Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ouders die samen met dreumes/peuter douchen?

Korte vraag voor ouders die met hun kinderen douchen. 
Houden jullie je ondergoed dan aan? 

Peiling

Onderbroek aanhouden tijdens samen douchen,
180 stemmen
3%
97%

Due-scimmie schreef op 15-08-2024 om 23:37:

[..]

Omdat het gezellig is? Omdat het zo gegroeid is? Douchen met een baby was veel makkelijker dan een badje bijvoorbeeld.

Ik heb dan weer nooit begrepen wat makkelijk is aan douchen met een glibberige baby. Hoe was je ze dan goed? Je hebt toch geen hand over? 

Wat is er moeilijk aan een badje vullen?

absor schreef op 16-08-2024 om 07:52:

als ik de reacties lees zijn we gelukkig helemaal niet preutser geworden icm met onze kinderen. Hooguit in publiek en dat is logisch met de filmcamera in ieders binnenzak

laatst op het werk had ik dit gesprek ook en bij alle autochtone nederlanders liepen was functioneel naakt thuis normaal (geen nudisme maar lopend naar de badkamer of samen douchen). Mijn al 30 jaar in NL wonende afghaanse collega (volledig geïntegreerd) was helemaal geshockt 😂. En toen zei iemand ook nog dat ze het liefst met de wc deur open ging plassen en sommige vielen ook bij, ik ook , dat ze die alleen dicht deden als er visite waren, sindsdien bekijkt ze ons met andere ogen😂🤣😇

Ik snap het nut van bloot naar de badkamer lopen ook echt niet.

Dat het meteen als " preuts" wordt gezien vind ik heel apart.
In sauna ben ik gewoon naakt. Maar naakt door het huis lopen vind ik niet nuttig en niet nodig. 

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 08:39:

[..]

Ik snap het nut van bloot naar de badkamer lopen ook echt niet.

Hele kleine badkamer. Anders worden de kleren nat.

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 08:39:

[..]

Ik snap het nut van bloot naar de badkamer lopen ook echt niet.

Omdat de badkamer maar 90cm breed is van muur tot muur en je maar een effectief vloeroppervlak van 45 cm hebt dus het veel praktischer is om je buiten de douche uit en aan te kleden.

Kleren droog houden

Wasmand staat ook op de overloop.

Je rolt uit bed naar de badkamer, waarom zou je je eerst aankleden om je 3 tellen later weer uit te kleden?

Omdat je een handdoek bent vergeten, de shampoo op is etc, genoeg redenen.

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 08:36:

[..]

Ik heb dan weer nooit begrepen wat makkelijk is aan douchen met een glibberige baby. Hoe was je ze dan goed? Je hebt toch geen hand over?

Wat is er moeilijk aan een badje vullen?

Waar ga je dat badje legen dan? De hele tijd met emmers water hobbelen is ook niet handig. In de badkamer past het badje, maar dan kun je er zelf met kind niet bij.

Bij ons de belangrijkste reden: zoon had een schurft hekel aan het badje, krijsen tot hij paars zag en volledig overstrekken, maar viel bij kans in slaap onder de zachte douche.

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 08:39:

[..]

Ik snap het nut van bloot naar de badkamer lopen ook echt niet.

Nou antwoorden zijn al gegeven maar dit heeft te maken met woonoppervlakte.  Mijn huidige huis komt het niet voor maar vorig huis douchte ik in een soort omgebouwde gangkast op de begane grond en slaapkamer was boven.  Dan liep ik, en rest van de fam,  gewoon heen en weer zonder gedoe hoor. 


Ik heb een tijdlang in een huis gewoond met een "lavet" erin. Hij was reuze makkelijk om grote honden in te wassen, en naar ik hoorde zeggen: ook kinderen. Die kon je op ooghoogte zetten. Zowel in de kuip als op het plateau. Er was een douche ernaast maar ik ging altijd op dat lavet zitten met mijn voeten in de kuip. Soms andersom. Goeie ouwe tijd. Ocriet heette dat materiaal. Later werd hij vervangen in veel huizen maar ik mocht hem houden op verzoek.

Op de bovenverdieping loop ik geregeld naakt rond samen met mijn kleuter. Ze vind het gezellig om samen in bad te gaan. Ik moet vaak dan nog even handdoeken pakken van zolder en de badkamer is niet zo groot. Daar uitkleden is niet handig. Afdrogen doen wd ook meestal in de slaapkamer. Ik heb nooit met haar gedoucht toen ze een baby was. Dat vond ik te onhandig. Ik heb vrij snel het kleine badje in het grote bad gezet. Leeg gooien was dan ook geen probleem. Mijn man gaat niet met haar in bad, maar die pas alleen al niet zittend er in. Als we samen naar het zwembad gaan dan kiezen we meestal een familie hokje. Maar man vind het dan wel prettig om met zijn rug naar dochter toe zijn zwembroek aan te trekken. Dan ziet ze alleen zijn blote billen. Ik vind het wat onzinnig, maar dat is zijn voorkeur en dat respecteer ik. Zolang dochter het fijn vind of zolang we nog samen in bad passen zullen we gezellig samen in bad gaan.

rionyriony schreef op 16-08-2024 om 09:40:

Ik heb een tijdlang in een huis gewoond met een "lavet" erin. Hij was reuze makkelijk om grote honden in te wassen, en naar ik hoorde zeggen: ook kinderen. Die kon je op ooghoogte zetten. Zowel in de kuip als op het plateau. Er was een douche ernaast maar ik ging altijd op dat lavet zitten met mijn voeten in de kuip. Soms andersom. Goeie ouwe tijd. Ocriet heette dat materiaal. Later werd hij vervangen in veel huizen maar ik mocht hem houden op verzoek.

Ik ben ook opgegroeid met een lavet. 

Maar wat zijn daar een hoop mensen ook gewoon keihard uitgevallen. Maar voor kinderen badderen was het ideaal.

onderbroek aan met douchen? Ja hierin zijn we wel doorgeschoten! 
Echt, doe normaal. Is toch heel natuurlijk om elkaar bloot te zien!

Theekopje schreef op 16-08-2024 om 10:05:

onderbroek aan met douchen? Ja hierin zijn we wel doorgeschoten!
Echt, doe normaal. Is toch heel natuurlijk om elkaar bloot te zien!

Mag iedereen daar misschien een eigen gevoel bij hebben?

Herfstappeltaart schreef op 16-08-2024 om 10:11:

[..]

Mag iedereen daar misschien een eigen gevoel bij hebben?

Zeg dat wel. Ik vind bloot door het huis lopen en samen douchen helemaal niet prettig. 

Hier geen kinderen maar wel grote badkamer en eigenlijk best groot huis. Badkamer, slaapkamer en woonkamer/keuken zijn allemaal op 1 verdieping, ik loop naakt door het huis vanuit de badkamer om me in de slaapkamer aan te kleden. En mijn man ook. En als kleinkinderen er zijn dan ook. 

Bloot is bloot en niks seksueels. Ik vind ook dat je op moet passen om dat er wel van te maken. Ze hebben nog jaren te gaan waar bloot wel ongemakkelijk kan zijn. Dus zo lang het gewoon is lekker zo houden. Totdat ze zelf niet meer willen en je dat merkt aan hun gedrag.

Miraval schreef op 16-08-2024 om 10:23:

Hier geen kinderen maar wel grote badkamer en eigenlijk best groot huis. Badkamer, slaapkamer en woonkamer/keuken zijn allemaal op 1 verdieping, ik loop naakt door het huis vanuit de badkamer om me in de slaapkamer aan te kleden. En mijn man ook. En als kleinkinderen er zijn dan ook.

Bloot is bloot en niks seksueels. Ik vind ook dat je op moet passen om dat er wel van te maken. Ze hebben nog jaren te gaan waar bloot wel ongemakkelijk kan zijn. Dus zo lang het gewoon is lekker zo houden. Totdat ze zelf niet meer willen en je dat merkt aan hun gedrag.

Net zoals dat het niks met preuts te maken heeft, wil ook niet zeggen dat als je niet samen wilt douchen of naakt door het huis loopt, je het sexueel maakt. Veel mensen vinden het gewoon niet nodig, ook niks mis mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.