Claudine
29-10-2018 om 23:03
Verschrikkelijk feest van 17 jarige
Mijn man en ik zitten met de handen in het haar.. Afgelopen zaterdag gaf onze lieve oudste dochter van 17 jaar een feest bij ons thuis. Wij waren een week weg, maar vertrouwden erop dat dochter het zou laten weten als er iets mis ging. Niet dus. Zondagochtend belde ze ons pas, dat er iets heel ergs was gebeurd en dat er een meisje van school met 2 vriendinnen zonder uitnodiging op was komen dagen en zij allemaal flessen drank (Malibu, vodka etc) in de jacuzzi en het zwembad begonnen te gooien, borden op de grond, glazen kapot en tot slot begonnen ze mijn dochter te slaan. Het klonk net als een slechte film. Op de vraag waarom wilde mijn dochter in de eerste instantie niet antwoorden, maar later heeft ze toegegeven dat ze die avond met het vriendje van het meisje heeft gezoend. Onze vakantie is helemaal verpest en ik kan alleen maar denken aan mijn dochter en aan mijn huis dat een ravage is. Mijn vriendin is vanmiddag langsgeweest bij ons thuis maar mijn dochter zit er helemaal doorheen en ik ook. Ik kan alleen maar huilen en ik ben duizenden kilometers verwijderd van mijn huis.
Mijn twee andere kinderen (10 en 12 jaar oud) waren ook thuis toen het gebeurde en ik voel me zo ontzettend slecht als ik bedenk dat hen ook iets had kunnen overkomen.
Mijn man is razend en heeft de hele dag met onze advocaat aan de telefoon gehangen. Dag vakantiegevoel. Vrijdag komen we weer thuis, maar ik kijk er totaal niet naar uit. Ik ben ontzettend bang voor de staat waarin ik mijn huis en mijn spullen aan ga treffen.
Ik schrijf dit weer met tranen in mijn ogen en weet me geen raad.. Ik moest het even van mij afschrijven. Wat nu? Terug naar huis?
Utrechtse
05-11-2018 om 23:12
schuld
Eens met mama.
Maar ik denk dat in deze draad veel mensen zich er 'schuldig' aan maken.
Ik denk dat dat ook wel te verklaren is. Een feestje dat zo uit de hand loopt is natuurlijk de nachtmerrie van iedere ouder. Voor onze eigen gemoedsrust is het daarom prettig als we een aantal dingen kunnen benoemen dat wij natúúrlijk anders zouden hebben gedaan. Het is gewoon prettig als we ons zelf kunnen laten geloven dat ons dit niet kan overkomen.
Ik veroordeel dat overigens niet, het is namelijk gewoon hoe het menselijk brein werkt.
Kaaskopje
06-11-2018 om 01:13
Tienie
Ik vermoed dat wij, man en ik, sámen enorm zouden balen, dat we de vakantie moeten afbreken, balen mag, maar dan naar huis.
Mijn vertrouwen zou hier toch wel zo'n deuk van opgelopen hebben, dat ik minstens een jaar genezen zou zijn van vakantie zonder kinderen en de kinderen alleen thuis.
mijk
06-11-2018 om 07:21
ja zo werkt dat hier niet Mama
Dat iets je mening is dat mag iknhopen als je hem hier post. Maar daar mogen anderen hier dus ook een mening over hebben... Doe je niks aan...
Mijk
rutiel
06-11-2018 om 12:31
Pennestreek
Ik waardeer je bijdrage enorm, omdat dit het perspectief geeft vanuit het kind dat opgezadeld is met teveel verantwoordelijkheid.
Ik denk oprecht dat alle ouders het goed willen doen in de opvoeding. Of dit lukt, weet je helaas meestal pas achteraf. Blijven communiceren is dan (wat mij betreft) een must. Zo te horen moet jij dat missen. Dat lijkt me heel erg.
Nogmaals, in mijn optiek hebben Claudine en haar man een inschattingsfout gemaakt. Niets meer en niets minder. En ik hoop dat iedereen de kreukels weer wat kan gaan gladstrijken in dat gezin.
juf Ank
06-11-2018 om 18:14
mama
Jij bent lekker: jij mag wel even je mening geven, maar niemand mag daar commentaar op hebben... hahahahahahah
Zo werkt het niet op een forum hoor.
Mama
06-11-2018 om 22:35
Juf ank
Uhhhh jaaa
Maar jou zie ik echt overal verschijnen haha (met je commentaar natuurlijk )
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.