Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


Hier een supermarkt die tijdens schooltijden maximaal 5 pubers tegelijk binnen laten, o en steppen komen er helemaal niet in. Dat laatste vind ik weet jammer want zoonlief ging vaak op de step even een boodschap doen, toen we een keer samen gingen zei een medewerker van de supermarkt tegen mijn zoon (die zonder step mee was) dat het voor hem wel jammer was want hij liep altijd zo netjes met de step aan zijn hand. 

Maar goed bij ons zie ik het dus nog wel gebeuren hoor, precies een groepje van 5 pubers die samen 1 blikje energy en een zak chips gaan afrekenen, die kom je 5 minuten later tegen met 5 blikjes energy, en diverse zakken snoep en chips uiteraard allemaal van huis meegenomen. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 11:29:

[..]

Nee, maar zoals ik net al aangaf. De discriminatie kaart wordt tegenwoordig nogal snel getrokken. Dat merk ik in mijn eigenwerk en ook in het werk van vriendinnen : maatschappelijk werk, politie, psychologie, zorg.

Ik heb altijd grote twijfels bij de intentie van mensen die te pas en te onpas roepen dat de discriminatiekaart weer getrokken wordt en dat dat ten koste gaat van echte discriminatie.

Maar het is een heel andere discussie die niets met scholieren te maken heeft.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 12:22

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 12:12:

[..]

Ik heb altijd grote twijfels bij de intentie van mensen die te pas en te onpas roepen dat de discriminatiekaart weer getrokken wordt en dat dat ten koste gaat van echte discriminatie.

Maar het is een heel andere discussie die niets met scholieren te maken heeft.

Ook hier zijn er weer mensen die roepen dat het discriminatie is. Ook al zijn het er misschien maar 2. Het gebeurd wel. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 12:22:

[..]

Ook hier zijn er weer mensen die roepen dat het discriminatie is. Ook al zijn het er misschien maar 2. Het gebeurd wel.

Je maakt nu net zo'n drama om niks als zij doen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 12:33

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 12:23:

[..]

Je maakt nu net zo'n drama om niks als zij doen.

Dat mag je vinden. Maar ik ben het onderhand wel zat dat ik steeds meer mensen te pas en te onpas de discriminatiekaart zie trekken.

Ben blij dat ik mijn boodschappen online doe, want blijkbaar is het vaker nodig om scholieren op bepaalde tijden te weren. Ik woon overigens niet in Emmeloord, dus ken deze supermarkt niet maar als ik lees hoe de scholieren zich daar gedragen dan liet ik ze nooit meer binnen.

Jumbo weert scholieren tussen 10 en 14 uur vanwege aanhoudende overlast

Emmeloord • Vrijdag 7 oktober 2022 | 13:05 • 2 min. leestijd

Scholieren zijn tussen tien uur 's ochtends en twee uur 's middags niet meer welkom in de Jumbo aan de Lange Nering in Emmeloord. De maatregel gaat in op 24 oktober.

Jumbo doet dit vanwege overlast door de scholieren. Eerder werden er al andere maatregelen genomen, maar dat heeft nog niet geholpen. Dat blijkt uit een brief die namens Jumbo door de VariO-Onderwijsgroep naar ouders en verzorgers is gestuurd. De maatregel geldt voor onbepaalde tijd.

Wat is er aan de hand?
Leerlingen zouden zich 'niet correct gedragen tegenover de medewerkers' en er zouden producten worden gestolen. Ook drijven de scholieren medewerkers tot wanhoop door producten uit de schappen te pakken en door de supermarkt heen te verspreiden.

De onderwijsgroep bevestigt dat de brief op verzoek van de supermarktondernemer is verstuurd. De scholengroep hoopt dat iedereen het besluit van de supermarkt respecteert. "We hopen uiteraard dat de Jumbo te zijner tijd weer 'opengaat' voor onze leerlingen." De VariO-Onderwijsgroep wil geen verder commentaar geven op het besluit van de Jumbo.

'Geen commentaar'
Een medewerker van de Emmeloordse Jumbo wil zelf geen commentaar geven op de kwestie en verwijst door naar het landelijke hoofdkantoor.

Omroep Flevoland - Nieuws - Jumbo weert scholieren tussen 10 en 14 uur vanwege aanhoudende overlast

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 11:34:

Hier een supermarkt die tijdens schooltijden maximaal 5 pubers tegelijk binnen laten, o en steppen komen er helemaal niet in. Dat laatste vind ik weet jammer want zoonlief ging vaak op de step even een boodschap doen, toen we een keer samen gingen zei een medewerker van de supermarkt tegen mijn zoon (die zonder step mee was) dat het voor hem wel jammer was want hij liep altijd zo netjes met de step aan zijn hand.

Maar goed bij ons zie ik het dus nog wel gebeuren hoor, precies een groepje van 5 pubers die samen 1 blikje energy en een zak chips gaan afrekenen, die kom je 5 minuten later tegen met 5 blikjes energy, en diverse zakken snoep en chips uiteraard allemaal van huis meegenomen.

Toch überhaupt belachelijk dat steps mee naar binnen genomen worden? Hier ook een tijdje gehad en ik zei daar wat van tegen een medewerker maar die zei we hebben er al wat van gezegd maar ze luisteren niet. En dan ontbreekt daadkracht om ze buiten te schoppen blijkbaar .

redbulletje schreef op 18-10-2022 om 13:07:

[..]

Toch überhaupt belachelijk dat steps mee naar binnen genomen worden? Hier ook een tijdje gehad en ik zei daar wat van tegen een medewerker maar die zei we hebben er al wat van gezegd maar ze luisteren niet. En dan ontbreekt daadkracht om ze buiten te schoppen blijkbaar .

Op zich is een step niet zo erg mee te nemen als je er maar aan de hand mee loopt er zijn genoeg mensen die hun kinderwagen, rollator en tas op wieltjes meenemen dat zijn net als steppen ook dingen die je niet zomaar op slot kunt zetten en waar je in de supermarkt zonder kan (kind kan in het zitje in de winkelwagen en ipv een rollator kun je ook op een winkelwagen steunen). 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-10-2022 om 13:54

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 10:24:

[..]

Precies! Op naar anarchie dan maar. Alle regels overboord…

Ik voel me zwaar gediscrimineerd omdat ik met dierendag geen extra hondenkluifje kreeg😩

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-10-2022 om 13:56

En ik mag bij de Mac ook al niet in de ballenbak😩😩😫

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 14:10

Caramelzeezoutchocola schreef op 18-10-2022 om 13:56:

En ik mag bij de Mac ook al niet in de ballenbak😩😩😫

Ik mag niet meezwemmen in de zwemles van mijn kind, maar alleen in de volwassen lessen en in sommige restaurants mag ik geen kinderen menu kiezen, omdat ik boven de 12 ben  de wereld is kapot 

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 13:50:

[..]

Op zich is een step niet zo erg mee te nemen als je er maar aan de hand mee loopt er zijn genoeg mensen die hun kinderwagen, rollator en tas op wieltjes meenemen dat zijn net als steppen ook dingen die je niet zomaar op slot kunt zetten en waar je in de supermarkt zonder kan (kind kan in het zitje in de winkelwagen en ipv een rollator kun je ook op een winkelwagen steunen).

Een fiets neem je toch ook niet mee naar binnen? Maar het ging er mij vooral ook om dat ze er op rond stepten door de winkel. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-10-2022 om 14:21

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 14:10:

[..]

Ik mag niet meezwemmen in de zwemles van mijn kind, maar alleen in de volwassen lessen en in sommige restaurants mag ik geen kinderen menu kiezen, omdat ik boven de 12 ben de wereld is kapot

Hier bij het zwembad mag jeugd van 10 tot 18 niet eens meer komen zwemmen zonder ouders. 

OmaVan2 schreef op 17-10-2022 om 13:47:

officieel mag het niet, want discriminatie. Een supermarktmanager mag wel mensen verwijderen of niet toelaten die zich niet gedragen. Hier tussen in, zit een grijs gebied.
In de praktijk zal de supermarkt niet op de vingers getikt worden. De supermarkt bij mij in de buurt heeft een bordje hangen dat groepen groter dan twee niet mogen. Is ook gericht op jongeren.

Iemand bepaalt zelf wel voor wie hij zijn winkel openstelt. Het is geen openbaar gebouw hoor.

redbulletje schreef op 18-10-2022 om 14:16:

[..]

Een fiets neem je toch ook niet mee naar binnen? Maar het ging er mij vooral ook om dat ze er op rond stepten door de winkel.

Voor fietsen heb je goede sloten dat is bij veel steppen (zoals die van mijn zoon) niet zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.