, maar hoort bij een relatie. Ook als ze leuk is, maar jammer genoeg toch geen relatiemateriaal, wees daar dan duidelijk over.

Ik vermoed ook dat die 5 u afstand minstens een even groot struikelblok zal zijn als 5 jaar leeftijdsverschil.
Toen ik ging daten, zocht ik binnen 45 minuten reisafstand. Ik wil niet 2x een halve dag reizen om mijn lief een kleine 24 u te kunnen zien, ik wil gewoon gezellig een heel weekend samen zijn. Maar dat ben ik.

Marianne76 schreef op 22-06-2024 om 10:03:

Zoek haar snel op, want het beeld van haar dat je voor jezelf via onlinecontact hebt opgebouwd, is onbetrouwbaar. Als je iemand in het echt ontmoet, weet je al heel snel of die persoon echt leuk is of toch tegenvalt (niet lekker ruikt, zich onaantrekkelijk beweegt, stiekem rookt, rare gewoontes heeft, een kwade dronk heeft enz enz). En wees niet bang om te zeggen wat je vindt en voelt. Dat is kwetsbaar, maar hoort bij een relatie. Ook als ze leuk is, maar jammer genoeg toch geen relatiemateriaal, wees daar dan duidelijk over.

Ik vermoed ook dat die 5 u afstand minstens een even groot struikelblok zal zijn als 5 jaar leeftijdsverschil.
Toen ik ging daten, zocht ik binnen 45 minuten reisafstand. Ik wil niet 2x een halve dag reizen om mijn lief een kleine 24 u te kunnen zien, ik wil gewoon gezellig een heel weekend samen zijn. Maar dat ben ik.

Ik heb je bericht geliked hoor, want ik ben het op zich met je eens. Maar als je iemand ontmoet en het klikt heel erg, dan is die reisafstand opeens een kleinere issue. (Dan breng je iemand die op 1 uur reizen woont 'even thuis' na een middag samen ♥️).

5 uur zou ik een flinke kluif vinden, maar ach, het wijst zich uit of dit onoverkomelijke afstand is of niet.

TO, hoe zou jij een echte relatie voor je zien met iemand die 5 uur verderop woont? Ik neem aan dat jij bij je ouders woont, en zij? Is jouw bijbaantje in het weekend? Als je nu al maanden contact hebt, waarom nog niet afgesproken? Zoveel dingen die mij een veel groter probleem lijken dan5 jaar leeftijdsverschil... hoe zou je het zelf voor je zien?

ik heb niet allen gelezen maar kennissen van mij zijn bij elkaar sinds ze 17 (man) en 23 (vrouw) zijn, ze had zelfs al een kind. En ze zijn nog steeds samen. Dus gewoon voor gaan.

Ik vind op jullie leeftijd het verschil wel groot omdat jij de man bent. Mijn ervaring is dat mannen minder snel volwassen worden en daarom toen ik jong was viel ik nooit op jongens uit mijn klas. Een meisje van 17 kun je niet vergelijken met een jongen van 17. Jongens lopen gewoon achter wat ontwikkeling betreft. Over 10 0f 15 jaar dan zou het leeftijdsverschil niet meer zo uit maken maar op deze jonge leeftijd van jou dus wel is mijn mening. 

tja de beweegredenen van de dame hier in kwestie begrijp ik ook niet maar ze zal wel haar redenen hebben. Ik zou persoonlijk ook nooit met een 5 jaar jongere man gaan daten, alleen ouder. Al is het maar om ijdele redenen. Ik ga niet concureren met vrouwen die 15 jaar jonger zijn dan ik straks. Ik wil het lekkerste wijf zijn in man zijn range en niet met 1-0 achter staan al in beginsel. Daarnaast is een slimmere man met meer levenservaring vaak aantrekkelijker.

Moederkareltje schreef op 22-06-2024 om 11:49:

tja de beweegredenen van de dame hier in kwestie begrijp ik ook niet maar ze zal wel haar redenen hebben. Ik zou persoonlijk ook nooit met een 5 jaar jongere man gaan daten, alleen ouder. Al is het maar om ijdele redenen. Ik ga niet concureren met vrouwen die 15 jaar jonger zijn dan ik straks. Ik wil het lekkerste wijf zijn in man zijn range en niet met 1-0 achter staan al in beginsel. Daarnaast is een slimmere man met meer levenservaring vaak aantrekkelijker.

Dat is dan meer je eigen onzekerheid toch? Er zijn altijd mooiere, intelligentere vrouwen dan dat ik ben, in iedere leeftijdscategorie. Ik hoef de concurrentie niet aan te gaan, ik weet wat ik aan mezelf heb. We zijn meer dan 30 jaar samen, als hij beter wil en kan krijgen moet hij gaan. 

wil40 schreef op 22-06-2024 om 12:53:

[..]

Dat is dan meer je eigen onzekerheid toch? Er zijn altijd mooiere, intelligentere vrouwen dan dat ik ben, in iedere leeftijdscategorie. Ik hoef de concurrentie niet aan te gaan, ik weet wat ik aan mezelf heb. We zijn meer dan 30 jaar samen, als hij beter wil en kan krijgen moet hij gaan.

Helemaal eens met deze post! 

Er zullen altijd mooiere, leukere, lekkerdere en jonger uitziende vrouwen in mijn leeftijdscategorie zijn; boeie!

oh...wel een beetje rode vlaggen op de achtergrond voor mij. Nog nooit irl ontmoet, ze woont dus in het buitenland. Ik zou erg voorzichtig zijn bij de eerste keer afspreken en weinig verwachtingen hebben. Het kan allemaal prima in orde zijn, het kan ook dikke scam zijn.

Er zijn objectief gezien zeker mooiere vrouwen altijd en overal, maar ik voel mij de mooiste voor mijn man. Daar gaat het mij om. 
Tis ook gewoon een stukje natuur dat een man een vruchtbaar vrouwtje zoekt. Om dat bij voorbaat te gaan tarten vind ik persoonlijk niks. Stel ik ben 40 en mijn eitjes vrijwel niks meer waard en man is 35snap ik dat als hij de kans heeft om op de vrouwtjes van 25 te jagen dat dat erg aantrekkelijk is. 

Ik heb hele leuke vrienden aan een internetgroep overgehouden. Aangezien leeftijd niet het eerste is waar het over ging, zijn de leeftijdsverschillen best groot. In real life waren we elkaar daardoor wellicht misgelopen. 

Bij onze eerste ontmoetingen hadden we alleen nog maar een profielfoto gezien ... maar ik ben een volwassen vrouw en het ging niet om verliefdheid. Schrijven jullie elkaar alleen of videobellen jullie ook? Ik zou dat laatste in jullie geval zéker doen om een betere indruk van elkaar te krijgen. 

Captainbrown

Captainbrown

22-06-2024 om 15:24 Topicstarter

ToetieToover schreef op 21-06-2024 om 23:26:

[..]

Die 5 uur lijkt me meer een issue dan die 5 jaar. En van waar naar waar in Nederland moet je wel niet heen om 5 uur te reizen? Maakt niet uit eigenlijk. Ervaringen van anderen zeggen niks over jouw situatie. Ik zou niet te lang wachten met een ontmoeting want de realiteit kan anders zijn dan alle lacunes die jouw fantasie nu voor je invult.

Ze woont in Duitsland, en ik heb familie in Duitsland. Dus ik zal haar als ik bij familie ben in Duitsland kunnen ontmoeten, daar woont ze c.a. 2 uur vanaf. Is dus te doen.

Captainbrown

Captainbrown

22-06-2024 om 15:24 Topicstarter

wil40 schreef op 22-06-2024 om 10:00:

Als de 2e afspraak er komt wegens leuke klik reis je ieder tot halverwege. Liefde overwint alles en kent geen grenzen.

En de 1e keer? Gewoon naar iemand toe?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.