Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ouders die samen met dreumes/peuter douchen?

Korte vraag voor ouders die met hun kinderen douchen. 
Houden jullie je ondergoed dan aan? 

Peiling

Onderbroek aanhouden tijdens samen douchen,
180 stemmen
3%
97%

Gingergirl schreef op 16-08-2024 om 10:30:

[..]

Net zoals dat het niks met preuts te maken heeft, wil ook niet zeggen dat als je niet samen wilt douchen of naakt door het huis loopt, je het sexueel maakt. Veel mensen vinden het gewoon niet nodig, ook niks mis mee.

Scherm jezelf dan gewoon af. Ik vind er een groot verschil zitten tussen privé douchen met de deur op slot (prima, zo doen jullie het dan thuis, bloot is niet perse raar maar je ziet elkaar niet bloot) en douchen met een onderbroek aan (want douchen doe je bloot, dus die onderbroek is dan ineens een maatregel, bloot is dus iets raars?). Die onderbroek maakt bloot ineens een beladen iets. 

LydiaDietz schreef op 16-08-2024 om 10:38:

[..]

Scherm jezelf dan gewoon af. Ik vind er een groot verschil zitten tussen privé douchen met de deur op slot (prima, zo doen jullie het dan thuis, bloot is niet perse raar maar je ziet elkaar niet bloot) en douchen met een onderbroek aan (want douchen doe je bloot, dus die onderbroek is dan ineens een maatregel, bloot is dus iets raars?). Die onderbroek maakt bloot ineens een beladen iets.

Wij douchen niet met de deur op slot maar vinden het wel beleefd dat je eerst even klopt als je ineens dringend ook in de badkamer moet zijn of je wacht gewoon even op je beurt. 

Wij douchen ook niet met een onderbroek aan maar als een ander dat wel doet vind ik het niet ineens " beladen", meer een vorm van jezelf niet op willen dringen aan een ander ( bij samen douchen) en grijpgrage handjes te voorkomen van een jong kind. Dus nee zo ervaar ik het niet. 

Wij hebben een kleine badkamer dus wij lopen ook bloot naar de slaapkamer voor afdrogen en aankleden. Dit doe ik echter niet als er logees zijn. Niet omdat ik preuts zou zijn of me zou schamen maar omdat ik het simpelweg niet nodig vindt dat iedereen me bloot ziet. 

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 10:00:

[..]

Ik ben ook opgegroeid met een lavet.

Maar wat zijn daar een hoop mensen ook gewoon keihard uitgevallen. Maar voor kinderen badderen was het ideaal.

Er zat ook zo'n harde hoek aan die je niet moest vergeten. Niet als je er langs ging en niet als je iets van de vloer opraapte.

Eigenlijk is het met alles zo dat het zijn voordelen en nadelen heeft. Toen het lavet-concept ontwikkeld werd was de wasmachine er al wel maar men kon niet verwachten dat iedereen er later een zou hebben.

Theekopje schreef op 16-08-2024 om 10:05:

onderbroek aan met douchen? Ja hierin zijn we wel doorgeschoten!
Echt, doe normaal. Is toch heel natuurlijk om elkaar bloot te zien!

Ik vind het natuurlijk om je helemaal te wassen als je onder de douche staat. Dat kun je samen  met iemand doen (kind, partner, weet ik veel) maar anders gewoon alleen hoor. Ik ben ook niet zo'n blootloper, maar douchen in je ondergoed? Mij niet gezien 😬

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 09:19:

[..]

Omdat de badkamer maar 90cm breed is van muur tot muur en je maar een effectief vloeroppervlak van 45 cm hebt dus het veel praktischer is om je buiten de douche uit en aan te kleden.

Kleren droog houden

Wasmand staat ook op de overloop.

Je rolt uit bed naar de badkamer, waarom zou je je eerst aankleden om je 3 tellen later weer uit te kleden?

Omdat je een handdoek bent vergeten, de shampoo op is etc, genoeg redenen.

Waarom zou ik me weer uit moeten kleden?

En mijn badkamer is bij de voordeur, en moet door woonkamer en eetkamer naar slaapkamer beneden ook.

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 09:21:

[..]

Waar ga je dat badje legen dan? De hele tijd met emmers water hobbelen is ook niet handig. In de badkamer past het badje, maar dan kun je er zelf met kind niet bij.

Bij ons de belangrijkste reden: zoon had een schurft hekel aan het badje, krijsen tot hij paars zag en volledig overstrekken, maar viel bij kans in slaap onder de zachte douche.

Wij hadden op de kinderkamer een wastafel gemaakt met een slangetje er aan daarvoor. En ook daarin leeg gooien weer

Douchen met een onderbroek aan lijkt me nergens voor nodig, maar wat ik hier lees over met z'n allen in de badkamer staan gaat mij persoonlijk ook weer te ver. Dat ken ik helemaal niet - niet omdat we thuis preuts waren, maar omdat je gewoon recht hebt op privacy. Dan haal je de was maar een kwartier later uit de machine. 

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 12:13:

[..]

Waarom zou ik me weer uit moeten kleden?

En mijn badkamer is bij de voordeur, en moet door woonkamer en eetkamer naar slaapkamer beneden ook.

Ik begrijp je niet....

Je moet doen wat goed voelt, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het gek vond dat je bloot met je kind onder de douche staat.

ik douche met de deur open en douchegordijn ook open zodat peuter mij kan zien. Dat voorkomt geschreeuw over waar is mama. Hij loopt dan rond zijn eigen ding te doen van woonkamer naar badkamer en terug. Zusje leg ik dan uit veiligheid op de slaapkamer met de deur dicht. Je weet nooit of Kareltje ineens een rare beweging maakt, zusje probeert op te pakken of iets te hard haar oog wil aanwijzen. Alles is hier op één verdieping. Dat scheelt. Zo hoeft Kareltje niet steeds ook te douchen als ik douche en is er ook geen gehuil. Dat is ook een oplossing. 

Had je ook je onderbroek aan toen je je dochter maakte? En ik mag hopen dat je dochter met een zwempakje aan geboren werd. En met een blindfold op want anders had ze de vagina van je vrouw zelfs van bínnen kunnen bekijken. 

Nick90

Nick90

16-08-2024 om 14:53 Topicstarter

elledoris schreef op 16-08-2024 om 14:45:

Had je ook je onderbroek aan toen je je dochter maakte? En ik mag hopen dat je dochter met een zwempakje aan geboren werd. En met een blindfold op want anders had ze de vagina van je vrouw zelfs van bínnen kunnen bekijken.

Ja m'n onderbroek had ik keurig aan toen ze gemaakt werd en ze is geboren dmv van een keizersnede dus maak je vooral geen zorgen dat ze iets gezien heeft hoor😒

elledoris schreef op 16-08-2024 om 14:45:

Had je ook je onderbroek aan toen je je dochter maakte? En ik mag hopen dat je dochter met een zwempakje aan geboren werd. En met een blindfold op want anders had ze de vagina van je vrouw zelfs van bínnen kunnen bekijken.

Hè wat had ik beter dan dit verwacht.

Man ging met de kinderen onder de douche toen ze baby waren. Ik niet, was veel te bang dat ze uit mijn handen zouden glibberen. Wij hadden nog zo’n veel te dure emmer (hoe heetten die dingen ook alweer) toen ze echt klein waren, kon je ze inproppen, ideaal. Daarna in de badkuip tot ze zelf onder de douche konden blijven staan. In huis bloot lopen deden wij nooit, en ik zou echt nooit zomaar de badkamer inlopen bij de kinderen. Nu hebben zij een eigen badkamer en wij een ensuite dus nu hoeven ze alleen nog met elkaar rekening te houden. 
Maar de vraag: doe waar je je zelf prettig bij voelt. Kan jou het schelen of iemand dat raar vindt. 

AlisonH schreef op 16-08-2024 om 19:16:

Man ging met de kinderen onder de douche toen ze baby waren. Ik niet, was veel te bang dat ze uit mijn handen zouden glibberen. Wij hadden nog zo’n veel te dure emmer (hoe heetten die dingen ook alweer) toen ze echt klein waren, kon je ze inproppen, ideaal. Daarna in de badkuip tot ze zelf onder de douche konden blijven staan. In huis bloot lopen deden wij nooit, en ik zou echt nooit zomaar de badkamer inlopen bij de kinderen. Nu hebben zij een eigen badkamer en wij een ensuite dus nu hoeven ze alleen nog met elkaar rekening te houden.
Maar de vraag: doe waar je je zelf prettig bij voelt. Kan jou het schelen of iemand dat raar vindt.

Tummytub

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.