Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:48

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:45:

[..]

In de OP:

'Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur'

Die twee uurtjes overleven ze wel hoor. Ik mag ook tussen 21:00-08:00 de winkel niet in. Niets aan het handje. Ik doe gewoon boodschappen op tijden die wel kunnen. Kan een puber ook doen.

Ik kan ook wel 'oplossingen' bedenken als je op bepaalde tijden niet de winkel in mag ja. Dat neemt niet weg dat zo'n regel discriminatie is. Dat is alles wat ik zeg. Ik kan ook wel begrijpen dat een winkelier zo'n regel invoert. En vind ook dat die scholieren dat heus wel kunnen overleven, ook als ze op bepaalde tijden helemaal niet naar binnen mogen. Maar het is wel discriminatie. En nu hou ik op. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:50

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:49:

Ik kan ook wel 'oplossingen' bedenken als je op bepaalde tijden niet de winkel in mag ja. Dat neemt niet weg dat zo'n regel discriminatie is. Dat is alles wat ik zeg. Ik kan ook wel begrijpen dat een winkelier zo'n regel invoert. En vind ook dat die scholieren dat heus wel kunnen overleven, ook als ze op bepaalde tijden helemaal niet naar binnen mogen. Maar het is wel discriminatie. En nu hou ik op.

De meeste regels hebben een vorm van discriminatie in zich. Zoals ik net al aangaf. Je kan moeilijk alle regels overboord gooien, want dan krijg je anarchie. 

Dus als precies dezelfde maatregelen  genomen worden tegen bijvoorbeeld Marokanen, ergens waar is aangetoond dat er in verhouding veel wordt gestolen door deze groep dan is het dus geen discriminatie omdat het niet gaat om het Marokaan zijn maar om aangetoond gedrag van deze groep?

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:45:

[..]

In de OP:

'Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur'

Dan kunnen ze dus om 10.00 of om 15.00 wel naar binnen, voorwaarden dus. Die winkelier wil gewoon die meutes niet allemaal tegelijk binnen, dat is zijn/haar goed recht. Tijdens het bejaardenuur in coronatijd kon ik ook niet altijd boodschappen doen. Nou en, dan ga ik later of eerder. De winkel is ook wel eens gesloten.

Wat een onnodig drama maak jij ervan zeg. Scholier ben je maar tijdelijk hè, waar gaat het nou eigenlijk over.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:52

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 10:51:

[..]

Dan kunnen ze dus om 10.00 of om 15.00 wel naar binnen, voorwaarden dus. Die winkelier wil gewoon die meutes niet allemaal tegelijk binnen, dat is zijn/haar goed recht. Tijdens het bejaardenuur in coronatijd kon ik ook niet altijd boodschappen doen. Nou en, dan ga ik later of eerder. De winkel is ook wel eens gesloten.

Wat een onnodig drama maak jij ervan zeg. Scholier ben je maar tijdelijk hè, waar gaat het nou eigenlijk over.

Mensen die goed gaan op het trekken van de discriminatie kaart 

Biscuitje schreef op 18-10-2022 om 10:50:

Dus als precies dezelfde maatregelen genomen worden tegen bijvoorbeeld Marokanen, ergens waar is aangetoond dat er in verhouding veel wordt gestolen door deze groep dan is het dus geen discriminatie omdat het niet gaat om het Marokaan zijn maar om aangetoond gedrag van deze groep?

Je zult nooit kunnen aantonen dat het feit dat men een bepaalde nationaliteit heeft overlast veroorzaakt, omdat dat nonsens is. 

Bij scholieren kan dat wel, omdat het gaat over dingen als pauzetijden of tussenuren waar ze massaal naar de winkel gaan en grote schooltassen bij zich hebben die  stelen makkelijk maken.

En nogmaals: scholier ben je tijdelijk, je wordt niet levenslang anders behandeld. Je nationaliteit of afkomst is niet tijdelijk.

In een museum moeten jas en boodschappentas in een kluis
Bij de Mediamarkt zijn kluisjes voor tassen naast de ingang
Nachtclubs hebben een deurbeleid
Bij Bob Dylan mag je geen telefoon
Onder de 18 mag je geen alcohol kopen
Je ouders mogen na je 16e niet eens meer in Magister
En scholieren mogen niet met hele hordes tegelijk een zak chips kopen.
Enz
Enz
Enz...

Tjonge, wat hebben we toch een rotleven 😭

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-10-2022 om 11:01

,Dit raakt aan het discriminatieverbod en het recht op bewegingsvrijheid”, zegt Broeksteeg. ,,Het weigeren van in dit geval een groep scholieren is toegestaan als dat objectief te rechtvaardigen is.

..uit de link helemaal in het begin van dit topic. 

Wat een drama wordt er hier door sommigen van gemaakt zeg. Pubers krijgen er niks van als ze ook eens iets niet mogen. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 10:52:

[..]

Mensen die goed gaan op het trekken van de discriminatie kaart

Dat lijkt me niet, dat vind ik altijd een dooddoener. Er is gewoon veel discriminatie, dat is een feit. 

Maar je bent maar een paar jaar scholier, en iedere volwassene is scholier geweest. Dus dit discriminatie noemen is gewoon onzinnig.

Zo lang je alternatieven biedt om iets wel te kunnen, bijvoorbeeld andere tijdstippen, maximum aantal, kluisjes etc. is het geen discriminatie en ook niet onredelijk.
Op momenten dat het zwembad zwemlessen geeft, kan ik er ook niet gaan zwemmen. Nou en. Dat is vooraf duidelijk en ook tijdslots wanneer het wel kan.
Ouderen/kwetsbaren uurtje heb ik ook nooit gebruik van gemaakt.
Met corona werd ook gevraagd om zoveel mogelijk alleen boodschappen te doen.
En met vijf pubers naar binnen voor één zak chips is natuurlijk ook niet nodig en ook heel wat anders dan een vader of moeder met een paar kleine kinderen die boodschappen komen doen. Hoewel kinderen ook bloedirritant kunnen zijn. Alleen een peuter van drie laat je nog niet alleen buiten wachten.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 11:08

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 11:01:

[..]

Dat lijkt me niet, dat vind ik altijd een dooddoener. Er is gewoon veel discriminatie, dat is een feit.

Maar je bent maar een paar jaar scholier, en iedere volwassene is scholier geweest. Dus dit discriminatie noemen is gewoon onzinnig.

Door het onnodig en vaak trekken van de discriminatie kaart , raakt echte discriminatie aanpakken op de achtergrond. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 11:09

MamaE schreef op 18-10-2022 om 11:02:

Zo lang je alternatieven biedt om iets wel te kunnen, bijvoorbeeld andere tijdstippen, maximum aantal, kluisjes etc. is het geen discriminatie en ook niet onredelijk.
Op momenten dat het zwembad zwemlessen geeft, kan ik er ook niet gaan zwemmen. Nou en. Dat is vooraf duidelijk en ook tijdslots wanneer het wel kan.
Ouderen/kwetsbaren uurtje heb ik ook nooit gebruik van gemaakt.
Met corona werd ook gevraagd om zoveel mogelijk alleen boodschappen te doen.
En met vijf pubers naar binnen voor één zak chips is natuurlijk ook niet nodig en ook heel wat anders dan een vader of moeder met een paar kleine kinderen die boodschappen komen doen. Hoewel kinderen ook bloedirritant kunnen zijn. Alleen een peuter van drie laat je nog niet alleen buiten wachten.

Inderdaad  ik werd van de week nog geslagen door een driejarige die een zwabber stok had ontdekt. Moeder was wat laks met ingrijpen en liet haar kinderen nog net niet de supermarkt afbreken. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 11:08:

[..]

Door het onnodig en vaak trekken van de discriminatie kaart , raakt echte discriminatie aanpakken op de achtergrond.

Ik geloof niet dat "echte discriminatie aanpakken op de achtergrond raakt" omdat twee mensen in dit topic dit discriminatie vinden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 11:29

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 11:16:

[..]

Ik geloof niet dat "echte discriminatie aanpakken op de achtergrond raakt" omdat twee mensen in dit topic dit discriminatie vinden.

Nee, maar zoals ik net al aangaf. De discriminatie kaart wordt tegenwoordig nogal snel getrokken. Dat merk ik in mijn eigenwerk en ook in het werk van vriendinnen : maatschappelijk werk, politie, psychologie, zorg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.