Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ouders die samen met dreumes/peuter douchen?

Korte vraag voor ouders die met hun kinderen douchen. 
Houden jullie je ondergoed dan aan? 

Peiling

Onderbroek aanhouden tijdens samen douchen,
180 stemmen
3%
97%

Poison schreef op 18-08-2024 om 13:27:

[..]

Waarom dan? Ik dwing ze niet en vraag ze niet, ze willen het zelf. Ikzelf heb me nooit geschaamd qua naaktheid bij mijn ouders. Als ze zelf niet willen is dat ook prima, maar zolang ze het zelf prima vinden ga ik er geen probleem van maken. Bloot is bloot, seksualisering daarvan is iets heel anders hoor.

Ik schreef dan ook dat ik het apart vind dat kinderen van die leeftijd dat zelf nog willen. Het is verder geen probleem, maar ik vind het wel ongewoon. Hierboven legde ik al uit waarom. 

Samen met je kind douchen vind ik niet raar, en zeker niet op een leeftijd dat ze nog niet zelfstandig zijn. Toen dochter nog niet kon staan/lopen, deden we haar in het babybadje. Dat stond op haar kamer, maar werd naar de badkamer gesleept en daar gevuld met water uit de douche. Dochter continu tillen onder de douche leek ons niet bepaald praktisch. Vanaf dat ze kon staan/lopen douchten we samen of douchte een van ons haar terwijl we zelf buiten de douche stonden. Heel praktisch is anders, maar het kon wel. Onze douche is vrij klein, dus we hebben haar al jong geleerd om zelfstandig te douchen. 

Naakt zijn thuis heb ik geen probleem mee, maar niet in het openbaar bij iedereen. Ik wil gewoon niet alles van mezelf met iedereen delen.
Douchen met een onderbroek aan doe ik niet. In het zwembad douche ik met mijn badpak aan. 
Ik vind het zelf wel zo netjes om even te kloppen als een ander onder de douche staat. Wij mochten vroeger nooit de badkamerdeur op slot doen vanwege veiligheid (stel je glijdt uit en valt, dan kan er niemand bij), maar mijn ouders kwamen echt héél vaak binnen als ik in bad lag. Ook toen ik al royaal volwassen was. Zes keer in een uur (ik ging graag uitgebreid in bad) was heel normaal. En ook de lamp op de badkamer vervangen moest echt precies toen ik in bad lag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.