Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


LittleIbex87

LittleIbex87

18-10-2022 om 14:50

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 14:47:

[..]

Voor fietsen heb je goede sloten dat is bij veel steppen (zoals die van mijn zoon) niet zo.

Dus zadel je een ander met jouw probleem op. 

Battle-Royale schreef op 18-10-2022 om 14:21:

[..]

Hier bij het zwembad mag jeugd van 10 tot 18 niet eens meer komen zwemmen zonder ouders.

Daar moest ik ook al aan denken, een paar jaar terug was in het nieuws dat sommige zwembaden geterroriseerd werden door groepen jongeren. En dan ging het niet bepaald om papiertjes laten slingeren.

Het verbaast me, maar het is niet nieuw, dat een bepaalde groep mensen het probleem zo nadrukkelijk bij de uitbaters neerlegt. Het zwembad moet maar zorgen voor beveiliging. De supermarkt moet maar zorgen voor extra personeel. 

Ja, het is behoorlijk k*t als je als jongere niet meer naar het zwembad kan. En een heel klein tikje lastig als je moet wachten tot andere jongeren de supermarkt uit zijn voordat je naar binnen kan. Maar wat moet zo’n uitbater anders? Is het dan eerlijk dat hij in z’n eentje de rekening gepresenteerd krijgt van diefstal, vernielingen, intimidatie van andere klanten en personeel? 

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 13:50:

[..]

en ipv een rollator kun je ook op een winkelwagen steunen).

Wat een onzin. Jouw tante Bep misschien net wel, maar voor de meeste ouderen is de rem en de stabiliteit van een rollator toch echt nodig ipv een winkelwagen. 
En jouw zoon is misschien net toevallig dat ene kind dat heel behoedzaam met z’n stepje omgaat maar hij kan dat ding ook thuislaten of op de fiets gaan of een slot kopen en iets meer creativiteit aan de dag leggen om dat ding op slot te zetten (laat er een oog aan lassen bijvoorbeeld). 
Wat een raar argument dat stepjes moeten mogen in de supermarkt omdat rollators ook mogen. Vind ik ook wel een voorbeeld van “oplossingen voor problemen mogen wel ten laste van anderen komen, maar niet ten laste van mij”. 

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 14:47:

[..]

Voor fietsen heb je goede sloten dat is bij veel steppen (zoals die van mijn zoon) niet zo.

R-p-326772?mc=964553&c=ZWART

Bij Decathlon hebben ze sloten voor 'n step, maar als je bang bent dat ie gestolen wordt kan dat ding toch ook gewoon thuisblijven?

Ik zie ook weleens een hond buiten zitten bij een supermarkt, die neem je toch ook niet mee naar binnen?
Kabelslot voor step Street Cuff-slot | MASTER LOCK | Decathlon.nl

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 14:47:

[..]

Voor fietsen heb je goede sloten dat is bij veel steppen (zoals die van mijn zoon) niet zo.

Dan moet je dus niet op je step naar de supermarkt gaan. 

Als het zo dichtbij is dat je kunt steppen, kun je dus ook lopen.

Nou breekt echt mijn klomp hoor, gaan we nu beweren dat de noodzaak van een step gelijk is aan de noodzaak van een rollator? 

Moxxie schreef op 18-10-2022 om 15:28:

Nou breekt echt mijn klomp hoor, gaan we nu beweren dat de noodzaak van een step gelijk is aan de noodzaak van een rollator?

Hier in het dorp is/ was een klein jongetje die een "rolstoel" gebruikt.  Dat ding is gepimpt en ziet eruit als de miniatuur racewagen van Verstappen. Geen fietsjes/stepjes/skelters in de winkel maar hij wel is voor sommige kinderen moeilijk te begrijpen.  Mama mijn fiets moest buiten blijven en hij mag wel met zijn skelter naar binnen!!!

Als volwassene zie ik echt wel aan dat kind dat hij niet zonder dat ding naar binnen kan maar voor kinderen dus niet altijd. Ik heb hem al een tijdje niet gezien, misschien is zijn grotere rolstoel geen racewagen meer, ik heb geen idee.  Maar ik ben niet jaloers of zo op die ouders of dat kind.  Het zal je lot zijn dat je nooit op stap kunt zonder dat ding.

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 14:47:

[..]

Voor fietsen heb je goede sloten dat is bij veel steppen (zoals die van mijn zoon) niet zo.

Dan laat je de step toch thuis? 

Reficul schreef op 18-10-2022 om 14:50:

[..]

Dus zadel je een ander met jouw probleem op.

Nee hoor mijn zoon loopt zelf met zijn step daar zadel ik helemaal niemand mee op.

Max88 schreef op 18-10-2022 om 15:50:

[..]

Dan laat je de step toch thuis?

Lopend naar de supermarkt is net te ver en steppend is prima te doen met de fiets kan maar mijn zoon stept liever. 

Moxxie schreef op 18-10-2022 om 15:28:

Nou breekt echt mijn klomp hoor, gaan we nu beweren dat de noodzaak van een step gelijk is aan de noodzaak van een rollator?

Nee hoor maar beiden kun je niet zomaar buiten parkeren en hebben binnen bij juist gebruik net zo weinig overlast. 

Valeria schreef op 18-10-2022 om 15:16:

[..]

Dan moet je dus niet op je step naar de supermarkt gaan.

Als het zo dichtbij is dat je kunt steppen, kun je dus ook lopen.

Nou dat is nu dus ook zo omdat er een aantal ouders hun kinderen niet hebben geleerd om voorzichtig te zijn met andere spullen. Maar hij lost het vaak op door zijn step op te klappen en aan het karretje vast te zeggen.

LittleIbex87

LittleIbex87

18-10-2022 om 16:28

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 16:17:

[..]

Nee hoor mijn zoon loopt zelf met zijn step daar zadel ik helemaal niemand mee op.

Ok zal tegen de kinderen zeggen dat de fiets ook aan de hand mee naar binnen kan.

Decembermamma schreef op 18-10-2022 om 16:17:

[..]

Lopend naar de supermarkt is net te ver en steppend is prima te doen met de fiets kan maar mijn zoon stept liever.

En omdat hij liever stept moeten anderen daar last van hebben? Je klinkt als een ouder die compleet niet in wil zien dat haar kind anderen tot last is. Stepjes horen niet in de winkel. Bloed irritant, ze kijken 9 van de 10 keer niet uit en als ouder ben je druk met de boodschappen. Step prima maar lekker buiten laten. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-10-2022 om 16:34

PinkFlower schreef op 18-10-2022 om 16:28:

[..]

En omdat hij liever stept moeten anderen daar last van hebben? Je klinkt als een ouder die compleet niet in wil zien dat haar kind anderen tot last is. Stepjes horen niet in de winkel. Bloed irritant, ze kijken 9 van de 10 keer niet uit en als ouder ben je druk met de boodschappen. Step prima maar lekker buiten laten.

Net als skeelers. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.