Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Quarantaine / isolatie met kerst


Ik kan met heel veel leven, maar een advies om een kind van zes tien dagen te isoleren van de familie? Schandelijk. Ook als je weet dat het niet gehandhaafd gaat worden.

Ik weet nog goed dat ik in het begin van de corona-periode een column las van een mevrouw met diverse kinderen waarvan de oudste corona had, meisje van 16, Kyana heette ze volgens mij. Ze zat volgens mij 2 weken in afzondering, was hartstikke ziek, overgeven etc, zware hoofdpijn, koorts, keelpijn etc. Ik vond dat toen zo heftig om te lezen...Ik had dat echt niet gekund. 

Thy

Thy

21-12-2021 om 23:10

Hier had zoon een aantal weken geleden corona. Hij is ( nog ) niet gevaccineerd. We hebben er voor gekozen om zoon niet in isolatie te laten gaan. Geen extra ventilatie, geen extra hygiëne en dus ook geen afstand. We hebben allemaal geen corona gekregen. Man en dochter zijn niet gevaccineerd, ik wel. Het verbaasde ons nogal moet ik zeggen. Nu moet ik er bij zeggen dat zoon geen symptomen had. Ik dacht wel: wat als wij het eerder ook hebben gehad zonder symptomen? Dan kom je daar dus niet achter. Of zou die kans heel klein zijn?

Tango schreef op 21-12-2021 om 23:08:

Ik weet nog goed dat ik in het begin van de corona-periode een column las van een mevrouw met diverse kinderen waarvan de oudste corona had, meisje van 16, Kyana heette ze volgens mij. Ze zat volgens mij 2 weken in afzondering, was hartstikke ziek, overgeven etc, zware hoofdpijn, koorts, keelpijn etc. Ik vond dat toen zo heftig om te lezen...Ik had dat echt niet gekund.

Dat is onmenselijk en ook voor mij had de GGD erin kunnen stikken.

Ik merk dat ik echt kwaad en verdrietig word van zulke berichten, waar is de menselijkheid gebleven? We zijn meer dan een virus.

Ik heb zelf eerder dit jaar een vergelijkbaar advies gekregen en heb dat in de wind geslagen. De arts die me het advies gaf (liever gezegd: moest geven) gaf me groot gelijk. 

Pief schreef op 21-12-2021 om 21:09:

Mijn zoon van 16 heeft corona gehad. Hij is niet in isolatie gegaan en niemand in het gezin is besmet geraakt. Wij bleven liever wat langer thuis dan hem in isolatie te zetten. We hebben wel wat meer geventileerd

maar zaten jullie urenlang naast elkaar of hebben jullie wel de 1,5 m aangehouden? 

Ja heel moeilijk natuurlijk. Natuurlijk pas je graag op. Ik zou altijd de fysiek meest sterkste persoon naar boven sturen om een lekkere maaltijd te brengen, desnoods voor de deur achter laten. 
Om er wat leuks van de maken;
Zijn eet wensen uitvoeren en die videobellend opeten, of anders als het mogelijk is in de huiskamer met goede ventilatie. Denk dat optie 1 beter is. Lekker een blik bier meegeven om gezellig de feest sfeer er ook voor hem in te houden. En lekker virtueel proosten. Daarna samen dezelfde film kijken (iPhone (of telefoon) FaceTime) en dan via TV of computer hem laten kijken, en jullie op de Tv. Word ondanks de nare omstandigheden een hele leuk spannende avond

Suusje. schreef op 21-12-2021 om 23:31:

[..]

maar zaten jullie urenlang naast elkaar of hebben jullie wel de 1,5 m aangehouden?

We hebben echt naast elkaar gezeten en elke dag een knuffel gegeven bij slapen gaan en zo. Testen duurde toen lang en een week na het risicovolle contact wisten we pas dat hij corona had. Hij had geen klachten. Toen vonden er het onzin om afstand te gaan houden. Hij mocht toen ook al bijna weer naar school en wij zijn toen nog een week thuisgebleven omdat we toch thuis werkten en hadden allebei een negatieve test. 

j.mkds.m.1 schreef op 21-12-2021 om 23:52:

Ja heel moeilijk natuurlijk. Natuurlijk pas je graag op. Ik zou altijd de fysiek meest sterkste persoon naar boven sturen om een lekkere maaltijd te brengen, desnoods voor de deur achter laten.
Om er wat leuks van de maken;
Zijn eet wensen uitvoeren en die videobellend opeten, of anders als het mogelijk is in de huiskamer met goede ventilatie. Denk dat optie 1 beter is. Lekker een blik bier meegeven om gezellig de feest sfeer er ook voor hem in te houden. En lekker virtueel proosten. Daarna samen dezelfde film kijken (iPhone (of telefoon) FaceTime) en dan via TV of computer hem laten kijken, en jullie op de Tv. Word ondanks de nare omstandigheden een hele leuk spannende avond

Jamaar..... dit doe je toch alleen als het daadwerkelijk om een levensbedreigende ziekte gaat? De meeste broertjes/zusjes en gevaccineerde ouders zullen niet doodziek worden van een eventuele besmetting. Als je al weet of je niet al eerder besmet bent geweest zoals iemand anders hier noemde. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, als iemand in het gezin serieuze gezondheidsklachten heeft voor wie besmetting ernstige gevolgen kan hebben, dan kan ik me voorstellen dat je wel overgaat tot isolatie. Maar dan nog zou ik iets bedenken om een relatief jong kind niet compleet af te schermen in zijn slaapkamertje. Misschien juist de kwetsbare persoon isoleren tot het virus het huis weer uit is....  

Ik zie vooral reacties dat jullie isolatie zouden verbreken, omdat het veel te zwaar is voor het kind. Maar kind is 17. Bijna volwassen! Wat wil hij zelf? Dat is nog door niemand gevraagd of benoemd

Pief schreef op 21-12-2021 om 23:56:

[..]

We hebben echt naast elkaar gezeten en elke dag een knuffel gegeven bij slapen gaan en zo. Testen duurde toen lang en een week na het risicovolle contact wisten we pas dat hij corona had. Hij had geen klachten. Toen vonden er het onzin om afstand te gaan houden. Hij mocht toen ook al bijna weer naar school en wij zijn toen nog een week thuisgebleven omdat we toch thuis werkten en hadden allebei een negatieve test.

Het is geen wet hè maar puur geluk. Wij knuffelen niet met onze volwassen kinderen maar de twee dagen voor de klachten kwamen helpen met huiswerk was voldoende om het ook te krijgen. Mijn partner kreeg het natuurlijk van mij en alleen het andere volwassen kind bleef vrij maar die heeft ook echt in isolatie geleefd. 

Suusje. schreef op 22-12-2021 om 07:52:

[..]

Het is geen wet hè maar puur geluk. Wij knuffelen niet met onze volwassen kinderen maar de twee dagen voor de klachten kwamen helpen met huiswerk was voldoende om het ook te krijgen. Mijn partner kreeg het natuurlijk van mij en alleen het andere volwassen kind bleef vrij maar die heeft ook echt in isolatie geleefd.

Nee er is geen pijl op te trekken, maar zo ging het bij ons. In ieder geval leefden wij al een week met een besmet persoon, dus daarna nog afstand nemen vonden we onzinnig.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-12-2021 om 11:43

MoederBarberin schreef op 22-12-2021 om 06:27:

Ik zie vooral reacties dat jullie isolatie zouden verbreken, omdat het veel te zwaar is voor het kind. Maar kind is 17. Bijna volwassen! Wat wil hij zelf? Dat is nog door niemand gevraagd of benoemd

Ik zou de isolatie van het kind niet alleen doorbreken omdat je hem anders tien dagen in zijn kamer moet opsluiten, maar omdat het volgens mij in de praktijk weinig meerwaarde biedt boven de isolatie van het hele gezin.
Want hoeveel huishoudens zouden er in staat zijn om een persoon op een effectieve te isoleren als je alleen al voeding, ventilatie en sanitair in acht neemt?

Valdemar schreef op 22-12-2021 om 11:43:

[..]

Ik zou de isolatie van het kind niet alleen doorbreken omdat je hem anders tien dagen in zijn kamer moet opsluiten, maar omdat het volgens mij in de praktijk weinig meerwaarde biedt boven de isolatie van het hele gezin.
Want hoeveel huishoudens zouden er in staat zijn om een persoon op een effectieve te isoleren als je alleen al voeding, ventilatie en sanitair in acht neemt?

Dat is helemaal geen probleem zolang het om iemand gaat die alleen op een kamer slaapt of kan gaan slapen. Echt niet. Wij hebben het dus andersom gedaan maar degene bij we wilden voorkomen dat die het kreeg ging dus als eerste in de ochtend douchen en had zijn eigen wc beneden. Wij gingen in de badkamer naar de wc. Eten inderdaad gewoon voor de deur zetten. Het was niet best weer maar anders had hij gewoon naar buiten gekund, dat had ik ook gedaan met degene die corona zou hebben, even frisse lucht en op grote afstand van iedereen. 

Het is sneu dat het met kerst is maar dan denk ik weer: er zijn heel veel mensen overleden aan corona, die vieren ook geen kerst. 

Maar bovenal vind ik tien dagen idioot lang, raar dat dat in België anders is. 

Valdemar schreef op 22-12-2021 om 11:43:

[..]

Ik zou de isolatie van het kind niet alleen doorbreken omdat je hem anders tien dagen in zijn kamer moet opsluiten, maar omdat het volgens mij in de praktijk weinig meerwaarde biedt boven de isolatie van het hele gezin.
Want hoeveel huishoudens zouden er in staat zijn om een persoon op een effectieve te isoleren als je alleen al voeding, ventilatie en sanitair in acht neemt?

Ging hier prima toen man besmet was. Eten voor de deur, na het douchen en toiletgang met schoonmaakspray over de knoppen en klinken. 

MoederBarberin schreef op 22-12-2021 om 06:27:

Ik zie vooral reacties dat jullie isolatie zouden verbreken, omdat het veel te zwaar is voor het kind. Maar kind is 17. Bijna volwassen! Wat wil hij zelf? Dat is nog door niemand gevraagd of benoemd

Nou, ik zou mijzelf of mijn partner ook niet 10 dagen willen isoleren hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.