Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


Biebel schreef op 18-10-2022 om 09:32:

En ja, op andere manieren gebeurt het ook. Ik ken terrassen waar op zondag alleen groepen met minder dan 3 honden binnen mogen.

Toen ik nog uitging waren er meerdere gelegenheden waar bordjes hingen met "vrijgezellenfeesten niet welkom".

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-10-2022 om 09:55

Tegenwoordig is alles discriminatie. Een peuterzwemuurtje, een bejaardenkoffie uurtje in Ah, Moederdag, dierendag, muffendag.
Wat een zeikerij tegenwoordig om alles

Ginevra schreef op 18-10-2022 om 09:48:

[..]

Toen ik nog uitging waren er meerdere gelegenheden waar bordjes hingen met "vrijgezellenfeesten niet welkom".

Voetbalsupporters mogen vaak de binnenstad niet in.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:24

Caramelzeezoutchocola schreef op 18-10-2022 om 09:55:

Tegenwoordig is alles discriminatie. Een peuterzwemuurtje, een bejaardenkoffie uurtje in Ah, Moederdag, dierendag, muffendag.
Wat een zeikerij tegenwoordig om alles

Precies! Op naar anarchie dan maar. Alle regels overboord… 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:26

Moxxie schreef op 18-10-2022 om 10:05:

[..]

Voetbalsupporters mogen vaak de binnenstad niet in.

Heftig hoor! Er zij namelijk ook voetbalsupporters die niet rellen en winkelruiten ingooien. 

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 10:26:

[..]

Heftig hoor! Er zij namelijk ook voetbalsupporters die niet rellen en winkelruiten ingooien.

Ja, haha, lollig hoor.

Je wordt alleen niet geboren als voetbalsupporter of gast van een vrijgezellenfeestje. Dat is gedrag. Daar kan je iets aan doen. Ieder persoon kan dus dat café of de binnenstad in, als die zich maar gedraagt zoals dat hoort. Een scholier of zelfs iemand met een bepaalde leeftijd kan niet die winkel in, hoe die zich ook gedraagt. Aan je leeftijd kan je niks veranderen. Dat is echt anders en ik snap niet dat sommigen hier dat niet schijnen te begrijpen. 

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:34:

[..]

Ja, haha, lollig hoor.

Je wordt alleen niet geboren als voetbalsupporter of gast van een vrijgezellenfeestje. Dat is gedrag. Daar kan je iets aan doen. Ieder persoon kan dus dat café of de binnenstad in, als die zich maar gedraagt zoals dat hoort. Een scholier of zelfs iemand met een bepaalde leeftijd kan niet die winkel in, hoe die zich ook gedraagt. Aan je leeftijd kan je niks veranderen. Dat is echt anders en ik snap niet dat sommigen hier dat niet schijnen te begrijpen.

Als je als puber alleen een supermarkt in gaat zal er vast geen probleem zijn, het gaat om die samenscholingen.

redbulletje schreef op 18-10-2022 om 10:38:

[..]

Als je als puber alleen een supermarkt in gaat zal er vast geen probleem zijn, het gaat om die samenscholingen.

Overigens mag samenscholing in zijn algemeenheid ook niet. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:41

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:34:

[..]

Ja, haha, lollig hoor.

Je wordt alleen niet geboren als voetbalsupporter of gast van een vrijgezellenfeestje. Dat is gedrag. Daar kan je iets aan doen. Ieder persoon kan dus dat café of de binnenstad in, als die zich maar gedraagt zoals dat hoort. Een scholier of zelfs iemand met een bepaalde leeftijd kan niet die winkel in, hoe die zich ook gedraagt. Aan je leeftijd kan je niks veranderen. Dat is echt anders en ik snap niet dat sommigen hier dat niet schijnen te begrijpen.

Waar komt het vandaan dat ze de winkel niet in mogen? Je trekt het in het extreme? Waarom doe je dat?

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 09:38:

[..]

Ze worden niet geweerd, ze hebben alleen regels. Niet met z’n allen tegelijk de supermarkt in en tassen buiten laten ( op een rek of in een kluisje)

Ik vermoed dat als ieder die boodschappen gaat doen en daar 5 personen bij meeneemt voor de gezelligheid, dat we binnen de kortste keren de vraag krijgen of je aub alleen boodschappen wil komen doen of maximaal met z’n tweeën.

Dat is geen discriminatie, maar meer dan logisch.

Dus gewoon ipv 'scholieren komen alleen', hang je een bordje op: 'tussen 11 en 14 kom je alleen/hooguit 2'.


Zoiets?

Paracelsus schreef op 18-10-2022 om 10:41:

[..]

Waar komt het vandaan dat ze de winkel niet in mogen? Je trekt het in het extreme? Waarom doe je dat?

Dat staat toch in de OP? Tussen 12 en 14 mogen scholieren een winkel helemaal niet in. 

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:34:

[..]

Ja, haha, lollig hoor.

Je wordt alleen niet geboren als voetbalsupporter of gast van een vrijgezellenfeestje. Dat is gedrag. Daar kan je iets aan doen. Ieder persoon kan dus dat café of de binnenstad in, als die zich maar gedraagt zoals dat hoort. Een scholier of zelfs iemand met een bepaalde leeftijd kan niet die winkel in, hoe die zich ook gedraagt. Aan je leeftijd kan je niks veranderen. Dat is echt anders en ik snap niet dat sommigen hier dat niet schijnen te begrijpen.

Nog maar een keer: ze mogen wél die winkel in, ze worden niet geweigerd, er zijn alleen voorwaarden. Wat overdrijven sommigen zeg, een beetje relativeren van wat er nou eigenlijk gevraagd wordt van die scholieren lijkt me niet verkeerd.

Mevrouw75 schreef op 18-10-2022 om 10:42:

[..]

Dus gewoon ipv 'scholieren komen alleen', hang je een bordje op: 'tussen 11 en 14 kom je alleen/hooguit 2'.


Zoiets?

Ja, dat is geen discriminatie. Dat is een gedragsregel en die geldt dan voor iedereen.

Lijkt me trouwens een prima regel, mag van mij altijd gelden. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 10:44

Peaches schreef op 18-10-2022 om 10:43:

[..]

Dat staat toch in de OP? Tussen 12 en 14 mogen scholieren een winkel helemaal niet in.

Dan ga je boodschappen doen na 15:00. Ze mogen gewoon naar binnen alleen is er een tijdslot. 

Ik woon naast drie scholengemeenschappen en een supermarkt. Hier mogen ze gewoon naar binnen, maar wel met regels. Ik ben nog nooit een supermarkt tegengekomen waar jeugd helemaal niet naar binnen mag. 

Rondstruiner schreef op 18-10-2022 om 10:43:

[..]

Nog maar een keer: ze mogen wél die winkel in, ze worden niet geweigerd, er zijn alleen voorwaarden. Wat overdrijven sommigen zeg, een beetje relativeren van wat er nou eigenlijk gevraagd wordt van die scholieren lijkt me niet verkeerd.

In de OP: 

'Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur'

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.