Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Quarantaine / isolatie met kerst


MoederBarberin schreef op 21-12-2021 om 12:54:

[..]

Ligt aan kind. Hierboven schreef iemand dat haar puber het niet aan zou kunnen, maar ik zou me als 17 jarige uitermate goed vermaakt hebben in mijn eentje

Ik had het als puber prima gevonden voor hooguit 2 dagen. Maar als ouder had ik het risico op besmetting wel willen lopen en als geheel gezin in quarantaine willen gaan. 

Malibu2 schreef op 21-12-2021 om 13:47:

[..]

Ik had het als puber prima gevonden voor hooguit 2 dagen. Maar als ouder had ik het risico op besmetting wel willen lopen en als geheel gezin in quarantaine willen gaan.


Zo zou ik het ook doen bij nog thuiswonende kinderen. Ik ben vorig jaar zelf ook niet in isolatie gegaan, zat gewoon beneden. Mijn man is niet besmet geraakt. 

Ik zou die isolatie zelf niet doen, kans is groot dat jullie reeds besmet zijn helemaal als het omicron is, je wordt er wel of niet ziek van. Thuis blijven en geen mensen ontvangen dan lijkt het mij toch prima.

No way dat ik mijn pubers in isolatie zou zetten.
Ik vind dat onmenselijk!

Begin dit jaar was één van onze volwassen kinderen positief en ik wist dat ik de dagen ervoor heel veel naast hem had gezeten. Ik slaap naast mijn man dus we zijn met ons drieën in isolatie gegaan en de andere volwassen zoon apart van ons. Dat is prima gelukt, dit kind heeft het als enige niet gekregen, maar dat had ik nu niet meer gedaan met de kerst in aantocht. Zeker omdat we allemaal gevaccineerd zijn. Toen hadden we met vier personen apart van elkaar gemoeten, of ik met ene zoon en man met andere zoon. Onhandig, te weinig slaapplekken etc. 

Wasgij schreef op 21-12-2021 om 16:29:

No way dat ik mijn pubers in isolatie zou zetten.
Ik vind dat onmenselijk!

Precies! Voor een dag of twee vinden ze het misschien nog leuk, maar daarna is het toch niet meer te doen?

Poezekat schreef op 21-12-2021 om 12:14:

hier waarschijnlijk hetzelfde verhaal, de zelftest van uitwonende zoon was eerst negatief maar vandaag wel een positieve test, straks testen bij de GGD. Hij mag in dat geval niet naar huis komen maar moet dan in zijn "studentenhuis" blijven.

Wat sneu voor hem onze studerende dochter doet een sneltest voor ze naar huis komt. Het blijft toch spannend. 

Snap er niks meer van. Zoontje was twee weken geleden positief getest met een thuistest. Dag daarna GGD test ook positief. Hij moest een week in quarantaine en mocht dan weer naar buiten als hij 24 uur klachtenvrij was.
Hij heeft niet extra op zijn kamer gezeten. Wel ander toilet gebruikt en afstand gehouden. At aan een apart tafeltje. Verder zelf veel gepoetst in huis en gelucht.
Dochter, man en ik hebben tussendoor thuis getest en op dag 5 GGD test gedaan. 
Deze was negatief en toen konden we weer naar buiten.

Feles schreef op 21-12-2021 om 16:58:

[..]

Precies! Voor een dag of twee vinden ze het misschien nog leuk, maar daarna is het toch niet meer te doen?

En dat met Kerst 

Tijgeroog schreef op 21-12-2021 om 09:19:

is dat tegenwoordig weer 10 dagen? Ik dacht 7... verandert ook steeds.

Hoorde laatst bij geen klachten 3 dagen, en zelftest voor huisgenoten. 

Freya13

Freya13

21-12-2021 om 19:36 Topicstarter

Hoi! Fijn zoveel reacties. Een woordje uitleg 
Ik woon in Vlaanderen, en hier zijn de regels heel duidelijk : positieve test is 10 dagen isolatie, hoogrisico contact is pcr test op dag 5. 
Negatieve pcr test op dag 5 betekent weer gaan werken, maar wel voorzichtig blijven bij kwetsbare mensen want je kan tot 14 dagen na contact symptomen krijgen.

Wij testen vrijdag. Voorlopig houdt hij zich goed. Gamet veel uiteraard, praat veel met vrienden online. Morgen gaat hij buiten in de velden met de hond (frisse lucht en lichaamsbeweging af en toe). 
Ik hou hem in de gaten (ook mentaal) 😊 Vandaag belegde broodjes gekocht en  morgen frietjes. Alle beetjes helpen 

En toch vind ik dat isolatie-advies bijzonder, ik kan me niet voorstellen dat iemand van ons thuis (en zeker geen kinderen, ook al zijn ze 17!) 10 dagen lang alleen op een kamertje moet zitten en je dan maar een beetje gaat videobellen. Al zouden we het willen..... stel dat een van ons serieus ziek zou worden, die laat je dan toch niet helemaal zichzelf verzorgen, bijvoorbeeld zijn bed op de logeerkamer verschonen of zelf het sanitair poetsen. 

 Ik hoorde laatst zelfs van bekenden dat ze formeel het advies kregen om hun 6-jarige kind in isolatie te doen!! Dan weet de GGD-medewerker wel dat je dat niet kunt waarmaken, maar ze moeten het toch zeggen. Bizar bureaucratisch vind ik dat.  

troelahoep schreef op 21-12-2021 om 20:22:

En toch vind ik dat isolatie-advies bijzonder, ik kan me niet voorstellen dat iemand van ons thuis (en zeker geen kinderen, ook al zijn ze 17!) 10 dagen lang alleen op een kamertje moet zitten en je dan maar een beetje gaat videobellen. Al zouden we het willen..... stel dat een van ons serieus ziek zou worden, die laat je dan toch niet helemaal zichzelf verzorgen, bijvoorbeeld zijn bed op de logeerkamer verschonen of zelf het sanitair poetsen.

Ik hoorde laatst zelfs van bekenden dat ze formeel het advies kregen om hun 6-jarige kind in isolatie te doen!! Dan weet de GGD-medewerker wel dat je dat niet kunt waarmaken, maar ze moeten het toch zeggen. Bizar bureaucratisch vind ik dat.

Ik vind het nog bizarder dat mensen zich er ook nog aan houden en hun kind 10 dagen in isolatie willen zetten. Tenzij je met een krakkemikkige grootouder samenleeft, dan kan ik het nog begrijpen. Maar alleen omdat "regels zijn regels", dat begrijp ik echt niet.

Mijn zoon van 16 heeft corona gehad. Hij is niet in isolatie gegaan en niemand in het gezin is besmet geraakt. Wij bleven liever wat langer thuis dan hem in isolatie te zetten. We hebben wel wat meer geventileerd 

Aviendha schreef op 21-12-2021 om 20:33:

[..]

Ik vind het nog bizarder dat mensen zich er ook nog aan houden en hun kind 10 dagen in isolatie willen zetten. Tenzij je met een krakkemikkige grootouder samenleeft, dan kan ik het nog begrijpen. Maar alleen omdat "regels zijn regels", dat begrijp ik echt niet.

Ja zeker! Dat is toch superellendig voor het kind? Daarnaast zou ik het voor mijzelf of mijn partner ook erg ongezellig vinden. Als hij ziek zou zijn en ik zou niks anders mogen doen dan een bordje eten voor de deur zetten, of ik mezelf ziek zou voelen, zou ik het niet trekken om zo lang afgezonderd te zijn denk ik. Zelfs in een ziekenhuis komt er nog iemand langs (in een maanpak). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.