Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


LittleIbex87

LittleIbex87

18-10-2022 om 16:36

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 16:34:

[..]

Net als skeelers.

Met rugzak 

ik vind het echt niet eerlijk want ze zijn toch niet allemaal zo dus als ze zich gedragen dan vind ik dat ze gewoon binnen mogen

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 17:19

Tikki schreef op 18-10-2022 om 17:15:

ik vind het echt niet eerlijk want ze zijn toch niet allemaal zo dus als ze zich gedragen dan vind ik dat ze gewoon binnen mogen

Dat staat helaas niet op hun voorhoofd geschreven

---

---

18-10-2022 om 17:20

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:45:

[..]

In de OP:

'Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur'

Bedenk dat het personeel dan ook pauze houdt dus de bezetting is ook nog eens lager. En inderdaad ik wil niet dat MIJN boodschappen duurder worden omdat er veel gejat wordt of omdat ze extra personeel moeten inzetten om de jeugd in de gaten te houden. 

---

---

18-10-2022 om 17:21

Biscuitje schreef op 18-10-2022 om 10:50:

Dus als precies dezelfde maatregelen genomen worden tegen bijvoorbeeld Marokanen, ergens waar is aangetoond dat er in verhouding veel wordt gestolen door deze groep dan is het dus geen discriminatie omdat het niet gaat om het Marokaan zijn maar om aangetoond gedrag van deze groep?

Die komen niet met hordes tegelijk op een moment dat het personeel ook om de beurt lunchpauze houdt. Serieus, DAT is het probleem. Als bejaarden om 8 uur de winkel bevolken in grote getalen en dan gaan jatten zullen ze dezelfde regels krijgen. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 11:08:

[..]

Door het onnodig en vaak trekken van de discriminatie kaart , raakt echte discriminatie aanpakken op de achtergrond.

Ik zie dit soort uitspraken regelmatig voorbijkomen en toevalligerwijs worden ze dan weer gedaan door mensen die niet vies zijn van wat discriminatie/racisme.

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 13:50:

[..]

Op zich is een step niet zo erg mee te nemen als je er maar aan de hand mee loopt er zijn genoeg mensen die hun kinderwagen, rollator en tas op wieltjes meenemen dat zijn net als steppen ook dingen die je niet zomaar op slot kunt zetten en waar je in de supermarkt zonder kan (kind kan in het zitje in de winkelwagen en ipv een rollator kun je ook op een winkelwagen steunen).

Daar kun jij niet over oordelen. En hoe komt de persoon die met rollator loopt zonder rollator bij de supermarkt? Met de winkelwagen?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 17:42

Cookielover schreef op 18-10-2022 om 17:36:

[..]

Ik zie dit soort uitspraken regelmatig voorbijkomen en toevalligerwijs worden ze dan weer gedaan door mensen die niet vies zijn van wat discriminatie/racisme.

Insinueer je nou dat ik racistisch zou zijn?


Tikki schreef op 18-10-2022 om 17:15:

ik vind het echt niet eerlijk want ze zijn toch niet allemaal zo dus als ze zich gedragen dan vind ik dat ze gewoon binnen mogen

Ze mogen ook gewoon binnen. 
Alleen niet allemaal tegelijk op dat tijdstip. En in die ene jumbo sowieso  niet op dat tijdstip. 

Zullen we deze kant niet opgaan? Het lijkt me goed mogelijk een discussie te voeren over de kwestie, zonder uitspraken te doen over personen.

(Dat sloeg op de racismekwestie)

PinkFlower schreef op 18-10-2022 om 16:28:

[..]

En omdat hij liever stept moeten anderen daar last van hebben? Je klinkt als een ouder die compleet niet in wil zien dat haar kind anderen tot last is. Stepjes horen niet in de winkel. Bloed irritant, ze kijken 9 van de 10 keer niet uit en als ouder ben je druk met de boodschappen. Step prima maar lekker buiten laten.

Zoals ik al zei de dame in de winkel gaf zelf al aan dat ze het jammer vond voor mijn zoon omdat hij regelmatig boodschappen voor ons doet en dan lopend met de step door de winkel gaat. Nu gaat hij met de step aan een winkelwagen vast door diezelfde winkel dat neemt wel flink meer ruimte in maar is wel toegestaan, gaf de winkeljuffrouw zelf als tip aan hem.

Supermarkten willen aan je verdienen. Of je nou een volle kar haalt of alleen een fles cola en een frikandelbroodje. Als een supermarkt leuk verdient tijdens zo'n pauze-bestorming, zijn scholieren er vast van harte welkom. Maar blijkbaar is dat niet bij elke supermarkt het geval. 

Beetje flauw om dan naar de supermarkt die benadeeld wordt te wijzen in plaats van naar de asociale pubers die het voor hun eigen leeftijdsgenoten verpesten. 

yette schreef op 18-10-2022 om 17:57:

Supermarkten willen aan je verdienen. Of je nou een volle kar haalt of alleen een fles cola en een frikandelbroodje. Als een supermarkt leuk verdient tijdens zo'n pauze-bestorming, zijn scholieren er vast van harte welkom. Maar blijkbaar is dat niet bij elke supermarkt het geval.

Beetje flauw om dan naar de supermarkt die benadeeld wordt te wijzen in plaats van naar de asociale pubers die het voor hun eigen leeftijdsgenoten verpesten.

Als ze allemaal dat broodje en die cola afrekenen zullen ze er vast goed aan verdienen en dat is nu net waar de winkels tegenaan lopen.

Bijtje82

Bijtje82

18-10-2022 om 20:59

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:34:

[..]

Ja, haha, lollig hoor.

Je wordt alleen niet geboren als voetbalsupporter of gast van een vrijgezellenfeestje. Dat is gedrag. Daar kan je iets aan doen. Ieder persoon kan dus dat café of de binnenstad in, als die zich maar gedraagt zoals dat hoort. Een scholier of zelfs iemand met een bepaalde leeftijd kan niet die winkel in, hoe die zich ook gedraagt. Aan je leeftijd kan je niks veranderen. Dat is echt anders en ik snap niet dat sommigen hier dat niet schijnen te begrijpen.

Ik durf te wedden als een scholier in zijn eentje, gewoon op een normale manier die winkel in loopt er helemaal niets aan de hand is. 

Ze willen gewoon die groepen ontmoedigen.

Als ik het goed begrijp werden er spullen gestolen maar werden daarnaast ook allerlei producten in andere schappen gezet. Ik kan me voorstellen dat je daar als supermarkt een keertje klaar mee bent. Als ik het goed begrijp hebben ze eerder ook al verschillende mildere maatregelen geprobeerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.